LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Να το πούμε για μια ακόμα φορά.Το αεροδρόμιο Καστελλίου (και όχι Ηρακλείου, αυτό βρίσκεται 40 χιλιόμετρα μακριά) προβλέπεται να έχει έντονο εποχικό χαρακτήρα, όπως και τώρα το Νικ.Καζ, αν βέβαια δεν αλλάξει δραστικά κάτι.Τι σημαίνει αυτό;Ότι από Νοέμβριο μέχρι Μάρτιο θα πετούν 12-13 πτήσεις την ημέρα.Οι πτήσεις εσωτερικού της Α3 προς ΑΤΗ και SKG και οι πτήσεις της Ellinair και της Skyexpress, πάλι εσωτερικού.Δείτε τώρα στο flightradar την κίνηση του αεροδρομίου.
Η εποχικότητα είναι ένα έντονο φαινόμενο στα ελληνιά νησία και φυσικά στην Κρήτη.Στην Ισπανία και την Ιταλία φυσικά δεν ισχύει κάτι τέτοιο.Λυπάμαι που θα το πω, αλλά οι πόλεις της Κρήτης δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον για τον τουρίστα να τις επισκεφτεί το χειμώνα και οι υποδομές είναι ελάχιστες.
Συμφωνώ και επαυξάνω με τα 1000 στο σχόλιο του προηγούμενου φίλου ότι τα μεγάλα έργα στην Ελλάδα γίνονται για το τίποτα.Στην προκειμένη περίπτωση για να εξυπηρετηθούν οι μπατιροτουρίστες στα Μάλλια και τη Χερσόνησο θα γίνει ένα αεροδρόμιο έκτρωμα στη μέση του πουθενά, το οποίο το χειμώνα θα αποτελεί και φάντασμα.Τώρα βλέπουμε ότι και οι παροχές του αεροδρομίου θα ναι επιπέδου χρεοκοπημένης χώρας.Τι να πω;Προσωπικά εύχομαι να αργήσει και άλλο η κατασκευή και παράδοσή του.
 
6circles":2chfe8qd said:
Ακριβώς επειδή είναι ιδιωτικό το έργο και δεν θα γίνει από το χρεοκοπημένο Δημόσιο περιμέναμε τα στοιχειώδη "καλούδια" ενός νέου ευρωπαικού ( λέω τώρα ) αεροδρομίου.

Διακρίνω μια διαφορετικη αντίληψη για την έννοια του ιδιωτικού. Τα αεροδρομια με μνημειακό χαρακτήρα και μια τάση για overcapacity ειναι κλασσικα δημοσια, ειδικα σε προηγούμενες εποχές που σκοπός ηταν ο εντυπωσιασμός. Τα ιδιωτικά εργα παντα εχουν πρωτίστως γνώμονα τη βιωσιμότητα και η σχεδίαση δεν εχει υπερδιαστασιοληση. Οι κατασκευές δεν εχουν περιττά στοιχεια. Οταν θα κριθεί απολύτως απαραίτητο, τοτε θα γινουν και απαραίτητες επεκτάσεις. Κλασσικα παραδείγματα τα βρετανικά αεροδρομια, η πρωτη διδάξασα χωρα με ιδιωτικά αεροδρομια, ηδη απο τη δεκαετια του '80 και του '90.

Από εκεί και περα μου αναφέρεις τα δημοσια ισπανικά αεροδρομια που φτιάχτηκαν σε καλυτερες εποχές και έχουν υψηλότερο traffic, το αεροδρομιο της 2ης μεγαλύτερης πόλης της Γαλλίας και του μεγαλύτερου λιμανιού Μεσογειου, το βασικο αεροδρομιο μια χωρας με κινηση ολο το χρονο (Λάρνακας) ή πχ το αεροδρομιο της Antalya, που παιζει σε πολλαπλάσια μεγέθη (25+ εκατ. επιβατες/ετος!). Δεν εχουν καποια σχεση με τα μεγέθη ή τα χαρακτηριστικά του Καστελίου.
 
Καταρχάς το ζητούμενο είναι να φύγουμε από την τωρινή κατάσταση που οι τουρίστες στέκονται όρθιοι και περιμένουν γιατί δεν υπάρχει χώρος ούτε στο πάτωμα να κάτσουν, που οι τουαλέτες είναι τούρκικες, που οι ουρές είναι μέχρι έξω χωρίς κλιματισμό και σκίαστρο και που υπάρχει ένας ιμάντας αποσκευών ανά 10 πτήσεις το καλοκαίρι.

Υπό αυτή την έννοια, τα χουβαρνταλίκια είναι ωραία και σε όλους αρέσει το Kansai και το Τ5 του Λονδίνου αλλά στην Ελλάδα που δεν έχουν ανταλλακτικά τα ασθενοφόρα και που χρωστάει της Μιχαλούς το κράτος σε ότι κινείται, να φέρεις τον Πιάνο και τον Καλατράβα για να σχεδιάσει το Καστέλι, που θα σκάνε οι τουρίστες με διχάλα σαγιονάρα και μαγιό είναι λίγο εξτραβαγκάνζα που λένε και στο χωριό μου. Εν τω μεταξύ, το 95% των αεροδρομίων στην Ευρώπη είναι τρις χειρότερα από το ΑΤΗ που δεν μας κάνει, εκτός από τα 2-3 Γερμανικά (πχ το Τ2 του Μονάχου που πλήρωσε η LH) και κάποια άλλα μικρά ή μεμονωμένα τερμιναλ (πχ το Τ5), οπότε δεν νομίζω ότι ένα σύγχρονο τέρμιναλ για point2point και τσάρτερ πτήσεις, που το πούλμαν τους πάει σερί για τσεκ ιν (άρα δεν παραμένει κόσμος εκεί για transit) έχει και παραπάνω απαιτήσεις. Το Bilbao που αναφέρθηκε είναι α) πολύ μικρό β) έχει κατακριθεί για το μέγεθος του γ) ακολουθεί το γενικότερο μάρκετινγκ της περιοχής που περιλαμβάνει πχ το μουσείο gugenheim και τα εστιατόρια michelin. To μάρκετινγκ της Κρήτης σκοντάφτει λίγο στο κλειστό μουσείο της Κνωσού και στις ουρές των 2 ωρών.

Για το αν υπάρχουν Έλληνες αρχιτέκτονες που μπορούν να κάνουν καλή δουλειά δεν το ξέρω, αλλά θα ήθελα να μάθω αν κάποιος έχει προηγούμενη εμπειρία σε κάποιο άλλο αεροδρόμιο (εκτός αν θέλουμε το Κατσέλι να γίνει testbed με ότι ρίσκο αυτό συνεπάγεται). Και ας μην γελιόμαστε, τις περισσότερες φορές σε αυτά τα προτζεκτς αγοράζεις το όνομα του αρχιτέκτονα και μετά το σχέδιο. Δεν κάθετε ο ίδιος ο Καλατράβα να σχεδιάσει με το μολυβάκι του το τόξο τάδε, έχει μια ομάδα από 20 αρχιτέκτονες που δουλεύουν σε αυτό, και στο τέλος βάζει αυτός την υπογραφή του και εσύ το χέρι στην τσέπη.
 
Να διευκρινήσω ότι το Καστέλι θα διαθέτει καταρχήν 10 γέφυρες σε διάταξη Mars και με δυνατότητα υποστήριξης της εποχικότητας. Ως προς τις μελέτες ασφαλώς κ υπάρχουν ελληνικά γραφεία που τις εκπονούν!
 
Ειναι αρκετο αστειο οτι τα περισσοτερα αρθρα που κυκλοφορουν για Καστελι χρησιμοποιουν την παρακατω (ασχετη) μακέτα του αεροδρομιου Haikou Meilan International στην Κίνα, όπως και άλλες μακέτες ξένων αεροδρομίων.

kasteli.jpg
 
Καλησπέρα σε όλους.
Ξεκίνησαν τα έργα για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου όπως αναφέρει το παρακάτω άρθρο.
Τα τοπικά μέσα χρησιμοποιούν συνεχώς τον όρο αεροδρόμιο Καστελίου.
Τα αεροδρόμια συνήθως φέρουν το όνομα της πλησιέστερης μεγάλης πόλης (αυτής δηλαδή που εξυπηρετούν).
Για το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου πρόκειται.

Αεροδρόμιο Καστελίου: Ιστορική μέρα - «Έπιασαν» δουλειά οι μπουλντόζες

Ξεκίνησαν οι εργασίες για το μεγάλο αναπτυξιακό έργο

Ιστορική μέρα στην περιοχή του δήμου Μινώα Πεδιάδος και την Κρήτη καθώς «έπιασαν» δουλειά το πρωί της Τετάρτης οι μπουλντόζες στον Ευαγγελισμό.
Οι εργασίες αφορούν στις πρώτες τομές στο έδαφος ενώ θα εγκατασταθεί μελλοντικά και το εργοτάξιο για να κατασκευαστεί το νέο αεροδρόμιο Καστελίου.
Αρχικά εκριζώθηκαν 200-220 ελαιόδεντρα τα οποία δεν είχαν ελιές ενώ σε πρώτο στάδιο θα καθαριστεί μια έκταση 20 στρεμμάτων.
Όλες οι ενέργειες γίνονται με την παρουσία της Αρχαιολογίας.
Σύμφωνα με το δήμαρχο Μινώα Πεδιάδος κ. Φραγκάκη τα χρονοδιαγράμματα τηρούνται κανονικά. Μάλιστα και στο παρελθόν έχει κάνει λόγο "για ένα έργο για τον τόπο μας και την Κρήτη που θα έπρεπε να ενώνει τους δημότες".
Το χρονοδιάγραμμα του έργου
«Κατασκευαστικά δε θα χρειαστούμε 5 αλλά 4 χρόνια και, όταν τελειώσει, να είστε σίγουροι, το νέο αεροδρόμιο θα είναι αντάξιο του βαρυσήμαντου τουριστικού ρόλου της Κρήτης», έχουν επισημάνει για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι οι Ινδοί επενδυτές που έχουν πάρει το μεγάλο αναπτυξιακό έργο σε επενδυτική σύμπραξη με τον ελληνικό όμιλο της ΤΕΡΝΑ.
Η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ και GMR θα έχει τελικά το 54,1% της εταιρείας, αφού το υπόλοιπο 45,9% θα εκχωρηθεί, με βάση τη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογραφεί και κυρωθεί ήδη από το Κοινοβούλιο, στο ελληνικό Δημόσιο.

Πηγή: https://www.neakriti.gr/article/kri...u-istoriki-mera-epiasan-douleia-oi-bouldozes/
 
Στο παρακάτω άρθρο με αφορμή την επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Κρήτη, αναφέρονται, μεταξύ άλλων, και κάποια τεχνικά στοιχεία του αεροδρομίου όταν θα είναι έτοιμο:

• Χώρος στάθμευσης αεροσκαφών (apron) για 27 απομακρυσμένες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών κατηγορίας κατά ICAO C & 5+1 θέσεις τύπου MARS κατηγορία κατά ICAO E (ή 10+2 σταθερές θέσεις στάθμευσης Κατηγορίας C)

• 1 Τερματικό κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 5 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 72.000m2 εκ των οποίων περί τα 13.000m2 χώροι εμπορικών χρήσεων και περίπου 1.000m2 μόνιμοι εκθεσιακοί χώροι

Αν κατάλαβα καλά οι θέσεις τύπου MARS είναι διπλές γέφυρες επιβίβασης στις οποίες θα μπορεί να σταθμεύσει είτε ένα widebody τύπου 777/787/330 αλλά όχι 747 ή 340 π.χ. είτε ταυτόχρονα 2 αεροσκάφη τύπου 320/737/E190.

Τα 72000 τ.μ. αεροσταθμού θα είναι πολύ άνετα για το καλοκαίρι και σχεδόν... έρημος το χειμώνα. Αναρωτιέμαι πώς θα καλύπτεται το κόστος λειτουργίας και συντήρησης το χειμώνα. Εκτός εάν κλείνει ένα τμήμα του τη χειμερινή σεζόν.
Όσο για τον κόμβο μεταξύ Ευρώπης και μέσης Ανατολής, μάλλον θα εννοούν καμιά περίπτωση emergency diversion...
 
To Καστέλι δεν είναι ήδη στρατιωτικό ;;
 
d|m|tr|s":1wkqjuju said:
Στο παρακάτω άρθρο με αφορμή την επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Κρήτη, αναφέρονται, μεταξύ άλλων, και κάποια τεχνικά στοιχεία του αεροδρομίου όταν θα είναι έτοιμο:

• Χώρος στάθμευσης αεροσκαφών (apron) για 27 απομακρυσμένες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών κατηγορίας κατά ICAO C & 5+1 θέσεις τύπου MARS κατηγορία κατά ICAO E (ή 10+2 σταθερές θέσεις στάθμευσης Κατηγορίας C)

• 1 Τερματικό κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 5 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 72.000m2 εκ των οποίων περί τα 13.000m2 χώροι εμπορικών χρήσεων και περίπου 1.000m2 μόνιμοι εκθεσιακοί χώροι

Αν κατάλαβα καλά οι θέσεις τύπου MARS είναι διπλές γέφυρες επιβίβασης στις οποίες θα μπορεί να σταθμεύσει είτε ένα widebody τύπου 777/787/330 αλλά όχι 747 ή 340 π.χ. είτε ταυτόχρονα 2 αεροσκάφη τύπου 320/737/E190.

Τα 72000 τ.μ. αεροσταθμού θα είναι πολύ άνετα για το καλοκαίρι και σχεδόν... έρημος το χειμώνα. Αναρωτιέμαι πώς θα καλύπτεται το κόστος λειτουργίας και συντήρησης το χειμώνα. Εκτός εάν κλείνει ένα τμήμα του τη χειμερινή σεζόν.
Όσο για τον κόμβο μεταξύ Ευρώπης και μέσης Ανατολής, μάλλον θα εννοούν καμιά περίπτωση emergency diversion...

5 θέσεις Mars, icao code E, design aircraft Icao E, με δυνατότητα εξυπηρέτησης F, 10 γέφυρες τα πρώτα χρόνια, μερικό κλείσιμο το χειμώνα, βιοκλιματικό κτίριο, hydrants, GPU ανά θέση, 32 θέσεις στάθμευσης για αρχή, MRO
 
Εχω μια απορία και θα ήθελα τη βοήθεια σας και αν είναι εύκολο χωρίς ειρωνεία.
Στο Ηράκλειο, ώς το 2ο σε κίνηση της χώρας , κυρίως ένα βαριά 5μηνο τη θερινή σεζόν και κυρίως τσάρτερ πτήσεις με ένα πολύ μεγάλο ποσοστό πτήσεων καθαρά τουριστικού ενδιαφέροντος , το αεροδρόμιο θα εχει γεφυρες αποβίβασης/επιβίβασης.
Επειδή το θέμα έχει συζητηθεί και για το αεροδρόμιο Θες/νίκης για πιο λόγο δε θα έχει φυσούνες …. μπλα μπλα…. το Ηράκλειο που είναι καθαρά τουριστικό για πιο λόγο ?
Θυμάμαι πολύ καλά σε ποστ για το τι λέγατε κάποιοι για το αεροδρόμιο της Θεσ/νίκης , έρχεται λίγο σε αντίθεση με αυτό το αεροδρόμιο της Θες/νικη.
Δε θέλω να φέρω αντιπαράθεση και να παιχτεί τύπου … γράφω το μακρύ μου και το κοντό μου … απλά διαβασα διάφορα και μου ήρθε στο μυαλό ένα οξύμωρο σχήμα.
Μια απλή σκέψη λοιπόν.

υ.γ μη γίνει το θέμα τύπου ΟΦΗ-ΠΑΟΚ ...σας παρακαλώ....αλλά οσο γίνετε μια συζήτηση νορμάλ. Σας μερσώ.
 
Top