Συμβάν σε πτήση της Sky Express

Δε νομίζω ότι κάποιος εδώ είχε την απαίτηση να έχουν οι επιβάτες γνώσεις αεροναυπηγικής αλλά η δήλωση της επιβάτιδας στα κανάλια ότι ο ένας επιβάτης φώναζε ότι δεν ανέβηκαν η ρόδες, άλλος φώναζε ότι έσβησε η μηχανή κλπ είναι τραγελαφικά. Αν δεν ξέρεις απλά δεν μιλάς και όχι να φωνάζεις ηλιθιότητες για να φοβίσεις τον κόσμο και να το παίξεις ξερόλας.

Επίσης δεν ξέρω τι χειρισμούς έκανε η εταιρία στο συγκεκριμένο συμβάν που την εξέθεσαν. Θεωρώ ότι η παλαιότητα παίζει ένα ρόλο στην αξιοπιστία αλλά εφόσον η συντήρηση είναι σωστή και στην ώρα της δεν βλέπω το λόγο να το ρίχνουμε εκεί. Εντάξει, κάποια στιγμή τα αεροσκάφη θα βγάλουν και κάποιο τεχνικό. Συμβαίνουν και στις καλύτερες οικογένειες. Μην τους περιμένουμε δα και στη γωνία. Ούτε ήταν και τόσο πια σοβαρό που αναστατώθηκε το σύμπαν. Απλά αυτό τον καιρό δεν έχει και τίποτα σοβαρό από ειδήσεις και ψάχνουν οι δημοσιογραφίσκοι θέματα από το πουθενά. Απογείωση, βλάβη, γύρισε πίσω, ασφαλή προσγείωση, τέλος. Απλά και καθημερινά πράγματα.

Το ότι μεγάλο ποσοστό των Ελλήνων έχει συνδυάσει τα ελικοφόρα με την κακή ΟΑ ή με μη ασφαλή αεροσκάφη είναι μια αλήθεια. Γι αυτό και οι περισσότεροι είναι προκατειλημένοι. Το έχουμε δει επανειλημμένα και εδώ στο φόρουμ αυτό το φαινόμενο.
 
Δικαίωμα του κόσμου είναι να εκφράζει άποψη για ένα συμβάν, όταν δε μάλιστα έχει πληρώσει και ποσό για να λάβει μια υπηρεσία(την οποία εν τέλει δε λαμβάνει).Δε μου αρέσει να κρίνω εκ των υστέρων και από την ηρεμία του καναπέ μου τη λαχτάρα, δικαιολογημένη ή μη των επιβατών.
Και μόνο ότι πήρε αεροσκάφη 20+ ετών τα οποία τα ξεσκίζει σε δρομολόγια με πολύ μικρούς χρόνους turnaround, ειδικά το καλοκαίρι, είναι σοβαρό γεγονός.Μια δυο τρεις θα γίνει το κακό.Και δεν αναφέρομαι απαραίτητα σε κάποιο σοβαρό ατύχημα-προς Θεόυ-, αλλά σε σοβαρές καθυστερήσεις και ταλαιπωρία κόσμου που εκθέτουν την εταιρία και στα μάτια ενός ανυποψίαστου επιβάτη εγείρουν ενδεχομένως και θέματα ασφαλείας. Όσον αφορά στο αν η εταιρία είναι σωστή σε θέματα συντήρησης δεν είμαι ειδικός να το κρίνω, δεν εργάζομαι ως μηχανικός τους, ούτε έχω γνώση εκ των έσω.Συμβάντα πάντως έχουν εμφανιστεί.
ΥΓ. Το απογείωση, βλάβη, γυρισε πίσω δεν είναι απλά, καθημερινά πράγματα.Μην τα ισοπεδώνουμε και όλα.Δεν είναι κοτέτσι οι αερομεταφορές ή τουλάχιστον δε θα έπρεπε να είναι.
 
Πρόσεξα ότι, σύμφωνα με το FR, το α/φος έκανε και μια δοκιμαστική πτήση 20 λεπτών πριν φύγει για Αλεξανδρούπολη.

Όσο για τα υπόλοιπα (και πιθανόν ξεφεύγουμε απ' το θέμα μας), δε συμφωνώ ότι ο κόσμος έχει δικαίωμα να εκφράζει άποψη για οποιοδήποτε συμβάν, όταν δεν έχει ιδέα τι λέει. Φυσικά αυτό απαιτεί και υπευθυνότητα των μέσων μαζικής εξημέρωσης, αλλά ψιλά γράμματα…

Α/φος 20 ετών δεν είναι δα και τόσο παλιό. Γενικά επικρατεί μια περίεργη άποψη στον κόσμο περί παλαιότητας. Από τη στιγμή που ένα α/φος συντηρείται σωστά, 20 χρόνια δεν είναι τίποτα (από άποψη ασφαλείας. Η σχέση κόστους/απόδοσης για την εταιρεία είναι άλλη κουβέντα)
 
Το θέμα είναι ότι ένα αεροσκάφος της sky express παρουσίασε ένα τεχνικό ζήτημα, οι επιβάτες έφτασαν στον προορισμό της με αρκετά μεγάλη καθυστέρηση, κόσμος λαχτάρισε και ταλαιπωρήθηκε.Αντιλαμβάνομαι ότι είναι ένα αεροπορικό φόρουμ (που τα μέλη του ενδεχομένως δε δικαιολογούν κανένα συναίσθημα φόβου και άγνοιας σε απλούς ανυποψίαστους επιβάτες) αλλά απο το να φτάνουμε στο σημείο αντί να κάνουμε κριτική στην εταιρία να τα βάλουμε με τους επιβάτες, τους δημοσιογράφους και άλλους τόσους είναι τραγελαφικό.Και η εταιρία έχει ευθύνη και ο κόσμος δικαιούται να μιλάει(αν η Sky Express ήθελε εμπεριστατωμένες κριτικές για τεχνικά συμβάντα ας έπιανε πελάτες στις πτήσεις της μόνο πιλότους και αεροναυπηγούς) και ένα αεροσκάφος 20+ ετών είναι γηραιότατο.Και επειδή είναι γηραιότατο και προφανώς πάμφτηνο το πήρε η εταιρία.
 
STAVROS_ATH":2ago21d8 said:
Και μόνο ότι πήρε αεροσκάφη 20+ ετών τα οποία τα ξεσκίζει σε δρομολόγια με πολύ μικρούς χρόνους turnaround, ειδικά το καλοκαίρι, είναι σοβαρό γεγονός.

Τα συγκεκριμενα αεροσκαφη εχουν κατασκευαστει για να εξυπηρετουνται σε πολυ συντομα turnaround των 20 λεπτων και για να πετουν πολλα σκελη μεσα στην μερα. Γι' αυτο προτιμηθηκαν απο τα τέλη των 80s από πολλές αεροπορικές εταιρείες για short-haul δρομολογια, για island hopping κτλ. Επίσης είναι ένα αεροσκάφος που συνεχίζει να παράγεται μέχρι και σήμερα.

STAVROS_ATH":2ago21d8 said:
και ένα αεροσκάφος 20+ ετών είναι γηραιότατο.

"Γηραιότατο" από ποια άποψη; Από πλευράς ασφαλείας πάντως όχι. Να σου θυμισω οτι η Lufthansa πεταει ακομα Α320 του 1989 (30 ετών) και η ΒΑ 744 του 1990 (28 ετών).
 
Το πόσο αποτελεσματική είναι μια εταιρία στη διαχείριση του turnaround time δεν εξαρτάται από τον τύπο του αεροσκάφους.Μπορεί η Ryanair να τα καταφέρνει μια χαρά στα 25 λεπτά με αεροσκάφος 200 θέσεων και η Sky express να τα κάνει θάλασσα στα 20 λεπτά με αεροσκάφος των 48 θέσεων.Γνωρίζω πολύ καλά τη δυναμική και την ευελιξία του κάθε αεροσκάφους, το θέμα είναι ότι η Skyexpress προσπαθώντας να βγάλει από τη μύγα ξύγκι πιέζει πάρα πολύ τους χρόνους και ένας ασταθής παράγοντας (βλάβη, καιρός) δημιουργεί καθυστέρηση που συμπαρασύρει και όλες τις άλλες πτήσεις χρονικά μέσα στη μέρα.
Και άλλα αεροσκάφη έχουν σχεδιαστεί για να πετούν πολλά σκέλη στην ίδια μέρα άλλα οι ελληνικές αεροπορικές δε συγκινήθηκαν.Έχουν μια εμμονή με το ATR, την ίδια στιγμή που οι επιβάτες έχουν μάλλον απέχθεια.
Δεν έθεσα θέματα ασφαλείας γιατί δεν είμαι ειδικός.Ένα αεροσκάφος 22 ετών είναι αντικειμενικά γηραιό όπως και το ότι ένα αεροσκάφος 3 ετών είναι σχεδόν καινούριο.Φαντάζομαι γίνεται αντιληπτό τι εννοώ.Το ότι η LH λειτουργεί αεροσκάφη 30ετίας δε μου λέει κάτι, καθώς αποτελούν ένα πολύ μικρό μέρος του στόλου της.Αντίθετα η Sky Express έχει μόνο γέρικα αεροπλάνα.
 
STAVROS_ATH":1dp0cokg said:
Οι χειρισμοί της εταιρίας για άλλη μια φορά μάλλον την εξέθεσαν.Πολλές ακυρώσεις ακούω, καθυστερήσεις, τεχνικά προβλήματα, κάτι επιβάτες που προσπαθούσαν επί 48+ ώρες να πάνε Χανιά κτλ...

Προφανως δεν εχεις ιδεα το τι γινεται και εισαι ενας απο τους πολλους το να κατηγορεις μια εταιρεια ,ενα αεροπλανο ειναι το ευκολο.Οσο για τα Χανια σου παραθετω καποια metar εδω για να δεις οτι καμμια εταιρεια δεν πεταξε εκεινη την ημερα .Τωρα αν εισαι παιλοτ και το εχεις μπορεις να πας .
LGSA 251750Z 36025G40KT 3000 +RA SCT008 FEW018TCU OVC020 10/10 Q1009 2019-02-25 17:50:00
LGSA 251720Z 36028G49KT 3000 +RA SCT008 FEW018TCU OVC020 09/09 Q1009 RETS 2019-02-25 17:20:00
LGSA 251650Z 36028G47KT 3000 +TSRA SCT008 FEW018CB OVC020 09/09 Q1009 2019-02-25 16:50:00
LGSA 251620Z 01029G59KT 3000 +TSRA SCT008 FEW018CB OVC020 09/09 Q1009 2019-02-25 16:20:00
LGSA 251550Z 36027G42KT 4000 +RA SCT008 FEW018TCU OVC020 09/09 Q1009 2019-02-25 15:50:00
LGSA 251520Z 36025G47KT 3000 +RA SCT008 FEW018TCU OVC020 09/09 Q1009 RETS 2019-02-25 15:20:00
LGSA 251450Z 36025G45KT 4000 +TSRA SCT008 FEW018CB OVC020 09/09 Q1009 2019-02-25 14:50:00
LGSA 251420Z 36027G50KT 4000 +TSRA SCT008 FEW018CB OVC020 09/09 Q1010 2019-02-25 14:20:00
LGSA 251350Z 01025G45KT 4000 +RA SCT008 FEW018TCU OVC020 09/09 Q1010
Επισης οσο για το ATR καλυτερα να μασας παρα να μιλας .Σιγουρα ο καθε επιβατης δεν εχει γνωσεις ,ουτε νομιζω κανεις προσβαλλε τους επιβατες .Αλλα σε ενα περιστατικο να γινει παιδικη χαρα σε ενα αεροσκαφος μεσα και να κανει ο καθενας οτι του ......καπνισει δεν το θεωρω σωστο. Δεν θελω να φανταστω αν χρειαζοτανε emergency evacuation το τι θυματα θα ειχαμε .
 
Είμαι επιβάτης και μιλάω σαν επιβάτης.Δε μίλησα για προσβολές εις βάρος των επιβατών.Επίσης το να τρομάξει ένας επιβάτης ή να πάθει κρίση πανικού δε σημαίνει ότι κάνει παιδική χαρά το αεροπλάνο.Να είσαι πιο προσεχτικός στα λεγόμενα σου.
Αν δεν υπήρχαν οι επιβάτες να πετούν με τα αεροπλάνα(αυτοί τέλος πάντων οι επιβάτες που έχουμε με την όποια ταξιδιωτική παιδεία διαθέτουν και λόγος δεν πέφτει σε κανένα μας) οι πιλότοι θα πετούσαν μόνο για χόμπι.
 
Το να σπανε καθισματα ,να φορανε ανευ εντολης σωσιβια να λεει και να προκαλει ο καθενας επιβατης το μακρυ καιι το κοντο του δεν μιλαμε για μεμονωμενο περιστατικο κρισης πανικου .Τελος παντων σεβαστη η αποψη σου ,κανεις απο εμας δεν ηταν μεσα να ξερει ,μιλαμε με οτι ξερουμε .
Στο προσεχε τα λεγομενα σου που μου λες ,ανταποδιδω και σε σενα το ποσο ευκολα κατηγορεις μια εταιρεια για τα γερασμενα αεροπλανα και πολλα αλλα που εχεις αναφερει μεχρι να αποδειχτει το αντιθετο .Καλο σου βραδυ

υ.γ μην ξεχνας το max της lion ηταν μονο 2 μηνων αεροπλανο :(
 
Δεν κατηγορώ καμία εταιρία.Δεδομένα παραθέτω.Τεχνική βλάβη, καθυστέρηση, πιεσμένοι χρόνοι turnaround, αποκλειστική χρήση ελικοφόρων 20+ βάλε ετών.Ανάμεσα σε αυτούς του επιβάτες θα μπορούσαν να είναι οι ηλικιωμένοι γονείς κάποιου από εμας, άντε εξηγήστε τους ότι αυτό που συμβαίνει είναι απολύτως κατανοητό.Μια καθημερινότητα.
Η τάση προστασίας της συγκεκριμένης αεροπορικής εταιρίας και της κάθε αεροπορικής εταιρίας είναι που με προβληματίζει στο φόρουμ, γίναμε όλοι executive και εμπειρογνώμονες.Τρομάρα μας...
Το σχόλιο για τη lion δεν το καταλαβαίνω.Να πω για εκατοστή φορά ότι δε κάνω κάποιο υπαινιγμό για την ασφάλεια των γέρικων αεροπλάνων της Skyexpress.Μερικές φορές οι αεροπορικές προκειμένου να διαχειριστούν τα προβλήματα καθυστερήσεων και την άσχημη εικόνα τους σε θέματα αξιοπιστίας προβάλουν σαν πιπίλα τα θέματα ασφαλέιας για να αποπροσανατολίσουν τον κόσμο.Μη λέμε και ξαναλέμε λοιπόν τα ίδια.
 
Top