Πτωση Ethiopian 738-MAX

ιστοριες Για φανατικους χασομερηδες μονο
1.πριν παρα πολλα χρονια ενα dc-10 της aeromexico ανεβαινε απο το μαιαμι . στα 14000 αποσυνδεθηκε ο αυτοματος .κατα την επανασυνδεση πηρε εντολη να "κρατησει" βαθμο ανοδου ανεξαρτητα απο την ταχυτητα.με συνεπεια να στολλαρει και να αρχισει εντονο κραδασμο. με μηχανικο πτησης στο πιλοτηριο παρακαλω νομισαν οτι εχουν προβλημα κινητηρα. και τον εσβησαν!! Μεχρι να καταλάβουν τι γινεται και να "βαλουν μουρη επεσαν σε οβερσπηντ και γυρισαν στο μαιαμι "κουρεμενοι απο κινουμενες επιφανειες.ΑΑΑΑ λεει η douglas commercial: Δεν κατανοησατε το πλαισιο λειτουργιας του αυτοματου!!!
2.Μετα απο παρα πολλα χρονια οταν βγηκε το πορισμα της 447 παρα πολλοι απορησαν και δεν μπορουν ουτε και σημερα να καταλαβουν τιοδηγησε τον PF να τραβαει fullup απο τα 37500 χωρις Α protection.(μια υποθεση ειναι οτι του διεφυγε οτι σε alternative law δεν ειχε Α protection).Οι αμερικανοι ισχυριστικαν στα σοβαρα οτι σε boeing δεν θα συνεβαινε κατι παρομοιο διοτι ο PNF θα εβλεπε το column ολο πισω και θα παρενεβαινε (??).Μετα σκεφτηκαν (ορθως) να βγάλουν απο την εξουσια του χειριστη αυτην την πιθανοτητα.και ετσι προεκυψε το MCAS!!!!Για κατσε ομως recovery σε λιγοτερο απο 5000 ???και το κυριωτερο τι γινεται αν ειναι false inputs σε AOA η και TAS??? εεεεε στα αληθεια εχω χασει τον υπνο μου.πως διορθωνεται αυτο ? Να μπεις στο λογισμικο να κανεις τιι? να το ακυρωσεις και να το κανεις 738 προσωρινα και βλέπουμε.Ενα κοινοτατο ΑΟΑ alarm που διαθετουν τα learjet δεν θα ηταν αρκετο να ξυπνησει τους χειριστες σε αναλογες περιπτωσεις? Ειπαμε μονο για χασομερηδες
 
Επειδή συμπίπτει το ατύχημα με την καθήλωση των 737ΜΑΧ και γράφονται παρόμοια πράγματα σε δύο μεριές, ας χρησιμοποιήσουμε το παρόν θέμα για ότι έχει να κάνει με το συγκεκριμένο ατύχημα της Ethiopian και το θέμα των 737ΜΑΧ για οτιδήποτε σχετικό με τον τύπο αεροσκάφους (καθήλωση κλπ)
 
Τα λατρευτα μας μπλογκς κάνουν λόγο για τα ΜΑξ και ειδικότερα πως «καθηλώνονται» ΚΑΙ στην Ελλάδα...δηλαδή καμία επαφή ούτε με την Ελληνική γλωσσα ούτε με τη πραγματικότητα...μόνο και μόνο για λίγα κλικ παραπάνω ...
 
Ξέρει κανείς αν ισχύει ότι το MAX (όπως και τα άλλα variants) δεν πέρασε από πιστοποίηση, χρησιμοποιώντας αυτή που έγινε στο πρώτο 737 στα 60s?

Διαβάζω από το quora, εναν πρωην πιλότο και νυν ειδικό (Simon Gunson) :

This aircraft avoided the FAA certification process through a loophole called Grandfather Rights. Even though there is not a single system left on the 737MAX that has anything in common with the original Boeing 737–100 series launched in 1967, it was allowed to be flown on the certificate granted 50 years earlier.

(δυστυχώς δεν υπάρχει δυνατότητα λινκ)
 
Σύμφωνα με το υπουργείο μεταφορών της Αιθιοπίας, και μετά από μια πρώτη ανάλυση των μαύρων κουτιών, οι δύο πτώσεις Lion Air/Ethiopian "παρουσιάζουν σαφείς ομοιότητες". Αναμένεται full preliminary report μέσα σε έναν μήνα:

https://www.dw.com/en/ethiopian-air...r-similarities-with-lion-air-crash/a-47955798

Αναρωτιέμαι αν αυτό σημαίνει ότι τα MAX θα μείνουν καθηλωμένα για τουλάχιστον ένα μήνα ακομα; Μάλλον.
 
Σημερινό δημοσίευμα των Times του Seattle, όπου και η έδρα της Boeing, αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι καθώς  η Boeing to 2015 έχοντας μείνει πίσω στον ανταγωνισμό της με την Airbus, επείγετο να πάρει την πιστοποίηση αξιοπλοΐας του 737Max8, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) της Αμερικής άσκησε πίεση στους ελεκτές  να αναθέσουν την αξιολόγηση των θεμάτων  ασφαλείας του αεροσκάφους, προκειμένου να κερδιθεί χρόνος,  στην ίδια την Boeing, και με συνοπτικές διαδικασίες να εγκρίνουν τα αποτελέσατα. 

Οι μηχανικοί της Boeing στους οποίους ανετέθει τελικά η αξιολόγηση,  συνέταξαν πόρισμα οι ίδιοι για λογαριασμό των ελεκτών της FAA, το οποίο κοινοποίησαν στις Υπηρεσίς Ασφαλείας Πτήσεων σε Ευρώπη, Καναδά και αλλού στον κόσμο με το οποίο πιστοποιούσαν την ασφαλή λειτουργία του συστήματος ελέγχου πτήσς MCAS και την συμμόρφωση με όλους τους κανόνες της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Αμερικής. 

Επιβάλλεται εκ νέου αξιολόγηση και πιστοποίηση του συστήματος MCAS και ενδεχομένως όλου του αεροσκάφους. 
 
Αντιγράφω μια ανάλυση της Citigroup Global Market για την μετοχή της Airbus :

More thoughts on the 737Max groundings

• We published our initial thoughts on the impact on Airbus of the 737Max groundings last week here, concluding that 1) although the grounding would be likely weeks/months, there was an outside chance it could be years; and 2) given the A320neo is sold out until 2024 there is probably little upside for Airbus even if there is a long grounding (although it probably would increase the impetus to go to rate 70, which is already in our forecasts).
• Overnight, there have been three new developments:
• Reuters reported that the US Department of Transport would launch an inquiry into the original 737Max certification.
• Reuters reported that Canada and Europe may not accept the FAA certification for the fix and conduct their own independent certification.
• Donald Trump announced his nomination of Steven Dickson to be the new head of the FAA (previously there had been an acting head).
• We look into all three of the above in detail on the next page, but believe that these lengthen the time that the 737Max will be grounded, probably to several months rather than weeks.
• Finally, when considering the tail risk of a complete flight control system redesign (which might require aircraft recertification, taking 2-4 years), it struck us that it might be deemed better to launch the NSA (new single aisle) instead with 2025 EIS. In this scenario, this would likely be negative for Airbus – although it would have a monopoly on narrow body sales out to 2025: 1) it is sold out until 2024 anyway, allowing little incremental upside to either pricing or volumes; 2) the new competitor product would likely be significantly better than the A320neo family, prompting a requirement for a new Airbus aircraft 5+ years earlier than planned.
 
Top