Istanbul International Airport (IST/LTFM)

Συνάδελφός μου πέταξε πρόσφατα από το νέο IST με παρόμοιες εμπειρίες:

α) το τέρμιναλ είναι μεγαλοπρεπέστατο και εντυπωσιακό. Τα μεγέθη είναι πολύ μεγαλύτερα από αυτό που δείχνουν οι φωτογραφίες.
β) δεν υπήρχε διαθέσιμο προσωπικό για να χειριστεί τα μηχανοκίνητα wheelchairs, με αποτέλεσμα να περιμένουν 45' μέχρι να έρθει άτομο με κλασσική αναπηρική καρέκλα για να τους πάρει.
γ) τα καταστήματα είναι πανάκριβα και σχεδόν όλα ανήκουν εταιρείες στις οποίες συμμετέχουν πρόσωπα του περιβάλλοντος του Προέδρου της χώρας.
δ) τα χειραμαξίδια χειραποσκευών χρεώνονται με ₺5,00. Όταν τα επιστρέψετε σε ένα από τα σημεία που υπάρχουν στο τέρμιναλ, παίρνετε πίσω τα χρήματά σας, υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχετε πετάξει την απόδειξη που σας δόθηκε όταν τα παραλάβατε.
ε) τα άτομα με το σηματάκι "ASK ME/BANA SOR" ίσως γνωρίζουν λιγότερα από εσάς.
 
Μα είναι γνωστό ότι το αεροδρόμιο φτιάχτηκε σε περιοχή που κατέχουν εδάφη άτομα του στενού κύκλου του προέδρου(εξού κ ιδιοκτήτες καταστημάτων)... Υπάρχουν πολλές αντιδράσεις για το κόστος κατασκευής κ αν αυτό χρειαζόταν να γίνει....
 
Λοιπόν, λίγα λόγια για την εμπειρία μου στο καινούριο αεροδρόμιο. Άφιξη την Πέμπτη, αναχώρηση την Κυριακή που μας πέρασε. Πραγματικά το μέγεθος είναι εντυπωσιακό και κυρίως ο φωτισμένος πύργος ελέγχου το βράδυ. Κοντέψαμε να κάνουμε ίδια ώρα πτήσης με τάξι για την πύλη. Τι ίδιο συνέβη και στην αναχώρηση, λίγο παραπάνω από 30 λεπτά τροχοδρόμησης. Το τέρμιναλ εντυπωσιακό από το μέγεθος με την πρώτη ματιά, οι αφίξεις δεν έχουν τίποτα σημαντικό ούτως ή άλλως. Τα άτομα με τα μπλουζάκια ask me ήταν περισσότερα από τους επιβάτες. Στον έλεγχο διαβατηρίων λίγα άτομα με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν μεγάλες ουρές. Αυτό που μου έκανε εντυπωση ήταν οτι τα άτομα που έκαναν το έλεγχο πρέπει να ήταν καινούρια όλα (να μην είχαν ξαναδουλέψει σε παρόμοια θεση) γιατί κάθε φορά που έβλεπαν ελληνική ταυτότητα ήταν σαν να την έβλεπαν για πρώτη φορά (κάτι που δεν συνέβαινε στο άλλο αεροδρόμιο στα ταξίδια που είχα κάνει). Από εκεί και πέρα, για αεροδρόμιο 4 ημερών το βρήκα αρκετά βρώμικο με σκουπίδια και λεκέδες στο πάτωμα. Τα καταστήματα στην έξοδο ήταν υπό κατασκευή ακόμα. Στην αναχώρηση τώρα. Πολύ πιο εντυπωσιακό το τέρμιναλ αναχωρήσεων, αν δεν το δεις, δεν μπορείς να καταλάβεις το μέγεθός του. Και κάπου εδώ τελειώνουν τα θετικά. Τα μαγαζιά πολύ ακριβά, υπάλληλοι που το μόνο που ξέρουν απο αγγλικά είναι το yes και το no, αρκετή βρωμιά στους χώρους εστίασης με καφέδες και ποτά ριγμένα στις μοκέτες, υπαλλήλους που να καθαρίζουν τα τραπέζια αλλα να μην ασχολούνται με οτιδήποτε υπάρχει στο πάτωμα, wifi άφαντο, πρίζες ξεχαρβαλωμένες, καλώδια εκτεθειμένα, πλακάκια στο πάτωμα σπασμένα και κακοκολλημένα, τουαλέτες αρκετά βρώμικες για αεροδρόμιο μιας εβδομάδας και γενικότερα ήταν εμφανές οτι είχε γίνει προχειροδουλειά. Μάλλον ήθελε να προλάβει τις δημοτικές εκλογές, δεν ξέρω τι άλλο να υποθέσω. Αν ήταν σε αυτή την κατάσταση σε μια βδομάδα, δεν θέλω να φανταστώ πως θα είναι σε ενα χρόνο. Α, και ακόμη κάτι σημαντικό, δεν υπήρχε χρονική σήμανση για το πόση ώρα θες για να φτάσεις στην πύλη. Σε αεροδρόμιο τέτοιου μεγέθους καλό είναι να γνωρίζεις αν θες 5 λεπτά περπάτημα ή 20.
 
Δευτερο περασμα απο ISL μεσα σε μια βδομαδα...
Πτηση απο Ευρωπη και μετα απο taxing ακριβως 30 λεπτων !!! διεκρινα οτι σταματησαμε εμπρος απο την φυσουνα G11. ( Ωρα 23:30) Μου εκανε εντυπωση διοτι ειχα δει στο χαρτη του αεροδρομιου οτι οι πυλες G ειναι για τοπικες πτησεις... Λεω θαχει τιποτα by pass, αλλα δεν...
Remote stand και σε ενα λεωφορειο ολοι οι επιβατες σαν σαρδελες και αποβιβαση κοντα στην F1. Ευτυχως βγηκαμε κατευθειαν στις πυλες και δεν χρειαστηκε να περασουμε σεκιουριτυ. Μετα...
Περπατημα περιπου 7 λεπτων για να βγω στο κεντρικο χωλ. Οι πολυαριθμοι "ASK ME" της προηγουμενης βδομαδας ηταν εξαφανισμενοι και δεν ειδα ουτε εναν. Εχοντας περιορισμενο χρονο δεν καταφερα να βρω το business lounge της ΤΚ που ειχα παει πριν μια βδομαδα. Οι σημανσεις ειναι ανυπαρκτες ή και λαθος πολλες φορες. Ομως πλεον στον πινακα αναχωρησεων αναγραφεται και ο χρονος που θελει καποιος για να φθασει στην πυλη. Απο το κεντρικο χωλ η Β16 που ηταν για Αθηνα εγραφε οτι απαιτουνται 13 λεπτα περπατημα. Ετσι περασα στα γρηγορα απο μια οχι και τοσο μικρη ομαδα που ειχαν ξαπλωσει κατα γης στο κεντρικο χωλ (αθλια εικονα) απο μια πολυ βρωμικη τουαλετα, και απο καμποσα συνεργεια που δουλευαν σβουρακια και τρυπανια για να καταληξω στον βραχιονα (pier) B, οπου επαθα σοκ. Πλακακια αγυαλιστα 3ης διαλογης και καποιοι απο τους αρμους ειχαν αρχισει να φευγουν !!!!! Δεν περιμενα τετοιες τσαπατσουλιες. Στο Ατατουρκ για να λεμε την αληθεια δεν ειχα διαπιστωσει τετοιες ατελειες, ασε που το ξυλινο πατωμα του εδινε αρχοντια.
 
"Atatürk" θα λέμε και θα κλαίμε.
 
Γνωρίζει κάποιος αν οι gold της Aegean, ταξιδεύοντας με Aegean μπορούν να περάσουν 'fast track' τον έλεγχο διαβατηρίων όπως γινόταν στο Ataturk;
 
Ένα ακόμα άρθρο που αναφέρεται στη ακαταλληλότητα της τοποθεσίας του νεο αεροδρομίου:

https://ahvalnews.com/third-airport/fli ... 1558279117

ΥΓ: Μήπως να μεταφερθεί το τόπικ αυτό στην κατηγορία "Αεροδρόμια της Ευρώπης";
 
Φαίνεται για major σχεδιαστικό λάθος, που αφορά την επιλογή μη σωστού προσανατολισμού των διαδρόμων.

Ενώ στην ευρύτερη περιοχή πνέουν κυρίως ΝΔ-ΒΑ άνεμοι, οι διάδρομοι σχεδιάστηκαν με διεύθυνση Β-Ν.

New airport wind data (NOV2018-APR2019): https://www.windfinder.com/windstatisti ... arnavutkoy
Ataturk Airport wind data (NOV2000-APR2019) : https://www.windfinder.com/windstatistics/istanbul
 
Μα δεν είχαν λάβει υπόψη τις μελέτες με τους ανέμους ;;;
 
Αυτό που έλαβαν υπόψην τους μόνο φαίνεται ότι ήταν το μέγεθος.... Το ήθελαν μεγάλο το αεροδρόμιό τους.
Τα υπόλοιπα είναι "κακίες" δικές μας που δεν απολαμβάνουμε όσο θα 'πρεπε τα εξής υπέροχα:

1. Crosswinds με 20+ κόμβους και χαμηλή ως οριακή ορατότητα κατά την προσγείωση
2. Ατελείωτα taxi για 20 και 30 λεπτά προς τον διάδρομο απογείωσης ή προς το τέρμιναλ
3. Την ευκαιρία να κάνουμε την άσκησή μας καθώς περπατάμε 3 και 4 χιλιόμετρα για να πάμε από την μια πύλη στην άλλη.

Πολύς κόσμος πλέον έχει καταλάβει ότι το νέο αεροδρόμιο της Κων/πολης είναι ότι και οι Τουρκικές Αερογραμμές: το μεσαίο δάχτυλο της Τουρκίας υψωμένο προς όλον τον υπόλοιπο κόσμο. Από ουσία όμως.... :?
 
Top