Bombardier CSeries / Airbus A220

Άρχισε να την μελετάει την επιμήκυνση του CSeries η Airbus, θέτοντας προαπαιτούμενα τη σταθεροποίηση της παραγωγής σε υψηλότερα επίπεδα και την βελτιστοποίηση του κόστους παραγωγής.

:arrow: https://www.flightglobal.com/news/artic ... 20-455067/
 
χμμ..Ενα Α220-500 θα εφτανε σε μαξιμουμ χωρητικοτητα ενα Α320 των 180..Ποιο το νοημα να προχωρησουν σε ενα τετοιο εσωτερικο κανιβαλισμο οταν εχουν ήδη ενα πολυ επιτυχημενο προιον Α320ceo/neo?
 
Υποθέτω γιατί σε εταιρείες που έχουν ήδη μικρότερα Α220 και δεν έχουν Α320, είναι πιο εύκολο να πουλήσει η Airbus μερικά από το νέο μεγαλύτερο Α220 αντί να μπει σε ανταγωνισμό με την Boeing.
 
Ποιο είναι το Α220 ;;;
 
spotterakis":w0vaimza said:
χμμ..Ενα Α220-500 θα εφτανε σε μαξιμουμ χωρητικοτητα ενα Α320 των 180..Ποιο το νοημα να προχωρησουν σε ενα τετοιο εσωτερικο κανιβαλισμο οταν εχουν ήδη ενα πολυ επιτυχημενο προιον Α320ceo/neo?

Ίσως η καλύτερη ερώτηση. Το Α220 είναι, ως clean sheet, εξαιρετκά optimized για 110-150 θέσεις. Έχει τις δομές ατράκτου, φόρτο φτερού, κινητήρες, και συστήματα, ακριβώς γι' αυτην την κατηγορία. Εξ' ού και οι ασύγκριτες CASM επιδόσεις του. Σε απλή σύγκριση, το Α220-300 κάνει σκόνη και το Α319 ΝΕΟ και το Β737. Το Α220-500 θα αγγίξει ακριβώς τη χωρητκότητα του Α320. Θα είναι καλύτερο σε επιδόσεις, δεν έχω καμια αμφιβολία.
Τότε γιατί να το κάνει αυτό η ΑΒ? Γιατί να 'κανιβαλίσει' το καλύτερό της προϊόν;
Η απάντηση είναι στο μέλλον.
Το Α320 πρέπει να μεγαλώσει. Σε δύναμη φτερών, χωρητικότητα, κλπ. Το Α321 XLR έχει εξαντλήσει κάθε περιθώριο ανάπτυξης. Δίνοντάς του ένα πιο μεγάλο φτερό, πιο δυνατό MLG, θα γίνει το αδιαφιλονίκητο ΜΟΜ middle of the market King. Αλλά θα πρέπει να ακολουθήσει και το Α320 σε κατεύθυνση Α320.5. Τον χώρο θα καλύψει άνετα ένα Α225.

Για να γίνουν αυτά θα πρέπει
(α) να υπάρξει σταθερή παραγωγικότητα των Α220. Αυτό θα αργήσει πολύ. Στα σχέδια είναι να βγαίνουν, σε 2 χρόνια από τώρα, 10 από το Mirabel και 4 από το Mobile. Ακόμα και αυτά τα επίπεδα είναι χαμηλά.
(β) να υπάρξει πλήρης 'απόκτηση' της γραμμής Α220 από την Airbus. Προς το παρόν έχουν το 50.01% του προγράμματος. Σε λίγα χρόνια έχουν την επιλογή πλήρους απόκτησης.
(γ) να υπάρξει μια δυνατότητα τα δύο cockpit να έρθουν 'πιο κοντά'. Δηλαδή ανασχεδιασμός και των δύο.
(δ) να προχωρήσουν οι παραδόσεις των Α320 Ν σε σημαντικό βαθμό.
(ε) να σχεδιαστεί σωστά το Α320 ΝΝ, ίσως με νέο όνομα οικογένειας σε Α360.
Ήτοι, το Α360 (Α320ΝΝ) μεταβαίνει στην κατηγορία 180-200 άνετα. Το Α361 (Α321 NXLR++) καταλαμβάνει άνετα την κατηγορία 200-250. Έτσι δημιουργείται μια κατηγορία Α320 ΝΝ optimized 180-240, και από κάτω η οπισθοφυλακή είναι το Α220, optimized 120-160.
 
Κάπως έτσι όμως γίνεται σε αντίστοιχες περιπτώσεις. Τα πρώτης γενιάς υπολείπονται σε αρκετά σημεία από τα επόμενα ίδια μοντέλα όσο οι κατασκευάστριες εταιρίες ψάχνουν για βελτιώσεις και λύσεις. ΠπΧ 737-200 με 200Adv, Α320-100 με 200.
Απ' ότι κατάλαβα πάντως σε όλα τα μοντέλα θα γίνει βελτίωση του range
 
lewton":3scjrbi2 said:
Βελτίωση στο range του Α220 ανακοίνωσε η Airbus.
Πώς να νιώθουν τώρα όσα αγόρασαν τα πρώτης γενιάς; :twisted:

https://www.forbes.com/sites/marisagarc ... 2ff0456454

Μπορεί να μιλάμε για Forbes, αλλα τίτλος του άρθρου αντιφάσκει. :rolleyes: Όπως και να έχει, το A220 καταλήγει να ξεπερνάει τα Α320ceo σε εμβέλεια και να έχει το ίδιο range με το Α320ceo με sharklets! Μιλάμε δηλαδή για small narrowbody και όχι για regional aircraft, το οποιο όσο πάει γίνεται και πιο ξεκάθαρο..
 
Όπως φαίνεται υπάρχει πρόβλημα με τους κινητήρες των A220, αφού μέσα σε διάστημα λίγων μηνών τρία αεροσκάφη της Swiss αναγκάστηκαν να προσγειωθουν με τον έναν κινητήρα εκτός λειτουργίας. Σήμερα σημειώθηκε το τρίτο περιστατικό σε αεροσκάφος που εκτελούσε δρομολόγιο από Heathrow προς Γενεύη και τελικά προσγειώθηκε στο Παρίσι . Υπάρχη ήδη η σκέψη από την Swiss να ελεγχθούν διεξοδικά όλα τα A220 του στόλου της.

ΥΓ: Tα Embraer E2 φορούν PW 1900G, κινητήρες σχεδόν ίδιους με τους PW 1500G των A220. Αν κάνω λάθος παρακαλώ διορθώστε με.

https://www.aerotelegraph.com/swiss-kae ... -beim-a220
 
Top