Δικαιώματα επιβατών

Τρεις συγγενείς μου μη κατοικοι αθηνων επρόκειτο να πεταξουν με Sky express για Κάλυμνο την Tρίτη 6 Αυγούστου αλλά οταν εφτασαν στο γκισε τους είπαν οτι θα πεταξουν την επομενη μερα γιατι η πτήση δεν θα εκτελούνταν λόγω ανέμων στο αεροδρομιο της Καλύμνου. Η εταιρεια τους μετεφερε στο ξενοδοχειο και τους προσφερε δυο γευματα και διανυκτερευση. Την επομένη πέταξαν κανονικά.
Δικαιουνται την αποζημιωση των 250 ευρω λογω καθυστερημενης αφιξης ανω των 24 ωρων ή η κακοκαιρια ειναι exceptional circumstances και δεν υπάρχει υποχρέωση αποζημίωσης? Η κακοκαιρια σημαινει notam Και κλειστο αεροδρόμιο ή ειναι στην κρίση της εταιρείας οτι ο καιρος δεν ειναι καλος/αρα ασφαλης για να γινει η πτήση?
 
Κακοκαιρία μπορεί να θεωρηθεί σαν exceptional circumstances, και χωρίς να κλείνει πλήρως το αεροδρόμιο και είναι αδύνατο να γίνουν πτήσεις. Π.χ. σε μέρες με έντονη χιονόπτωση μπορεί να γίνουν πτήσεις, αλλά μόνο το ένα τρίτο των κανονικών.

Βέβαια, υπάρχουν και οι περιπτώσεις που οι αεροπορικές απλά λένε ότι φταίνε οι καιρικές συνθήκες. Στη συγκεκριμένη μέρα: υπήρχαν κι άλλες ακυρώσεις / καθυστερήσεις ή μόνο αυτή η πτήση;

Αν και δεν νομίζω ότι συμφέρει στην εταιρία να πληρώσει ξενοδοχείο και γεύματα και να πετάει την επόμενη μέρα χωρίς λόγο, δηλ. μάλλον εκεί όντως ήτανε λόγω καιρού (εκτός εάν υπήρχε τεχνικό πρόβλημα με το αεροπλάνο και απλά δικαιολόγησε την ακύρωση με τις καιρικές συνθήκες για να μην πρέπει να πληρώσει και αποζημίωση….).
 
Αγαπητέ dvixos,
ο συντομότερος και πιο σίγουρος τρόπος να φτάσεις στην Κάλυμνο είναι μέσω Κω και μετά πλεούμενο από Μαστιχάρι. Τρεις φορές έχει χρειαστεί να ταξιδέψω αεροπορικώς στην Κάλυμνο παλιότερα (με Olympic), και τις τρεις είχε ακυρωθεί λόγω καιρού και οι περισσότεροι κατέληγαν στην παραπάνω λύση! Όλες τις φορές μας άλλαξαν δωρεάν τα εισιτήρια για Κω. Μία 4η φορά ήμουν πιο τυχερός. Η νέα Olympic Air τότε ακύρωσε το δρομολόγιο για δικούς της λόγους, μας έδωσε 250ΕυρώΧ2 άτομα και 2 εισιτήρια με την επόμενη πτήση για Κω (δε μας χάλασε που λένε...;).
 
Καλησπέρα, συγγενής μου ταξίδευε πριν λίγες μέρες από Αθήνα για Βοστώνη μέσω Φρανκφούρτης με Lufthansa. Η πτήση από FRA έφτασε Αθήνα με καθυστέρηση, η οποία αυξήθηκε ακόμα περισσότερο εδώ με την κλασική δικαιολογία της μεγάλης εναέριας κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να χάσουν την επόμενη πτήση για ΒΟS. Παρόλο που όταν έφτασε το αεροπλάνο στη Φρανκφούρτη η επόμενη πτήση δεν είχε αναχωρήσει ακόμα και παρόλο που ήταν γύρω στους 30 transit επιβάτες για Βοστώνη, δεν τους περιμένανε και φύγανε. Η επόμενη πτήση για Βοστώνη ήταν την επόμενη μέρα η οποία όμως ήταν γεμάτη, οπότε ενώ αρχικά τους λέγανε ότι θα πετάξουν σε 3-4 μέρες (!!) τους έστειλαν στη Βοστώνη την επόμενη μέρα με πτήση της ΤΑΡ μέσω Λισαβόνας. Τους πληρώσανε ξενοδοχείο και τους δώσανε voucher 20€ για φαγητό και εννοείται πως έστειλα claim άμεσα στη Lufthansa για την αποζημίωση. Παρόλα αυτά η εταιρεία αρνήθηκε να δώσει αποζημίωση γιατί όπως είπαν δεν ευθύνονται για την καθυστέρηση ("We would kindly like to advise you that the reason for the delay was restrictions by air traffic control authorities. [...] The EC regulation 261/2004 does not grant compensatory payment in this case.") Τί ισχύει σε αυτή την περίπτωση; Δεν είναι υπαιτιότητα της εταιρείας που έχασε το σλοτ με αποτέλεσμα να καθυστερήσει κι άλλο; Να επιμείνω;
 
Η LH συχνά παίζει με τη δικαιολογία του ATC είτε είναι FRA είτε αλλού (και παρότι μπορεί η καθυστέρηση να έχει προέλθει από άλλα αίτια αρχικά και απλά να χειροτερεύει με το ATC). Μπορείς να κάνεις μία καταγγελία για διερεύνηση από τη γερμανική αρχή και αυτοί θα εξακριβώσουν αν όντως ισχύει ο λόγος της καθυστέρησης.
 
Όχι μόνο η LH…. Και είναι πραγματικά δύσκολο μέχρι αδύνατο να κρίνεις εάν αυτός ήτανε ο πραγματικός λόγος ή απλά το λένε για να αποφύγουν την αποζημίωση.

Εφόσον ξέρω, περιορισμοί λόγω ATC restrictions όντως δεν θεωρούνται ευθύνη της αεροπορικής, εάν όμως έχασε τον αρχικό slot λόγω καθυστερήσεων στη επιβίβαση, στην εκφόρτωση / φόρτωση αποσκευών κλπ. φταίει η αεροπορική. Βέβαια, κι αυτό δύσκολο να το ξέρεις….

Η αλήθεια είναι ότι φέτος οι πτήσεις από / προς Αθήνα έχουν μεγάλο πρόβλημα με καθυστερήσεις (δεν ξέρω εάν φταίνε το αεροδρόμιο, τα ATC….). Κι όχι μόνο Αθήνα, αλλά κι αλλού (Γερμανία, Βρυξέλλες, Βιέννη, Ζυρίχη….) έγινε σχεδόν ο κανόνας να κάθεσαι στο αεροπλάνο και να ακούς ότι θα ήτανε όλα έτοιμο, αλλά πρέπει να περιμένουμε ακόμα 30 λεπτά στη θέση λόγω slots (που στα short connections μπορεί να είναι αρκετά να χάσεις την ανταπόκριση)….
 
Ulrike":2gapglrj said:
Εφόσον ξέρω, περιορισμοί λόγω ATC restrictions όντως δεν θεωρούνται ευθύνη της αεροπορικής, εάν όμως έχασε τον αρχικό slot λόγω καθυστερήσεων στη επιβίβαση, στην εκφόρτωση / φόρτωση αποσκευών κλπ. φταίει η αεροπορική. Βέβαια, κι αυτό δύσκολο να το ξέρεις….

Αυτό είναι και το πρόβλημα νομίζω σε αυτή την περίπτωση.

Αν η γερμανική ΥΠΑ το διερευνήσει και δε βρει κάτι κακώς καμωμένο, τότε ίσως κάποιο από αυτά τα sites π.χ. airhelp που το κυνηγάνε νομικά και κρατάνε μέρος της αποζημίωσης ως προμήθεια μόνο αν κερδίσουν.
 
Καλησπέρα,
Σχετικά με το κανόνι της Adria Airways που σκάει τώρα...
Έχω κλείσει για επαγγελματικό ταξίδι 2 άτομα με Austrian για τέλος Οκτώβρη ΑΤΗ-PRG (ATH-VIE AUSTRIAN, VIE-PRG ADRIA :wall: ).
Τώρα? Τι γίνεται?
Από το call center της Austrian μου είπαν ότι γνωρίζουν το θέμα, αλλά επισήμως ακόμα τα δρομολόγια για τέλος Οκτώβρη ισχύουν, οπότε να ξανακαλέσω σε μερικές μέρες. Σε περίπτωση ακύρωσης θα γίνει rebooking χωρίς κόστος με LH μέσω MUC που βολεύουν οι ώρες.
Παίζει να φτάσουμε Βιέννη και μάθουμε εκεί ότι ακυρώθηκε??? Σε τέτοια περίπτωση είναι υποχρεωμένοι για αποζημίωση, ξενοδοχείο, σίτιση κλπ?
 
Αυτό νομίζω ότι είναι Wetlease, δηλ. μέχρι τότε μπορεί να δρομολογήσει και δικό της αεροπλάνο η OS/ να αλλάξει το πρόγραμμα κλπ. Αν πραγματικά ακυρώνει τελευταία στιγμή, φυσικά ισχύουν κανονικά τα δικαιώματά σου.
 
Μάλλον αναφέρεσαι για την πτήση OS705 που φαίνεται ότι εκτελείται με CR9 της Adria αλλά στην πραγματικότητα εκτελείται αυτές τις μέρες κανονικότατα με DH8D
 
Top