Smartwings ( Σάμος - Πράγα ) -Συνέχιση πτήσης με έναν μόνο κινητήρα

6circles

First-Class-Member
Εγγραφή
21/09/2006
Μηνύματα
719
Likes
1.353
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
UAE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
NZAA
Απίστευτο και όμως αληθινό! Πτήση της Smartwings από Σάμο με προορισμό την Πράγα είχε απώλεια κινητήρα 100νμ βορειοανατολικά της Αθήνας και απλά κατέβηκε στα 24.000 πόδια και συνέχισε με έναν κινητήρα στην Πράγα. :wall: :wall:

https://avherald.com/h?article=4cbe8434&opt=0

Η ΥΠΑ έχει να πει κάτι επ΄αυτού;;
 
Το θέμα είναι ότι η ΥΠΑ μάλλον θα το "μάθει" και αυτή από τις έξτρα πληροφορίες του Avherald. Πολύ πιθανόν οι χειριστές να μην ανέφεραν τίποτα στη συχνότητα στο ATC και απλά να ζήτησαν κάθοδο...
 
Εννοούσα , θα τους επιβάλλει κυρώσεις η ΥΠΑ; Το συμβάν συνέβη στο ελληνικό FIR, σε πτήση από ελληνικό αεροδρόμιο, και το πλήρωμα όφειλε να είχε ενημερώσει για το συμβάν.

Προφανώς το πλήρωμα θα ρωτήθηκε για ποιον λόγο ήθελε να κατέβει από τα 36000 στα 24000 πόδια. Και προφανώς το πλήρωμα είπε ψέματα ή απέκρυψε έστω την αλήθεια.

Σύμφωνα δε με το Avherald , η εταιρία ανέφερε ότι ο κυβερνήτης του αεροσκάφους είναι ένας από τους πιο έμπειρους που έχει. :wall:

Μια λύση υπάρχει μόνο: απαγόρευση εισόδου στο ελληνικό FIR τώρα με άμεση ισχύ. Ο μόνος τρόπος για να καταλάβουν ότι δεν παίζουν με την ασφάλεια είναι να τους «πονέσεις» εκεί που τους ενδιαφέρει πιο πολύ, στην τσέπη. :rant:
 
Κανονικά έχει ένα μερίδιο ευθύνης και ο ελεγκτής που τους έδωσε το ΟΚ για κάθοδο από το FL360 στο FL240 αν δεν επέμενε να μάθει το λόγο, αλλά και τα υπόλοιπα κέντρα κατά τη διαδρομή προς Πράγα.
Ταπεινή άποψη: Έπρεπε να επιμείνει να ρωτάει το λόγο καθόδου και σε μη ικανοποιητική εξήγηση θα έπρεπε να ενημερώσει τους προϊσταμένους του και στο τέλος τέλος αν δεν είχε ξεκαθαρίσει το πράγμα θα έπρεπε να σηκωθούν μαχητικά να δουν τι γίνεται. Θα μπορούσε να είναι ακόμα και αεροπειρατεία... :wall:

Και βέβαια κυρώσεις (ευρωπαϊκές) για την εταιρεία και το πλήρωμα θαλάμου διακυβέρνησης.
 
Αν δείτε τα σχόλια (και τώρα στο άρθρο) ο ελεγκτής της Βουδαπέστης λέει:

I work at Budapest ACC and I was in contact with this A/C when they overflew Hungary. Not a word did they mention about engine failure we were informed about a "technical issue". That is in most cases an air con failure for the 737 to fly at 240 or 250. So they came in at FL240 as they reached the Austrian border we sent them to Vienna Approach.

10 minutes later they called us back to inquire us why we haven't told them about the engine failure. It turned out that the failure was announced over Prague, Vienna then called us back but we didn't know either. Serbians were also unaware and I also asked my colleague who was working at KFOR (Kosovo) airspace - it is also operated from Budapest - but he didn't know either.

I think that tells a lot about this airline. And just to add: This evening I had 2 A/C in 20 minutes from this operator on my frequency cruising at 250 so it's not so unusual to see the like that.

Μπορεί κάποιος που γνωρίζει να μας πει αν υπάρχει εναλλακτική σε απώλεια του ενός κινητήρα, εκτός της αναγκαστικής προσγείωσης;
 
Η αναμενόμενη φρασεολογία από πλευράς πληρώματος σε μια τέτοια περίπτωση είναι είτε PAN PAN, είτε MAY DAY. Αυτό πληροφορεί τον ΕΕΚ για τη σοβαρότητα της κατάστασης. Το να πρέπει ο ΕΕΚ σε κάθε αίτημα αλλαγής επιπέδου να... "ανακρίνει" το αντίστοιχο πλήρωμα για τους λόγους, θεωρώ είναι επιεικώς παιδικό επιχείρημα. Συμφωνούμε ότι ο ΕΕΚ μπορεί να σκεφτεί διάφορους πιθανούς λόγους , αν ωστόσο οι πραγματικοί δεν αναφερθούν από τους... άμεσα ενδιαφερόμενους, δεν μένουν και πολλά περιθώρια στον ΕΕΚ για ειδική μεταχείριση της πτήσης. Για το λόγο αυτό άλλωστε υπάρχουν οι αντίστοιχες φρασεολογίες.
Από όσο γνωρίζω πάντως, απώλεια κινητήρα στο 738, σημαίνει προσγείωση στο πλησιέστερο κατάλληλο αεροδρόμιο ( κατάλληλο από πλευράς μήκους διαδρόμου και λοιπών υποδομών).
 
d|m|tr|s":1otb2mk0 said:
Κανονικά έχει ένα μερίδιο ευθύνης και ο ελεγκτής που τους έδωσε το ΟΚ για κάθοδο από το FL360 στο FL240 αν δεν επέμενε να μάθει το λόγο, αλλά και τα υπόλοιπα κέντρα κατά τη διαδρομή προς Πράγα.
Ταπεινή άποψη: Έπρεπε να επιμείνει να ρωτάει το λόγο καθόδου και σε μη ικανοποιητική εξήγηση θα έπρεπε να ενημερώσει τους προϊσταμένους του και στο τέλος τέλος αν δεν είχε ξεκαθαρίσει το πράγμα θα έπρεπε να σηκωθούν μαχητικά να δουν τι γίνεται. Θα μπορούσε να είναι ακόμα και αεροπειρατεία... :wall:

Και βέβαια κυρώσεις (ευρωπαϊκές) για την εταιρεία και το πλήρωμα θαλάμου διακυβέρνησης.

Ο ελεγκτής σίγουρα ρώτησε και η απάντηση μπορεί να ήταν η εξής: "we have a slight pressurisation problem, nothing special we can go". Που δεν μπορείς να του πεις τίποτα γιατί ούτε παν παν έκανε ούτε mayday. Ή η εξής: "We are delayed and would like to gain time" (όταν το αεροπλάνο πετά σε τέτοια ύψη είναι πιο γρήγορο και το κάνουν αρκετές φορές αυτό για να προλάβουν αεροδρόμια ανοιχτά κτλ). Οπότε εν ολίγιοις ούτε τον ανακριτή μπορείς να κάνεις στο μικρόφωνο, ούτε και να ασχολείσαι με μια TVS την ώρα που έχεις άλλα 10-15 αεροπλάνα.
 
Δηλαδή αν υποθέσουμε ότι κατέβαινε στην Αθήνα, ποιός θα έφτιαχνε τον κινητήρα, υπάρχει τεχνική βάση; Νομίζω όμως ότι αυτές είναι οι εταιρικές εντολές που είχε.
 
Υπαρχουν πολλοι τροποι να λυθει το προβλημα ΣΤΟ ΕΔΑΦΟΣ! Κατεβαινεις πχ Αθηνα. Κοντρακτορας μηχανικος κοιταει τι μπορει να κανει. Αν δεν μπορει, μηχανικοι της εταιρειας ταξιδευουν στην Αθηνα. Αν χρειαστει αλλαγη κινητηρα, ταξιδευει κι ενας CFM56 στην Αθηνα. Υποστεγα υπαρχουν. Εχει γινει παμπολλες φορες. :)
 
Θέλω να πω, και με το δρομολόγιο τι θα γίνει; Πότε θα φτάσουν οι επιβάτες στον προορισμό τους, πόσο θα χρειαστεί να παραμείνουν στην Αθήνα; Δεδομένου ότι στα σύγχρονα αεροσκάφη είναι εξαιρετικά απίθανο να παρουσιάσουν βλάβη και οι δύο κινητήρες στην ίδια πτήση, γιατί να μην συνεχίσει προς τον προορισμό του;
 
Top