

https://avherald.com/h?article=4cbe8434&opt=0
Η ΥΠΑ έχει να πει κάτι επ΄αυτού;;
I work at Budapest ACC and I was in contact with this A/C when they overflew Hungary. Not a word did they mention about engine failure we were informed about a "technical issue". That is in most cases an air con failure for the 737 to fly at 240 or 250. So they came in at FL240 as they reached the Austrian border we sent them to Vienna Approach.
10 minutes later they called us back to inquire us why we haven't told them about the engine failure. It turned out that the failure was announced over Prague, Vienna then called us back but we didn't know either. Serbians were also unaware and I also asked my colleague who was working at KFOR (Kosovo) airspace - it is also operated from Budapest - but he didn't know either.
I think that tells a lot about this airline. And just to add: This evening I had 2 A/C in 20 minutes from this operator on my frequency cruising at 250 so it's not so unusual to see the like that.
d|m|tr|s έγραψε:Κανονικά έχει ένα μερίδιο ευθύνης και ο ελεγκτής που τους έδωσε το ΟΚ για κάθοδο από το FL360 στο FL240 αν δεν επέμενε να μάθει το λόγο, αλλά και τα υπόλοιπα κέντρα κατά τη διαδρομή προς Πράγα.
Ταπεινή άποψη: Έπρεπε να επιμείνει να ρωτάει το λόγο καθόδου και σε μη ικανοποιητική εξήγηση θα έπρεπε να ενημερώσει τους προϊσταμένους του και στο τέλος τέλος αν δεν είχε ξεκαθαρίσει το πράγμα θα έπρεπε να σηκωθούν μαχητικά να δουν τι γίνεται. Θα μπορούσε να είναι ακόμα και αεροπειρατεία...
Και βέβαια κυρώσεις (ευρωπαϊκές) για την εταιρεία και το πλήρωμα θαλάμου διακυβέρνησης.
Air Greece έγραψε:Δηλαδή αν υποθέσουμε ότι κατέβαινε στην Αθήνα, ποιός θα έφτιαχνε τον κινητήρα, υπάρχει τεχνική βάση; Νομίζω όμως ότι αυτές είναι οι εταιρικές εντολές που είχε.
Επιστροφή σε “Ατυχήματα και συμβάντα”
Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες