-Η ΥΠΑ έχει την δικαιοδοσία να απαγορεύει τις πτήσεις πολιτικών αεροσκαφών οπουδήποτε κρίνει για λόγους ασφαλείας, , διευκόλυνσης εναέριας κυκλοφορίας, περιβαλλοντολογικούς, πολιτικής προστασίας κλπ κλπ
-Τι ψάχνει η επιτροπή στον Γαλατά δεν ξέρω, υποθέτω όμως ότι θα μπορούσε να ψάχνει για διασκορπισμένα συντρίμμια, να μετρήσει αποστάσεις απο εμπόδια, πιθανόν να κάνει και πτήσεις "αναπαράστασης" του ατυχήματος.
Γιατί κλείνει το πεδίο για 3 μήνες; προφανώς γιατί τόσο χρειάζεται για να αξιολογηθεί ο χώρος από την επιτροπή. Τα αεροδρόμια σε αντίστοιχες περιπτώσεις δεν κλείνουν για τόσο πολύ για λόγους εξυπηρέτησης χιλιάδων επιβατών αλλά και γιατί ήδη υπάρχει μελέτη που εξασφαλίζει την ασφαλή λειτουργία τους, κάτι που δεν υφίσταται για πεδία προσγείωσης.
-Σύμφωνα με το άρθρο 12 του Π.Δ 19/2009, ναι, μπορεί να προσγειωθεί ελικόπτερο κοντά στο Γαλατά με ευθύνη του χειριστή και του εκμεταλλευόμενου το ελικόπτερο.
Αρθρο 12
Πεδία προσγείωσης ελικοπτέρων
1. Η χρήση πεδίου προσγείωσης ελικοπτέρων επιτρέπεται μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας σύμφωνα με τους κανόνες εναέριας κυκλοφορίας. Δεν επιτρέπεται η λειτουργία πεδίου προσγείωσης σε περιοχές που υπόκεινται σε περιβαλλοντική ή άλλη προστασία.
2. Ο χειριστής του ελικοπτέρου είναι υπεύθυνος για την πτητική λειτουργία του ελικοπτέρου σε πεδία προσγείωσης, έχει την πλήρη ευθύνη για την καταλληλότητα του πεδίου προσγείωσης και κρίνει, ενώ βρίσκεται στον αέρα, την καταλληλότητα της περιοχής.
Στις διαδικασίες αυτές πρέπει να ληφθούν υπόψη ειδικότερα τα παρακάτω:
α) η από πλευράς διαστάσεων και αντοχής επάρκεια του χώρου προσγείωσης,
β) οι θέσεις και το ύψος τυχόν εμποδίων στις επιφάνειες προσέγγισης και απογείωσης, καθώς και στη γειτνίαση της περιοχής προσγείωσης,
γ) η καθαρότητα της περιοχής προσγείωσης για την αποτροπή εκτίναξης σκόνης, άμμου ή λοιπών χαλαρών υλικών,
δ) οι περιορισμοί πτητικής λειτουργίας του ελικοπτέρου,
ε) πρόνοια για την προστασία στο έδαφος της ζωής, των περιουσιών και της ανθρώπινης δραστηριότητας εν γένει. Κατά τη φάση της προσέγγισης και αναχώρησης, της προσγείωσης και της απογείωσης ή των ελιγμών που σχετίζονται με τα προαναφερθέντα, το ελικόπτερο θα κινείται σε απόσταση ασφαλείας από ανθρώπους, από ζώα, από κτίρια ή οχήματα.
3. Με ευθύνη του χειριστή θα γνωστοποιείται άμεσα μετά την προσγείωση στην πλησιέστερη Υπηρεσία Εξυπηρέτησης Εναέριας Κυκλοφορίας το κλείσιμο του σχεδίου πτήσης. Ο χειριστής θα πρέπει να εξασφαλίζει ότι δεν υπάρχει αντίρρηση για προσγείωση σε ιδιωτικό χώρο από τον ιδιοκτήτη του.
4. Στις προσγειώσεις και απογειώσεις σε πεδία προσγείωσης ελικοπτέρων, ο χειριστής και ο εκμεταλλευόμενος το ελικόπτερο είναι αλληλέγγυα υπεύθυνοι για την εν γένει εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.
Μπορεί όντως ο χώρος να αποδειχτεί ανασφαλής αλλά εφ' όσον είναι σαφές απο τον παραπάνω κανονισμό οτι την ευθύνη την έχουν αποκλειστικά ο χειριστής και ο εκμεταλλευόμενος σε ποιούς άλλους θα μπορούσαν να αναζητηθούν ευθύνες;