Πτωση ιδιωτικού ελικοπτέρου στο Πόρο

Nonta (δεν είναι προσωπικό αλλά προσπαθώ να μάθω πως λειτουργεί το σύστημα) σε ευχαριστώ πάντως για την παραπομπή στο ΦΕΚ. Άρα μιλάμε για πεδίο προσγείωσης όπου δεν χρειάζεται έγκριση από την ΥΠΑ και οι πτήσεις γίνονται κατά την κρίση και με ευθύνη του χειριστή. Δεν καταλαβαίνω όμως γιατί η ΥΠΑ απαγορεύει με ΝΟΤΑΜ τις πτήσεις στο συγκεκριμένο πεδίο αφού δεν το έχει αδειοδοτήσει. Δηλαδή μπορούν τώρα τα ελικόπτερα να προσγειώνονται 100, 200, 300 μέτρα ποιο πέρα? μπορούν να προσγειώνονται σε μη εγκεκριμένα ελικοδρόμια ή μπορούν οπουδήποτε εκτός από εκεί? Δεν καταλαβαίνω επίσης πως ή συνέχιση των πτήσεων δυσχεραίνει το έργο της ΕΔΑΑΠ. Δεν άκουσα ποτέ να έκλεισε αεροδρόμιο μετά από ατύχημα και μάλιστα για τόσες μέρες εκτός αν έχουν υποστεί ζημιές οι εγκαταστάσεις (διάδρομος, κτήρια, κλπ). Άν όμως διαπιστώθηκε ότι κακώς προσγειώνονταν εκεί ελικόπτερα τότε θα πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες από πάρα πολλούς.
 
-Η ΥΠΑ έχει την δικαιοδοσία να απαγορεύει τις πτήσεις πολιτικών αεροσκαφών οπουδήποτε κρίνει για λόγους ασφαλείας, , διευκόλυνσης εναέριας κυκλοφορίας, περιβαλλοντολογικούς, πολιτικής προστασίας κλπ κλπ

-Τι ψάχνει η επιτροπή στον Γαλατά δεν ξέρω, υποθέτω όμως ότι θα μπορούσε να ψάχνει για διασκορπισμένα συντρίμμια, να μετρήσει αποστάσεις απο εμπόδια, πιθανόν να κάνει και πτήσεις "αναπαράστασης" του ατυχήματος.
Γιατί κλείνει το πεδίο για 3 μήνες; προφανώς γιατί τόσο χρειάζεται για να αξιολογηθεί ο χώρος από την επιτροπή. Τα αεροδρόμια σε αντίστοιχες περιπτώσεις δεν κλείνουν για τόσο πολύ για λόγους εξυπηρέτησης χιλιάδων επιβατών αλλά και γιατί ήδη υπάρχει μελέτη που εξασφαλίζει την ασφαλή λειτουργία τους, κάτι που δεν υφίσταται για πεδία προσγείωσης.

-Σύμφωνα με το άρθρο 12 του Π.Δ 19/2009, ναι, μπορεί να προσγειωθεί ελικόπτερο κοντά στο Γαλατά με ευθύνη του χειριστή και του εκμεταλλευόμενου το ελικόπτερο.

Αρθρο 12
Πεδία προσγείωσης ελικοπτέρων
1. Η χρήση πεδίου προσγείωσης ελικοπτέρων επιτρέ­πεται μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας σύμφωνα με τους κανόνες εναέριας κυκλοφορίας. Δεν επιτρέπεται η λειτουργία πεδίου προσγείωσης σε περιοχές που υπό­κεινται σε περιβαλλοντική ή άλλη προστασία.
2. Ο χειριστής του ελικοπτέρου είναι υπεύθυνος για την πτητική λειτουργία του ελικοπτέρου σε πεδία προσγείωσης, έχει την πλήρη ευθύνη για την καταλ­ληλότητα του πεδίου προσγείωσης και κρίνει, ενώ βρί­σκεται στον αέρα, την καταλληλότητα της περιοχής.
Στις διαδικασίες αυτές πρέπει να ληφθούν υπόψη ειδι­κότερα τα παρακάτω:
α) η από πλευράς διαστάσεων και αντοχής επάρκεια του χώρου προσγείωσης,
β) οι θέσεις και το ύψος τυχόν εμποδίων στις επι­φάνειες προσέγγισης και απογείωσης, καθώς και στη γειτνίαση της περιοχής προσγείωσης,
γ) η καθαρότητα της περιοχής προσγείωσης για την αποτροπή εκτίναξης σκόνης, άμμου ή λοιπών χαλαρών υλικών,
δ) οι περιορισμοί πτητικής λειτουργίας του ελικο­πτέρου,
ε) πρόνοια για την προστασία στο έδαφος της ζωής, των περιουσιών και της ανθρώπινης δραστηριότητας εν γένει. Κατά τη φάση της προσέγγισης και αναχώρησης, της προσγείωσης και της απογείωσης ή των ελιγμών που σχετίζονται με τα προαναφερθέντα, το ελικόπτερο θα κινείται σε απόσταση ασφαλείας από ανθρώπους, από ζώα, από κτίρια ή οχήματα.
3. Με ευθύνη του χειριστή θα γνωστοποιείται άμε­σα μετά την προσγείωση στην πλησιέστερη Υπηρεσία Εξυπηρέτησης Εναέριας Κυκλοφορίας το κλείσιμο του σχεδίου πτήσης. Ο χειριστής θα πρέπει να εξασφαλίζει ότι δεν υπάρχει αντίρρηση για προσγείωση σε ιδιωτικό χώρο από τον ιδιοκτήτη του.
4. Στις προσγειώσεις και απογειώσεις σε πεδία προ­σγείωσης ελικοπτέρων, ο χειριστής και ο εκμεταλλευ­όμενος το ελικόπτερο είναι αλληλέγγυα υπεύθυνοι για την εν γένει εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.


Μπορεί όντως ο χώρος να αποδειχτεί ανασφαλής αλλά εφ' όσον είναι σαφές απο τον παραπάνω κανονισμό οτι την ευθύνη την έχουν αποκλειστικά ο χειριστής και ο εκμεταλλευόμενος σε ποιούς άλλους θα μπορούσαν να αναζητηθούν ευθύνες;
 
Nonta σε ευχαριστώ πάρα πολύ. Τώρα έχω μια πλήρη ενημέρωση και έτσι ολοκληρώνεται και το Πόρισμα.
"Μπορεί όντως ο χώρος να αποδειχτεί ανασφαλής αλλά εφ' όσον είναι σαφές απο τον παραπάνω κανονισμό οτι την ευθύνη την έχουν αποκλειστικά ο χειριστής και ο εκμεταλλευόμενος σε ποιούς άλλους θα μπορούσαν να αναζητηθούν ευθύνες;"
 
Top