Boeing 737 MAX

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Η EASA κάνει το αυτονόητο, που θα έπρεπε να είχε πράξει και η FAA. Το πρόβλημα δεν είναι τι ζητάει η EASA. Ακόμα κι αν, κάνοντας το δικηγόρο του Διαβόλου, υποθέσουμε ότι υπάρχει εμπορικό συμφέρον—το θέμα είναι πιο περίπλοκο, κι ευχαρίστως να το συζητήσουμε—τα κίνητρα είναι άσχετα από το αν οι προϋποθέσεις είναι λογικές ή όχι. Με απλά λόγια, ό,τι ζητάει η EASA θα έπρεπε να είχε ήδη γίνει, αν η FAA είχε κάνει τη δουλειά που έπρεπε να κάνει.

Το πρόβλημα δεν είναι το ΜΑΧ, αλλά το NG. Ένα από τα κριτήρια που θέτει η EASA είναι το ότι η δύναμη που απαιτείται για τον έλεγχο του trim wheel μπορεί να είναι υπερβολική. Μόνο που το σύστημα αυτό (απ' ότι ξέρω, ας με διορθώσει κάποιος αν κάνω λάθος) είναι το ίδιο στο NG.

Ή λοιπόν θα πρέπει η Boeing να αποδείξει ότι η δύναμη που απαιτείτα για το trim wheel δεν είναι υπερβολική, ή καλά κρασιά…
 
Το πρόβλημα δεν είναι το ΜΑΧ, αλλά το NG. Ένα από τα κριτήρια που θέτει η EASA είναι το ότι η δύναμη που απαιτείται για τον έλεγχο του trim wheel μπορεί να είναι υπερβολική. Μόνο που το σύστημα αυτό (απ' ότι ξέρω, ας με διορθώσει κάποιος αν κάνω λάθος) είναι το ίδιο στο NG.
Το σύστημα είναι το ίδιο από το 737-100/200, το αεροπλάνο όμως από τότε έχει μεγαλώσει 3 φορές. To μήκος της ατράκτου, η επιφάνεια του stabilizer, το βάρος, η ισχύς των κινητήρων έχουν αυξηθεί δραματικά, τα αεροδυναμικά φορτία έχουν αλλάξει.
Το max 8 έχει 1 μέτρο μακρύτερη άτρακτο από το 800NG, είναι 4 τόνους βαρύτερο σε empty weight, και η αλλαγή του thrust line με την αύξηση της ώσης στο max κάνουν τα πράγματα πολύ χειρότερα για τη δύναμη που απαιτείται σε manual trim. Όπως αποδείχτηκε σε πρόσφατες δοκιμές του FAA ούτε καν το ηλεκτρικό τριμ δεν επαρκεί.

Ή λοιπόν θα πρέπει η Boeing να αποδείξει ότι η δύναμη που απαιτείται για το trim wheel δεν είναι υπερβολική, ή καλά κρασιά…
Το οτι η δύναμη είναι υπερβολική αποδείχτηκε με τον τραγικότερο τρόπο στο ατύχημα της aithiopian, ο συγκυβερνήτης δεν μπόρεσε να περιστρέψει το trim wheel. Οι συνθήκες βέβαια ήταν ακραίες (πολύ μεγάλη ταχύτητα, μικρό ύψος, αδυναμία του κυβερνήτη να βοηθήσει) αλλά υποτίθεται οτι τα συστήματα αυτά ώς back-up και emergency πρέπει να είναι αποτελεσματικά κυρίως σε ακραίες συνθήκες.

Τα προβλήματα που προέκυψαν από το μεγάλωμα του 737 η Boeing προσπάθησε να τα λύσει με software για να κάνει οικονομία και απέτυχε.
Σήμερα εξακολουθεί να προσπαθεί με software γιατί δεν μπορεί να κάνει αλλιώς. Οποιαδήποτε αλλαγή σε hardware σημαίνει τουλάχιστον 3 χρόνια καθήλωση των max και σταμάτημα της παραγωγής.
Θα τα καταφέρει;

Χλωμό το βλέπω...
 
Η Ryanair βλέπει κλείσιμο βάσεων, κόψιμο δρομολογίων και απολύσεις 500-600ων πιλότων. Λογικό να εξαντλήθηκε η υπομονή της και να παγώνει τις προπληρωμες στη Boeing και να ζητά ήδη αποζημίωση για τις καθυστερήσεις που έπονται.
Η ιστορία με τα max φαίνεται ότι θα βάλει την ταφόπλακα στη Norwegian και θα φέρει σε πολύ δύσκολη θέση τη Ryanair. Ειλικρινά δε μπορώ να σκεφτώ τις επιπτώσεις όταν, γιατί θεωρώ ότι είναι θέμα χρόνου, ανακοινωθεί ότι το πρόβλημα δεν επιλυνεται με μια απλή αναβάθμιση software

https://www-bloomberg-com.cdn.ampprojec ... ery-delays
 
Η FAA ανακοίνωσε πριν λίγες ώρες ότι δεν υπάρχει κανένα χρονοδιάγραμμα για το πότε θα επιτραπεί στο MAX να ξαναπεταξει και προτρέπει κάθε χώρα να συνδράμει με δικά της τεστ και ουσιαστικά να αποφασίσει η κάθε μία ξεχωριστά αν θα επιτρέψει το MAX να πετάει στους ουρανούς της. Μέχρι τώρα η FAA έδινε τις άδειες, η EASA και οι υπόλοιπες ακολουθούσαν χωρίς δεύτερους ελέγχους. Το MAX όπως φαίνεται θα γίνει η αφορμή να αλλάξουν οι διαδικασίες πιστοποίησης παγκοσμίως και ελπίζω, αν σκεφτεί κανείς τα περιθώρια για εμπορικά αντίποινα, να μην καταλήξουμε στο τέλος τα 737 να πετάνε μόνο στην Αμερική και τα neo μόνο στην Ευρώπη.
Η EASA ανακοίνωσε ότι ξεκινά τα τεστ.

Και σύμφωνα με μια τελευταία πληροφορία που δημοσιεύτηκε στη wall street journal, αλλά δυστυχώς πρέπει κανείς να είναι μέλος για να διαβάσει όλο το άρθρο, οι αρχές της Ινδονησίας βρήκαν 'κατασκευαστικο λάθος στη δομή του αεροσκάφους ' που μπορεί να συνετελεσε στην πτώση του MAX στην Ινδονησία. Τέλος Νοεμβρίου αναμένεται το επίσημο πόρισμα. Ξεκίνησαν τα όργανα....


https://www-spiegel-de.cdn.ampproject.o ... 88271.html
 
Kι ολα αυτα ξεκινησαν επειδη η Boeing ηθελε σε ενα παλιο αεροσκαφος να βαλει μεγαλυτερους κινητηρες απο οτι αρχικα ηταν στα σχεδια. Ξερετε την παροιμια η φτηνια τρωει τον παρά; Θα τους βγει ο κουκος αηδονι με τις βλακειες των golden boys που εβλεπαν μονο μεχρι τη μυτη τους...
 
Εν αναμονή της ανακοίνωσης για μεγάλη αγορά α/φ από την Ινδική SpiceJet για να δούμε για πόσα α/φ;
για 100+50 ΜΑΧ8 ;;; :?: τα οποία θα έχουν βάση στο Ras Al Khaimah των ΗΑΕ και θα επεκταθούν στην Ανατολική Ευρώπη. :idea:

https://www.bloomberg.com/news/articles ... dubai-show
 
Air Astana υπέγραψε επιστολή προθέσεως για αγορά 30 Β737 ΜΑΧ.
Επίσης άγνωστος αγοραστής προτίθεται να αγοράσει 10 Β737 ΜΑΧ7 & 10 Β737 ΜΑΧ10

https://www.cnbc.com/2019/11/19/boeing- ... -show.html
 
εδω ταιριαζει το " οτι παρεις 100....αστο κατω αυτο μανδαμ κανει 300 "
οπως και απο το τραγουδι του καρβελα
"Με 2 κατοστάρικα από την Καλλιθέα όσο πιο φθηνιάρικα τόσο πιο ωραία"

ΥΓ την παραγγελια του ιρλανδου ποτε θα την ανακοινωσουνε?
 
Boeing 737 MAX 10

Στις 21 Νοεμβρίου παρουσιάστηκε το 737 MAX 10 στο Ρέντον της Ουάσιγκτον, σε μια εκδήλωση μόνο για εργαζομένους. Η πρώτη πτήση αναμένεται το 2020. Ο κατασκευαστής ισχυρίζεται ότι η συγκεκριμένη έκδοση έχει χαμηλότερο επιχειρησιακό κόστος από οποιοδήποτε αεροσκάφος στενής ατράκτου κι ελπίζει έτσι να ανακόψει την πορεία του A321neo. Εν τω μεταξύ, τα 737 MAX έχουν ήδη συμπληρώσει πάνω από 250 μέρες καθηλωμένα στο έδαφος.
 
Top