Juneyao Airlines στην ΑΤΗ

Και όμως...η Juneyao υπέβαλε αίτημα στην CAAC για την έναρξη πτήσεων από Σανγκάη για Αθήνα από τον Μάρτιο 2020.
Προτεινόμενη συχνότητα 3 φορές την εβδομάδα με 787-9

:arrow: https://www.routesonline.com/news/29/br ... an-routes/
 
Δεν ξέρουμε αν ποτέ θα την δούμε στην ΑΤΗ :?: , αλλά οι νέες στολές πληρώματος είναι παραπλήσιες της Hainan Airlines, και το σλόγκαν της εταιρείας είναι “Dream Journey Beyond Imagination” με νέα προιόντα εξυπηρέτησης καμπίνας. :great:

https://thedesignair.net/2019/06/25/jun ... -helsinki/
 
Αν και το άρθρο θέλει συνδρομή για να διαβαστεί ολόκληρο, από όσα μπορούμε να διαβάσουμε φαίνεται ότι η Juneyao εξετάζει πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο έναρξης πτήσεων για Αθήνα, όπως είπε εκπρόσωπός της. Κοντός ψαλμός, μέσα στους επόμενους μήνες θα πρέπει να έχουν ανακοινώσει τα νέα δρομολόγια για του χρόνου το καλοκαίρι,,,

https://atwonline.com/airports-routes/c ... ice-athens
 
Το άρθρο:

Athens, Greece will likely be the next intercontinental destination for Shanghai-based Juneyao Airlines, a company spokesperson said, as the privately owned carrier targets countries covered by Beijing’s Belt and Road economic program.

Seeking niches to avoid direct competition, Juneyao will look for routes that other airlines are not serving, the spokesperson said.

A Shanghai-Athens service would tick both boxes: no carrier is operating on the route, and Greece is cooperating with the Belt and Road initiative, which aims to promote China’s involvement in foreign economies. The Shanghai-Helsinki route, which became Juneyao’s first long-haul route on June 28, has the same qualifications.

Juneyao chairman Wang Junjin mentioned the importance of Belt and Road destinations when speaking to reporters after the first Juneyao flight to Helsinki landed. He added that Juneyao’s long-haul destinations would be in Europe and North America—though neither Canada, the US nor Mexico has signed a Belt and Road agreement with China.

The company originally intended to fly to Australia and New Zealand but now finds the market unattractive. Many Chinese airlines, including Shanghai-based China Eastern Airlines, have opened or strengthened services to the main cities in those countries in the past few years.

In March, the Civil Aviation Administration of China (CAAC) gave Juneyao preliminary approval to fly between Shanghai and London—which is not a niche route—but eventually withheld final approval. Wang said competition on London services is too intense anyway, so the company is considering Manchester as a British destination.

Boeing 787s will be used on Juneyao’s long-haul routes. The company has four of 10 787s it ordered in 2017, including five initially covered by options that Juneyao said were firmed up in the same year. Juneyao will receive the 10th 787 in 2020, Wang said.

The company said it will consider flying intercontinentally from cities other than Shanghai. Reinforcing the Belt and Road initiative is politically useful for a Chinese airline, even a privately owned one.

Bradley Perrett, perrett@aviationweek.com

Research by Ryan Wang

Source: ATWonline
 
Επιτέλους αυτό που ελπίζαμε θα γίνει πραγματικότητα από Ιούλιο 2020 η Juneyao Air απευθείας :banana: στην Αθήνα. :great:
<Σήμερα στην Σανγκάη πραγματοποιήθηκε συνάντηση του προέδρου της εταιρείας Zeal Hong Laing με τον γγ Τουρισμού Κωνσταντίνο Λούλη και τον γενικός πρόξενο Βασίλη Κονιάκο.>

https://www.ptisidiastima.com/apeutheia ... a-sangkai/
 
Όντως είναι γεγονός η πρώτη πτήση ανάμεσα σε Αθήνα και Σαγκάη.
Από τον Ιούνιο του 2020, 3 φορές την βδομάδα. Ένα πρώτο φόρτωμα φαίνεται η πτήση:

HO1657 PVG 0025 – 0740 ATH 789 247
HO1658 ATH 1315 – 0455+1 PVG 789 247

Ωραία ώρα φτάνει στην Αθήνα, μπορεί να κάνει connection με την αιγαίου.

πηγή: https://www.shine.cn/news/metro/1911025130/
 
Πολυ μεγάλη παραμονη στο εδαφος..πως έτσι; Ξέρουμε ακριβή ημερομηνία έναρξης πτήσεων;
 
Η παραμονή στην Αθήνα ακολουθεί το γενικό μοτίβο των πτήσεων από Ασία (ιδιαίτερα σε ζευγάρια πόλεων που δεν έχουν πάνω από μια πτήση/ημέρα). Αναχώρηση από Ασία γύρω στα μεσάνυχτα με άφιξη Ευρώπη νωρίς το πρωί, αναχώρηση από Ευρώπη πρωί/μεσημέρι για άφιξη στην Ασία νωρίς το πρωί. Έτσι επιτυγχάνονται συνδέσεις και στις δύο πλευρές.
Αν έφευγε από Αθήνα πχ στις 09:15, θα έφθανε Σανγκάη 01:00 μετά τα μεσάνυχτα, που δεν εξυπηρετεί και πολύ...
 
Όλα αυτά είναι χωρίς αντίκρυσμα, αν δεν δούμε πρώτα τιμές για τις ανταποκρίσεις μέσω Σαγκάης.
 
Να θυμίσουμε πως η Juneyao είναι Star Alliance connecting partner:

"Star Alliance Gold and Silver status customers enjoy a tailored set of privileges in line with the product offerings of the individual Connecting Partner when they fly on an itinerary involving at least one member carrier and the Connecting Partner."

ήτοι, χρειάζεσαι όντως ενιαίο εισιτήριο με έναν full member carrier για να πάρεις τα συμμαχικά προνόμια ως επιβάτης.
 
Top