LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

^^
Εσένα δεν σου έχω πει ένα εκατομμύριο φορές να πας να κοιτάξεις το θέμα σου?
Τι κάθεσαι και μας επαναλαμβάνεις τις ίδιες και τις ίδιες ασυναρτησίες?

Ζητώ συγνώμη από τους συντονιστές αλλά η παράνοια και η διαρκής επανάληψη της πρέπει να εχει και κάποιο όριο!
 
Aris1979":rsuxugr0 said:
Τα αεροδρόμια φτιάχνονται για να καλύψουν τις ανάγκες των επιβατών που τα χρησιμοποιούν. Το αεροδρόμιο θα αντιστοιχεί στο προφίλ του μέσου επιβάτη που το χρησιμοποιεί. Δε φτιάχνουν κοτετσι, αλλά δε φτιάχνουν και Changi. Το κοτετσι θα ήταν τζάμπα, το Changi με τις Φυσουνες, τα ενυδρεία και τους καταρράκτες πανάκριβο. Οπότε 5,2 ευρώ, για ένα ευπρεπές και λειτουργικό αεροδρόμιο που θα καλύπτει τις ανάγκες του μικρού /μεσαίου budget επισκεπτών του (σχεδόν μηδενικό ποσοστό business) , δεν το βρίσκω παράλογο.

Κανεις δεν ζήτησε Changi..Oύτε αν ειχε φυσουνες θα το καθιστούσε Changi..Δεν ειναι τοσο παράλογη απαίτηση για ενα,υποτιθέμενα, ευρωπαικο αεροδρόμιο μεσαίου μεγέθους, οταν όλα τα υπόλοιπα έχουν..Ακομα και τα γειτονικα των Σκοπίων κ Τιράνων..Είναι εκσυγχρονισμός-μεσοβέζικος να γινει αεροδρόμιο χωρίς φυσούνες..Και δεν ξερω κανενα αλλο στην Ευρωπη του μεγέθους του που να μην έχει..
 
Θα συμφωνήσω σε όλες τις παρατηρήσεις σου για τις φυσουνες. Έχουν πολλά θετικά που όλοι τα γνωρίζουμε. Τι σημαίνει όμως για ένα αεροδρόμιο η ύπαρξη φυσουνων με οικονομικούς όρους; Πρώτον επιπλέον κόστος κατασκευής και συντήρησης και δεύτερον λιγότερο διαθέσιμο χώρο στην πίστα για στάθμευση αεροσκαφών. Έσοδα μόνο από τις εταιρείες που θα αποφασίσουν να τις χρησιμοποιήσουν...Ισως είδαν εκει στη Fraport το ενδεχόμενο να φτιάξουν φυσουνες και στο τέλος να μη χρησιμοποιούνται από τις, κατά κύριο λόγο, low cost που πετούν για lgts. Με άλλα λόγια ίσως να προέβλεψαν ότι δε θα υπάρξει απόσβεση.
Ωστόσο το σχόλιό μου είχε να κάνει κυρίως με το τέλος και με τις προσδοκίες μας. Ας αποκτήσουμε στη Θεσσαλονίκη επιτέλους ένα αξιοπρεπές και καθαρό αεροδρόμιο, ας πληρώσουμε και 5 ευρώ τέλος και ας μπούμε στο λεωφορείο για να επιβιβαστουμε στα αεροπλάνα της Ryanair, Easyjet, Eurowings, Transavia κτλ.
Low cost εταιρείες-low cost αεροδρόμιο
 
Σε ενα πρόσφατο ταξίδι μου στη Βιέννη παρατήρησα οτι εκεί οι Low Cost εταιρείες,, οι περισσότερες γνωστές σε εμας, Lauda (Ryanair), Easyjet, Wizz χρησιμοποιούσαν κανονικά τις φυσούνες.. Περαν δηλαδή των θεωρούμενων ακριβών εταιρειών με με διηπειρωτικά δρομολόγια, δεν υπήρχε φυσούνα άδεια, ενώ αναγκαστικά υπήρχαν και τα λεωφορεία σε πολλά gates..Αυτό σημαίνει οτι ειναι θέμα κόστους και όχι αρχών μιας εταιρείας...Αν λοιπόν στη Θεσσαλονίκη η fraport έχει ώς τακτική να κάνει απόσβεση της αγοράς τους σε 3-4 χρόνια τότε σίγουρα το κόστος που θα μετακυλιόταν στις εταιρείες θα ήταν μεγάλο... και βλέπουμε οτι οντως η τακτική της είναι αυτή, γρήγορη απόσβεση, Με δεδομένο δέ οτι δίπλα (σχετικά) υπάρχει το νεο α/δ της Κων/πολης, με αρκετά χαμηλότερα τέλη, όπως φαίνεται και τραβάει εκεί τις περισσότερες εταιρείες που θα έκαναν χρήση τέτοιων ανέσεων, και σε συνδυασμό με τον αγώνα που κάνουν να τελειώσουν ακόμα πιό γρήγορα ώστε να ενεργοποιήσουν την αύξηση των τελών στα 18,5 ευρώ και ίσως και περισσότερα στο σύνολο, δεν σκέφτονται τέτοιες "πολυτέλειες". Γρήγορα κέρδη για απόδοση μερισμάτων στους γερμανούς μετόχους.!
 
Σαφώς και οι low cost χρησιμοποιούν τις γέφυρες στην Ευρώπη. Αλλά ας μη ξεχνάμε το ποσοστό των business routes που εξυπηρετούν, συν επίσης έναν από τους βασικότερους λόγους ύπαρξης των φυσουνων... Την προστασία από τα καιρικά φαινόμενα.

Το συσχετισμό με την κωνπολη δεν τον κατάλαβα.
 
ο συσχετισμός με το νεο α/δ της Κων/πολης έχει να κανει με τη προοπτική που ενδεχομένως να είχε η Θεσ/κη μετα τη βελτίωση των υποδομών , να φέρει εταιρείες κυρίως ασιατικές που θα ήθελαν να φέρουν κοσμο στην Ευρώπη και τώρα χρησιμοποιούν το φτηνότερο IST..Αυτες θα μπορούσαν να θέλουν υποστήριξη με φυσούνες ( δηλαδή να μην ειναι οι φτηνιάρικες που λέμε)...Ομως το ανοιγμα του IST , νομίζω οτι φρέναρε τα όποια πιθανά σχέδια θα ,μπορούσε να εχει η Fraport ,αφου με τίποτα δεν ειναι ανταγωνιστική με τους τούρκους.. Οσον αφορά τα business routeς ,στη λίστα των αναχωρήσεων των loco, έβλεπα τους κλασσικούς προορισμούς διακοπών, Ισπανίας, Πορτογαλίας, Τουρκίας, Αιγούπτου και Ελλάδας...
 
Θες να πεις ότι η Θεσσαλονίκη θα γινόταν hub ή κόμβος αν η κωνπολη είχε ακριβότερο αεροδρόμιο; Ότι λόγω Fraport και ακριβών τελών δε μπορεί η Θεσσαλονίκη να ανταγωνιστεί την Κωνπολη; Αν υποστηρίζεις κάτι τέτοιο, τότε οποια επιχειρηματολογια και να γράψω εδώ νομίζω δεν έχει κανένα νόημα.

Για τις Φυσουνες, και σταματάω εδώ, ας μη ξεχνάμε ότι στην Ευρώπη οι loco ανταγωνιζονται σε πολλές γραμμές τις non loco, ενώ στο lgts στην πλειοψηφία των δρομολογίων οι loco πετούν μονοπωλιακα
 
Δεν υποστήριξα οτι η Θεσ/κη θα μπορούσε να γίνει hub και να "κλέψει τη δόξα" της Κων/πολης.. ειναι σίγουρο ομως οτι κάποιες εταιρείες θα μπορούσαν να μεταφέρουν κάποια απο τα δρομολόγιά τους στη Θεσ/κη αν ήταν πιό ανταγωνιστική.. το θέμα Hub για τη νοτιοανατολική Ευρώπη νομίζω έχει κλείσει !!! Για τις φυσούνες πάντως επιμένω οτι είναι θέμα κόστους, αφού το παράδειγμα της Βιέννης που προανέφερα έχω δεί και σε πολλά άλλα αεροδρόμια στην Ευρώπη - δεν αναφέρω εκτός Ευρώπης, γιατί δεν εχει νόημα η συγκριση !
 
Καλό είναι η κριτική να γίνεται βάση στοιχείων και όχι βάση σκόπιμης "αντιπάθειας" γιατί τότε μετατρέπεται σε γενικολογίες και αερολογίες και δεν βγαίνει άκρη.

Ποιά δρομολόγια χάνονται στην Θεσσαλονίκη επειδή δεν έχει φυσούνες το αεροδρόμιο? Έχεις κάποιο συγκεκριμένο παράδειγμα μοιραστείς μαζί μας? Το ότι δεν υπάρχει η επιβατική κίνηση για να υποστηρίξει περισσότερα premium (κατα τα λεγόμενα σου) δρομολόγια δεν σου περνάει από το μυαλό? H έλλειψη από φυσούνες δεν εμποδίζει την Qatar να πετάει προς την Θεσσαλονίκη. Ήρθε και η "φθηνιάρα" Flydubai και τα μάζεψε, έφταιγαν οι φυσούνες για αυτό?

Ο συσχετισμός Άγκυρας και Θεσσαλονίκης είναι άκυρος. Δεν έχεις κάτι ουσιαστικό να συγκρίνεις. Δηλαδή να διαλέξει κάποιος την Θεσσαλονίκη αντί της Άγκυρας, γιατί? Και γιατί να μην πάει στην Αθήνα και από εκεί να κάνει κάποιο Interline agreement?

Η Easyjet στη βάση της στο Gatwick χρησιμοποιεί λεωφορεία, ακόμη και όταν υπάρχουν δεκάδες πύλες/φυσούνες διαθέσιμες. Περνάς τον έλεγχο διαβατηρίων στη πύλη και εκεί που λες, ωραία θα μπούμε σε φυσούνα σου λένε κατέβα τα σκαλιά και περπάτα στο αεροπλάνο που είναι σταθμευμένο μπροστά αχρησιμοποίητη φυσούνα.
Η Ryanair στη βάση της στο Stansted χρησιμοποιεί εξωτερικές σκάλες ακόμη και όταν το αεροπλάνο σταθμεύει μπροστά από διαθέσιμη πύλη/φυσούνα.

Επιμένεις να αναφέρεις την περίπτωση της Βιέννης. Είναι σίγουρο ότι ο λόγος που ορισμένες loco χρησιμοποιούν τις φυσούνες είναι το χαμηλό κόστος. Έχεις αποδείξεις για αυτό? Έχεις να παρουσιάσεις κάποια στοιχεία που να αποδεικνύνουν τα λεγόμενα σου? Μήπως υπάρχουν και άλλοι λόγοι που μπορεί να συμβαίνει κάτι τέτοιο? Π.χ. οι καιρικές συνθήκες? Απαιτεί ο καιρός της Θεσσαλονίκης αναγκαστικά φυσούνες για λόγους ασφάλειας των επιβατών?

Το ότι βλέπει τα αεροπλάνα να είναι σταθευμένα μπροστά από φυσούνες δεν είναι απαραίτητο να τις χρησιμοποιούν.
 
Η βιασύνη στο διάβασμα δεν κανει καλό, γιατί παρερμηνεύεται το νόημα...Δεν έγραψα οτι επειδή ΔΕΝ εχει φυσούνες η Θεσ/κη, αυτος ειναι ο λογος που δεν έρχονται εταιρείες...Λυπάμαι αν δεν το κατάλαβες...
Εγραψα, σε απάντηση άλλων σχολίων για την απόφαση της Fraport να μήν βάλει φυσούνες, οτι πιθανόν να βασίζεται στην ταχυτητα που θέλουν να τελειώσει η "αναβάθμιση¨, ώστε να αρχίσουν να παίρνουν τα 18,5 ευρώ απο τα 13,5, που μεταφράζεται σε επιπλέον 10+ εκ το χρόνο αλλά και οτι δεν στοχεύουν σε προσέλκυση εταιρειών που πιθανόν να ήθελαν φυσούνες, γιατί το παιγνίδι έχει χαθεί απο το IST , ιδίως απο εταιρείες Ασίας. Καποιες απο αυτές πιθανόν να δρομολογούσαν κάποιο δρομολόγιο στοχεύοντας στη Β.Ελλάδα, Αλβανία και Σκόπια.
Ακριβώς επειδή στο Stansted & Gatwick η Easyjet χρησιμοποιεί λεωφορεία, ενώ στη Βιέννη φυσούνες ( πιθανόν οχι παντα, αλλά εγω τουλάχιστον με τη Lauda είχα στην άφιξη, ενώ έβλεπα και πολλές γνωστές loco σε αλλες φυσούνες), αποδεικνύει οτι είναι θέμα κόστους, αφου ο καιρός δεν νομίζω να είναι καλύτερος στη Βρετανία απο οτι στην Αυστρία, ετσι δεν είναι ? Αυτό αρκεί σαν στοιχείο ή χρειάζεται κάποια εμπεριστατωμένη μελέτη πριν κανω το σχόλιό μου ?
Υ.Γ Εχω παρατηρήσει σε κάποιες περιπτώσεις που αν και το α/φ είναι σε φυσούνα, οδηγούν τους επιβάτες των πίσω θέσεων απο σκάλα της φυσούνας και να ανεβουν απο την πίσω πόρτα, στοχεύοντας σε περαιτέρω μείωση του ground time !! Γίνονται και αυτά !!
 
Top