Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

  • Thread starter panos
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Καραμήτρος Air":28zr52kz said:
Μήπως θα υπήρχε θέμα σε αυτή την περίπτωση απο την επιτροπή ανταγωνισμού επειδή ο μεγαλύτερος χρήστης του αεροδρομίου θα ήταν ταυτόχρονα και μέτοχος του?

Η Lufthansa είναι μέτοχος της Fraport και ταυτόχρονα μεγαλύτερος χρήστης του αεροδρομίου. Και στο MUC έχει το 40% της εταιρίας που διαχειρίζεται το 2ο τέρμιναλ. Φαντάζομαι δεν υπάρχει "ασυμβίβαστο". Ίσα ίσα που αν είχε μερίδιο του LGAV θα μπορούσε να καθοδηγεί καλύτερα τη στρατηγική προς το συμφέρον της.
 
H Lufthansa εχει μόνο το 8.44 % των μετοχών της Fraport.
https://www.fraport.com/content/fraport ... cture.html

Και παρότι είναι μέτοχος της δεν μπόρεσε να την κατευθύνει ώστε να μην της φορέσει την Ryanair στο σβέρκο στο FRA.
 
Πιστεύω ότι η ΑΙΓΑΙΟΥ αξιολόγησε τις υπεραξίες που κατάγραψε από τη συμμετοχή της στο Costa Navarino κ στα γήπεδα golf που διαχειρίζεται στην Κρήτη, γι΄αυτό αντίστοιχα αποφάσισε να επενδύσει στο Ελληνικό. Το πρότζεκτ είναι πολυσύνθετο, μιας και τα καζίνο έχουν δικό τους κοινό - 1 εκατ. τουρίστες το χρόνο υπολογίζουν μόνο από τα καζίνο - και τα διαμερίσματα και οι εταιρείες που θα μπουν στο Ελληνικό θα είναι για μεγάλα πορτοφόλια μόνο. Συν ότι η ΑΙΓΑΙΟΥ έχει και κομμάτι exclusive flying με λίαρ τζετ, οπότε πεδίο δόξης λαμπρό.
 
Αναδημοσίευση προηγούμενων τοποθετήσεών μου για την επιβεβαίωσή μου. Να είστε καλά.
από CHRISTOS55 » 03 Μαρ 2019, 09:26
Φίλε aakunz σωστά γράφεις "εάν τα αγόραζε" εδώ όμως δεν πρόκειται περί αγοράς αλλά περί ενοικίασης και μάλιστα ψάχνει για τους αγοραστές των α/φων που θα της τα ενοικιάσουν. Βρήκε κάποιους για τις παραλαβές του 2022. Σύμφωνα με το άρθρο: http://www.capital.gr/epixeiriseis/3346 ... omologiako
από την έκδοση του Ομολογιακού Δανείου το 75% θα καλύψει "μέρος της προκαταβολής" των α/φων που θα νοικιάσει και θα αρχίσει να παραλαμβάνει 2 το 2020, 8 το 2022 κλπ. Ας παρακολουθούμε και λίγο την τιμή της μετοχής. Με την παραγγελία ξεκίνησε από 9 έπεσε στο 7 και τώρα είναι στο 8. Όλα αυτά μυρίζουν πώληση της εταιρείας η οποία αν δεν γίνει σύντομα προβλέπω σκάσιμο του μπαλονιού. Καλή επένδυση για τους συμμετέχοντες στο ομόλογο !!!!!!!!
από CHRISTOS55 » 03 Μαρ 2019, 19:07
Φίλε marioskef εγώ αυτό κατάλαβα και δεν παρεξηγώ όποιον καταλαβαίνει κάτι άλλο. Εδώ εκφράζουμε τις απόψεις μας ανάλογα με το τι γνωρίζουμε. Μακάρι να είναι διαφορετικά. Ας περιμένουμε να δούμε. Όποιος όμως πιστεύει στα δημοσιεύματα ας αγοράσει και ομόλογα. Καλά κέρδη.
 
Απο πού και ως πού θα σκάσει το μπαλόνι στην Αιγαίου; θα τρελαθούμε εδώ μέσα με όλους τους οικονομολόγους...τα οικονομικά της Αιγαίου είμαι μια χαρά και δεν υπάρχει λόγος για πωλητήριο..
 
marioskef":33b97mz6 said:
Χρήστο, δεν θα σχολιάσω τα περί φούσκας κλπ κλπ. Προσωπικά διαφωνώ αλλα το σέβομαι.

Κάνοντας εγω μια πιο προσεκτική ανάγνωση όμως προκύπτει ότι εχεις απόλυτο δίκιο. Στη ουσία η εταιρεία δεν αγοράζει αεροσκάφη. Πληρώνει προκαταβολές για αεροσκάφη που κατα πάσα πιθανότητα θα πωλήσει. Ήδη κατα τα γραφόμενα 2 απο τα 30 έχουν κλείσει οι σχετικές συμφωνίες.

Για όποιον εχει κατεβάσει το σχετικό έγγραφο, ας κοιτάξει τη σελίδα 102 που νομίζω ειναι κατατοπιστική.


For the record... Αμεσως μετα ειχα επιβεβαιωσει οτι αυτο που αναφερεις ειναι γενικευμενα μεν αλλα σωστο...
 
Περί οικονομικών, 'αγοράς' και 'ενοικίασης'.

Τα αεροσκάφη (ΑΦ) για μια αεροπορική εταιρεία δεν είναι το 'πατρικό σου σπίτι' που θα κρατήσεις για πάντα, θα κληρονομήσεις στα παιδιά σου και στα εγγόνια σου. Τα ΑΦ είναι εργαλεία παραγωγής έργου.
Ως τέτοια, έχουν
- - - - κόστος αγοράς ή κτήσης, χρεώλυσης, συντήρησης, χρήσης (σε καύσιμα, τέλη αεροδρομίων, τέλη υπέρπτησης κλπ κλπ).
Προσφέρουν
+ + + + έσοδα.

Άρα, η 'κτήση' τους δεν προσθέτει στα '+' τίποτε απολύτως. Το κόστος αγοράς μπορεί να συμπεριλάβει ποικίλες μορφές, μία από τις οποίες είναι το sale & lease back.

Τι ακριβώς προσφέρει αυτό και γιατί να μην κάνουν κατ' ευθείαν 'lease' από μια εταιρεία όπως η GECAS / ILFC κλπ?

(α) αν παραγγείλεις από την εταιρεία (Airbus) κατ' ευθείαν, επιλέγεις εσύ τη διαμόρφωση (τεχνικά χαρακτηριστικά)
(β) αυτή η διαμόρφωση είναι πολύ πιθανόν να μην είναι διαθέσιμη από όλες τις leasing εταιρείες όταν το θέλεις, στην τιμή που θα ήθελες. Έτσι ο στόλος σου έχει τις δυνατότητες που ταιριάζουν στις ανάγκες σου.
(γ) με το sale & lease back κάποιος επενδυτής αναλαμβάνει να βάλει στο portfolio του ένα Α 320, με σκοπό να επενδύσει εκεί τα χρήματά του. Η εταιρεία έχει συγκεκριμένο συμβόλαιο χρήσης (π.χ. 10 χρόνια) μετά τη λήξη του οποίου η χρήση του ΑΦ μπορεί να συνεχιστεί ή όχι, ανάλογα με τις συνθήκες και τις ανάγκες της εποχής.
(δ) με το sale & lease back η εταιρεία αποφεύγει την υπέρμετρη χρηματοοικονομική επιβάρυνση της άμεσης αγοράς και αποκτά ευελιξία στο αν θα τα κρατήσει όταν θα τα χρειάζεται στο μέλλον ή όχι.
(e) μπορείς πάντα να 'νοικιάσεις' από τις leasing εταιρείες για να πάρεις νωρίτερα παραλαβές (νομίζω ότι το SX-NEO είναι από leasing) και να κάνεις 'δοκιμή'.
 
Εξ όσων γνωρίζω, η εταιρεία έχει μόνο ελάχιστα ιδιόκτητα α/φη. Άρα σύμφωνα με την έννοια του όρου "sale and lease back" μόνο αυτά μπορεί να πουλήσει και να τα νοικιάσει πάλι για όσο χρονικό διάστημα τα χρειάζεται, αποκτώντας ρευστό σήμερα και πληρώνοντας το κόστος ενοικίασης με τον μήνα. Η πρόσφατη αγορά ????? όπως ανακοινώθηκε δεν έχει αυτή την έννοια. Αυτά από εμένα και σταματώ εδώ. Ας κρατήσει ο καθένας την άποψή του.
Leaseback, short for "sale-and-leaseback", is a financial transaction in which one sells an asset and leases it back for the long term; therefore, one continues to be able to use the asset but no longer owns it.
 
«Σκάσιμο μπαλονιού» εταιρείας με 1,19 δισ. τζίρο το χρόνο, €600 εκατ. ταμειακά διαθέσιμα (με 200 εκατ. δανεισμό), συνεχή ανάπτυξη επί δεν ξέρω κι εγώ πόσα χρόνια συνεχόμενα, με παραγγελία και παράδοση αεροσκαφών μέσα σε capital controls κλπ κλπ.

Και καπάκι "ο καθένας ας κρατήσει την άποψή του". Δεν νομίζω ότι θέλει να σ' τη στερήσει κανένας. Κράτα τη όλη δική σου :mrgreen:
 
Top