Σε προ-covid εποχές, με τα ταμεία
πιο γεμάτα, θα έπαιρνα όρκο ότι οι Ρώσοι θα ενεργούσαν όπως η MIG και ότι η CY θα κατέληγε κάποια στιγμή στα νύχια των Γλάρων. Όμως, βλέποντας το πιο ορθολογικά, δε βλέπω να έχει να κερδίσει κάτι η Αιγαίου, παίρνοντας τη CY, πέρα από το AOC της και παρά το ότι έχει ιδρύσει μία θυγατρική στην Κύπρο από την εποχή των capital controls κι έχει επίσης επενδύσει στην AnimaWings.
Τα πιθανά αρνητικά:
α) στόλος από 2 παλαιά Α319 (κι αυτά από την S7).
β) κυπριακό νηολόγιο που δεν της επιτρέπει να πετάξει επάνω από την Τουρκία (περισσότερα καύσιμα και διάρκεια ταξιδίου για πτήσεις προς Ρωσία και Ανατολική Ευρώπη. Η πτήση για Μόσχα διαρκεί περίπου μια ώρα παραπάνω σε σχέση με την Aeroflot).
γ) περιορισμένο δίκτυο χωρίς επιδοτούμενες γραμμές, που τόσο αγαπάνε στην Κηφισιά. Για σλοτς σε φιλέτα, ούτε συζήτηση.
δ) μηδενικές προοπτικές ένταξης στην Star Alliance, έστω και σαν connecting partner, λόγω δεδομένου βέτο από την ΤΚ.
ε) πιθανότερο υψηλότερο εργοδοτικό κόστος στην Κύπρο.
Τα μόνα λογικά (πάντοτε κατά τη γνώμη μου) κίνητρα για να την πάρει είναι:
α) το AOC
β) οι διακρατικές με τρίτες χώρες
γ) το brand ως ψυχολογικός παράγοντας για την τοπική αγορά (το είδαμε κι εδώ με την ΟΑ, που υπάρχει απλά για να υπάρχει στην σκιά της Α3). Δημιουργείται μια Aegean με έδρα την Κύπρο, που φέρει το όνομα της ένδοξης CY, χωρίς τις νοοτροπίες και τις παθογένειες του παρελθόντος.
δ) με WizzAir και SkyExpress, δε θα υπάρχει κίνδυνος μονοπωλίου (λέμε τώρα).
Ξέχασα κάτι;
Επίσης, η αεροπορική αναφέρει ότι έχει βρίσκονται σε εξέλιξη διοικητικές αλλαγές, οι οποίες θα ανακοινωθούν σύντομα, εν όψει του θερινού προγράμματος.
Travel the way you like. Cyprus Airways guarantees comfort and best online-services.
www.cyprusairways.com