Δρομολόγια Aegean

  • Thread starter mrk
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Αν και το εχω αναφερει πιο πάνω, για το θέμα συχνότητα, 2/βδομαδα δεν είναι καλο.
Η γνώμη ου είναι μινιμουν 3/βδομαδα για να μπορέσεις με κάποιο τρόπο να πάρεις επιβάτες με επιστροφή και όχι μόνο απλή μετάβαση.
Πάντα υπάρχει και το αλλά …. και αυτά τα αλλά είναι μεγάλη συζήτηση.
Θεωρούμε το πως κανει μια καλή κινηση η Α3 και πιστευω εχουν κανει τις δικες του ερευνες σχετικά με αυτά τα δρομολόγια.
Αν δει κανεις τα δρομολόγια που έβαλαν είναι καθαρά ανταποκρίσεις μέσω Αθηνων/Μονάχου/Φρανκφούρτης. Πολύ πιθανό η ερευνα τους να εδειξε καποιους προορισμούς τους οποίους θα μπορούσαν να βάλουν από Θεσσαλονίκη.
Λόγοι? Γιατί όχι να <<βουλώσουν>> τα στόματα της Β.Ελλάδας? , Κορεσμός στην Αθήνα? ( τι άλλο να βάλουν? ….αχ μην αρχίσετε με Ινδίες, Αμερικές και Πακισταν ...Ελεος λίγο) , Ισως κάποιο συμβόλαιο κινήτρων με φραπορτ?
Στο μόνο που θα διαφωνήσω είναι με τα α/φ. Η Α3 μια χαρα τα παει με τα Α320/321 και τα ντασακια. Αυτή τη στιγμή δε χρειάζεται άλλο τύπο για τους προορισμούς της.
 
Συμφωνώ γιατι συχνοτητες και γω..Ισως περιμένουν να δουν τι ανταπόκριση θαχει κ μετά να τα αυξησουν..Μην ξεχνάμε οτι Παρισι,μετα από χρόνια που ήταν 2w, φετος θα το κανουν 3w..Που πάλι λίγο ειναι για τετοιο προορισμό,αλλά εστω..Εκεινο που ενοχλει είναι, οτι σε αντίθεση με την Αθηνα που κρατάει σταθερές τις ώρες πτήσεων, στη Θεσ/νικη κάθε σεζόν εχει άλλο ωράριο..

Διαφωνώ για τον στόλο όμως...Πιστεύω πολυ μεγάλο το κενό ανάμεσα στα Ντασακια των 78 κ τα Α320 των 174..Τα Α220/Ε2-195 θα καλυπταν αυτό το κενο,θα εδιναν αύξηση σε συχνότητες και θα ταίριαζαν καλύτερα σε winter k thin routes τοσο εξ Αθηνων όσο κ από Θεσσαλονίκη, ενω παράλληλα θα μπορούσε να ανοιξει νέους προορισμους..just my 2cents..
 
Aris1979":2fcgiarp said:
Ήταν καιρός η Aegean να ανοιχτεί και στα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη. Ουσιαστικά πέραν των 4 δρομολογίων προς Γερμανία (FRA, MUC, STU, DUS), έχει αφήσει όλες τις low cost να αλωνίζουν στο SKG.
Υπάρχει όμως ένα αλλά.... Με συχνότητες δύο φορές την εβδομάδα ωθειται μέρος του επιβατικού κοινού προς εναλλακτικές επιλογές.
Στη σημερινή εποχή η συχνότητα των πτήσεων παίζει μεγάλο ρόλο.
Στη Θεσσαλονίκη θα ταίριαζε ωραιότατα μια βάση με A220. Αυτό....

Το ζήτημα είναι πως δε φαίνεται να σηκώνει η πόλη ένα γερό year-round δίκτυο εξωτερικού πλην των "γερμανικών" πτήσεων. Έστω το δρομολόγιο για Τέγκελ που έχει όλα τα "προσόντα" για να είναι προορισμός όλο το χρόνο. Έχει ομογένεια (τουλάχιστον 50-60% Βορειοελλαδίτες) κι έχει και εισερχόμενο και εξερχόμενο τουρισμό. Κι όμως το βάζει στο καλοκαιρινό μόνο και το χειμώνα το έκοψε και η Εύκολη αφήνοντας μόνο την αγαπημένη όλων. Άρα δε τραβάει, δεν έχει αρκετό ψωμί για όλους. Κι αν δε τραβάνε τέτοιοι προορισμοί, που έχουν και ένα σταθερό κοινό (φαντάζομαι κάτι αντίστοιχο θα είναι κι οι Βρυξέλλες), δύσκολα θα τραβήξουν, το χειμώνα τουλάχιστον, προορισμοί που είναι κατα βάση τουριστικοί όπως στην Ιταλία etc.

Η πόλη δυστυχώς πάσχει και σε θέμα οικονομικής ζωής που θα συντηρούσε προορισμούς πιο "business" με legacy εταιρίες.
 
Υπάρχει περίπτωση να χρησιμοποιηθεί η Θεσσαλονίκη σαν transit απο Ευρώπη για εσωτερικό ή Κύπρο; Δεν ξέρω αν ταιριάζουν με κάτι οι ώρες. Το αεροδρόμιο δεν ευνοεί κάτι τέτοιο για την ώρα, αλλά δεν ξέρω αν σκοπεύουν ν ακάνουν κάτι γι αυτό μέχρι το καλοκαίρι. Τιμολογιακά προσφέρεται ένα τέτοιο εισητήριο απο πχ Ζυρίχη για Ηράκλειο;
Γι αυτό και ρώτησα πιο πριν αν στο νέο κτήριο θα υποστηρίζεται το transit.
 
Νομίζω ότι οι ναύλοι της Α3 είναι οι ίδιες, ανεξαρτήτως εάν πετάς μέσω ATH ή SKG. Απλά με τις συχνότητες στη Θεσσαλονίκη δεν θα βρεις πολλές καλές ανταποκρίσεις, ούτε νομίζω ότι το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο έτσι να λαμβάνει υπόψη ανταποκρίσεις. Ενώ στην Αθήνα είναι. Και μάλλον δεν κάνει νόημα για την Α3 να φτιάξει και δεύτερο κόμβο.

Νομίζω εκεί συμφέρουν περισσότερο συνεργασίες που επιτρέπουν ανταποκρίσεις SKG-ZRH-XXX ή SKG-BRU-XXX (Codeshares κλπ.), για να μπορεί να γεμίσει τα αεροπλάνα και το χειμώνα. Και ιδιαίτερα Ζυρίχη και Βρυξέλλες θεωρώ ότι θα μπορούσε να διατηρήσει. Βρυξέλλες έχει πολύ κόσμο που πηγαινοέρχεται τακτικά, ακόμα η FR από / προς CLR συχνά θέλει τιμές των 100-200 Ευρώ και πάνω.
 
Θα συμφωνήσω ότι η Θεσσαλονίκη πάσχει από οικονομική ζωή. Τους χειμερινούς μήνες το αεροδρόμιο εξυπηρετεί στο μεγαλύτερο ποσοστό τους Έλληνες που μένουν στο εξωτερικό.
Αυτό το χειμώνα αν κοιτάξει κανείς τους προορισμούς που πετάει ο ανταγωνισμός ( βλ. Ryanair με 737-800 των 186 θέσεων), βλέπει ότι η Θεσσαλονίκη 'σηκώνει' αρκετά δρομολόγια all year round και με αεροσκάφη με 30% περισσότερες θέσεις από ένα A220-100.
Επιμένω, και ας γίνομαι βαρετός, όποιος θέλει να διεκδικήσει σοβαρά την αγορά στη Θεσσαλονίκη, βάζει μικρότερα αεροπλάνα και αυξάνει τη συχνότητα (τουλάχιστον 3 δρομολόγια ανά προορισμό την εβδομάδα). Έτσι προσελκύεις και εκείνους τους επιβάτες που θέλουν να πετάξουν στη Θεσσαλονίκη για city break.
 
Το θέμα με τις συχνότητες είναι: κάπως πρέπει να επιστρέψεις – και αυτό στις περισσότερες περιπτώσεις θα είναι με Α3 ή Α3/LH μέσω ATH/MUC/FRA…. Αφού δεν έχεις κι άλλες επιλογές, τα LCC επίσης δεν πετάνε καθημερινά ή / και πετάνε από άβολα αεροδρόμια (CLR κλπ.).

Από τα νέα δρομολόγια μόνο η Ζυρίχη έχει πραγματικά εναλλακτική, με την LX να έχει αυξήσει τις συχνότητες μέχρι και καθημερινές (βέβαια, επίσης εποχικό…). Κι εκεί ελπίζω ίσως κάποια στιγμή να βάλουν Codeshare, για να μπορέσεις να συνδυάζεις καλύτερα.

Αν τα μικρότερα αεροπλάνα θα ήτανε μια λύση, δεν το ξέρω. Δεν έχω τις γνώσεις να κρίνω εάν για την Α3 θα έκανε νόημα από οικονομική άποψη.

Και αν κοιτάμε τις άλλες εταιρίες που έχουν και μικρότερα αεροσκάφη: LH έρχεται με Α320, το ίδιο και η OS (αρχικά είχε και Ε95 ή Α319, αλλά τα άλλαξε σχεδόν σε όλες τις πτήσεις). Δυστυχώς είναι κάπως η τάση της αγοράς, λιγότερες πτήσεις με μεγαλύτερα αεροσκάφη, ιδιαίτερα στα low yield δρομολόγια.
 
Προσωπικά έχω πετύχει επιβάτες με ανταπόκριση στο skg για νησιά, Κρήτη ή Κύπρο, όχι κάτι φοβερό σε ποσότητα ή συχνότητα βέβαια.

Η Θεσσαλονίκη, ελλείψει μεγάλης ποσότητας υψηλόμισθων/στελεχών και μεγάλων επιχειρηματιών, είναι πολύ price sensitive. Μήπως θα άξιζε να μελετήσει η Α3 το μοντέλο της Swiss από gva? Πολύ ευέλικτες τιμές, διαθεσιμότητα απλού και premium service, Α220 και υψηλές συχνότητες πτήσεων.

(offtopic: θα μπορούσε να μελετήσει και το onboard service των Ελβετών, επαγγελματικό και ευχάριστο, ακριβώς τόσο όσο πρέπει)
 
Για να μην κανω πολλές παραθέσεις, γράφω παρακάτω την άποψη μου
1) Υπάρχουν τρανζιτ που πετούν μεσω Θεσ/νίκης και είναι αρκετοι, άσχετα αν το αεροδρόμιο είναι κοτέτσι προς το παρον.
2) Οι προορισμοί που έβαλε, θα μπορούσαν να κρατηθούν και χειμώνα πολύ χαλαρά, με τη Βαρκελώνη στα << ισως>> .
3) Επιμένω με το θέμα των Α220. Δεν είναι παντα οικονομικό να εχεις ένα καθημερινο δρομολόγιο με Α220 σε σχεση με ένα 3-4/βδομάδα με Α320. Με τι 180 θεσεις παιζεις πιο ευκολα με τις τιμές σε σχεση με 100 θεσεις. (σε τζετ α/φη) . Μη ξεχνατε η Α3 εχει πολλά δρομολόγια με ανταγωνισμό, δεν παιζει μόνη της.
4) Συμφωνώ εν μέρη με τη Θεσ/νίκη σαν προορισμό είναι δύσκολος, αλλα εχει προοπτικες . Μη ξεχνατε ότι εξυπηρετεί κεντρικη, βόρεια Ελλάδα καθως και σε περιπτώσεις από Βουλγαρία, Σκόπια και Αλβανία.
5) Οι τιμές από Αθήνα είναι διαφορετικές σε σχεση με τη Θεσσαλονίκη. Δείτε παράδειγμα Αθήνα-Μόναχο και Θεσ/νικη-Μόναχο σε ιδιο booking class . (μην αναφερει κανεις τους φόρους ότι είναι η διαφορά, μιλάω για εκτός φόρων)
6)η ευκολη επειδή σταμάτησε το Βερολίνο αυτό δε σημαίνει ότι το δρομολόγιο δεν τραβούσε. Μπορεί και ναι αλλα υπάρχουν περιπτώσεις που οι εταιρείες κόβουν δρομολόγια για άλλους λόγους.
7) Σε γενικές γραμμές πιστευω η Α3 κανει ερευνες και όχικαταστάσεις του τύπου ειδε ονειρο ο Βασιλάκης και την άλλη μέρα βάζει δρομολόγια και χρεώνει θέσεις.
 
Δεν έγραψα ότι οι τιμές από Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι οι ίδιες, φυσικά δεν είναι. Αλλά ότι οι τιμές/ οι βασικοί ναύλοι για π.χ. MUC-HER είναι οι ίδιες στο MUC-ATH-HER με MUC-SKG-HER, με μικρή διαφορά ίσως στους φόρους.

Και φυσικά υπάρχουν άτομα που πετάνε μέσω SKG, αλλά σχετικά λίγοι, αφού τα δρομολόγια δεν είναι σχεδιασμένα για να δίνουν καλές ανταποκρίσεις (που δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις, ότι υπάρχει κόμσος που το κάνει γιατί βρίσκει καλύτερη τιμή, ακόμα εάν μετά περιμένει 3 ώρες στη Θεσσαλονίκη κλπ.).

Δεν νομίζω όμως ότι η Α3 θα μπορούσε να γεμίζει πτήση ZRH/TXL/BRU – SKG το χειμώνα με αξιόλογο αριθμό επιβατών που συνεχίζουν στα νησιά.
 
Top