Απορία: Ποιά τα στάδια στην διαδικασία παραλαβής ενος νέου αεροσκάφους;
Είναι αυτό που παρακολουθήσαμε εδω τις τελευταίες ημέρες η τυπική και συνηθισμένη διαδικασία δοκιμής / παραλαβής αεροσκάφους;
(1- Δοκιμή χωρίς απογείωση,
2- Πτήση απο τον κατασκευαστή,
3- Πτήση (απο τον αγοραστή; ) χωρίς όμως να έχει γίνει επίσημη παράδοση;
4;- Πτήση προς παράδοση )
Κάθε διευκρίνηση επι της διαδικασίας ευπρόσδεκτη
Έχοντας παρακολουθήσει από κοντά την διαδικασία παραλαβής του DGZ & το acceptance flight του DNA, η διαδικασία στα τελικά της βήματα τότε ήταν:
1. Acceptance flight από τον πελάτη - κυβερνήτης της Aegean και test pilot της Airbus κάνουν ένα brief και στη συνέχεια κάνουν μια πτήση με το αεροσκάφος, στην οποία α) εκτελούνται συγκεκριμένες μανούβρες προκειμένου να πιστοποιηθεί ότι όλα δουλεύουν όπως πρέπει και β) μηχανικοί του αεροσκάφους κάνουν monitor τα τεχνικά.
2. Στην επιστροφή και εφόσον όλα έχουν πάει ΟΚ, γίνεται ένα debrief και διορθώνονται τυχόν παρατηρήσεις του πελάτη.
Delivery:
1. Γίνονται κάποιοι τελευταίοι έλεγχοι
2. Team του πελάτη (νομικοί & οικονομικοί) μαζί με τους αντίστοιχους στην Airbus μαζεύονται σε μια αίθουσα για να γίνουν τα των πληρωμών και της μεταβίβασης.
3. Αφού γίνει αυτό, σε άλλο δωμάτιο περιμένει team της ΥΠΑ, το οποίο "αποδίδει" το ελληνικό registration και κάνει και κάποιες άλλες διαδικασίες.
4. Briefing πληρώματος
5. Καλό ταξίδι
Disclaimer: Τα παρακάτω τα είδα και αφορούν τα αεροσκάφη που ανέφερα. Ενδεχομένως κάποιες διαδικασίες να μην γίνονται ακριβώς πάντα έτσι.
To video που παρατέθηκε πιο πάνω είναι αρκετά ακριβές και οι κκ Φούντος & Γιαννακόπουλος περιγράφουν με ακρίβεια τις διαδικασίες.