Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Εδώ όλες οι υπόλοιπες συζητήσεις σχετικά με την παγκόσμια αεροπορία
Άβαταρ μέλους
Kalamariotis
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 77
Εγγραφή: 10 Ιουν 2019, 12:17
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
Τοποθεσία: SKG
x 9
Επικοινωνία:

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό Kalamariotis » 22 Ιαν 2020, 22:22

https://www.youtube.com/watch?v=A8d8xchTZV0

Παμε για πληρη αυτοματοποιηση με αεροσκαφη χωρις πιλοτους ή οχι; Η Airbus οδηγει την κουρσα και η Boeing απλως ακολουθει...
0 x
-We are going down Larry.
-I know it. [CVR ends].

-We have an engine failure. We are not gonna make it. Full power! [CVR ends].


Άβαταρ μέλους
vassilis1924
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: 12 Μάιος 2015, 11:45
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 11

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό vassilis1924 » 22 Ιαν 2020, 23:49

Για να κάνει σήμερα autoland ένα αεροπλάνο, υπάρχει μια πληθώρα προϋποθέσεων, τόσο αναφορικά με τις δυνατότητες του αεροσκάφους όσο και του εξοπλισμού εδάφους, αλλά και την πιστοποίηση/εκπαίδευση των πιλότων.

Κατά τη διάρκεια του autoland ο Pilot Monitoring κάνει την πιο έντονη επίβλεψη του αεροσκάφους για να προλάβει σε κλάσματα δευτερολέπτου να εντοπίσει το παραμικρό που θα πάει στραβά και να το ανακοινώσει εξίσου γρήγορα ώστε τάχιστα ο Pilot Flying να πράξει αναλόγως.

Δε νομίζω ότι από αυτή την εξαντλητική μανούβρα, θα φτάσουμε τόσο εύκολα στον πλήρη αυτοματισμό.

Η γνώμη μου είναι ότι αν υπάρξει Auto Take Off σε συμβατικές πτήσεις, για αρκετά χρόνια θα χρησιμοποιείται με τις ίδιες αυστηρές προϋποθέσεις του Autoland για να βοηθήσει σε συνθήκες χαμηλής ως και σχεδόν μηδενικής ορατότητας.

Τονίζω τη λέξη «γνώμη» φυσικά :)
0 x

Άβαταρ μέλους
Kalamariotis
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 77
Εγγραφή: 10 Ιουν 2019, 12:17
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
Τοποθεσία: SKG
x 9
Επικοινωνία:

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό Kalamariotis » 22 Ιαν 2020, 23:51

Το autoland σημερα βασιζεται στο ILS. To A350 θα κανει autoland χωρις ILS! Θα χρησιμοποιει αλλο συστημα... Παρομοιο με το Garmin Autoland που αφορα μονο αεροσκαφη ελαφρια.
0 x
-We are going down Larry.
-I know it. [CVR ends].

-We have an engine failure. We are not gonna make it. Full power! [CVR ends].

Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 811
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 246

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό OveLix » 23 Ιαν 2020, 00:23

Στην ανακοίνωσή της η Airbus αναφέρει καθαρά ότι το Autonomous Taxi, Take-Off & Landing (ATTOL) project είναι vision-based.
Ούτε ILS, ούτε GPS. Μόνο κάμερες και αισθητήρες, κάτι παρόμοιο (όπως το καταλαβαίνω εγώ) με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Tesla (τηρουμένων των αναλογιών, πάντα). Δεν στηρίζεται, δηλαδή, σε εξοπλισμό του αεροδρομίου (ILS), αλλά σε δικά του μόνο μέσα.

Μέσα στο 2020 θα πραγματοποιήσει taxi και προσγειώσεις με τον ίδιο τρόπο. Η εταιρεία δηλώνει, φυσικά, ότι σκοπός δεν είναι σε καμία περίπτωση η αντικατάσταση των πιλότων ("θα είναι πάντα στο επίκεντρο", γράφει), αλλά αναφέρει ως κομμάτι των σκοπών του ATTOL (μαζί με traffic management κλπ) την αντιμετώπιση της έλλειψης πιλότων παγκοσμίως. Αυτό πιθανόν να σημαίνει μονομελές κόκπιτ κάποτε; Δύσκολο μου φαίνεται, αλλά τι άλλο μπορεί να σημαίνει η φράση "...to analyse the potential of these technologies in addressing the key industrial challenges of tomorrow, including improving air traffic management, addressing pilot shortages and enhancing future operations".

https://www.airbus.com/newsroom/press-r ... keoff.html
0 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις


Άβαταρ μέλους
Kalamariotis
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 77
Εγγραφή: 10 Ιουν 2019, 12:17
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
Τοποθεσία: SKG
x 9
Επικοινωνία:

Τροχαιο με φορτηγο και.... ελικοπτερο!

Δημοσίευσηαπό Kalamariotis » 23 Ιαν 2020, 00:51

https://www.youtube.com/watch?v=QlYrLL6CEfQ

Οταν οδηγειτε φορτηγα, να προσεχετε λιγο και τα ελικοπτερα στον δρομο... :wall:
0 x
-We are going down Larry.
-I know it. [CVR ends].

-We have an engine failure. We are not gonna make it. Full power! [CVR ends].

Άβαταρ μέλους
vassilis1924
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: 12 Μάιος 2015, 11:45
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 11

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό vassilis1924 » 23 Ιαν 2020, 03:04

Δε διαφωνώ για το ότι δε θα βασίζεται σε σήμα ILS. Άλλωστε ακόμα και σήμερα, στο autoland δεν είναι μόνο το σήμα του ILS που μας ενδιαφέρει.
Στο θέμα του monitoring που ανέφερα, περιλαμβάνονται τα κατάλληλα modes του αεροσκάφους (LAND, FLARE, ROLOUT για το Airbus A320 πχ) που πρέπει να ενεργοποιηθούν στο κατάλληλο χρόνο και ύψος και να λειτουργήσουν όπως αναμένεται.
Πχ το FLARE να μη γίνει ψηλότερα από τα 50 και χαμηλότερα από τα 30 πόδια, γεγονός που ουδεμία σχέση με το ILS έχει, αφού σε εκείνη τη φάση το αεροσκάφος αγνοεί πλήρως το σήμα του glideslope και πάει με βάση το radio altimeter.

Επίσης υπάρχουν μικροβλάβες που δε γίνονται monitored από το ECAM και τους επιμέρους υπολογιστές και οι οποίες ρίχνουν το capability του αεροσκάφους.

Σε ότι αφορά το θέμα vision based, σκεφτείτε τις διαγραμμίσεις στο Μακεδονία για παράδειγμα. Δε νομίζω ότι μπορεί οποιοδήποτε vision based σύστημα να ανταπεξέλθει εκεί.

Υποθέτω ότι και για τέτοια συστήματα θα τεθούν περιορισμοί και προδιαγραφές σε ότι αφορά διαγραμμίσεις, φώτα κλπ.

Μπορεί να κάνω και λάθος, αφού υπάρχει και το GPS που θα βοηθάει, όπως στο GARMIN που είπατε. Αλλά εκεί μιλάμε για emergency σύστημα χωρίς από ότι φαίνεται πολλά redundancies και όχι για κάτι που θα βασίζεις τη ζωή εκατοντάδων επιβατών σε κάθε πτήση.
(Το GPS από ότι καταλαβαίνω κι εγώ όμως δεν χρησιμοποιηται ακόμα στο πειραματικό σύστημα της Airbus)

Παρεπιπτόντως, μην παρεξηγηθώ. Δεν είμαι κατά. Το βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα. Όταν είχα δει το βίντεο με το garmin εντυπωσιάστηκα. Αλλά και με το A350 κι εγώ θα είχα ενστικτωδώς το χέρι στο sidesrick όπως έκανε ο κυβερνήτης. :great:

Για το addressing pilot shortages, υπάρχει και η λογική που λέει ότι μπορούν να ρίξουν τα standards με τη λογική ότι θα κάνει τόσα το αεροπλάνο μόνο του που δε χρειάζεται ο χειριστής να είναι ταλέντο, άρα θα βρίσκονται πιο εύκολα και περισσότεροι «κατάλληλοι».
Η άλλη λογική είναι ένας πιλότος αντί για δυο σε κάποιες περιπτώσεις.

Εμένα κάτι τέτοιο μου φαντάζει μακρινό.
0 x

Άβαταρ μέλους
sv1xv
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1291
Εγγραφή: 27 Σεπ 2006, 06:30
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): BAW
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGEL
x 262
Επικοινωνία:

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό sv1xv » 23 Ιαν 2020, 05:40

vassilis1924 έγραψε:Εμένα κάτι τέτοιο μου φαντάζει μακρινό.
Δεν είναι και τόσο μακρινό, η "αγαπημένη του επιβατικού κοινού" θα το εφαρμόσει στην πρώτη ευκαιρία.
0 x


Άβαταρ μέλους
vassilis1924
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: 12 Μάιος 2015, 11:45
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 11

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό vassilis1924 » 23 Ιαν 2020, 13:16

Η Airbus είναι η αγαπημένη του επιβατικού κοινού;
0 x

Άβαταρ μέλους
Καραμήτρος Air
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 410
Εγγραφή: 16 Ιούλ 2014, 18:48
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 448

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό Καραμήτρος Air » 23 Ιαν 2020, 14:45

Στο airliners.gr αγαπημένη σημαίνει Ryanair και λατρεμένη σημαίνει Αννα Βίσση.
1 x

PILOT-737
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 75
Εγγραφή: 06 Μαρ 2005, 04:19
x 12

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό PILOT-737 » 23 Ιαν 2020, 16:33

sv1xv έγραψε:
vassilis1924 έγραψε:Εμένα κάτι τέτοιο μου φαντάζει μακρινό.
Δεν είναι και τόσο μακρινό, η "αγαπημένη του επιβατικού κοινού" θα το εφαρμόσει στην πρώτη ευκαιρία.


Μετά τα ατυχήματα και την καθήλωση του Max, η πρώτη ευκαιρία σαν να απομακρύνθηκε χρονικά.
Το θέμα δεν είναι να φύγουν οι πιλότοι σαν χειριστές από το πιλοτήριο, αλλά σαν νομικά υπεύθυνοι σε περίπτωση ατυχήματος. Πόσες αποζημιώσεις θα αντέξει να πληρώσει ένας κατασκευαστής σε περίπτωση ατυχήματος αεροσκάφους που δεν έχει πιλότους(στους οποίους μπορούν να ρίξουν την ευθύνη);
1 x


Άβαταρ μέλους
AirNamibia
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1282
Εγγραφή: 25 Φεβ 2016, 10:17
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): HVN
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTT
x 238

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό AirNamibia » 02 Φεβ 2020, 10:24

Στην Γερμανική πτήση από την Wuhan, οι Ρώσοι έγραψαν πάλι....
https://www.to10.gr/podosfero/835833/45 ... 235768534/

στη Γαλλική πτήση με το Α380 ο Έλληνας καπετάνιος πήγε από Βιετνάμ, για να έχει το κεφάλι του ήσυχο

https://onemileatatime.com/hi-fly-a380-wuhan/
0 x

Άβαταρ μέλους
Kalamariotis
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 77
Εγγραφή: 10 Ιουν 2019, 12:17
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
Τοποθεσία: SKG
x 9
Επικοινωνία:

4 επιβάτες της Ryanair απο Βουδαπεστη προς Εδινβουργο λιποθυμουν εν πτήσει!

Δημοσίευσηαπό Kalamariotis » 07 Φεβ 2020, 13:34

https://www.independent.co.uk/travel/ne ... p7Q912njNg

Πολυ περιεργο περιστατικο. Ουτε ενας, ουτε δυο, αλλά 4 επιβατες χανουν τις αισθησεις τους κατα την διαρκεια της πτησης. Τι μπορει να συνεβη;
0 x
-We are going down Larry.
-I know it. [CVR ends].

-We have an engine failure. We are not gonna make it. Full power! [CVR ends].

Άβαταρ μέλους
giorgosk
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 958
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2008, 01:18
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGLR
x 73

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό giorgosk » 09 Φεβ 2020, 22:36

Ενδιαφέρον video κατά την κατάσβεση της φωτιάς στο 777 της Asiana Airlines στο SFO.

https://www.youtube.com/watch?v=IsI0iiQrbnM
0 x


Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 811
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 246

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό OveLix » 11 Φεβ 2020, 20:29

Απολαυστικό και χορταστικό βίντεο από πτήση της Air Baltic προς Ηράκλειο με A220.

Πέντε GoPro στο πιλοτήριο, με τον κυβερνήτη να εξηγεί τι του αρέσει στο αεροσκάφος και να λέει ότι το μόνο που λείπει είναι μασάζ στην καρέκλα, όλα τα άλλα τα έχει. :great:

Υπέροχα πλάνα, ολόκληρη η προσέγγιση, όλες οι συζητήσεις με τους ΕΕΚ και τον πύργο στο HER, τι άλλο να ζητήσεις; :thx:

https://www.youtube.com/watch?v=fVnVWLH4tkY
0 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις

Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 811
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 246

Re: Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

Δημοσίευσηαπό OveLix » 13 Φεβ 2020, 22:41

Του go around το κάγκελο γινόταν την περασμένη Κυριακή στο LHR ενώ μαινόταν η καταιγίδα Ciara. Τρελό crosswind, τα heavies έρχονταν με το πλάι, τους μισούς τους πήρε ο άνεμος.

Τη δράση κατέγραψε θαυμάσια η κάμερα του Big Jet TV (αγαπημένο channel) απο την άκρη του 27L.

https://www.youtube.com/watch?v=TyE9HnPzyQE
3 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις



Επιστροφή σε “Διάφορα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης