Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

  • Thread starter Akis
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Αρκετοί από εμάς θα πρέπει να ανησυχούμε έχοντας κάνει κρατήσεις ονλαιν από πρακτορεία μέσω της πιστωτικής κάρτας μας,το άρθρο δεν αναφέρει όνομα πρακτορείου https://www.newmoney.gr/roh/palmos-oiko ... 00-kartes/
 
Βίντεο από τη στιγμή που αεροσκάφος της Delta απελευθερώνει καύσιμα πάνω από την πόλη με αποτέλεσμα να τραυματιστούν παιδιά σε δημοτικό σχολείο, κατά τη διάρκεια αναγκαστικής προσγείωσης στο LAX λόγω προβλήματος στον κινητήρα λίγο μετά την απογείωση.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-51112630
 
Το διάβασα χθες σε ελληνικό site και γελούσα μόνος μου με τη φράση «Η εφημερίδα ανέφερε ότι περιπολικά, με αναμμένους τους φάρους, ακολουθούσαν το αεροπλάνο ενώ προσγειωνόταν στο LAX» και φανταζόμουν σκηνή από Τρελές Σφαίρες με περιπολικά στους δρόμους της πόλης να κυνηγούν το αεροπλάνο :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Τέλεια η μετάφραση του ΑΠΕ.

Φυσικά, το original αγγλικό κείμενο αναφερόταν στα emergency οχήματα εντός του αεροδρομίου.
 
Oops! Φαίνεται το πλήρωμα της Delta που ψέκασε με καύσιμο έξι σχολεία του Λος Άντζελες θα έχει μπελάδες.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της FAA, το πλήρωμα ρωτήθηκε από τους ελεγκτές αν χρειάζεται να απορρίψει καύσιμο και απάντησε αρνητικά. Επίσης αναφέρει ότι η απόρριψη καυσίμου δεν έγινε στο σωστό ύψος.

Σύμφωνα με τον ηχητικό διάλογο που δημοσιεύτηκε και επικαλείται το CNN, το πλήρωμα δήλωσε ότι θέλει να επιστρέψει και ότι δεν είναι critical. Ζήτησαν απλώς καθοδήγηση για το υπήνεμο στα 8.000 ft. Και αμέσως μετά:
Tower: "OK, so you don't need to hold or dump fuel or anything like that?"
Pilot: "Uh, negative."


Αναλυτής (πρώην FAA) που μίλησε στο CNN είπε πως το πιθανότερο είναι το πλήρωμα να αντιλήφθηκε πολύ αργά ότι ήταν υπέρβαρο και αποφάσισε να πετάξει το καύσιμο ενώ ήταν στην τελική για προσγείωση.

Δεν θα ήθελα να είμαι στη θέση του πληρώματος, που θα έχει να αντιμετωπίσει όχι μόνο την έρευνα της FAA (λογικά, υπάρχουν κανονισμοί για ελάχιστο ύψος απόρριψης, κατοικημένες περιοχές κ.λπ.), αλλά και εκατοντάδες γονείς που είδαν τα παιδιά τους ποτισμένα με καύσιμο και είχαν την αγωνία για το χειρότερο μέχρι η πυροσβεστική να διαβεβαιώσει ότι δεν υπάρχει πια κίνδυνος.

Εδώ η είδηση με το βίντεο όπου φαίνεται πόσο χαμηλά ήταν όταν «ψέκαζε»
https://edition.cnn.com/2020/01/15/us/d ... index.html
 
Στο πλαίσιο της γνωστής παλαβομάρας που διακρίνει κάποιους (λέμε τώρα) στο χόμπι μας, η απορία που μου δημιουργήθηκε ήταν γιατί οι τροχοί του κυρίως συστήματος προσγείωσης στο Α330 έχουν τόση κλίση.

Το ίδιο συμβαίνει και στο 757.

Κάπου εκεί ανακάλυψα ότι στο Β767 η κλίση είναι προς τα εμπρός.

Το δε B744 έχει διαφορετική κλίση στα σκέλη του.

Αλλά δεν σταματά εκεί. Στο Α350-900 τα σκέλη έχουν διαφορετική κλίση από εκείνη στο Α350-1000.


Όχι, η απάντηση δεν έχει να κάνει με τις δυνάμεις και τους μηχανισμούς της προσγείωσης ούτε με το ποιος τροχός πρέπει να πατήσει πρώτος και ποιος όχι. Η κλίση που δίνεται είναι σκόπιμη (και μάλιστα με υδραυλικό τρόπο) ώστε το ανασυρόμενο σκέλος να ταιριάξει ακριβώς με τη φωλεά. Απογοητεύτηκα λίγο.

Πηγές
https://www.youtube.com/watch?v=mqPMANOEG7Y&t=1s (όπου διατυπώνεται και η θεωρία του τακούνι-effect στο 773)
https://aviation.stackexchange.com/ques ... ar-tilt-up
https://www.pprune.org/tech-log/500538- ... -tilt.html
 

Attachments

  • A330.png
    A330.png
    119,5 KB · Προβολές: 3.072
  • B757.png
    B757.png
    65,7 KB · Προβολές: 3.072
  • B767.png
    B767.png
    193,3 KB · Προβολές: 3.072
  • B744.png
    B744.png
    248,7 KB · Προβολές: 3.072
  • A359.png
    A359.png
    126,3 KB · Προβολές: 3.072
  • A350k.png
    A350k.png
    144,9 KB · Προβολές: 3.072
Top