LGAV/ATH Athens "Eleftherios Venizelos" (εκτός κινήσεων αεροσκαφών)

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Στο χωριό μου λένε: όσα δεν φτάνει η αλεπού τα λέει κρεμαστάρια.
Το SIN, HND, ICN, DOH, HKG (best airports 2019) τα Ευρωπαϊκά MUC, LHR ΔΕΝ έχουν αρχιτεκτονική αξία, :?: ΔΕΝ έχουν αισθητική; :idea:
https://www.worldairportawards.com/

Τι από αυτά έχει ο ΑΤΗ; :?: Φυσικά ΔΕΝ είναι Ελληνικό, αλλά για μια κυρίως Τουριστική χώρα, όπου το αεροδρόμιο είναι μόστρα, το ΑΤΗ δεν καλύπτει τις προδιαγραφές.
Δηλαδή οι τουρίστες μόνο θέλουν ένα χώρο να κατέβουν από το α/φ και να παραλάβουν τις βαλίτσες;
Δεν κατηγορώ τον ΑΤΗ αλλά δεν μπορώ να τον επιβραβεύω.
Είναι τυχαίο που έπεσε θέση στην παγκόσμια κατάταξη από 39η θέση το 2018 στην 42η θέση το 2019;
Γιατί τα CPT, MEL, HAM είναι καλύτερα από τον ΑΤΗ, δεν είναι συγκρίσιμα αεροδρόμια; :?:
Καταλαβαίνω το πρόβλημα του ΑΤΗ από την στιγμή που δεν έχει μια αεροπορική εταιρεία με επεκτατικά σχέδια (αλλά μόνο να εξυπηρετεί τους τουρίστες της Ευρώπης) δεν μπορείς να κάνεις και μεγάλες επεκτάσεις. Η Α3 κατηγορεί και αποκλείει τα διηπειρωτικά ταξίδια, οπότε από που θα προέλθει το κύμα των μετεπιβιβάσεων;
Η αεροπορική εταιρεία κάνει το αεροδρόμιο, όχι το αντίθετο.
Πρώτα γιγαντώθηκε η ΤΚ και ύστερα έγινε το IST.
 
Λειτουργικά το ATH είναι υπέροχο σε όλα τα core (pax flow, signage, door-to-gate time etc), έχοντας όμως ένα τεράστιο θέμα σε σχέση με τα ΠΑΝΑΘΛΙΑ lounges - αυτό πραγματικά είναι σοβαρότατο θέμα. Δε γίνεται να μην υπάρχει ένα lounge της προκοπής με showers, ανθρώπινο φαγητό, ένα καλό κρασί, ένα μπαρ κλπ.

Στα non-core, το f&b είναι μέτριο και τα duty free είναι κάτω του μετρίου. Επίσης, ένα βασικότατο θέμα είναι η είσοδος. Κάθε φορά που βρέχει (και εκτός όσων γνωρίζουν και πάνε από τις αφίξεις) ο κόσμος γίνεται μούσκεμα μέχρι να πάει από το αυτοκίνητο / ταξί στην πόρτα. Αυτό είναι αδιανόητο να μην έχει διορθωθεί τόσα χρόνια.

Πέραν των λειτουργικών όμως το αεροδρόμιο πάσχει από παντελή έλλειψη αρχιτεκτονικής. Χρήματα δεν υπήρχαν για καταρράκτες και changi και T5, αλλά μην κοροϊδευόμαστε, θα μπορούσε να μην είναι σαν κουτί από παπούτσια.

Το θέμα είναι ότι αυτό θα μπορούσε να διορθωθεί μαζί με το θέμα της εισόδου. Μια παρέμβαση αρχιτεκτονικά ευφυής θα μπορούσε να δώσει κάλυψη από το κτήριο μέχρι τον δρόμο και να βελτιώσει φοβερά την οπτική του κτηρίου - και αυτό δεν είναι πεταμένα λεφτά, χρειάζεται όντως για να μη στάζει ο κόσμος μέχρι να μπει μέσα. Δείτε την είσοδο πχ στο DOH.
 
AirNamibia":3ftjc13y said:
Είναι τυχαίο που έπεσε θέση στην παγκόσμια κατάταξη από 39η θέση το 2018 στην 42η θέση το 2019;
Αν αναφέρεσαι στη λίστα του Skytrax, η θέση 42 στον κόσμο είναι μια χαρά, ειδικά αν δεις ότι βρισκόμαστε πάνω από BCN (#43), BKK (#46), SFO (#4:cool:, για να μην πάω στις θέσεις από 50 και κάτω όπου βρίσκουμε YYZ, PER, SEA, LIS, LGW.

Επιπλέον, ψηφίστηκε ως το καλύτερο αεροδρόμιο στη νότια Ευρώπη για το 2018
https://www.aia.gr/company-and-business ... ort-awards

Συμφωνώ απόλυτα με τον φίλο που ανέφερε το στέγαστρο. Όχι μόνο για τη βροχή, αλλά και για τον ήλιο. Όπως και για τα lounges που είναι ντροπή για αεροδρόμιο των 25 εκατ. επιβατών σε ευρωπαϊκή πρωτεύουσα.

Γενικά για την αρχιτεκτονική του, ΟΚ, υπάρχουν απόψεις. Καταλαβαίνω ότι κανείς δεν ζητάει να το κάνεις SIN. Αλλά, από την άλλη, τα περισσότερα αεροδρόμια στην Ευρώπη είναι πια ιδιωτικές επιχειρήσεις (BTW, το SIN ανήκει στην κυβέρνηση της χώρας, ενώ το MUC που αναφέρθηκε ως παράδειγμα ανήκει εξ ολοκλήρου σε κρατικές οντότητες). Αν πρέπει να επιλέξει κανείς ανάμεσα στην καλύτερη εξυπηρέτηση και στο να πληρώσεις τον Καλατράβα ή τον Φόστερ να σου φτιάξουν την πρόσοψη, το δίλημμα δεν είναι και τόσο ισχυρό.
 
Νομίζω ότι θέματα όπως το F&B και το duty free, έχουν αρχίσει να βελτιώνονται αρκετά τα τελευταία χρόνια, ειδικά μετά τον ανασχεδιασμό του security.

Επίσης σε λίγους μήνες θα ανοίξει ο νέος όροφος με το μεγάλο lounge της Αιγαίου στην extra, που θέλω να πιστεύω ότι θα είναι μεγάλη αναβάθμιση.
 
AirNamibia":1qnfpo0o said:
Δηλαδή οι τουρίστες μόνο θέλουν ένα χώρο να κατέβουν από το α/φ και να παραλάβουν τις βαλίτσες;
Ναι.
Και να το κάνουν αυτό με άνεση και καλή σήμανση που τους επιτρέπει να βρίσκουν αμέσως που πρέπει να πάνε χωρίς να χάνονται.
 
Συμφωνω με οσα λετε αλλα αφησαμε εξω απο ολα αυτα και τον χωρο των αφιξεων Ιντρα...Οποτε ερχομαι παρατηρω οτι πολλοι πανε προς την πορτα της εξτρα(που ειναι κλειστη βεβαια)και ρωτανε για την εξοδο και τος ιμαντες οποιον βρουν μπροστα τους!Ελιπεστατη πληροφορηση και σημανση απο τον ΑΙΑ μιας και οι οθονες ειναι αρκετα μικρες..οι οθονες που ειναι εξω απο τις αφιξεις ειναι 3 φορες πιο μεγαλες! Η σημανση με τις παλαιου τυπου μπλε μικρες πινακιδες πρεπει να αλλαξει εν οψει της νεας σεζον..
 
H Nec θα εγκαταστησει νεα FIDS και τους 2 αναλογικους πίνακες με videowall
 
AirNamibia":go6g40sg said:
Στο χωριό μου λένε: όσα δεν φτάνει η αλεπού τα λέει κρεμαστάρια.
Το SIN, HND, ICN, DOH, HKG (best airports 2019) τα Ευρωπαϊκά MUC, LHR ΔΕΝ έχουν αρχιτεκτονική αξία, :?: ΔΕΝ έχουν αισθητική; :idea:
https://www.worldairportawards.com/

Τι από αυτά έχει ο ΑΤΗ; :?: Φυσικά ΔΕΝ είναι Ελληνικό, αλλά για μια κυρίως Τουριστική χώρα, όπου το αεροδρόμιο είναι μόστρα, το ΑΤΗ δεν καλύπτει τις προδιαγραφές.
Δηλαδή οι τουρίστες μόνο θέλουν ένα χώρο να κατέβουν από το α/φ και να παραλάβουν τις βαλίτσες;
Δεν κατηγορώ τον ΑΤΗ αλλά δεν μπορώ να τον επιβραβεύω.
Είναι τυχαίο που έπεσε θέση στην παγκόσμια κατάταξη από 39η θέση το 2018 στην 42η θέση το 2019;
Γιατί τα CPT, MEL, HAM είναι καλύτερα από τον ΑΤΗ, δεν είναι συγκρίσιμα αεροδρόμια; :?:
Καταλαβαίνω το πρόβλημα του ΑΤΗ από την στιγμή που δεν έχει μια αεροπορική εταιρεία με επεκτατικά σχέδια (αλλά μόνο να εξυπηρετεί τους τουρίστες της Ευρώπης) δεν μπορείς να κάνεις και μεγάλες επεκτάσεις. Η Α3 κατηγορεί και αποκλείει τα διηπειρωτικά ταξίδια, οπότε από που θα προέλθει το κύμα των μετεπιβιβάσεων;
Η αεροπορική εταιρεία κάνει το αεροδρόμιο, όχι το αντίθετο.
Πρώτα γιγαντώθηκε η ΤΚ και ύστερα έγινε το IST.

Η βιτρίνα της Ευρωπαϊκής τουριστικής χώρας δεν είναι το φαντεζί αεροδρόμιο, αυτά τα κάνει ο Οθωμανός παραδίπλα, ένας τουρίστας όταν πατάει στον LGAV νομίζει οτι φτάνει σε καθαρή και πολιτισμένη χώρα, εντύπωση όμως που του σβήνει άμεσα όταν πάει να πάρει τον προαστιακό που είναι σε post-apocalyptic κατάσταση ή το αρχαίο λεωφορείο που έχει δρομολόγια όποτε τα θυμάται.

Δε το κάνει η αεροπορική το αεροδρόμιο, η πόλη το κάνει...
 
Όντως τα καινούρια lounges λογικά θα είναι τεράστια αναβάθμιση.

Κρίμα πάντως που δεν έκατσε τότε το extension για NYC από QR, γιατί με 4 ημερήσιες και μία onward για NYC θα έκαναν σίγουρα δικό τους. Με 4 ημερήσιες που σταματάνε όλες εδώ... δυστυχώς στο αίσχος της swissport τους βλέπω να παραμένουν, με τα μεταλλικά rods μέσα στις εφημερίδες μην τυχόν και τις κλέψει κανας λωποδύτης :D
 
Re: Κωρωνοϊός

Φαίνεται ότι τις τελευταίες ημέρες το ΑΙΑ έχει γίνει κέντρο μετεπιβίβασης κινέζων επιβατών: στις πτησεις της Aegean προς Ευρώπη, σε κάθε πτήση υπάρχουν 5-30 μασκοφόροι κινέζοι transit. Προφανώς συμβαίνει επειδή η LH διέκοψε τις πτήσεις προς Κίνα για λόγους υγείας. Μήπως θα έπρεπε η ΥΠΑ/ΑΠΑ ή όπως αλλιώς την λένε να απαγορεύσει τις πτήσεις από Κίνα ?
 
Top