LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Επειδή η Κρήτη είναι top τουριστικός προορισμός, ενώ η Θεσσαλονίκη μια βαρετή βαλκανική μεγαλούπολη. Πόσο καλύτερα να σ' το εξηγήσει κανείς;
 
Εξηγησα ηδη πως το αεροδρομιο Μακεδονια δεν εξυπηρετει μονο τη Θεσσαλονικη αλλα και αλλες πολεις καθως και την Χαλκιδικη που ειναι τοπ προορισμος τουριστων στη Βορεια Ελλαδα, αλλα και τις ακτες του Ολυμπου που γεμιζουν κοσμο.
 
Δεν είναι τόσο απλό η σκέψη όσο πιστευεις .
Αρκει να δεις τις μηνιαίες αναφορες σχετικά με την κίνηση των αεροδρομίων.
π.χ το Ηράκλειο (ως κυριος κόμβος ολόκληρης της Κρητης) από Μάιο-Σεπτέμβριο ξεπερνά κατά πολύ τη Θεσσαλονίκη όπως επίσης και ένα τρίμηνο μέσα στο βαθύ καλοκαίρι, η Ρόδος ξεπερνά τη Θεσσαλονίκη. Ενώ αν δεις τους μήνες του χειμώνα η διαφορά είναι εντελώς αντίθετη. Το τελικό αποτέλεσμα είναι στην ετησια αναφορά της κινήσης και είναι αυτό που ξέρουμε. Τα νησιά αυτά είναι τα τοπ τουριστικά μέρη της Ελλάδας και για πολλούς και διάφορους λόγους σηκώνουν τέτοια κινηση. Επίσης το τραφικ αυτών των νησιών είναι κατά κύριο λόγο τουρίστες.
Από την άλλη η Θεσσαλονίκη ναι μεν εξυπηρετεί από Ιωάννινα μέχρι Αλεξ/πολη και από Βόλο μέχρι και Βουλγαρία-Σκόπια αλλα έχει άλλο τράφικ , ναι μεν τουρίστες το καλοκαίρι για τις περιοχές που ανέφερες, μετανάστες, μπιζνες κτλ κτλ …. για αυτό εχει πιο σταθερη κίνηση (σε σχεση με τα νησια) και αρκετά schedule δρομολόγια. Από την άλλη μην ξεχνας ότι η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στη βόρεια Ελλάδα, πολύ κοντα στα σύνορα Σκοπίων-Βοουλγαρίας που σημαίνει ότι υπάρχει και το οδικο-Σιδηροδρομικο (κατά κάποιο τρόπο) δίκτυο. Μπορούμε να αναφέρουμε χιλια δυο παραδείγματα.
Τέλος μην ξεχνάς και τρίτους παράγοντες που παίζουν ρόλο , π.χ ιδιωτικοποιήση αεροδρομίων , τοπικοί φορείς, μαρκετιγκ κτλ κτλ για την κάθε κίνηση των αεροδρομίων.
 
Δεν μπορούμε να βλέπουμε την ανάπτυξη ενός αεροδρομίου, απλά σε σχέση με ένα άλλο, και το πόσο μεγάλη είναι η περιοχή που εξυπηρετούν. Θα πρέπει να το βλέπουμε σε σχέση με το δυναμικό μιας περιοχής, την οικονομία, το στρατηγικό σχέδιο, τους στόχους κλπ. Δεν υπάρχει αντικειμενικός λόγος για τον οποίο θα πρέπει π.χ. το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης να ξεπεράσει την κίνηση του αεροδρομίου του Ηρακλείου. Την κάθε περιοχή θα πρέπει να την ενδιαφέρει συνολικότερα ποιοί είναι οι ποσοτικοί, αλλά και ποιοτικοί στόχοι ανάπτυξης αυτόνομα και όχι συγκριτικά.

Από εκεί και πέρα, προσωπικά θεωρώ πως το αεροδρόμιο Ηρακλείου έχει ιδιαίτερο στρατηγικό ενδιαφέρον για την χώρα και γι αυτό (μεταξύ άλλων) δεν εντάχθηκε σε συνολικότερα σχέδια για τα αεροδρόμια, αλλά η επένδυση του Καστελίου για την κατασκευή, αλλά και η εκμετάλλευσή του στη συνέχεια θα είναι αυτόνομη. Πιο απλοϊκά δηλαδή, πιστεύω πως φτιάχνεται με την προοπτική να είναι το 2ο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας για αρκετό καιρό ακόμη.
 
Kalamariotis":2vyfy81p said:
Εξηγησα ηδη πως το αεροδρομιο Μακεδονια δεν εξυπηρετει μονο τη Θεσσαλονικη αλλα και αλλες πολεις καθως και την Χαλκιδικη που ειναι τοπ προορισμος τουριστων στη Βορεια Ελλαδα, αλλα και τις ακτες του Ολυμπου που γεμιζουν κοσμο.
Η Βόρεια Ελλάδα δεν έχει τοπ προορισμούς τουριστών που να έρχονται με αεροπορικά τσάρτερ. Μόνο η Χαλκιδική υπάρχει αλλά κι αυτή γεμίζει ως επί το πλείστον από Έλληνες και τουρίστες των Βαλκανίων που έρχονται κυρίως οδικώς. Γι αυτό και πάσχει από charter traffic ακόμα και το καλοκαίρι. Κατά τα άλλα, την Πιερία ή τις ακτές του Ολύμπου (!!!) κλπ δεν τα λες και τοπ τουριστικούς προορισμούς σε σχέση με τα Ελληνικά νησιά.
 
Αν και η ερωτηση ηταν πολυ απλοϊκη επιπέδου 15χρονου, θα ηταν ενδιαφέρουσα και μια μηνιαία ανάλυση της επιβατικής κινησης....

Πιστεύω πως Μάιο-Σεπτέμβρη αυξάνεται τόσο πολύ η εποχική κινηση του Ηρακλείου που αρκεί για να δώσει και ετήσιο προβάδισμα στην αντίστοιχη σταθερή κινηση της Θεσσαλονικης ολο τον χρονο...
 
Τeris3, εκείνο στο οποίο πάσχει η Β.Ελλάδα είναι στο μάρκετινγκ και στις υποδομες τις ξενοδοχειακες. καθώς ολα τα λεφτα πηγαν τοσα χρόνια στο Νότο..Και σε τοπικο επίπεδο καποιοι επαναπαύτηκαν στην βαλκανική κινηση και δεν εκαναν οσα έπρεπε για να βγει η Β.Ελλάδα από την αφάνεια..Σε κίνηση τσάρτερ είχε περισσότερα την δεκαετία του 90-00 από ο,τι εχει τωρα, αλλά τωρα εχει πιο πολλές σταθερές συνδέσεις που εξυπηρετούν και τουρ οπερέιτορ..Οι BA,FR,EW,U2,SK,LX,HV,LY,DE,ELB,W6 έχουν αναλάβει ένα τετοιο κομμάτι..Οπως και στην Αθηνα που οι περισσότεροι τουρίστες έρχονται με πτήσεις της γραμμής παρά τσάρτερ..Eχουμε όμως ακόμα πολύ δρόμο μεχρι να φτάσουμε σε επιπεδα εποχικής κίνησης των νησιών..Ξερω και αλλες βαλκανικες μεγαλουπόλεις, που ομως ειχαν καλυτερη εκπροσωπηση και στρατηγική στον τουρισμό και πετυχαν πολύ καλυτερα αποτελέσματα..
 
Kalamariotis":4sf4067m said:
Εξηγησα ηδη πως το αεροδρομιο Μακεδονια δεν εξυπηρετει μονο τη Θεσσαλονικη αλλα και αλλες πολεις καθως και την Χαλκιδικη που ειναι τοπ προορισμος τουριστων στη Βορεια Ελλαδα, αλλα και τις ακτες του Ολυμπου που γεμιζουν κοσμο.

Κι όμως, έχει σα τη Χαλκιδική κι αλλού, και μάλιστα πολύ καλύτερα.

Δεν έχει καμία σημασία πόσες πόλεις εξυπηρετεί, σημασία έχει η οικονομική δραστηριότητα της περιοχής. Και σε αυτό η βόρεια Ελλάδα πάσχει.
 
Re: SKG/LGTS Thessaloniki TRAFFIC

lewton":10i98ky6 said:
Kalamariotis":10i98ky6 said:
Να δουμε ποτε επιτελους θα ξεπερασουμε το Ηρακλειο. Σε ποια αλλη χωρα στον κοσμο, το αεροδρομιο της δευτερης μεγαλυτερης πολης εχει λιγοτερη κινηση απο το αεροδρομιο μιας πολης με 5-6 φορες μικροτερο πληθυσμο;
Θα κάνετε και εορτασμό όταν το επιτύχετε;
Με Ψωμιάδη και άλλες προσωπικότητες. :twisted:

Ο Ψωμιάδης ντυμένος πιλότος και η Κατερίνα ντυμένη αεροσυνοδός...
 
Top