LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

OveLix":1ulymvhh said:
Η συζήτηση για τη μονίμως αδικημένη Θεσσαλονίκη, στην οποία συζήτηση (ακόμα κι αν το θέμα είναι το Ηράκλειο) κάποιοι θα αναφέρουν πάντα τα Σκόπια, θα ήταν διασκεδαστική αν δεν ήταν τόσο μα τόσο πολυφορεμένη.

Επί της ουσίας, ο χειμερινός τουρισμός δεν μπορεί να αποτελεί ειδικότητα της νότιας Ευρώπης. Ειδικά η Ελλάδα που είναι (αναμφισβήτητα) κορυφαίος καλοκαιρινός προορισμός, καλά θα κάνει να τελειοποιήσει το ήδη υπάρχον προϊόν της.

Φυσικά, καλοδεχούμενη είναι κάθε προσπάθεια επιμήκυνσης της σεζόν. Πιθανότατα υπάρχουν πολλοί που θα έκαναν πεζοπορία με λιακάδα τον Μάρτιο στα φαράγγια της Κρήτης αντί να φτυαρίζουν χιόνι στο σπίτι τους. Αλλά υποψιάζομαι ότι αυτοί που θέλουν να γλιστράνε στο χιόνι στα χιονοδρομικά είναι πολύ περισσότεροι.
Eπι της ουσίας, θα ήταν διασκεδαστικό να το αναφέρεις αυτό στα εκατομμύρια των Ευρωπαίων που αντί να τρέχουν χειμωνιάτικα στις πίστες πάνε Βαλεαρίδες, Μαλτα, Σικελία,Μάλαγα,Αλικάντε,Κανάρια και Τουρκία μέσα στο καταχείμωνο, αλλά προσπερνάνε την Ελλαδιτσα , η οποία κάλλιστα θα μπορούσε να έχει ένα μερίδιο όλων αυτών σε Ρόδο Κρήτη κ Ν.Πελοποννησο.. αν πολλά είχαμε κανει που έχουν ήδη κάνει οι άλλοι...Οπότε καλό θα ήταν να ξεκολλήσουμε απτό ήλιος /θάλασσα 3-4 μήνες το καλοκαίρι και να πάρουμε κάνα μάθημα για χειμερινό τουρισμό απτους υπόλοιπους..Η Καλαμάτα έχει ήδη κάνει κάποια βήματα κ το προσπαθεί κ η Κρήτη ως ένα βαθμό..
 
danichro":1yqwujza said:
υπάρχει κάποιος λόγος που συνεχίζεται η συζήτηση για το SKG εδώ; έχει συζητηθεί άπειρες φορές αυτό, δεν καταλαβαίνω το κόλλημα αν το ένα αεροδρόμιο έχει φυσούνες και το άλλο όχι. Διαγωνισμός είναι;

αυτό που ανέφερα πιο πριν δεν εχει σχεση μονο για τη Θεσσαλονίκη αλλα και για το Ηράκλειο. Ναι εχει αναφερθεί , έκανα μια συγκριση καθώς και μια απορία μου. Επισης ζήτησα και τη γνώμη από τα υπόλοιπα μέλη.

IATA":1yqwujza said:
Το θέμα είναι ότι το καλοκαίρι θα έχει κόσμο, το χειμώνα όμως ;

Νομίζω αναφέρθηκε ότι μεταξύ άλλων το νέο αεροδρόμιο θα εξυπηρετεί αυτόν ακριβώς το σκοπό: να επεκταθεί η τουριστική σεζόν και στο χειμώνα.

κάπου διαβασα ότι το εχουν σχεδιάσει έτσι ώστε το χειμώνα ένα μέρος του αεροδρομίου θα παραμένει κλειστό.
 
Καλά δεν νομίζω ότι οι Ευρωπαίοι πάνε στη Μάλτα και στο Αλικάντε στο καταχείμωνο. Οι περισσότερες πτήσεις ειδικά προς Ισπανία, εξυπηρετούν κυρίως τον ντόπιο πληθυσμό που έχει μέγεθος μεγαλύτερο απο την Θεσσαλονίκη και έχει αποδημήσει ο μισός προς Παρίσι, Λονδίνο και όπου υπάρχει δουλειά τον χειμώνα. Επίσης για τους ξένους αυτοι είναι προορισμοί που εύκολα κάνεις ΠΣΚ ενώ η Κρήτη πέφτει πιο μακριά. Αν έχουν μια ή δυο βδομάδες διακοπές τον Φλεβάρη είτε θα πάνε στα βουνά για σκι, είτε θα πάνε Καραϊβική, ΝΑ Ασία και Ινδικό ωκεανό αν θέλουν θάλασσα, είτε στο τέλος αν τους λείπει τόσο η Ελλάδα, θα πάνε Αθήνα για 3- 4 μέρες που έχουν 4 και 5 πτήσεις την ημέρα απο 2-3 εταιρείες. Δεν πας εύκολα δηλαδή στην Κρήτη και την Ρόδο τον Μάρτιο αν μπορείς να πας τον Αυγουστο.

Με αυτά, δεν λέω ότι η επιμήκυνση δεν είναι δυνατή αλλά πρέπει πάντα να βάζουμε τη συζήτηση στο πλαίσιο που της αρμόζει. Γράφτηκε και παραπάνω αλλά δυστυχώς στην Ελλάδα καθυστερούν ΠΑΡΑ πολύ τα έργα. Δεν είπε κανείς να μην υπάρχει δημοκρατία, αλλά δεν είναι δυνατόν να συζητάμε ένα έργο που δεν είναι δα και τίποτα τόσο περιπλοκο, όπως πχ το μετρό της Θεσσαλονίκης με τα αρχαία κλπ - το Καστέλι θα είναι ενα μεσαίο αεροδρόμιο σε έναν χώρο που υπάρχει ήδη αεροδρόμιο - για 20 και 30 χρόνια. Κλασσικό παράδειγμα το Ελληνικό που ειναι χωράφι για 20 χρόνια τώρα. Εσείς αν είχατε ενα ακίνητο, το καλύτερο στην Ευρώπη, δεν θα θέλατε να το νοικιάσετε μέσα στον μήνα; Η άποψη μου είναι ότι στην Ελλάδα το κουβεντολόι κρατάει πάρα πόλυ και δεν χρειάζεται στο τέλος ο καθένας να έχει και λόγο απόφασης για το αν η Κρητη θα έχει αεροδρόμιο στο Καστέλι ή στο Ρέθυμνο, ας έχει την άποψη του που μπορεί να εκφράζει ελευθερα.

Όσον αφορά για το τραίνο, όλα τα είχε η Μαριωρή, ο φερετζές της έλειπε. Θυμάμαι ήμουν παιδάκι πριν 30 χρόνια που το Αθήνα - Θεσσαλονική θα γινόταν με γρήγορο και καλά τραίνο. Τώρα φέραν ένα τραίνο που έχει την μιση ταχύτητα απο το TGV των 90ς και πανηγυρίζουμε. Ο ΒΟΑΚ είναι ακόμα στο ''σχεδόν έτοιμος'' από το '90. Μηχανικός δεν είμαι αλλά υποψιάζομαι ότι ένας δρόμος σε χάραξη που υφίσταται δεν είναι και πυρηνική φυσική, τις μπουλντόζες να κάνουν την δουλειά τους πρέπει να αφήσεις και να πληρώσεις ότι έχει συμφωνηθεί.
 
Το θέμα γιατί η Θεσσαλονίκη δεν έχει γέφυρες επιβίβασης, ενώ το Καστέλλι θα έχει, προφανώς και έχει να κάνει τόσο με το τι ζήτησε ο ιδιοκτήτης όσο και με το τι είχε σκοπό να κάνει και πόσα να επενδύσει η Fraport. Εικάζω ότι η Fraport ήθελε απλά και μόνο να βγάλει όσο πιο πολλά μπορεί με το μικρότερο δυνατό κόστος (που ΟΚ, αυτός είναι και ο σκοπός, από τη στιγμή που δεν είναι μη κερδοσκοπικό σωματείο). Το θέμα είναι γιατί δεν το απαίτησαν αυτοί που με δάκρυα στα μάτια υπέγραψαν τη σύμβαση παραχώρησης και γιατί η ίδια η ΥΠΑ δεν έθεσε τέτοιες προδιαγραφές, τουλάχιστον για αεροδρόμια όπως η Θεσσαλονίκη, τα Χανιά, η Ρόδος και η Σκιάθος και συμβιβάστηκε με επεκτάσεις των υφισταμένων κτηρίων. Προφανώς έτσι τα βρήκαν μεταξύ τους.

Τα περί «επιμήκυνσης» τα θεωρώ λίγο «κουβέντα να γίνεται» από διαφόρους τοπικούς φορείς προς το κοινό τους. Ο φετινός «χειμώνας» μόνο ως τέτοιος δε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, ακόμα και για παραδοσιακά «χειμερινούς» προορισμούς σε όλη την Ευρώπη, πόσο μάλλον για την Ελλάδα. Δε μπορείς να υπόσχεσαι σκι στο Καϊμάκτσαλαν, το Πήλιο και τον Παρνασσό και να μην έχεις ικανοποιητική χιονοκάλυψη μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου, ενώ θα πρέπει να έχεις κλείσει τα συμβόλαια από την προηγούμενη άνοιξη. Πέρα όμως από αυτές τις συνθήκες, δε νομίζω ότι θα ενθουσιάζονταν οι Δυτικο-Ευρωπαίοι να έρθουν στα νησιά μας το καταχείμωνο, εκτός κι αν τους αρέσει να βλέπουν διαλυμένα μπιτσόμπαρα και θλιβερά εστιατόρια-ταβέρνες.

Συνεπώς, τι μας απομένει; Η προώθηση των ελληνικών προορισμών ως city breaks. Άλλη ωραία ιδέα, που την καταστρέφει το σύγχρονο ελληνικό μοντέλο ανάπτυξης. Έρχεται ο ξένος στο αεροδρόμιο και βρίσκεται αντιμέτωπος με μία και μοναδική επιλογή να πάει στο ξενοδοχείο του: το ταξί, αφού τα ΚΤΕΛ τα έχουν σαμποτάρει οι ίδιοι οι ταξιτζήδες. Φτάνει στο ξενοδοχείο του, το οποίο ναι μεν λειτουργεί, αλλά ΟΚ, επειδή δεν είμαστε και στο κατακαλόκαιρο, τα ψωμάκια είναι λίγο μπαγιάτικα, η μαρμελάδα είναι τύπου-Χαΐτογλου (πηκτίνη με χυμό φρούτου), ο χυμός είναι 100% φυσικός από συμπυκνωμένο χυμό. Πάει ο ξένος να φάει έξω, του σερβίρουν κατεψυγμένο ψάρι σε τιμές φρέσκου και ας μην συζητήσουμε από τι κρέας είναι το χωριάτικο λουκάνικο και πόσα θειώδη έχει το κρασί πάνω από το επιτρεπτό. Πάει ο τουρίστας να δει ένα μνημείο, το οποίο είναι κλειστό, είτε γιατί ανοίγει μόνο Τρίτη και Πέμπτη (από τις 10:00 ως τις 12:00) είτε γιατί έχουν απεργία. Γκρεμοτσακίζεται σε ένα καλντερίμι, σπάει το ένα πλευρό, τον πάνε και στο κέντρο υγείας της κωμόπολης. Εκεί θα του πουν ότι δε λειτουργεί το ακτινολογικό και δεν αναλαμβάνουν κάτι τέτοιες περιπτώσεις χωρίς να γίνει πρώτα η διάγνωση, οπότε καλύτερα να πάει στο πλησιέστερο αστικό κέντρο, όπου θα αποκτήσει τη δική του άποψη για τις ελλείψεις του ΕΣΥ. Κουρασμένος, επιστρέφει στο δωμάτιο του ξενοδοχείου, το οποίο είναι όπως το άφησε το πρωί, καθ' ότι καταχείμωνο και δεν έχουμε αρκετές καμαριέρες, όπως το καλοκαίρι. Και η ιστορία μπορεί να πάει ακόμα παρακάτω...

Συνεπώς: ας γίνουν πρώτα οι πόλεις μας μας «συνολικά» ελκυστικές: να ξέρεις ότι θα φτάσεις, θα έχεις προσιτές επιλογές, οργάνωση, ποιοτικές υπηρεσίες και μετά θα δείτε που θα έρθουν και οι «φυσούνες».
 
Aakunz, κανεις δεν ειπε οτι αν γινει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι αυτόματα θα γίνει επέκταση περιόδου και θα έρθει η ποιότητα....Χρειάζεται συνεργασία από όλους τους φορείς.. Τα μπιτσόμπαρα δεν ενδιαφερουν οταν πανε χειμωνα διακοπές,ουτε στα Κανάρια,ουτε στην Aττάλεια ή Κατάνια ή στη Μάλτα..Αλλά ναι χρειάζονται ανοιχτά μαγαζια, περιποιημένα, ξενοδοχεία στελεχωμένα καλο φαι κτλ..Ναι δεν ταχουμε όλα, αλλά το ένα φέρνει το αλλο και το παράδειγμα τοδωσε η Σαντορίν κτλ..Και τα μεγάλα νησια συνδυάζουν και city-break ..Φυσικα χρειάζονται βελτίωση στα ωράρια,στελεχωση αρχαιολογικών χώρων..Αλλά τα μεγάλα μουσεια κ η Κνωσσός παραμενουν year-round..Οπότε ας μην βλεπουμε παντου εμποδια οταν οι αλλοι εχουν καταφέρει αυτο που εστω και τώρα παμε να κανουμε..Ε και δεν νομίζω πια οτι όλων των αλλων χωρών οι χειμερινες υπηρεσίες βρίθουν ποιοτητας..

Τελος παντων, καλοδεχούμενες ολες οι προσπάθειες να ξεκολλήσουμε απο το βάλτο της εποχικότητας..Τωρα το αν θα επρεπε ή οχι να γινει το νεο αεροδρομιο στο Καστέλι ή να επεκταθεί στο υπαρχον από την μεριά της Π.Α. και με χάραξη λοξού διαδρόμου, δεν ξερω να πω ναι ή οχι καθότι δεν ειμαι ειδικός..Αλλά δεν νομίζω να μπορούν να το σταματήσουν και να προωθήσουν αυτή την εναλλακτική..
 
Όσοι αναφέρεστε σε άλλες χώρες και προορισμούς, με τρομερή σιγουριά ότι τα κατάφεραν, έχετε κάποια στοιχεία από τα οποία προκύπτει αυτό;
 
flesland":37lguwkh said:
Ο ΒΟΑΚ είναι ακόμα στο ''σχεδόν έτοιμος'' από το '90. Μηχανικός δεν είμαι αλλά υποψιάζομαι ότι ένας δρόμος σε χάραξη που υφίσταται δεν είναι και πυρηνική φυσική, τις μπουλντόζες να κάνουν την δουλειά τους πρέπει να αφήσεις και να πληρώσεις ότι έχει συμφωνηθεί.
Ο ΒΟΑΚ δεν έχει ξεκινήσει ποτέ επειδή οι Κρητικοί έχουν κάνει σαφές με όλους τους τρόπους ότι δεν θα πληρώσουν ποτέ διόδια, όταν σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα το μοντέλο κατασκευής είναι πια αυτό.

Την κατάσταση επιδεινώνουν οι μπουρδολογίες συγκεκριμένου κόμματος που έχει υποσχεθεί στους Κρητικούς δωρεάν αυτοκινητόδρομο διεθνών προδιαγραφών (τον οποίο θα πληρώσουμε όλοι με τους φόρους μας για να οδηγούν οι λεβέντες τζάμπα). Πού θα βρει τα δισεκατομμύρια (σχεδόν 2 δισ. και βλέπουμε) δεν μας έχει πει μόνο.
 
Είναι καθαρά θέμα πολιτικών αποφάσεων είτε για το αεροδρόμιο το που και πως θα γίνει, είτε για τον ΒΟΑΚ με τα διόδια. Πάντως, η Σαρδηνία, η Κορσική, η Κύπρος δεν έχουν διόδια, και ψάχνοντας λίγο βρήκα κι αυτό "Στη Γερμανία, διόδια στα 52.000 χλμ των αυτοκινητοδρόμων της χώρας πληρώνουν μόνο τα οχήματα βάρους άνω των 7,5 τόνων μέσω του συστήματος της βινιέτας."
 
"Ψάχνοντας λίγο...", αυτή η μάστιγα. :mrgreen:

Η Σαρδηνία και η Κορσική δεν έχουν αυτοκινητοδρόμους, ενώ η Κύπρος είναι αρκετά μικρή και αρκετά πλούσια ώστε να φτιάχνει αυτοκινητοδρόμους όπως γουστάρει. Ούτε η Μάλτα έχει διόδια. Και τι σημαίνει αυτό;
 
aakunz":1gkzbo2f said:
Τα περί «επιμήκυνσης» τα θεωρώ λίγο «κουβέντα να γίνεται» από διαφόρους τοπικούς φορείς προς το κοινό τους. Ο φετινός «χειμώνας» μόνο ως τέτοιος δε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, ακόμα και για παραδοσιακά «χειμερινούς» προορισμούς σε όλη την Ευρώπη, πόσο μάλλον για την Ελλάδα. Δε μπορείς να υπόσχεσαι σκι στο Καϊμάκτσαλαν, το Πήλιο και τον Παρνασσό και να μην έχεις ικανοποιητική χιονοκάλυψη μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου, ενώ θα πρέπει να έχεις κλείσει τα συμβόλαια από την προηγούμενη άνοιξη. Πέρα όμως από αυτές τις συνθήκες, δε νομίζω ότι θα ενθουσιάζονταν οι Δυτικο-Ευρωπαίοι να έρθουν στα νησιά μας το καταχείμωνο, εκτός κι αν τους αρέσει να βλέπουν διαλυμένα μπιτσόμπαρα και θλιβερά εστιατόρια-ταβέρνες.

Τα περι "επιμηκυνσης" της σεζον σε διαφορους τουριστικους προορισμους της Ελλαδας δεν νομιζω πως αφορουσαν ποτέ το χειμερινο τουρισμο σε χιονοδρομικα κεντρα.
Αν κατι ενδεχομενως μπορει να προσελκυσει βορειοευρωπαίους το χειμώνα στην Ελλάδα, αυτο θα ήταν η αναζητηση καποιας περισσοτερης ηλιοφανειας που υπαρχει στη νοτια Ελλαδα σε σχεση με την Βόρεια Ευρώπη, πιθανες πεζοπορικες διαδρομες στη φυση, επισκεψεις αρχαιολογικων χωρων και εμπορικες δραστηριοτητες/αγορές. Τουλαχιστον ετσι λειτουργει ο χειμερινος τουρισμος στην Κρητη*, για 3ο συνεχομενο χειμωνα, μεσω των charter πτησεων που πραγματοποιεί η Aegean απο διαφορες ευρωπαικές πολεις.

https://www.neakriti.gr/article/kriti/1 ... -sto-nisi/

*το project στοχεύει σε συνταξιούχους τουρίστες, κυρίως Γερμανούς, οι οποίοι θα μένουν σε ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων για μία εβδομάδα, από τα τέλη Οκτωβρίου έως τα τέλη Απριλίου με πολύ οικονομικά πακέτα, θα συμμετέχουν σε εκδρομές σε όλη την Κρήτη, ενώ θα μεταφέρονται τρεις φορές την εβδομάδα σε συγκεκριμένα εμπορικά καταστήματα στο Ηράκλειο και το Ρέθυμνο για να ψωνίζουν δερμάτινα είδη, χαλιά, υφαντά και κοσμήματα
 
Top