LGTS/SKG: Ολοκλήρωση του σχεδίου του αερολιμένα

Από ότι καταλαβαίνω το υπάρχον κτήριο πλέον θα χρησιμοποιείται για πτήσεις εκτός Σένγκεν ενώ το καινούργιο για εντός;
 
Nέοι χωροι σταθμευσης αεροσκαγφών δεν θα υπαρχουν..Πως υποτιθεται θα αντιμετωπίσουν την αυξηση κινησης στην οποία στοχεύουν;
 
Προφανώς είναι αρκετές οι θέσεις στάθμευσης ακόμα και σε αύξηση της κίνησης. Η δική μου (οπτική) εντύπωση ως επιβάτης σε mid- και full-season είναι ότι το υπάρχον terminal ασφυκτιά, αλλά όχι το tarmac ή η ταχύτητα εξυπηρέτησης του αεροσκάφους (αποσκευές, καύσιμα κλπ.)
Και πάλι είναι προσωπική εντύπωση.
 
Οι 22 θέσεις που είχε το αεροδρόμιο ήταν αρκετές. Δεν υπήρχαν προγραμματισμενες πάνω από 10 αφίξεις την ώρα και καλύπτονταν οι έξτρα ανάγκες Cargo ή based αεροσκαφών μακράς παραμονής. Με το pushback θα φτάσουν τις 26-29 οπότε μάλλον θα είναι πάλι υπεραρκετες για το διαθέσιμο αριθμό gate που υπάρχουν στα 2 terminal.

Παρολ αυτά αν καποτε στο μελλον η κίνηση αυξηθει τόσο πολύ που 29 (!) θεσεις δεν επαρκουν... το να φτιάξεις μερικές επιπλέον θέσεις είναι το μόνο εύκολο. Χώρος υπάρχει.
 
Μπορεί να ακούγεται για αστείο αλλά την πρωταπριλιά ξεκινά τη λειτουργία του το νέο τέρμιναλ του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης, πολύ νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό. Για την ακρίβεια θα δοθεί σε χρήση περίπου το 60% του νέου τέρμιναλ, που επι της ουσίας θα διπλασιάσει τις υφιστάμενες δυνατότητες του αεροδρομίου. Το υπόλοιπο θα είναι έτοιμο μετά τη θερινή περίοδο. Θυμίζουμε πως ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την ολοκλήρωση των έργων στο αεροδρόμιο τον Ιανουάριο του επόμενου έτους.

Έτσι από την 1η Απριλίου, τα γκισέ πλέον για το τσεκάρισμα των εισιτηρίων και την παράδοση των αποσκευών θα βρίσκονται αποκλειστικά στο νέο τέρμιναλ, το ίδιο και ο έλεγχος ασφάλειας επιβατών και χειραποσκευών.
Στην συνέχεια μέσα από μια εναέρια γέφυρα με κυλιόμενο διάδρομο, οι ταξιδιώτες θα φτάνουν στο τράνζιτ που θα βρίσκεται στο υφιστάμενο τέρμιναλ, οι χώροι του οποίου θα μεγαλώσουν κατά πολύ.
:banana: :thx:

Σύμφωνα με πληροφορίες το νέο αεροδρόμιο θα πλημμυρίσει με εμπορικά καταστήματα καθώς δεκάδες ξένες και ελληνικές εταιρείες εκδήλωσαν ενδιαφέρον να νοικιάσουν χώρους στο νέο τέρμιναλ το οποίο θα διαθέτει τέσσερα lounge για την εξυπηρέτηση επιβατών business class ή κατόχων ανάλογων καρτών.

Πηγή: https://omorfataxidia.gr/eidiseis/aerop ... salonikis/
 
Και επειδή καλό είναι να υπενθυμίζουμε και τις διαφορές μεταξύ ιδιώτη και δημοσίου, το παρακάτω αφιερώνεται σε όσους έσκουζαν για την κακή Fraport που πήρε τα κρατικά αεροδρόμια:

Κι ενώ τα έργα για το νέο τέρμιναλ και τις λοιπές βοηθητικές εγκαταστάσεις που κατασκευάζει η Fraport επενδύοντας περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ τρέχουν με ταχύτητα, ακόμα αγνοείτε η τύχη του περιβόητου διαδρόμου 10-28 που έκλεισε το 2006 για να επεκταθεί και να αναβαθμιστεί και έκτοτε τα έργα εξελίσσονται με ρυθμούς χελώνας. Την ευθύνη αυτών των έργων έχει το κράτος μέσω των αρμόδιων υπηρεσιών του.
Ο διάδρομος είχε ολοκληρωθεί ως προς το κατασκευαστικό του κομμάτι τον περασμένο Μάρτιο. Έμειναν κάποιες ηλεκτρολογικές προθήκες, η τοποθέτηση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, οι δοκιμές και άλλες απαραίτητες διαδικασίες για να δοθεί σε χρήση, διπλασιάζοντας τις δυνατότητες του αεροδρομίου όσον αφορά στην εξυπηρέτηση αεροσκαφών. Πέρασε από τότε σχεδόν ένας χρόνος, αλλά οι διαδικασίες δεν ολοκληρώθηκαν. Νέα πιθανή ημερομηνία παράδοσης είναι ο Ιούνιος ωστόσο η θερινή περίοδος χάθηκε.
 
Στις 26/4 θα είμαι στην EW657 και θα περάσω από το νέο terminal. Ήλπιζα να το δω και στις 17/4 που θα έρθω από DTM με Ryanair, αλλά υποψιάζομαι ότι για να έχουμε τις σωστές loco υπηρεσίες, θα αποβιβαστούμε στο παλιό :twisted:
Ή όχι; :mrgreen:

Το νέο terminal θα έχει 2 επίπεδα εισόδου-εξόδου όπως το παλιό ή θα είναι όλα σε ένα;
 
Πετάω σχεδόν κάθε εβδομάδα από Θεσσαλονίκη, και όντως, τα έργα προχωράνε πολύ γρήγορα. Αλλά το να ανοίγει το καινούργιο τέρμιναλ σε λίγο περισσότερο από ένα μήνα μου κάνει εντύπωση. Ίσως κάποιες αίθουσες στο επίγειο (που δεν το βλέπεις ότι έρχεσαι στο επίπεδο αναχωρήσεων με το λεωφορείο), αλλά 60%; Τόσο έτοιμο δεν μου φαίνεται. Αλλά θα δω πού θα φτάσω και φύγω αρχές Απριλίου…

Και μια άλλη ερώτηση. Ξέρει κανείς τί θα γίνει με το lounge της Α3; Εκεί που είναι τώρα προφανώς καταλήγει αυτή η γέφυρα από το καινούργιο κτίριο.
 
Σε συνέντευξη του Βασιλάκη τις επόμενες εβδομάδες θα ανοίξει νέο lounge της Α3 στη Θεσσαλονίκη με την νέα εταιρική ταυτότητα.
 
Κύριοι, δεν είπαν πως θα ανοίξει και αύριο κιόλας. Όσοι περνάμε απο το σημείο συχνά βλέπουμε εμφανείς αλλαγές ακόμα και μέσα σε διάστημα μιας εβδομάδας. Μην ξεχνάτε πως έχουμε ακόμα ενάμιση μήνα ως τότε, οπότε ακόμα και αν φαίνεται τώρα ακόμα ημιτελές, ξέρουμε πως στην συγκεκριμένη περίπτωση τα έργα και οι αλλαγές γίνονται γρήγορα και πως χρόνος υπάρχει ακόμα πολύς ως τότε.
 
Top