Τα χρώματα της Aegean (livery)

  • Thread starter alex2
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Πολύ φιλοσοφία για κάτι που μοιάζει copy, ποιο πολύ για Air Algerie στο μπλε μοιάζει το σήμα. :(


Όπως και το σήμα για τους εορτασμούς των 200 ετών από την επανάσταση που είναι κλεμμένο από την Ρωσσική επέτειο του μεγάλου πολέμου.
Δυστυχώς στη Ελλάδα ξεμείναμε από πρωτότυπες ιδέες; :?:
 

Attachments

  • IMG_20200213_083159.jpg
    IMG_20200213_083159.jpg
    33,4 KB · Προβολές: 1.294
Συμπαθητικό το νέο λογότυπο και livery τώρα που τα βλέπω συνολικά (livery, καμπίνα κλπ). Τα σερβίτσια και τα μαξιλάρια μου θύμισαν πολύ τη Finnair by Marimekko. H καμπίνες έχουν έναν αέρα ανανέωσης. Θα ήθελα να δω και νέες στολές πληρωμάτων που θα αντικατοπτρίζουν αυτήν την ανανέωση, με πιο φωτεινούς τόνους και χωρίς το κόκκινο της Αιγαίου, το οποίο πλέον θα έχει τη μοίρα του «Λουφτχανσί Κίτρινου».

Παρ' όλα αυτά, θεωρώ πως το προηγούμενο ήταν αρκετά επιτυχημένο από τότε που έγινε σε μπλε φόντο. Το νέο μου θυμίζει πολύ την Cobalt και όπως κάποιος φίλος μου είπε, τη jetBlue. H εκδήλωση μου θύμισε λίγο την έναρξη της Eurovision 2019 στο Τελ Αβίβ. Προφανώς και έγινε για λόγους δημοσιότητας, αφού έπαιξε και στα βραδυνά δελτία ειδήσεων. Μεγαλύτερο νόημα για μένα είχε το βραδυνό πάρτυ που ακολούθησε για τους εργαζομένους.

Καλοτάξιδα και πάντα γεμάτα να είναι. Και τώρα που έσβησαν τα φώτα και οι υδάτινες αψίδες πότισαν το tarmac, να ευχηθώ καλή δύναμη στους εργαζομένους εν όψει της θερινής σαιζόν και συνετές αποφάσεις για τη διοίκηση...
 
Συνεχίζω να θεωρώ απαράδεκτο το ότι αλλάζεις εταιρική ταυτότητα και συνεχίζεις να έχεις το παλαιό λογότυπο σε site και social media και φαντάζομαι σε όλες τις σημάνσεις του αεροδρομίου. Θεωρώ απίθανο να βάψουν τον υπάρχοντα στόλο εκτός από τα CEO
 
Όσα είναι να φύγουν, σίγουρα δε θα βαφτούν. Τα υπόλοιπα, μάλλον κατά το C-Check ή το D-Check τους.
 
Διάβασα σε άρθρο στο News247, ότι το roll-out της νέας ταυτότητας θα διαρκέσει περίπου 2 έτη. Οπότε έχουμε δρόμο ακόμα.
 
Παρακαλούνται η A3 και η PriestmanGoode να αναγνώσουν το παρόν φόρουμ όπου κάποια μέλη ξέρουν καλύτερα από εκείνες περί branding, σχεδιασμού και από μάρκετινγκ γενικότερα. :mrgreen:

Στο συγκεκριμένο άρθρο αναφέρεται ότι το γραφείο που ανέλαβε το όλο project «έχει πελάτες τις Airbus, United Airlines, Air France, Qatar Airways, Lufthansa, Thai, Turkish Airlines».

«Όλα τα παλαιού τύπου αεροσκάφη που θα παραμείνουν στον στόλο θα βαφτούν με τα νέα χρώματα και θα ανακαινιστούν».
Θα εννοεί προφανώς τον εσωτερικό τους διάκοσμο. Ερωτηματικό αν θα αλλάξει και η διαρρύθμιση της καμπίνας σε space-flex.

Η πλήρης διαδικασία θα διαρκέσει 4 χρόνια. Υποθέτω λόγω του πότε θα περάσει check (άρα και βάψιμο) το κάθε αεροσκάφος.

Το άρθρο
https://www.news247.gr/epixeiriseis/aeg ... 82837.html
 
Λίγες σκέψεις και από εμένα για το "neo" της Aegean
- Το 2008 όταν έκλεισε η Ολυμπιακή είχε 2,4 δις χρέη, 49 αεροσκάφη περίπου 3000 εργαζομένους (το 1984 απασχολούσε 9500 στην Ελλάδα και 900 στο Εξωτερικό!) και πετούσε σε 77 προορισμούς
- Η Aegean αυτό που κατάφερε αποτελεί παράδειγμα κατά του κρατισμού και υπέρ της καλής επιχειρηματικότητας . Μέσα σε 10 χρόνια έφτασε να πετάει σε 155 προορισμούς, διαθέτει 62 αεροσκάφη και απασχολεί 2700 εργαζομένους.
- Είναι μια από τις λίγες εταιρείες στην Ευρώπη που προσφέρει ποτά και φαγητό στις πτήσεις τις (οι άλλες είναι Lufthansa & Swiss αν δεν κάνω λάθος) ενώ όλοι οι Έλληνες πρέπει να υπερηφανευόμαστε για αυτό το στολίδι που πετάει στους αιθέρες μας.

Σχετικά με το νέο logo
- Τα μεγάλα brands δεν άλλαξαν ποτέ τα logo τους, οι γλάροι ήταν σήμα κατατεθέν της εταιρείας και κάτι ελληνικό-αεροπορικό και καλοκαιρινό. Αντεπιχείρημα βέβαια αποτελεί η Iberia, Lufthansa, Etihad. Counter-counter claim: Emirates, Turkish Airlines, Air France, BA κλπ
- Το νέο logo είναι πραγματικά κάτι φτηνό και πρόχειρο, δεν ξέρω ποιοι το σκέφτηκαν αλλά σαν εικόνα δεν διαφέρει από αυτά της Scandinavian, Joon, Airbus. Η γραμματοσειρά επίσης παραπέμπει σε arial black ενώ πραγματικά προσπαθώ να βρω το τι ελληνικό έχει αυτό το σήμα και το conept.
- Οι αποφάσεις είναι αποφάσεις - τέλος, μακάρι να ευδοκήσει η νέα προσπάθεια της αλλαγής του brand και τα επόμενα βήματα να είναι οι υπερατλαντικές πτήσεις σε ΗΠΑ - Καναδά που τόσο το έχει ανάγκη η ομογένεια πράγμα που απότι φαίνεται είναι out of the question for the time being.
 
Τώρα που το είδα κι εγώ από (πολύ) κοντά, μπορώ να έχω ολοκληρωμένη άποψη.

Αιγαίο πέλαγος. Μπλε νερά, γαλάζιος ουρανός, άσπρα σπιτάκια, άσπροι γλάροι. Ναι, το νέο λιβερυ τα έχει αυτά τα ταιριαστά με το όνομα της εταιρείας χρώματα. Και επειδή διάβασα αρκετά ότι «λείπει το ελληνικό στοιχείο», φεύ, θα σας βάψουν ένα σπέσιαλ λιβερυ με ένα σουβλάκι επάνω να ικανοποιηθειτε.
Το σύνολο είναι ΣΚΑΛΕΣ ομορφότερο από το προηγούμενο αίσχος με κόκκινο, γκρι, σχεδόν μαύρους γλάρους και Arial black.
Μοιάζει με αλλα; Ναι. Έχει γίνει μόδα να «τυλίγουν» το κάθετο σταθερό γύρω από την ουρα. Παραδείγματα πολλά.
Μπορούσε να γίνει καλύτερο; Για εμένα, ναι. Με χαλάει ο γλάρος που έφυγε. 20 χρόνια ήταν πλέον πολύ αναγνωρίσιμο σήμα. «Πετάω με Γλάρο για Θεσσαλονίκη» λέγαμε. Τώρα θα λέμε «πετάω με άγκιστρο» ;

Καλοταξιδα και καλοφωτογράφητα να είναι.
 
Στο σημείο αυτό να επισημάνω ότι το «πουλί μέσα σε κύκλο» είχε εξελιχθεί σε μάστιγα του αεροπορικού logo και κάθε εταιρεία που φεύγει απ' αυτό το concept είναι μια τολμηρή εταιρεία.

Από συζητήσεις που έκανα με γραφίστες και ανθρώπους του μάρκετινγκ (άσχετους με την A3), σχεδόν όλοι συμφωνούν ότι είναι όμορφο (κάποιοι βρήκαν το AEGEAN λίγο «άκαμπτο» και μονοκόμματο) και ότι το εσωτερικό είναι εξαιρετικό αισθητικά. Η δε επιλογή της A3 να συνεργαστεί με την Priestmangoode ήταν άριστη.

Το άλλο concept που λέει «να ενσωματώνει το ελληνικό στοιχείο με κάποιο τρόπο» είναι λίγο ξεπερασμένο στην εποχή των διεθνών αερομεταφορών όπου ο πελάτης δεν δίνει δεκάρα από ποια χώρα είσαι, αλλά μετράει την εξυπηρέτηση, την τιμή, τη συνέπεια και τη συνολική εμπειρία. Η Aegean δεν πουλάει «Ελλάδα» στην ταυτότητά της, πουλάει Αιγαίο Πέλαγος, πουλάει διακοπές, πουλάει εμπειρία (σε abstract επίπεδο), ενώ προσφέρει ένα στιβαρό και αξιόπιστο αεροπορικό προϊόν -συγκρίσιμο με τις παλαιές και μεγάλες εταιρείες- και μάλιστα με κορυφαία εξυπηρέτηση – για τα μέτρα του μεγέθους και του ρόλου της, πάντα.

Από εκεί και πέρα, ο καθένας μπορεί να λέει ό,τι θέλει για το μπλε, για τα πουλιά και για το logo στην ιστοσελίδα. Με χαρά θα εξετάσουμε τα αντίστοιχα δικά τους έργα και διαπιστευτήρια όπου οι ίδιοι πέτυχαν, ενώ η A3 αποτυγχάνει as we speak.
 
Οι γλάροι παρέμειναν. Απλά σε φάση.... UPRT :D

(δεν σχολιάζω το livery, επειδή ότι και να πούμε είναι υποκειμενικό. Σημασία έχει το προϊόν αυτό καθ'αυτό, το οποιο οπως και να εχουν τα πραγματα, είναι πολύ καλο)
 
Top