Boeing 737 MAX

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Μάλλον θα μείνουν στα χερια της Qatar, αν κρίνω από τον τρόπο που στήθηκε η εταιρία.
 
Boeing και FAA διαφωνούν στο αν οι καλωδιώσεις πρέπει να ακολουθούν συγκεκριμένα regulations ή όχι.

Στο πλαίσιο των ερευνών για τυχόν αβλεψίες και παραλείψεις της Boeing, διαπιστώθηκε ότι τα ΜΑΧ δεν πληρούν τις προδιαγραφές διαχωρισμού καλωδίων που έχουν τεθεί σε ισχύ από το 2009 (το ΜΑΧ πήρε έγκριση τύπου το 2011).

Η Boeing τοποθέτησε τα καλώδια όπως ακριβώς έκανε στα NG από το 1997. Όμως, ο κανονισμός (μετά τα συμπεράσματα των TWA 800 και SR111) ορίζει από το 2009 διαφορετική διάταξη. Η Boeing έκανε πως δεν το άκουσε, η FAA έκανε πως δεν το είδε και έτσι τα ΜΑΧ έχουν την «παράνομη» καλωδίωση, γεγονός το οποίο ανακαλύφθηκε μέσα στο 2019 κατά τη φάση που τα αεροσκάφη έγιναν φύλλο και φτερό για κάθε πιθανή και απίθανη αιτία.

Το άρθρο των Seattle Times εξηγεί πως όταν ο κατασκευαστής θέλει να συνεχίσει μια πρακτική από το παρελθόν σε νέα σχεδίαση, μπορεί να ζητήσει εξαίρεση και η FAA να συγκαταθέσει ώστε το νέο αεροσκάφος να υιοθετήσει παλιά πρακτική, ακόμα κι αν στο μεταξύ έχει αλλάξει ο κανονισμός. Όμως, η Boeing δεν είχε ζητήσει ποτέ κάτι τέτοιο για την καλωδίωση των ΜΑΧ και η FAA βρίσκεται σήμερα στη δύσκολη θέση να πρέπει ή να εγκρίνει κάτι που δεν προβλέπεται επειδή η ίδια δεν το πρόσεξε τότε, ή να ζητήσει την αλλαγή των καλωδιώσεων σε 800 αεροσκάφη.

Η Boeing έχει ήδη ζητήσει να μην αλλάξει τίποτα. Η FAA κλίνει προς την αλλαγή, αλλά δεν έχει καταλήξει.

Φυσικά, προκύπτει το ερώτημα: αν οι καλωδιώσεις είναι επικίνδυνες, τότε γιατί δεν διατάζουν την αλλαγή τους και στα NG;

Πραγματικά, δεν θα ήθελα να είμαι μέλος σε καμία ομάδα που εμπλέκεται σε αυτό το clusterfuck.


Το εξαιρετικά αναλυτικό άρθρο εδώ
https://www.seattletimes.com/business/b ... ng-missed/
 
Εντάξει, δεν έχει τελειωμό η ιστορία των ΜΑΧ.
https://leehamnews.com/2020/02/18/boein ... 3S4opfKp3k

Ξένα αντικείμενα στις δεξαμενές καυσίμων σε αεροσκάφη που βρίσκονται επί μήνες σφραγισμένα σε κατάσταση storage;;;;;!!!! :rolleyes:
 
Η Boeing μόλις ανακάλυψε ξένα σώματα (FOD) στις δεξαμενές καυσίμων των αποθηκευμένων ΜΑΧ.

Τώρα πρέπει να ελέγξει 400+ αεροσκάφη (να αδειάσει τα καύσιμα, να περιμένει να διαλυθούν οι υδρατμοί, να μπουν να ελέγξουν, διαδικασία τριών ημερών για το καθένα). Η ίδια δηλώνει ότι δεν θα επηρεαστεί το EIS.
https://leehamnews.com/2020/02/18/boein ... n-storage/

Τα FOD σε αυτήν την περίπτωση μπορεί να είναι οτιδήποτε (ξεχασμένα εργαλεία, στουπιά, ρινίσματα από τρυπάνι ή τροχό, μονωτικό υλικό κ.λπ.), και η Boeing έχει πολύ βεβαρημένο ιστορικό σε FOD τόσο στα 787 όσο και στα KC-46 της USAF.

Επιβεβαιώνεται όλο και περισσότερο αυτό που πολλοί έχουν πει γι' αυτήν την εταιρεία, ότι η κουλτούρα της απροσεξίας, της απουσίας σοβαρού ελέγχου και της χαμηλής προτεραιότητας στην ασφάλεια έχουν πια φτάσει στο σημείο όπου συμβαίνουν απίστευτα πράγματα.

P.S. με πρόλαβε ο GP707 :mrgreen:
GP707":2gf2iduq said:
Ξένα αντικείμενα στις δεξαμενές καυσίμων σε αεροσκάφη που βρίσκονται επί μήνες σφραγισμένα σε κατάσταση storage;;;;;!!!! :rolleyes:
Όπως προκύπτει από σχετική επιστολή της διοίκησης, τα όποιο λάθος γίνεται στο "tank closure process", δηλαδή στο εργοστάσιο στο Renton κατά τη συναρμολόγηση.
 
Σύμφωνα με τη WSJ, η Boeing βρίσκει ξένα σώματα (εργαλεία, πανιά, καλύμματα υποδημάτων κ.ά) στις δεξαμενές στα 2/3 των αεροσκαφών που έχει μέχρι τώρα ελέγξει.
https://www.wsj.com/articles/boeing-fin ... 1582336382

Θα έχει ενδιαφέρον να μάθουμε τα αποτελέσματα αντίστοιχων ελέγχων σε ήδη παραδομένα αεροσκάφη και αν οι εταιρείες εξέτασαν το σημείο (ή αν εμπιστεύτηκαν τη Boeing :oops: ).
 
Ούτε με το ανανεωμένο software του ΜΑΧ είναι ικανοί οι πιλότοι να ανταποκριθούν στα σχετικά emergencies.

Σύμφωνα με το Bloomgerg, πιλότοι των American Airlines, United, Southwest και Aeromexico εκπαιδεύτηκαν στα νέα δεδομένα που έχει εφαρμόσει η Boeing στα ΜΑΧ και στη συνέχεια κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν στον εξομοιωτή emergencies παρόμοια με εκείνα που οδήγησαν σε συντριβή τα ΜΑΧ της Lion και της Ethiopian.

Δεν τα κατάφεραν.
https://beta.canada.com/pmn/business-pm ... 70cbd81b2/

Αυτό σημαίνει:
-Καταρρίπτεται οριστικά η άποψη της Boeing ότι η μετάβαση από τα NG στα MAX δεν απαιτεί εκπαίδευση.
-Πιθανότατα και όλοι οι πιλότοι των ΜΑΧ θα πρέπει να περάσουν σοβαρή εκπαίδευση.
-Η «λύση» που η Boeing ισχυριζόταν ότι βρήκε για τις αστοχίες του MCAS (αλλά και για τη γενικότερη συμπεριφορά των πιλότων σε σχέση με τα συστήματά της) θέλει ακόμα πολλή δουλειά.

Εκτίμησή μου είναι ότι η FAA (μετά το ρεζιλίκι που έπαθε) αντιμετωπίζει το ΜΑΧ, έως κάποιον βαθμό έστω, ως νέο αεροσκάφος που πιστοποιείται από την αρχή. Μόνο έτσι εξηγείται η επιμονή της να εφαρμοστούν οι νέοι κανoνισμοί (π.χ. στις καλωδιώσεις και στο redundancy των συστημάτων) και η συνεχιζόμενη καθήλωση που κλείνει σύντομα ένα έτος.
 
Η FAA επιβάλλει πρόστιμο 20 εκατ. δολαρίων στη Boeing επειδή τοποθέτησε σε 800 αεροσκάφη (NG και ΜΑΧ) αισθητήρες σε σύστημα πλοήγησης οι οποίοι δεν ήταν εγκεκριμένοι και δεν είχαν πιστοποίηση.
https://www.flightglobal.com/airframers ... 34.article

Πόσο καθάρματα; Η εταιρεία λέει ότι ήταν απλώς γραφειοκρατικό το θέμα (δεν είχαν προλάβει να υποβάλλουν τα σχετικά έγγραφα) και ότι τα εξαρτήματα είναι λειτουργικά και ασφαλή, αλλά το επιχείρημα είναι επιπέδου «Ναι, προσλάβαμε τον γιατρό χωρίς πτυχίο, αλλά ήταν γιατρός στην πραγματικότητα, μας το έφερε μετά». :mrgreen:

Στο άλλο ζήτημα, η FAA φέρεται να επιμένει στην αλλαγή της δρομολόγησης/τοποθέτησης κάποιων καλωδίων στα ΜΑΧ επειδή σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό η διάταξη είναι ανασφαλής. Θα πρέπει να αλλάξει σε πάνω από 800 αεροσκάφη.
https://www.marketscreener.com/BOEING-C ... -30127963/
Υπενθυμίζω ότι η εν λόγω διάταξη είναι πια απαγορευμένη (δλδ αν ένα νέο αεροσκάφος τη χρησιμοποιούσε δεν θα έπαιρνε certification), αλλά somehow η διάταξη εγκρίθηκε στα MAX επειδή η Boeing δεν το ανέφερε και η FAA δεν το πρόσεξε.
 
Αμερικανοί γερουσιαστές και υπηρεσίες όπως η EASA, εκτός από αλλαγές στους κανονισμούς που επέτρεπαν η FAA να εξουσιοδοτεί τα στελέχη των κατασκευαστριών εταιρειών να κάνουν το certification για λογαριασμό της, πιέζουν ώστε το max να πιστοποιηθεί ξανά απ' την αρχή σαν νέος τύπος,
Αν αυτό περάσει, θα χρειαστούν 4 με 5 χρόνια πριν τα max ξαναπετάξουν.
 
Αν ξαναπετάξουν σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, καθώς ίσως πια να συμφέρει την Boeing να το "παρατήσει" και να αφοσιωθεί στην κατασκευή εξαρχής ενός αντικαταστάτη των 737
 
Top