Boeing και FAA διαφωνούν στο αν οι καλωδιώσεις πρέπει να ακολουθούν συγκεκριμένα regulations ή όχι.
Στο πλαίσιο των ερευνών για τυχόν αβλεψίες και παραλείψεις της Boeing, διαπιστώθηκε ότι τα ΜΑΧ δεν πληρούν τις προδιαγραφές διαχωρισμού καλωδίων που έχουν τεθεί σε ισχύ από το 2009 (το ΜΑΧ πήρε έγκριση τύπου το 2011).
Η Boeing τοποθέτησε τα καλώδια όπως ακριβώς έκανε στα NG από το 1997. Όμως, ο κανονισμός (μετά τα συμπεράσματα των TWA 800 και SR111) ορίζει από το 2009 διαφορετική διάταξη. Η Boeing έκανε πως δεν το άκουσε, η FAA έκανε πως δεν το είδε και έτσι τα ΜΑΧ έχουν την «παράνομη» καλωδίωση, γεγονός το οποίο ανακαλύφθηκε μέσα στο 2019 κατά τη φάση που τα αεροσκάφη έγιναν φύλλο και φτερό για κάθε πιθανή και απίθανη αιτία.
Το άρθρο των Seattle Times εξηγεί πως όταν ο κατασκευαστής θέλει να συνεχίσει μια πρακτική από το παρελθόν σε νέα σχεδίαση, μπορεί να ζητήσει εξαίρεση και η FAA να συγκαταθέσει ώστε το νέο αεροσκάφος να υιοθετήσει παλιά πρακτική, ακόμα κι αν στο μεταξύ έχει αλλάξει ο κανονισμός. Όμως, η Boeing δεν είχε ζητήσει ποτέ κάτι τέτοιο για την καλωδίωση των ΜΑΧ και η FAA βρίσκεται σήμερα στη δύσκολη θέση να πρέπει ή να εγκρίνει κάτι που δεν προβλέπεται επειδή η ίδια δεν το πρόσεξε τότε, ή να ζητήσει την αλλαγή των καλωδιώσεων σε 800 αεροσκάφη.
Η Boeing έχει ήδη ζητήσει να μην αλλάξει τίποτα. Η FAA κλίνει προς την αλλαγή, αλλά δεν έχει καταλήξει.
Φυσικά, προκύπτει το ερώτημα: αν οι καλωδιώσεις είναι επικίνδυνες, τότε γιατί δεν διατάζουν την αλλαγή τους και στα NG;
Πραγματικά, δεν θα ήθελα να είμαι μέλος σε καμία ομάδα που εμπλέκεται σε αυτό το clusterfuck.
Το εξαιρετικά αναλυτικό άρθρο εδώ
https://www.seattletimes.com/business/b ... ng-missed/