Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

  • Thread starter Akis
  • Ημερομηνία δημιουργίας
https://www.mirror.co.uk/news/world-new ... t-21525947

Αληθινό περιστατικό : Επιβάτες ξερνάνε σε πτήση της Ryanair λόγω έντονων αναταράξεων. Εκείνο που δεν γνωρίζουνν βέβαια είναι ότι τα όρια ασφαλείας ενός αεροπλάνου που δεν έχει βλάβη είναι πολύ μεγάλα !
 
vassilis1924":2mwrt6we said:
Αν η etihad μάθαινε ότι για το STAR Channel ένα A380 της σταμάτησε ανεξέλεγκτο στα γρασίδια του LHR, και υποθέσουμε ότι ήθελε να ασχοληθεί, δε θα μπορούσε να κάνει μήνυση;
For the record (και για να είμαστε δίκαιοι) το Sky News (σκουπιδάκι) στο UK και το Spiegel (γενικά reliable) στη Γερμανία μετέδωσαν ότι το Α380 βγήκε στο γρασίδι. Δεν βρίσκω τα δημοσιεύματα (οι σελίδες έχουν γίνει update στο μεταξύ και διόρθωσαν το λάθος), αλλά αυτό προκύπτει από σχετική συζήτηση στο pprune. Γενικά, τα κανάλια στην Ελλάδα έχουν συμβάσεις για (ή αντιγράφουν) το περιεχόμενο ξένων καναλιών και πρακτορείων.
https://www.pprune.org/archive/index.php/t-629786.html
 
Το είδα αργότερα κι εγώ. Υπήρχαν γενικώς αναφορές διάσπαρτες στο Internet...

Βέβαια το βίντεο που χρησιμοποίησαν ήταν αρκετά ξεκάθαρο ως προς το γεγονός ότι δεν υπήρχε συμβάν. Και μάλιστα με μια προσεκτική μάτια, θα δείτε ότι μόνταραν και τον ήχο, κρατώντας μόνο το “oh my god look at it” το οποίο μάλιστα μετακίνησαν χρονικά, ώστε να δίνει την εντύπωση ότι αυτός που σχολιάζει ήταν τρομαγμένος.
Το κάθε άλλο. Επρόκειτο για επιφωνήματα θαυμασμού και μάλιστα νωρίτερα στο βίντεο.
Συμφωνώ ότι έχουν ελαφρυντικά. Συμφωνώ ότι το «οι δημοσιογράφοι είναι για φυλακή» ήταν βαρύ, αλλά ήταν μια ευκαιρία για γενικότερη κουβέντα.
 
Πανως η Etihad δεν ειναι καθολου υπερηφανη για το πληρωμα αυτο.
Συγκεκριμενα το email απο το training department γραφει:
"The official view from the Training Department is a simple one - THIS IS NOT WHAT WE WANT TO SEE. There is a time to give an approach away in the interest of safety.
If you see such a thing in the sim that would be a grade of 1 for both pilots."

Τα κεφαλαια γραμματα ειναι και στο αυθεντικο email.
 
Δε σχολιάσαμε καθόλου την προσγείωση από αεροπορική σκοπιά. Μόνο το θέμα της ψευδής είδησης.

Τεχνικά μιλώντας τόσο long flare σίγουρα κανείς δε θα ήθελε να το δει. Και ειδικά με τόσο crosswind και ακόμα περισσότερο με A380.

Αλλά άλλο το αν έπρεπε να κάνουν go around και άλλο το αν βρέθηκαν στα γρασίδια του Heathrow.

Επίσης το ότι αυτός που τραβούσε το βίντεο εντυπωσιάστηκε και θαύμαζε τους πιλότους, δε σημαίνει ότι ήταν σωστή η απόφασή τους να ολοκληρώσουν την προσγείωση.

Αλλά το να μετατρέπει ένα δελτίο ειδήσεων τα επιφωνήματα θαυμασμού σε επιφωνήματα τρόμου είναι τουλάχιστον αστείο αν όχι κατασκευή ψευδών ειδήσεων.
 
vassilis1924":22ogqy0e said:
Δε σχολιάσαμε καθόλου την προσγείωση από αεροπορική σκοπιά. Μόνο το θέμα της ψευδής είδησης.

Τεχνικά μιλώντας τόσο long flare σίγουρα κανείς δε θα ήθελε να το δει. Και ειδικά με τόσο crosswind και ακόμα περισσότερο με A380.

Αλλά άλλο το αν έπρεπε να κάνουν go around και άλλο το αν βρέθηκαν στα γρασίδια του Heathrow.

Τι εννοείς κανείς δεν θα θέλε να το δει το long flare και ειδικα με crosswind και ειδικα με Α380; (Επισης αυτο που αναφερεις ως flare, λεγεται float) Ποιο ειναι το point σου δεν καταλαβαινω;

Στην αεροπορία υπάρχουν κριτηρια για τα παντα. Πρεπει να εισαι fully configured στα 1000' και fully stable στα 500'. Επισης πρεπει να πατησεις στο touchdown zone, -που ειναι μαρκαρισμενη στο πρωτο 1/3 του διαδρομου προσγειωσης.

Αν ο χειριστής της Etihad δεν ικανοποιουσε τα κριτηρια δε θα συνεχιζε, αν ηταν να μην πατησει στο touchdown zone δεν θα συνεχιζε την προσγειωση επισης.

Δεν υπαρχει black and white σε κανενα operational manual το ποτε πρεπει να κανεις de crab σε crosswind conditions.

Γιατι καθε προσγειωση ειναι διαφορετικη. Ο ανεμος ειναι διαφορετικος, οπως επισης το βαρος του α/φους, το μηκος και το πλατος του διαδρομου και το surrounding environment. Γι αυτο υπαρχει σαν γενικη τακτικη το crabbed landing σε ολα τα αεροσκαφη jet, αλλα επαφιεται στην κριση του κυβερνητη με βαση τις συνθηκες το πως και ποτε και κατα ποσο θα το "ισιωσει".

Το μεηλ της Etihad καθε αλλο παρα επαγγελματικο φαινεται -ειδικα με τα κεφαλαια. Επισης δεν μας λεει πως επρεπε να το κανει σωστα. Ουτε πηγε αυτος που το εγραψε να το κανει ο ιδιος εκεινη τη μερα με εκεινο τον αέρα.

Τελος, αν είχε "σταματήσει στο γρασίδι" θα μιλάγαμε για runway excursion του 380 στο χιθροου, που ανετα θα ειχε πιασει εξωφυλλα για 2-3 μερες σαν ειδηση.

Άρα μαλλον δεν εγινε ετσι.
 
Για την ιστορία, το φερόμενο ως μέμο της Etihad πρωτοεμφανίστηκε στη σελίδα ενός blogger που η κανονική του δουλειά είναι πλήρωμα καμπίνας. Στο bio του λέει ότι εργάζεται σε εταιρεία της Μέσης Ανατολής, άρα κρατώ μια επιφύλαξη να είναι στην Etihad και να έπεσε στα χέρια του το εν λόγω εσωτερικό μέιλ.
https://www.paddleyourownkanoo.com/2020 ... epartment/

Σε κάθε άλλη περίπτωση (και με την εταιρεία να μην έχει σχολιάσει ακόμα) θα κρατήσω σοβαρή επιφύλαξη για την αυθεντικότητά του.

Επιπλέον, το μέμο φέρεται να γράφτηκε από τον επικεφαλής της εκπαίδευσης της εταιρείας για τα αεροσκάφη Boeing. Ο,τι κι αν σημαίνει αυτό.

Τέλος, από όσα έχω διαβάσει, δεν μου φαίνεται εκτός ορίων η προσγείωση. Αλλά και πάλι δεν ξέρουμε τα δεδομένα της στιγμής, ενώ η γωνία λήψης της κάμερας μπορεί να ξεγελάσει τον θεατή.
 
"Για την ιστορια" παντως να διευκρινισω πως εχω στα χερια μου το αυθεντικο email με ολα τα στοιχεια αποστολεα κ παραληπτων αλλα για ευνοητους λογους δεν το παραθετω εδω ;)

Για το ποτε ενας χειριστης κανει decrab το αεροπλανο μπορει να απτεται ελαφρως στο επιπεδο της τεχνικης του, αν και σε αυτο το level ολοι σχεδον το κανουμε με τον ιδιο τροπο, δηλαδη την τελευταια στιγμη.
Παντως ο καθε τυπος αεροσκαφους εχει τα limitations του για το ποσες μοιρες residual crab μπορει να αντεξει το συστημα προσγειωσης του.
Τα τετρακινητηρια αεροσκαφη εχουν εκ κατασκευης κ εξ αναγκης πολυ μεγαλυτερο οριο λογω του ελαχιστου clearance που εχουν οι κινητηρες σε περιπτωση που βαλεις κλιση και κανεις cross control στο touch down.

Παντως, γνωριζοντας το mentality στο training και το FDM αυτων των εταιρειων, θα μου εκανε εξαιρετικη εντυπωση εαν ο εν λογω χειριστης εκανε κατι εκτος οριων (ειτε FCOM ειτε OMB), ειμαι σιγουρος πως τη θελει τη δουλεια του.
 
kotobloco":3jz7qew7 said:
Τι εννοείς κανείς δεν θα θέλε να το δει το long flare και ειδικα με crosswind και ειδικα με Α380; (Επισης αυτο που αναφερεις ως flare, λεγεται float) Ποιο ειναι το point σου δεν καταλαβαινω; (1)
(···)
Αν ο χειριστής της Etihad δεν ικανοποιουσε τα κριτηρια δε θα συνεχιζε, αν ηταν να μην πατησει στο touchdown zone δεν θα συνεχιζε την προσγειωση επισης. (2)
(···)
Τελος, αν είχε "σταματήσει στο γρασίδι" θα μιλάγαμε για runway excursion του 380 στο χιθροου, που ανετα θα ειχε πιασει εξωφυλλα για 2-3 μερες σαν ειδηση. (3)

Άρα μαλλον δεν εγινε ετσι.

(1) Εννοώ ότι μάλλον σε αυτό αναφέρεται το email με τόσο αυστηρό τρόπο. Στο long flare/float. Το float είναι επικίνδυνο, όχι μόνο γιατί μειώνεται το διαθέσιμο μήκος του διαδρόμου για προσγείωση, αλλά και γιατί με κάθετο άνεμο υπάρχει κίνδυνος να βρεθείς εκτός διαδρόμου από ένα gust, αυξάνεται ο κίνδυνος για tailstrike και για hard landing λόγω του ότι το αεροπλάνο «ξεμένει» από ενέργεια κλπ. Φαίνεσαι άνθρωπος που τα ξέρει, μάλλον καλύτερα από μένα και δε χρειάζεται να του κάνω ανάλυση.

Όπως και να χει, δε λέω ότι κάνανε κάτι λάθος ούτε έχω διάθεση να κρίνω χειριστές, ειδικά με τη λιγοστή εμπειρία που έχω. Έκανα μια εικασία για το τι μπορεί να τους έφταιγε στο email.

(2) Μακάρι να ίσχυε πάντα αυτό και όλοι οι πιλότοι να «έφευγαν» όταν βλέπουν ότι περνάνε κάποιο όριο.

(3) Αυτό λέω από το πρώτο ποστ για το θέμα.
Και καθόμαστε και ψάχνουμε ελαφρυντικά για τους δημοσιογράφους...

Τέλος πάντων, επιτρέψτε μου να συνοψίσω τη γνώμη μου για το θέμα γιατί τράβηξε πολύ και σχολιάζω πράγματα που δεν είχα σκοπό και θα παρεξηγηθώ (είμαι και σχετικά πρόσφατα ενεργός στο φόρουμ και δε με γνωρίζετε...)

Έγινε μια φυσιολογική προσγείωση χωρίς συμβάν, κάποιοι σκοπίμως ή αφελώς «είδαν ένα Α380 στα γρασίδια του Heathrow» και το Star, ορμώμενο από τα λάθος δημοσιεύματα, το πήγε ένα βήμα πιο πέρα μοντάροντας και τον ήχο του αυθεντικού βίντεο για πρόσθετο εφέ «πτήσης τρόμου».
Η όλη μου ενασχόληση με το θέμα ήταν σε συνάρτηση με τις «πτήσεις θρίλερ» και τα «είδαν το χάρο με τα μάτια τους οι επιβάτες της πτήσης» που χρησιμοποιούν οι δημοσιογράφοι.
 
sierra_sotiropoulos":3i2eqgz0 said:
"Για την ιστορια" παντως να διευκρινισω πως εχω στα χερια μου το αυθεντικο email με ολα τα στοιχεια αποστολεα κ παραληπτων αλλα για ευνοητους λογους δεν το παραθετω εδω
Αυτό ξεκαθαρίζει τα πράγματα, ευχαριστώ. Έχε τώρα τον νου σου μήπως μάθουμε αν η καρέκλα του πιλότου τρίζει κι αν πρόκειται κι αυτή να προσγειωθεί με το πλάι :mrgreen:
 
Top