Νέος πιλότος στα 34

Topografos":3dpur4hc said:
Δηλαδή τι χρειάζεται για να πάω να δώσω στην ΥΠΑ?
1) Πρέπει να πάω μέσω κάποιας σχολής ή μπορώ και μόνος μου?
2) Τι πρέπει να έχω για να ξεκινήσω να δίνω? Χρειάζεται να έχω περάσει το PPL?
3) Οι εξετάσεις για το PPL μοιάζουν με αυτές του ATPL? Είναι πολύ πιο εύκολες?

1) είναι υποχρεωτικό να πας μέσω κάποιας σχολής. Δε μπορείς μόνος σου. Ωποτε τα λεφτά του distance learning δλδ από 1500 μέχρι 7 η 8 χιλιάρικα (ανάλογα τη σχολή) δε τα γλυτώνεις.
2) για να ξεκινήσεις να δίνεις atpl theory ή πρέπει να είσαι κάτοχος PPL ή μπορείς να ξεκινησεις να δίνεις κατευθείαν από την πρώτη μέρα άμα ξεκινήσεις integrated σε κάποια σχολη. Έχεις δικαίωμα να πας να δώσεις δε 6 session. Το πρώτο με το τελευταίο πρέπει να έχουν μέχρι 18 μήνες διαφορά. Καθε μήνα έχει ένα session και κρατάει 1 βδομάδα. Αν κοπείς 4η φορά στο ίδιο μάθημα τα χάνεις όλα και ξεκινάς από την αρχή.
3)Οι εξετάσεις PPL με atpl είναι παρόμοιες. Στην ουσία τα ίδια μαθήματα σχεδόν. Απλώς η ύλη του PPL είναι 2.000 ερωτήσεις ενώ του atpl 15.000
 
Μάλιστα όχι και τόσο ευχάριστο αυτό γιατί πίστευα ότι με διάβασμα μόνος μου και bristol και aviation exam db θα την έβγαζα καθαρή χωρίς κόστος...

Οπότε ίσως σκεφτώ την λύση της σχολής τελικά...

Άμα βρω καμία σχολή με modular πακέτο χωρίς καθόλου Ground School με τιμή γύρω στα 45.000 θα πάω εκεί...
Λογικά τέλη τις επόμενης βδομάδας θα έχω λάβει τις απαντήσεις από wizz-lufthansa και θα έχω ρωτήσει και μερικές σχολές, οπότε θα ξέρω πως θα κινηθώ :great:
 
Μία χαρά τη βγάζεις καθαρή αλλά το νταβατζιλικι δε το γλυτώνεις :)
Το modular είναι η καλύτερη λύση κατά τη γνώμη μου αλλά μην αγχώνεσαι πολύ για το μετά. Προχώρα module module. Αν και δεν έχω προσωπική εμπειρία από αερολεσχη μεσογείων έχω ακούσει αρκετά καλά λόγια. Αν σε βολεύει το Τατόι ξεκινά εκεί PPL και βλέπεις πως πάει.
Τα προγράμματα μέσω εταιριών είναι συνήθως αρκετά ακριβά. Αν θυμάμαι καλά για Wizz μέσω Οξφόρδης ήτανε γύρω στα 132.000!
 
Καλημέρα και από μένα.
Θα πω την προσωπική μου εμπειρία και τίποτα παραπάνω.

Σχετικά με τις υποτροφίες (ας το πούμε) εγώ δε θα καθόμουν να ασχοληθώ αν είχα τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσω μόνος μου την εκπαίδευσή μου. Γενικά πιστεύω στο μοναχός σου χόρευε και όσο θέλεις πήδα. Το να δώσεις 3 φορές παραπάνω χρήματα για να πάρεις σχεδόν το ίδιο πράγμα.... δεν αξίζει. Είναι μόνο το όνομα της σχολής και το εφέ της υπόθεσης. Προσωπική μου άποψη και μόνο. Επειδή πέρασα από "κορυφαία" σχολή για άλλο λόγο αργότερα ........ τελικά δε μου φάνηκε και πολύ σόι όπως τη λέγανε την παραμύθα! Αν κάνεις σωστές επιλογές μπορείς με καλά χρήματα να πάρεις πολύ καλή εκπαίδευση.

Το θέμα modular ή integrated είναι καθαρά θέμα χρόνου και διαθεσιμότητας. Το μόνο που αλλάζει είναι ότι θα πρέπει να δώσεις μαθήματα δύο φορές και ότι οι ώρες θα πρέπει να είναι 200 αντί των 150 του integrated. Το μόνο που κατοχυρώνεις είναι το VFR Comms. Για ένα άνθρωπο ο οποίος δουλεύει παράλληλα θεωρώ ότι το intergrated είναι ανέφικτο απλά.

Από κει και πέρα στο θέμα Modular έχεις δυνατότητα να επιλέξεις διαφορετικές σχολές για οτιδήποτε κάνεις. Αλλού PPL, αλλού IR, αλλού CPL..... δε δεσμεύεσαι με συμβόλαιο οπότε εάν δεις ότι κάτι δε σου κάνει τότε τότε λες ένα ωραιότατο αντίο και από δω πάνε κι άλλοι. Επίσης τα χρήματα τα δίνεις as you fly!!! Τελειώνοντας το PPL έχεις πτυχίο και μπορείς να πάρεις αεροπλάνο και να πας όπου θες καθώς θα κάνεις το build up. Στο integrated δεν έχεις πτυχίο μέχρι την έκδοση του CPL. Με το PPL έχεις πτυχίο με αποτέλεσμα να έχεις και εσύ την ευθύνη κάτι που για μένα παίζει ένα μικρό ρόλο στο πως ίσως να σκέφτεσαι τα πράγματα....

Στο build up μπορείς να κλείνεις ένα αεροπλάνο και να πηγαίνεις όπου θες, με φίλους, γυναίκα, παιδί και να το κρατάς για όσες μέρες συμφωνήσεις με την Αερολέσχη. Στο κόστος μπορούν να συμβάλλουν και οι φίλοι σου (προσοχή μιλάω για διαμοιρασμό και όχι εξολοκλήρου πληρωμή των εξόδων από τους φίλους σου, έχει διαφορά καθώς το δεύτερο απαγορεύεται)!!!! Στην αερολέσχη που ο όγκος των μαθητών είναι μικρότερος, θεωρώ (ανάλογα και την αερολέσχη βέβαια ................... ) ότι μπορείς να βάλεις αρκετά καλές βάσεις σε σχέση με μία σχολή στην οποία ο όγκος πια είναι μεγάλος και ο κόσμος πολύς.

Στο θέμα θεωρία atpl που λες, θα το πιάσεις μετά το ppl, παράλληλα με το build up γιατί νωρίτερα είναι λίγο δύσκολο να γίνει αφού θα πρέπει να πετάς κιόλας κάτι που και αυτό χρειάζεται διάβασμα. Αυτό που αναφέρεις για ένα χρόνο δε γινεται με τίποτα όχι μόνο λόγω δουλειάς κλπ αλλά και νομικά. Πχ όταν γραφτείς σε σχολή για Atpl θα πρέπει να περάσουν 3 μήνες τουλάχιστον για να δώσεις τα πρώτα σου μαθηματα. Επίσης δεν θυμάμαι αν για να γραφτείς στη σχολή του cpl ως modular χρειάζεται ηδη να έχεις εκδόσει το ppl.
Γενικά τα πράγματα δεν είναι τόσο απλα. Δεν κάνεις ότι θες όπως το θες.

Αναγκαστικά λοιπόν για τη θεωρία θα πρέπει να γραφτείς έστω και distance learning γιατί μόνο έτσι μπορείς να πάρεις άδεια για να πάρεις μέρος στις εξετάσεις... αλλιώς ποιος σου τα δίδαξε και τα μαθες; Υπάρχει υποχρεωτική παρακολούθηση κάποιων ωρών βάσει νόμου. Χοντρικά το distance είναι από 2500 έως 3000 ευρώ.

Μετά το PPL ξεκινάς θεωρία ATPL, κάνεις build up και night rating και όταν έχεις τα μαθήματα κάνεις το IR και έπειτα CPL και conversion του IR. Πρώτα απ' όλα όμως πρέπει να κλείσεις ραντεβού στο KAΙ για να βγάλεις το Medical CLass1 ώστε να είσαι σίγουρος.

Για το θέμα Τατόι οι αερολέσχες που κάνουν εκπαίδευση είναι 3. Έχω προσωπική άποψη αλλά δε θα την εκφέρω δημόσια.

Προσωπικά ξεκίνησα με ppl λίγο πριν τα 30, τέλειωσα το CPL έπειτα από 5 χρόνια και βρήκα αρκετά γρήγορα εργασία σε σοβαρή εγχώρια εταιρεία. Παράλληλα δούλευα, έκανα οικογένεια και είχα ήδη ένα πτυχίο ανώτερης εκπαίδευσης. (Αυτό για να σου δώσω ώθηση και να μη σκεφτείς καθόλου το θέμα ηλικία).

Αν το ξανάκανα πάλι θα το έκανα modular. Είμαι ευτυχής που διάλεξα αυτό τον τρόπο (modular) και ξεκίνησα από αερολέσχη. Ευτυχώς που ρώτησα τότε, πριν χάσω χρόνο και χρήμα. Τα χρήματα περίπου βγήκαν 45000 ευρώ.

Φιλικά.

Υ.Γ. Ίσως η απάντηση μου να μην έχει πολλή συνοχή αλλά προσπάθησα να απαντήσω στα πάντα ακόμη και εάν έχουν απαντηθεί από άλλους.
 
Αγαπητέ, επειδή και εγώ μόλις ξεκίνησα σε αερολέσχη, το ppl, στα 26, modular, μπορείς να με διαφωτίσεις όσον αφορά το τύπο; Τον έκανες εσύ, με πληρωμή απο πριν η μποντ, η ήταν απολύτως δωρεάν, απο την εταιρία;
 
Καλησπέρα.
Συνήθως πια πολλές εταιρείες σου πληρώνουν τον τύπο και μετά έχεις μία δέσμευση μέχρι κάποια χρόνια. Έτσι και γω. Τώρα εάν έχεις τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσεις και τον τύπο έχεις ακόμη περισσότερες ευκαιρίες αν και εξαρτάται από τον καθένα τι ζητάει. Εγώ που λόγω υποχρεώσεων δε μπορώ και εύκολα να ξενιτευτώ, ζητούσα μια πολύ καλή αρχή και τα χρήματα δε με ενδιέφεραν τόσο πολύ για αρχή. Στην ηλικία μου παίζουν κι άλλα πράγματα ρόλο. Σιγουριά στη θέση εργασίας (εντάξει ποτέ μη λες ποτέ αλλά οι πιθανότητες παίζουν μεγάλο ρόλο), ποιότητα στην εκπαίδευση και καλές συνθήκες εργασίας. Από κει και πέρα ποτέ δεν έβγαζα περισσότερα χρήματα και μια χαρά ζω την οικογένειά μου μέχρι τώρα... οπότε είμαι ευχαριστημένος! Και γενικά επειδή στην προηγούμενη εργασία μου έπεσα σε έναν πολύ κακό εργοδότη και σε έναν πολύ καλό, προτιμώ λιγότερα χρήματα αλλά να έχω καλύτερες συνθήκες.

Και κάτι άλλο. Ξεχάστε για τα χρήματα (τουλάχιστον για αρχή) αυτά που ξέρατε. Κανείς δε θα σας πληρώσει αδρά πλέον. Είτε θα έχετε πάει στην υποτροφία του και θα τον έχετε πληρώσει 3 φορές πάνω για να σας δίνει 3-4 χιλιάρικα το μήνα, είτε θα έχετε πληρώσει όσο πρέπει και θα πληρώνεστε αξιοπρεπώς. Μην περιμένετε ότι θα πάτε κάπου και θα σας πουν, καλωσήρθατε και πάρτε 7000 ευρώ. Βλέπετε κάθε μέρα τι γίνεται, εταιρείες καθηλώνουν στόλους ολόκληρους, άνθρωποι χάνουν τις δουλειές τους (όχι επειδή δε μαθαίνονται παραέξω!!!!! ) . Οπότε για μένα κάντε το χόμπι σας εργασία και τα υπόλοιπα χτίστε τα. Για να τελειώσεις όλα αυτά πρέπει να έχεις φάει σκατά για χρόνια. Μία φωτογραφία να σας δείξω από προηγούμενη δουλειά που έκανα και θα καταλάβετε τι πέρασα για να φτάσω εδώ (Δεν ευλογώ τα γένια μου αλλά δεν έχουμε όλοι τράπεζα από πίσω ούτε και μπαμπάδες με λεφτά. Γι' αυτό λοιπόν προτρέπω όποιον το αγαπάει πραγματικά να το κάνει). Και δεν είμαι μόνο εγώ έτσι....... Αργότερα και μετά από χρόνο θα μπορέσετε να χτυπήσετε ακόμα και 10χίλιαρο με το ανάλογο βέβαια προσωπικό κόστος (μακρυά από οικογένεια κλπ...) .

Καμιά φορά γίνομαι κυνικός και λέω τα πράγματα ωμά αλλά πιστεύω είναι πιο καλό να λες την αλήθεια παρά να παραμυθιάζεις τον κόσμο. Προτιμώ ο κόσμος να βλέπει την αεροπορία σαν αγάπη παρά σα λεφτά. Προτιμώ συναδέλφους που αγαπούν το αεροπλάνο από συναδέλφους που γίνονται πιλότοι γιατί έχουν λεφτά και θέλουν να λένε ότι είναι πιλότοι για να δείχνονται στον υπόλοιπο κόσμο.
 
Αυτή τη στιγμή η αεροπορική βιομηχανία είναι και θα παραμείνει για καιρό σε τραγική κατάσταση. Οι ζημιές που έχουν υποστεί είναι ανυπολόγιστες. Θα το σκεφτόμουν διπλά να σπουδάσω πιλότος αυτή τη στιγμή ή και μετέπειτα.
 
Φίλε Haf717 σε ευχαριστώ για τις συμβουλές!!

Η αλήθεια είναι ότι έχω στεναχωρηθεί πολύ με όλη αυτήν την κατάσταση γιατί πάνω που αποφάσισα να ακολουθήσω το όνειρο μου, έτυχε αυτό... :( :(

Σίγουρα όλες οι υποτροφίες όλων των αεροπορικών θα παγώσουν για αρκετό καιρό, όπως επίσης και οι προσλήψεις νέων πιλότων.

Επίσης μάλλον θα παγώσουν οι προσλήψεις αυτών που μόλις τελειώνουν ή έχουν τελειώσει από τα προγράμματα υποτροφιών.

Δεν ξέρω λοιπόν αν είναι χοιρότερο να είσαι πιλότος αυτήν την περίοδο ή να θες να γίνεις πιλότος... Μάλλον το 1ο δεδομένου ότι αναμένεται να γίνουν απολύσεις και περικοπές σχεδόν σε όλες τις αεροπορικές, ήδη η BA ανακοίνωσε 50% ψαλίδι... :cry: :cry:

Παρόλα αυτά δεν θα εγκαταλείψω την προσπάθεια και θεωρώ ότι μόλις ξεπερασθεί αυτή η πανδημία σιγά σιγά ο κόσμος θα αρχίσει να χρησιμοποιεί ξανά το αεροπλάνο και αφού θα υπάρχει ζήτηση θα δημιουργηθεί και προσφορά... Τα αεροπλάνα ήδη υπάρχουν, οι παραγγελίες θα συνεχίσουν να ετοιμάζονται, οπότε κάποιος θα πρέπει να τα χρησιμοποιήσει...

Οπότε δεδομένου ότι όλη αυτή η διαδικασία θα μου πάρει σίγουρα 1μιση χρόνο, μάλλον δεν θα με επηρεάσει ιδιαίτερα και ίσως λόγω της διστακτικότητας του κόσμου να ακολουθήσει αυτό το επάγγελμα με τις τωρινές συγκυρίες, να αναγκαστούν και οι σχολές να μειώσουν τα κόστη για τα ATPL,CPL κτλ κτλ... ;) ;)
 
Προσωπικά αν και εγώ αυτή τη στιγμή είμαι σε μεταβατική περίοδο θα προτιμήσω να είμαι θετικός. Ας μην τα κάνουμε όλα τόσο τραγικά. Το πρόβλημα είναι σε όλους τους τομείς και όχι μόνο στην αεροπορία. Οπότε ότι κατεβαίνει ανεβαίνει και κάποια στιγμή.
 
Συμφωνώ σε όσα λες και όπως έχω ξαναπεί, αρκετές φορές στο παρελθόν, σε τούτο τον διαδικτυακό χώρο, αλλά και στην καθημερινότητα μου, ο ουρανός ανήκει σε αυτούς που πάλεψαν, για να ανέβουν σε αυτόν, αυτούς που έκαναν το σ.... τους παξιμάδι, στερήθηκαν, μάζεψαν, τόλμησαν, απέτυχαν και κατόπιν πέτυχαν. Οι κλαρινογαμπροί, καλά θα κάνουν και για την δικοί τους ασφάλεια, αλλά και για την δική μας, να ασχοληθούν με κάτι άλλο, το aviation είναι για αυτούς που το αγαπάνε, υπάρχουν παιδιά τα οποία, το ακολούθησαν για τον άλφα η βήτα λόγο, όμως στην πορεία συνήθως το βαριούνται, λένε δεν είναι δουλειές αυτές, το βρίσκουν επικίνδυνο ή καταλαβαίνουν, ότι δεν είναι τρόπος αυτός, για να βρεις κοπέλα.

Προσωπικά, μου αρέσει αρκετά η ατμόσφαιρα της Αερολέσχης, συναντάς ανθρώπους που έχουν, την ίδια τρέλα με σένα, που δεν είναι εκεί, κατά ανάγκη για να το πάνε, επαγγελματικά. Συναντάς αυτούς που αγαπάνε, την ιδέα του aviation, έχει καλή ημέρα, πάμε να πετάξουμε και να πιούμε τον καφέ μας, σίγουρα λείπει οτιδήποτε, συνεπάγεται με μια σχολή, που σκοπό έχει να σε κάνει επαγγελματία, όμως πραγματικά μαθαίνω πράγματα, απο ανθρώπους, που τους νιώθω σαν να νε, οικογένεια μου και όχι businessmans. Δεν υπάρχει, ο ανταγωνισμός, που ίσως μπορεί, να συναντήσουμε σε μια σχολή, ανάμεσα σε μαθητές κλπ.

Το type rating, είναι το κερασάκι στην τούρτα, σαφώς το ιδανικό σενάριο, είναι να βρεθεί μια θέση εργασίας, στην χώρα μας και κάθε μέρα, να θαυμάζουμε το όμορφο Αιγαίο μας. Ακριβώς όπως και εσύ, έτσι και εγώ, δεν επιλέγω το aviation για το χρήμα, αλλά για την καυ.. που μου φέρνει. Απο έφηβος, ποτέ μου δεν οραματίστηκα, θηρία με τέσσερα διαφορετικά στοιχεία στις μανέτες, πολυτελή ξενοδοχεία και μια λάμπο, οραματίστηκα, μικρά ελικοφόρα, να βρωμάνε καύσιμο, ανοικτά πουκάμισα και Ελληνικά νησιά, με ότι αυτό θα σημαίνει, για τις απολαβές που θα μαζέψω.
 
Top