Coronavirus και Aegean - Εξελίξεις και επιπτώσεις

Re: Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

Jerry και Ulrike θα τα διαβάσω. Δεν το έχω δει αυτό το κείμενο.

ΥΓ Ούτε εγώ είμαι νομικός. Απλώς δε θεωρώ ότι η Aegean θα ήθελε να ανοίξει πόλεμο με τους επιβάτες της, και δη τους Έλληνες, κάνοντας παράνομα πράγματα. Με αυτό το σκεπτικό, ψάχνω να βρω τη νομική λογική τους.
 
Re: Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

Μελετώντας τον κανονισμό 261/2004 και την οδηγία 1830 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, παραθέτω τις σχετικές πληροφορίες με μια λογική σειρά, περιορίζοντας τις παραθέσεις ΜΟΝΟ σε ότι αφορά τις αποζημιώσεις και την επιστροφή χρημάτων.
Παραλείπω τις υπόλοιπες διατάξεις. Όπου "(...)" σημαίνει ότι έχω παραλείψει κάτι μη σχετικό με το θέμα.

Από τον κανονισμό 261/2004:

Ο κανονισμός, λαμβάνει υπ'όψιν του τα όσα ανέφερα με screenshot στα προηγούμενα σχόλια. Και με βάση αυτά κανονίζει:

Άρθρο 5
1. Σε περίπτωση ματαίωσης μιας πτήσης, οι επιβάτες δικαιούνται:
α) βοήθεια από τον πραγματικό αερομεταφορέα σύμφωνα με το άρθρο 8
(...)
γ) αποζημίωση από τον πραγματικό αερομεταφορέα σύμφωνα με το άρθρο 7
(...)
3. Ο πραγματικός αερομεταφορέας δεν υποχρεούται να πληρώσει αποζημίωση σύμφωνα με το άρθρο 7 αν μπορεί να αποδείξει ότι η ματαίωση έχει προκληθεί από έκτακτες περιστάσεις οι οποίες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν ακόμη και αν είχαν ληφθεί όλα τα εύλογα μέτρα.
(...)

Άρθρο 8
Δικαίωμα επιστροφής χρημάτων ή μεταφοράς με άλλη πτήση
1. Όταν γίνεται παραπομπή στο παρόν άρθρο, παρέχεται στον επιβάτη η δυνατότητα να επιλέξει:
α) - την εντός επτά ημερών επιστροφή, με τους τρόπους που αναφέρονται στο άρθρο 7 παράγραφος 3, του πλήρους αντιτίμου του εισιτηρίου του, στην τιμή που το αγόρασε, για το μέρος ή τα μέρη του ταξιδιού που δεν πραγματοποιήθηκαν και για το μέρος ή τα μέρη του ταξιδιού που ήδη πραγματοποιήθηκαν, εφόσον η πτήση δεν εξυπηρετεί πλέον κανένα σκοπό σε σχέση με το αρχικό ταξιδιωτικό του σχέδιο, καθώς επίσης, αν συντρέχει η περίπτωση:
- πτήση επιστροφής στο αρχικό σημείο αναχώρησής του το νωρίτερο δυνατόν·
(...)

Άρθρο 7
Δικαίωμα αποζημίωσης
1. (Περιγράφει τις αποζημιώσεις ανά χιλιόμετρο κ.λπ)
(...)
3. Η αποζημίωση που αναφέρεται στην παράγραφο 1 καταβάλλεται σε ρευστό, με ηλεκτρονικό τραπεζικό έμβασμα, με τραπεζική εντολή ή επιταγή, ή, εφόσον συμφωνήσει ενυπογράφως ο επιβάτης, με ταξιδιωτικά κουπόνια (voucher) ή/και άλλες υπηρεσίες.
(...)


Από την οδηγία 1830 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής:

1. PURPOSE
(...)
The guidelines complement the guidelines previously published by the Commission and are without prejudice to the interpretation of the Court of Justice.

2. GUIDANCE ACROSS TRANSPORT MODES
2.1. Right to choose between reimbursement and rerouting
The four Regulations make specific provisions for this right in the case of cancellation or
of certain delays.
(...)
Reimbursement of the ticket price or a rerouting at a later stage “at the passenger’s convenience” might therefore be preferable for
the passenger. Details are set out further below for each transport mode

3. AIR PASSENGER RIGHTS (REGULATION (EC) NO 261/2004)
(...)
3.2. Right to reimbursement or re-routing
In the case of a flight cancellation by the airlines (no matter what the cause is), Article 5 (261/2004)
obliges the operating air carrier to offer the passengers the choice among:
a) reimbursement (refund);
b) re-routing at the earliest opportunity, or
c) re-routing at a later date at the passenger's convenience.

3.4. Right to compensation
Regulation 261/2004 also provides for fixed sum compensations in some circumstances. This does not apply to cancellations made more than 14 days in advance or where the cancellation is caused by 'extraordinary circumstances' that could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken. For details, see Article 5(1) and Article 7 of the Regulation(261/2004). The Commission considers that, where public authorities take measures intended to contain the Covid-19 pandemic, such measures are by their nature and origin not inherent in the normal exercise of the activity of carriers and are outside their actual control. Article 5(3)(261/2004) waives the right to compensation on condition that the cancellation in question “is caused” by extraordinary circumstances, which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken.
(...)
Where the airline decides to cancel a flight and shows that this decision was justified on grounds of protecting the health of the crew, such cancellation should also be considered as “caused” by extraordinary circumstances.
The above considerations are not and cannot be exhaustive in that other specific circumstances in relation to Covid-19 may also fall under the ambit of Article 5(3) (261/2004)


Υ.Γ. Δεν προσπαθούμε να δώσουμε δίκιο ή άδικο ή να τσακωθούμε. Είναι μια δύσκολη συγκυρία για όλους. Ψάχνουμε με ψυχραιμία να δούμε τι ισχύει και τι είναι καλύτερο για όλες τις πλευρές.
Ελπίζω το παραπάνω να σας βοηθάει να βγάλετε τα συμπεράσματά σας.

Δεν έχω διαβάσει και τους όρους της Aegean.

Για όποιον θέλει να μελετήσει:

261/2004
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32004R0261

1830 Ευρωπαϊκής Επιτροπής
https://ec.europa.eu/transport/sites/tr ... 201830.pdf

Όροι και Γνωστοποιήσεις AEGEAN
https://el.aegeanair.com/oroi-kai-gnost ... opoiiseis/

Όροι Ναύλων AEGEAN (Αφορά ΜΟΝΟ κρατήσεις μέσω internet)
https://el.aegeanair.com/organoste/fare-rules/

Υ.Γ. 2 Συγγνώμη για τα πολλά EDIT. Προσπαθώ να το κάνω όσο γίνεται πιο ευανάγνωστο.
 
Re: Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

Δεν χωρά αμφιβολία ότι οι πρακτικές της Aegean Airlines S.A. είναι παράνομες και κερδοσκοπικές. Δεν επιστρέφουν χρήματα σε περίπτωση που η πτήση ακυρώθηκε, παρά μόνο πληρώνεις έξτρα αν υπάρχει διαφορά στο ναύλο σε νέα κράτηση. Εκμεταλλεύονται αυτή τη δύσκολη συγκυρία να βγάλουν ακόμη περισσότερα λεφτά.
 
Re: Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

niogr":22bcj3l3 said:
Δεν χωρά αμφιβολία ότι οι πρακτικές της Aegean Airlines S.A. είναι παράνομες και κερδοσκοπικές.

Καλά.
 
Re: Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

Νομίζω χάνουμε την ουσία. Το έγραψε ένα άλλο μέλος σε κάποιο σημείο, ότι στην κατάσταση που ειναι η αεροπορικές τώρα, δεν πρόκειται να δώσουν δεκάρα τσακιστή, που να χτυπιέστε. Υποσχετική ναι, ρευστό γιοκ.

Είναι θέμα επιβίωσης και είναι τραγικό να λέμε ότι το κάνει για να βγάζει ''ακόμα'' περισσότερα χρήματα. Περισσότερα από τα ποια; Οι μετοχές των εταιρειων ειναι στο κόκκινο και τα κανόνια δεν θα αργήσουν. Μετά να δείτε πόσο εύκολο ειναι να πάρεις τα χρήματα σου πίσω...Ξαναλέω, δεν μιλάμε για τον Βασιλάκη και τα hedge funds, μιλάμε για αυτους που πετάνε για το μεροκάματο και όλη την τουριστική οικονομία. Επίσης είμαι προσωπικά βέβαιος ότι αν αυτή η απόφαση πάει στο Ευρωπαικό δικαστήριο (που θα πάει αν δεν πέσουν τα φράγκα που περιμένουν απο το δημόσιο), θα δικαιωθούν οι εταιρείες για force majeure. Αν δεν ειναι αυτό που ζούμε force majeure, τότε τι είναι;

niogr συγγνωμη που στο λέω αλλά αυτή η αντίδραση είναι εκτος πραγματικότητας αυτή την στιγμή. Το χειρότερο είναι ότι έχεις δίκαιο, αλλά ειναι σαν ένα παιδάκι που ζητάει παγωτό, ενώ το μηχανημα της ΕΒΓΑ έχει κλείσει και σου χει φάει το κέρμα. Κάνε υπομονή λίγο και δείξε ευελιξία αν δεν σου λείπουν αυτά τα χρήματα. Δεν έχω κοιτάξει τους όρους που σου προσφέρει για ακύρωση κλπ (ποτέ δεν τους κοιτάω για να πω την αλήθεια) αλλά το πιθανότερο είναι ότι θα πρέπει να αποδεχτείς μέρος της ζημιάς για την τσέπη σου - ένα πράγμα όπως με τις τράπεζες και τα κόκκινα δάνεια που τα πουλάνε στο 30% της αξίας τους, επειδή ο δανειολήπτης δεν πληρώνει. Το μέσο εισιτήριο της Α3 κάνει 150-250Ε και δεν έγινε και τιποτα να βάλεις άλλα 50Ε, τα νεύρα πιο πολλά θα σου κοστίσουν. Δεν θέλω να κάνω υποδείξεις στο πορτοφόλι άλλου, αλλά φαντάζομαι γνωρίζεις ότι από την στιγμή που ταξιδευεις, αναλαμβάνεις ένα ρίσκο. Ε, αυτη την φορά μας πήρε όλους η μπάλα για τα καλά και να κουνάμε τους κανόνες της Ε.Ε (που ασχολείται με άλλα πραγματα αυτή τη στιγμη) μάλλον δεν θα βοηθήσει. Οπότε η άποψη μου ειναι περίμενε, αν το 90% των επιβατών αποδεχτεί τις εναλλακτικές, θα αποζημιώσουν όπως πρέπει και το υπόλοιπο 10%.
 
Re: Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

Έχω ταξίδι μετ' επιστροφής για μέσα Απρίλη που έχω κλείσει με εξαργύρωση μιλίων Miles+Bonus με εταιρία Star Alliance 4 σκέλη, και το ένα από τα 4 σκέλη ήταν της Aegean, όπου και ακυρώθηκε μιας και κατέβασαν όλο το πλάνο. Η κράτηση συνεχίζει να ισχυεί καθώς η άλλη εταιρία Star alliance (TK) δεν έχει κάνει ακυρώσεις. Τηλεφώνησα εχθές στην A3 ώστε να την ρωτήσω ποιες είναι επιλογές που έχω, και μου είπε είτε να ακυρωθεί όλη η κράτηση με πλήρης επιστροφή χρημάτων, είτε να μου βρουν εναλλακτική επιλογή για το σκέλος που ακυρώθηκε. Δεν ξέρω αν έχει να κανει το οτι η κράτηση είναι με εξαργύρωση, αλλα μου έκανε τρομερή εντύπωση μετά από όσα διάβασα εδω το οτι μου πρότεινε η υπάλληλος μόνη της την πλήρη επιστροφή χρημάτων. :shock:
 
Re: Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

Για ακύρωση κρατήσεων που έχουν γίνει με εξαργύρωση μιλίων, που σημαίνει ότι πληρώνεις ένα μικρό χρηματικό ποσό και που συνήθως δεν καλύπτει ούτε καν τους φόρους, ισχύει η πλήρης επιστροφή χρημάτων και μιλίων. Προφανώς το χρηματικό ποσόν που πληρώνεις αντιστοιχεί σε κάποια χρέωση που είναι επιστρέψιμη ούτως ή άλλως. Ακόμα δεν έχω καταλάβει τι χρεώνουν σε τέτοιες περιπτώσεις που για τον ίδιο προορισμό έχει πολύ μεγάλη απόκλιση αν ταξιδεύεις πχ με Air Canada ή με Lufthansa
 
Re: Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

Καλά δε σου κάνανε και χάρη. Υπό νορμάλ συνθήκες, τα εισιτήρια εξαργύρωσης με μίλια, μπορούν να ακυρωθούν έως τελευταία στιγμή (έως και 24 ώρες, ίσως και λιγότερο) οπότε επιστρέφονται μίλια + φόροι (και υπάρχει χρέωση 20 ευρώ, επειδή γίνεται τηλεφωνικά). Αυτό είναι από τα εξαιρετικά θετικά του προγράμματος Μ+Β. Εφόσον, η μία εταιρεία ακυρώσει πτήση, τότε όντως επιστρέφονται όλα (μίλια + φόροι). Επίσης, νομίζω πως εφόσον τα συγκεκριμένα χρήματα είναι "φόροι αεροδρομίων" άντε και κανένας επίναυλος, θα ήταν περίεργο να σου προσφέρουν και εκεί βάουτσερ.

Στη δικιά σου περίπτωση είμαι περίεργος να δω τι εναλλακτική θα βρουν, αφού το επόμενο διάστημα δε θα πετάνε και πολλές εταιρείες.

Επί του προηγουμένου, ναι οι αεροπορικές εταιρείες όλου του κόσμου υποφέρουν από ρευστό αυτή τη στιγμή και γιαυτό προωθούν την τακτική με τα βάουτσερ, που ας είμαστε ειλικρινείς, εφόσον σκοπεύεις να πετάξεις κάποια στιγμή όταν (και αν) το πράγμα επανέλθει ίσως είναι χρήσιμο. Ειδικά κάποιες εταιρείες (όχι η Α3 ακόμα νομίζω) προσφέρουν έξτρα κίνητρα (+50 ευρώ κτλ). Αυτό βέβαια δε θα έπρεπε να αθετεί την υποχρέωσή τους να προσφέρουν φουλ αποζημίωση εφόσον ζητηθεί. By the way, μπορούν να το κάνουν όπως η UA που λέει πως αν θέλετε λεφτά/αποζημίωση θα τα πάρετε πίσω μετά από ένα χρόνο...
 
Re: Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

niogr":3p915l9p said:
Δεν χωρά αμφιβολία ότι οι πρακτικές της Aegean Airlines S.A. είναι παράνομες και κερδοσκοπικές. Δεν επιστρέφουν χρήματα σε περίπτωση που η πτήση ακυρώθηκε, παρά μόνο πληρώνεις έξτρα αν υπάρχει διαφορά στο ναύλο σε νέα κράτηση. Εκμεταλλεύονται αυτή τη δύσκολη συγκυρία να βγάλουν ακόμη περισσότερα λεφτά.

Χωρίς να θέλω να υπερασπιστώ την Aegean, με την οποία όπως κι οι περισσότεροι δεν έχω καμία σχέση, αλλά αυτή είναι η πολιτική σχεδόν όλων των εταιριών αυτή τη στιγμή. Αυτό που σου δίνουν δωρεάν ειναι το rebooking fee, όχι το νέο εισιτήριο. Απλά κάποιες όπως η LH/LX/OS σου δίνουν και bonus 50€.

Είναι η χειρότερη στιγμή για την αεροπορία απο την 9/11 οπότε είναι καλό να δείχνουμε μια κάποια κατανόηση. Και στο λέω έχοντας κι εγώ εισιτήρια για το επόμενο διάστημα οπότε με παίρνει η μπάλα και μένα.
 
Re: Δρομολόγια Aegean

Τι εννοείς δεν έχουμε 1962;
 

Attachments

  • OA62.jpg
    OA62.jpg
    430,8 KB · Προβολές: 3.822
Top