Coronavirus και αεροπορία - Εξελίξεις και επιπτώσεις

Η Emirates προσπαθεί να δείξει πως θα επιστρέψουμε στα αεροπλάνα ασφαλώς. Κάποια μέτρα:

:arrow: Μάσκες και γάντια υποχρεωτικά για όλους από το αεροδρόμιο στο αεροπλάνο
:arrow: Dubai: check-in booths με προστατευτικό κάλυμα, τήρηση αποστάσεων
:arrow: Κενές θέσεις μεταξύ γκρουπ/οικογενειών
:arrow: Catering στη μορφή boxes (sandwiches, beverages, snacks and desserts)
:arrow: Απομάκρυνση inflight περιοδικών
:arrow: Υποχρεωτικό τσεκάρισμα αποσκευών (εκτός από λαπτοπ, εξοπλισμό κτλ)
 
Ο Ο' Λίγδης πάντως, είπε πως η FR δεν πρόκειται να ξεκινήσει πτήσεις εάν της επιβληθεί η υποχρέωση να κρατά το μεσαίο κάθισμα χωρίς επιβάτη, διότι υποστηρίζει πως δεν υπάρχει κερδοφορία σε πτήσεις με πληρότητα 66%. Για το λόγο αυτό, ζητά να του καταβάλλεται η αξία των εισιτηρίων για τις κενές θέσεις από το ίδιο το κράτος.

BBC News - Coronavirus: Leaving middle seat empty is idiotic, says Ryanair
https://www.bbc.co.uk/news/business-52394433
 
Το πρόβλημα είναι πως όπως εξελίσσονται μέχρι σήμερα τα πράγματα, η πληρότητα 66% είναι το υπεραισιόδοξο σενάριο.
Και σαφώς μπαίνει θέμα αν συμφέρει κανείς να εκτελεί πτήσεις με τέτοιες πληρότητες.
Βέβαια μπορεί να παίξει με την τιμή του εισιτηρίου, και να ταξιδεύουν μόνο αυτοί που αντέχουν το κόμιστρο αλλά δεν είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν ιδιωτικό jet.
 
aakunz":1idh98bd said:
Ο Ο' Λίγδης πάντως, είπε πως η FR δεν πρόκειται να ξεκινήσει πτήσεις εάν της επιβληθεί η υποχρέωση να κρατά το μεσαίο κάθισμα χωρίς επιβάτη, διότι υποστηρίζει πως δεν υπάρχει κερδοφορία σε πτήσεις με πληρότητα 66%. Για το λόγο αυτό, ζητά να του καταβάλλεται η αξία των εισιτηρίων για τις κενές θέσεις από το ίδιο το κράτος.

BBC News - Coronavirus: Leaving middle seat empty is idiotic, says Ryanair
https://www.bbc.co.uk/news/business-52394433


Πραγματικά σε κάνει να απορείς γιατί να υπάρχουν τέτοιες εταιρίες που το μόνο που σκέφτονται αυτό τον καιρό είναι το κέρδος...
Λες και με 120 επιβάτες δεν μπορεί να βγάλει κέρδος ( πληρότητα 66% σε Β737-800 ) ειδικά αν αυξήσει 20% την μέση τιμή ναύλου :rolleyes:
Εταιρική ευθύνη μηδέν, κοινωνική συνεισφορά μηδέν.
Αλήθεια, πόσες πτήσεις επαναπατρισμού και μεταφοράς υγειονομικού υλικού έχει κάνει η Ryanair μέχρι σήμερα;

Συγκρίνετε την εταιρία του "κυρίου" αυτού με την αξιοπρεπέστατη και κοινωνικά υπεύθυνη στάση της Αιγαίου: εκτελεί με δικά της έξοδα έκτατες πτήσεις μεταφοράς αναγκαίων υλικών, και έχει δηλώσει ότι έχει ρευστό μέχρι τέλος του χρόνου αντί να τρέξει να ζητήσει βοήθεια ( δηλ κάτι δις ) από το κράτος .

Ίσως να είναι καιρός να σκεφτούμε στο μέλλον όλοι μας σε ποιόν δίνουμε τα λεφτά μας όταν επιλέγουμε πτήση / αερομεταφορέα.
Ίσως να αξίζει να "θυσιάζουμε" 10 και 20 ευρώ παραπάνω για να ανταμείψουμε εταιρίες κοινωνικά υπεύθυνες και όχι ανάλγητες.
Εγώ ξέρω με ποιά εταιρία θα ταξιδεύω όταν τελειώσει ο "πόλεμος", και θα έχει 2 γλάρους στο κάθετο σταθερό. :great:
 
Η αλήθεια είναι πως οι περισσότερες εταιρείες είχαν κάνει την κοστολόγηση των εισιτηρίων τους με προϋπόθεση την πληρότητα του 60%. Και φυσικά δεν εννοώ τους Low Cost Carriers οι οποίοι βασιζόντουσαν σε σημαντικά υψηλότερες πληρότητες.
Και όπως είχε πει και ο αείμνηστος Αριστοτέλης, "η αεροπορική εταιρεία δεν είναι για να βγάζεις λεφτά, είναι μόνο για prestige!".
Το θέμα λοιπόν είναι καθαρά θέμα επιβίωσης και μόνον. Και σαφώς όπως διαφαίνεται το μέλλον, είναι πολύ δύσκολη εποχή για Low Cost επιχειρήσεις, ενώ στις μικρομεσαίες αποστάσεις, το προβάδισμα αποκτούν πλέον τα τραίνα υψηλών ταχυτήτων.
Ε, ρε πόσο δίκιο είχε ο άνθρωπος που κορόιδευα, που είχε βάλει στο αεροπλάνο ζακούζι και υπνοδωμάτια!
 
6circles":1w9fl7xq said:
Συγκρίνετε την εταιρία του "κυρίου" αυτού με την αξιοπρεπέστατη και κοινωνικά υπεύθυνη στάση της Αιγαίου: εκτελεί με δικά της έξοδα έκτατες πτήσεις μεταφοράς αναγκαίων υλικών, και έχει δηλώσει ότι έχει ρευστό μέχρι τέλος του χρόνου αντί να τρέξει να ζητήσει βοήθεια ( δηλ κάτι δις ) από το κράτος .

Ίσως να είναι καιρός να σκεφτούμε στο μέλλον όλοι μας σε ποιόν δίνουμε τα λεφτά μας όταν επιλέγουμε πτήση / αερομεταφορέα.
Ίσως να αξίζει να "θυσιάζουμε" 10 και 20 ευρώ παραπάνω για να ανταμείψουμε εταιρίες κοινωνικά υπεύθυνες και όχι ανάλγητες.
Εγώ ξέρω με ποιά εταιρία θα ταξιδεύω όταν τελειώσει ο "πόλεμος", και θα έχει 2 γλάρους στο κάθετο σταθερό. :great:

Έλεγα ότι το λες για αστείο, αλλά εσύ το λες σοβαρά. Η εταιρία που από τη μία δηλώνει ότι έχει ρευστότητα και από την άλλη έχει ήδη πάρει βοήθεια από το κράτος με μία ΠΝΠ που δεσμεύει τα χρήματα που έχουν προπληρώσει οι πελάτες της για 1,5 χρόνο. Με χρήματα των άλλων κάνει η Αιγαίου δημόσιες σχέσεις δηλαδή. Ακριβώς το αντίθετο λοιπόν. Είναι καιρός να σκεφτούμε στο μέλλον όλοι μας σε ποιόν δίνουμε τα λεφτά μας. Τα δίνουμε όχι σε κάποιον επειδή είναι "Έλληνας", αλλά σε αυτόν που μας σέβεται περισσότερο
 
Η ρύθμιση γιά τα "voucher" δεν έγινε μόνο γιά την Aegean αλλά γιά όλες τις εταιρείες που εμπλέκονται στα τουριστικά ή επαγγελματικά ταξίδια που σημαίνει αεροπορικές, τουριστικές, ξενοδοχειακές και λοιπές συναφείς επιχειρήσεις.
 
Η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της 13-4-2020 - ΦΕΚ 84/Α/13-4-2020 που αφορά τη συγκεκριμένη ρύθμιση προς τις αεροπορικές εταιρείες.

ΜΕΡΟΣ ΙΕ: ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Άρθρο εξηκοστό πρώτο
Οφειλές από ματαιώσεις πτήσεων
Για το χρονικό διάστημα από τις 25 Φεβρουαρίου 2020
έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020, κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων, ισχύουν αναγκαστικά τα εξής:
α) Απαιτήσεις επιστροφής του αντιτίμου αεροπορικών εισιτηρίων προς επιβάτες, λόγω ματαιώσεων πτήσεων, εφόσον προβλέπονται από την ενωσιακή ή εθνική νομοθεσία, ικανοποιούνται με την παροχή προς τους δικαιούχους πιστωτικού σημειώματος ίσης αξίας με το αντίτιμο του εισιτηρίου της ματαιωθείσας πτήσης. Το πιστωτικό σημείωμα εκδίδεται από τον αερομεταφορέα και έχει ημερομηνία λήξης δεκαοκτώ (1:cool: μήνες από την έκδοσή του. Κατά τη διάρκεια του δεκαοκτάμηνου, ο δικαιούχος του πιστωτικού σημειώματος μπορεί οποτεδήποτε να κάνει χρήση αυτού σε οποιονδήποτε προορισμό του δικτύου του αερομεταφορέα. Μέχρι τη λήξη του πιστωτικού σημειώματος, η οφειλή δεν καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή. Η οφειλή καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή, εφόσον παρέλθουν δεκαοκτώ μήνες από την έκδοση του πιστωτικού σημειώματος και αυτό δεν έχει χρησιμοποιηθεί.
β) Οι διατάξεις του παρόντος καταλαμβάνει απαιτήσεις που προκύπτουν εξαιτίας ματαιώσεων πτήσεων στο χρονικό διάστημα από τις 25 Φεβρουαρίου 2020 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020.
γ) Οι διατάξεις του παρόντος εφαρμόζονται αναγκαστικά και σε συμβάσεις, στις οποίες έχει συμφωνηθεί μεταξύ των μερών, ως εφαρμοστέο όχι μόνο ελληνικό αλλά και αλλοδαπό δίκαιο, εφόσον τα σχετικά δικαιώματα προβλέπονται στην ενωσιακή νομοθεσία.
δ) Οι διατάξεις του παρόντος αφορά απαιτήσεις επιβατών από αερομεταφορέα που διαθέτει Άδεια Εκμετάλλευσης σε ισχύ, η οποία έχει χορηγηθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην Ελλάδα είτε βάσει του Κανονισμού 2407/92 του Συμβουλίου της 23ης Ιουλίου 1992, σχετικά με την έκδοση αδειών των αερομεταφορέων, είτε βάσει του Κανονισμού 1008/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 24ης Σεπτεμβρίου και συγκεκριμένα του Κεφαλαίου II αυτού περί «Άδειας Εκμετάλλευσης».
 
Ακριβώς τα ίδια προβλέπει η ΠΝΠ για τουριστικές επιχειρήσεις που έχουν πάρει προκαταβολές ή έχουν προπληρωθεί (Μέρος ΙΖ της ΠΝΠ). ΔΕΝ επιστρέφουν χρήματα, δίνουν voucher 18 μηνών και επιπλέον παίρνουν και κρατικό χρήμα (και σωστά). Προφανώς κι αυτοί δεν μας σέβονται, όπως δεν μας σέβεται και η Αιγαίου, ε; :rolleyes:

Για όποιον ενδιαφέρεται, εδώ είναι η ΠΝΠ
https://www.lawspot.gr/sites/default/fi ... p-14.4.pdf

Βάλτε στην αναζήτηση "πιστωτικό σημείωμα" και δείτε τι ισχύει. Η ΠΝΠ ρυθμίζει μέχρι και τι γίνεται αν η υπηρεσία που θα επιλέξει ο πελάτης έχει χαμηλότερη τιμή από το voucher και τι γίνεται με τη διαφορά.
 
Για μένα, το ερώτημα είναι για ποιές περιπτώσεις ισχύει, δηλ. του εφαρμοστέου δικαίου. Π.χ. εάν εγώ έχω κλείσει εισιτήριο με τη LH Ελλάδα – Γερμανία – Ελλάδα (εκδίδεται από το ticketshop της LH στην Ελλάδα) ισχύει και έχει υποχρέωση η LH μετά τις 18 μήνες να μου επιστρέψει το ποσό / ενδεχόμενα υπόλοιπα του πιστωτικού σημειώματος; Κάτι που η ρύθμιση της LH δεν προβλέπει (στην ουσία, δεν λέει τίποτα τί θα γίνει εάν ο πελάτης δεν κάνει χρήση των vouchers / εισιτηρίων που έχει μέχρι το αργότερο τέλος Αυγούστου).

Από την άλλη πλευρά, εάν έχω κλείσει εισιτήριο με την Α3 από το Βέλγιο στην Αίγυπτο, ισχύει η ελληνική ρύθμιση, μόνο γιατί η Α3 έχει έδρα στην Ελλάδα;
 
Top