Coronavirus και αεροπορία - Εξελίξεις και επιπτώσεις

Αυτή είναι η εκτίμησή μου. Γνωρίζεις εσύ κάτι πιο συγκεκριμένο; Αν ναι, μοιράσου με τα μέλη εδώ, συζήτηση κάνουμε.

Η επίτροπος δεν μπορεί να προκαταλάβει τις αποφάσεις των οργάνων. Μη μας βάζεις τώρα εδώ πέρα να εξηγούμε τα βασικά. Λέει αυτό που πρέπει να πει σύμφωνα με τα δεδομένα. Θα υπάρξει συνέχεια.

Το «δεν συμφέρει να μιλήσουμε» για δανεισμό σε ποιον αναφέρεται; Εδώ στο φόρουμ; Γενικά; Πού;
 
Δε θα μιλήσω για προσωπική εκτίμηση όπως κάνεις εσύ αλλά με γεγονότα.

Θα γίνει ότι έγινε μετά την 11η Σεπτεμβρίου, όσες επιχειρήσεις «ήταν για κλείσιμο» θα κλείσουν και όσες δεν ήταν θα επιβιώσουν.

Το «ήταν για κλείσιμο» έχει πολλές πλευρές και αναφέρομαι κυρίως σε σκοπιμότητες και όχι σε νούμερα όπως έχει δείξει η ιστορία με χρεοκοπία αεροπορικής που κρίθηκε καταχρηστική από δικαστήριο σε άλλο ευρωπαϊκό κράτος.

Η επίτροπος τώρα είναι σε δύσκολη θέση, διότι ενώ υπάρχει αεροπορική νομοθεσία που ορίζει «δικαιώματα του επιβάτη» και ουσιαστικά βάζει πλαφόν στις αποζημιώσεις άρα βολεύει και τις εταιρίες, βλέπει ότι αυτή δεν εφαρμόζεται.
Παρόλα αυτά δεν παίρνει θέση.
Να δούμε ποια θα είναι η άποψη του κόσμου για την ΕΕ αν δεν εφαρμοστεί τελικά το «δικαίωμα του επιβάτη».

Και πότε χρειάζεται περισσότερο ο επιβάτης το «δικαίωμα του» όταν ο ίδιος έχει δουλειά η όταν είναι άνεργος και περνάει κρίση;

Απευθύνομαι και αναφέρομαι σε όσα άτομα θεωρούν ότι η μη επιστροφή των χρημάτων, είναι ο μοναδικός τρόπος και μέσο για τη μη κατάρρευση των εταιριών.

Και να θέσω και το εξής ερώτημα, γιατί ο επιβάτης να πρέπει να δείξει κατανόηση και να μην πρέπει να δείξει κατανόηση κάθε επιχείριση με την οποία συνεργάζεται η αεροπορική για να σωθεί η εταιρία ; Πχ αεροδρόμιο και τέλη στάθμευσης, ιδιοκτήτες αεροσκαφών από τους οποίους γίνεται το leasing κλπ. Αν το κάνουν όλοι με τη σειρά τους δε θα ελαχιστοποιηθούν τα έξοδα των αεροπορικών δίνοντας χρόνο ώστε να επιβιώσουν;
 
menelaos":1iqgughs said:
β) Κατά πόσον είναι λογικό το ότι οι εταιρίες δεν έχουν χρήματα και "πού πήγαν". Προφανέστατα πήγαν σε διάφορα λειτουργικά έξοδα, όπως μισθούς (στο βαθμό που συνέχισαν να πληρώνουν κάποιους, χαμηλούς, μισθούς). Προφανώς μια εταιρία δε βάζει τα χρήματα από κάθε εισιτήριο σε ένα ξεχωριστό κουτί για να τα χρησιμοποιήσει για την πτήση που θα πάρει ο αντίστοιχος επιβάτης. Χρησιμοποιούνται για τα τρέχοντα έξοδα κλπ.

Για αυτό και χρησιμοποίησα το παράδειγμα με το γυμναστήριο. Όπου γυμναστήριο θα μπορούσε να είναι οποιαδήποτε κλειστή επιχείρηση αυτόν τον καιρό. Θα πρέπει να πληρωθούν μισθοί, ενοίκια, φόροι, δάνεια κλπ. αλλά δεν είναι νόμιμο να κρατάς χρήματα για υπηρεσίες που δεν προσφέρεις. Άσχετα αν η ΕΕ και οι κυβερνήσεις κάνουν (ελπίζω προς το παρόν) τα στραβά μάτια.
Οι Δήμοι στο κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας στη Γερμανία δεν κράτησαν δίδακτρα για τα παιδιά που πηγαίνουν σε παιδικούς σταθμούς, για το μήνα Απρίλιο, παρά το ότι έχουν γενικώς χρέη. Και δεν το ζήτησε κανένας.
 
Πρέπει να θέσουμε την κατάσταση σε ρεαλιστικά πλαίσια. Κανείς δεν νοιάζεται αν αύριο ένα γυμναστήριο υπάρχει ή όχι. Επίσης κανείς δεν νοιάζεται αν κλείσει ένας φούρνος. Θα νοιαστούμε όμως αν κλείσουν όλοι οι φούρνοι και αύριο δεν έχουμε ψωμί. Από την άλλη, ψωμί αγοράζεις πλέον και στο σούπερ μάρκετ, οπότε η ''στεναχώρια'' μας θα είναι περιορισμένη. Οι αεροπορικές δεν είναι ακριβώς έτσι, τουλάχιστον όχι όλες. Είπε ο jerry για την ανακοίνωση των μικρότερων εταιρειών που δεν έχουν μαντήλι να κλάψουν. Αλλά έχουμε γράψει ξανά για την σημασία της Αιγαίου για την ελληνική οικονομία και αντιστοίχως της LH για την γερμανική. Δεν μετράνε όλοι το ίδιο και αν είναι ηθικό ή όχι είναι μια άλλη κουβέντα. Είναι όμως σίγουρο ότι ο καθένας θα χρησιμοποιήσει την ισχύ που έχει. Και τα σπασμένα θα τα πληρώσουν και αυτοί που ταξιδεύουν και αυτοί που δεν ταξιδεύουν, ακριβώς επειδή το όφελος μιας αεροπορικής σύνδεσης ξεπερνά κατά πολύ τους άμεσους πελάτες της.

Μιας που το ανέφερες, το δικό μου γυμναστήριο στην Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία ;) πάντως μου έστειλε εμαιλ και με ρώτησε τι προτιμάω, επιστροφή, επέκταση την συνδρομής, personal training σε voucher κλπ. Έγραψε συγκεκριμένα:

A shutdown like this is unprecedented and could have a very negative impact on the future for your club. As a business we and our teams depend on your monthly subscription. We are doing our best to support our teams and maintain our business so we kindly ask that you to not suspend your monthly payments.

Αυτό ισχύει για όλες τις επιχειρήσεις, οι οποίες έκλεισαν από τα κράτη για να προστατευτούμε εμείς και όχι επειδή δεν θέλανε να μας προσφέρουν την υπηρεσία. Μην έχετε αμφιβολία ότι όσο τους παίρνει, τα χρήματα θα τα καθυστερήσουν όσο μπορούν - τα έξοδα τρέχουν με το λεπτό για μια αεροπορική.
 
Υπενθυμίζω για την οικονομία της συζήτησης ότι σε όλες τις χωρες της εε έχουν ανασταλεί βασικές και κατακτημενες ελευθερίες που προβλέπονται από το σύνταγμα και όλοι ελπίζουμε να είναι για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, αναλογικές ως προς τον σκοπό κ ότι δε θα αλλοιώσουν την δημοκρατία μας και εμείς συζητάμε για τα δικαιώματα του επιβάτη. Προφανώς και οι καταναλωτές έχουν δικαίωματα τα οποια δυνανται να ανασταλουν όταν υπάρχει σοβαροτατος λογος. Αν δεν υπάρχει αεροπορικό κλάδος δεν θα υπάρχουν δικαιώματα στο τέλος.
 
Κύριοι, με χαρά βλέπω να έχουν αναλωθεί πολλές δημοσιεύσεις και παρεμβάσεις για το θέμα των εισιτηρίων και την διαδικασία της επιστροφής (χρημάτων ή βάουτσερς). Προσωπικά από την αρχή της "επιδημίας" εξέφρασα την άποψη ότι οι περισσότερες εταιρείες θα προσπαθήσουν με κάθε τρόπο να μην επιστρέψουν αυτά τα χρήματα (στην Ελλάδα φρόντισαν να καλυφθούν και με ΠΝΠ). Άνοιξα όμως και ένα άλλο "άρθρο" που θα μπορούσαμε να γράφουμε το τι συμβαίνει στις Ελληνικές Αεροπορικές Εταιρείες, αλλά δυστυχώς δεν βρήκε ανταπόκριση, προφανώς κάποιοι φοβούνται να κοινοποιήσουν το τι συμβαίνει στην κάθε εταιρεία μήπως χάσουν την δουλειά τους. Δηλαδή για να καταλάβω: εργάζεστε όλοι, πληρώνεστε όλοι, έχετε εγγυήσεις ότι θα συνεχίσετε να πληρώνεστε και για πόσο ακόμη, τα α/φη συντηρούνται κανονικά, είναι πλόιμα και στην βάση τους???? Πιστεύουμε δηλαδή ότι στο μέλλον θα είναι όλα ίδια? Πιστεύω πως δεν πρέπει να έχουμε αυταπάτες. Άποψή μου είναι (και μην αρχίσετε να σχολιάζετε την δική μου άποψη, εκφράστε την δική σας) όταν θα αρχίσει η λειτουργία των εταιρειών : αυτό θα γίνει σταδιακά, με λιγότερο αριθμό α/φων, λιγότεροι επιβάτες, λιγότερα δρομολόγια, λιγότερο προσωπικό, νέες συμβάσεις εργασίας, μικρότεροι μισθοί, αύξηση ανεργίας και γενικά αναδιοργάνωση των εταιρειών. Είπα πως αυτή (καλή ή κακή για κάποιους) όμως είναι η άποψή μου.
 
Montezouma":3nzpz5k5 said:
Υπενθυμίζω για την οικονομία της συζήτησης ότι σε όλες τις χωρες της εε έχουν ανασταλεί βασικές και κατακτημενες ελευθερίες που προβλέπονται από το σύνταγμα και όλοι ελπίζουμε να είναι για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, αναλογικές ως προς τον σκοπό κ ότι δε θα αλλοιώσουν την δημοκρατία μας και εμείς συζητάμε για τα δικαιώματα του επιβάτη. Προφανώς και οι καταναλωτές έχουν δικαίωματα τα οποια δυνανται να ανασταλουν όταν υπάρχει σοβαροτατος λογος. Αν δεν υπάρχει αεροπορικό κλάδος δεν θα υπάρχουν δικαιώματα στο τέλος.

Τι πιο φυσιολογικό από το να συζητιούνται τα δικαιώματα των επιβατών σε ένα αεροπορικό forum ?
Για την αναστολή ελευθεριών υπάρχουν αντίστοιχα forums που μπορεί κάποιος να ανταλλάξει απόψεις. Εκτός και αν εννοείς ότι εφόσον υπήρξαν μέτρα σε σοβαρότερους τομείς, ο κόσμος πρέπει να παραιτηθεί από τα δικαιώματα του σε όλους τους υπόλοιπους και να μην το συζητάει καν.

Το « Αν δεν υπάρχει αεροπορικός κλάδος» έχει κάποια δόση υπερβολής εν έτει 2020.
Σε κανένα κράτος της ΕΕ δεν είδα να κλείνει αεροπορική και να μην αναπληρώνεται το κενό από άλλη / νέα εταιρία και σε σύντομο χρονικό διάστημα μάλιστα.
 
H πανδημία της αεροπορικής βιομηχανίας Τα αεροπλάνα είναι καθηλωμένα στο έδαφος περίπου δύο μήνες χωρίς κανείς να γνωρίζει πότε και με ποιες προϋποθέσεις θα βρεθούν ξανά στον αέρα. Πολλές εταιρείες βρίσκονται ένα βήμα από την πτώχευση ενώ ακόμη και γίγαντες όπως η Boeing και η Airbus κλυδωνίζονται σοβαρά

Protagon Team 29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020, 15:50 -
Οι αεροπορικές εταιρείες υποφέρουν από την πανδημία και την απαγόρευση ή τον περιορισμό των πτήσεων σε όλο τον κόσμο. Όπως αναφέρουν σε δημοσίευμα τους οι Times η οικονομική αιμορραγία σε πρώτη φάση μπορεί να αφορά τους αερομεταφορείς αλλά η κρίση θα πλήξει σοβαρά στην συνέχεια και τους κατασκευαστές όπως η Boeing και η Airbus. H πανδημία προκαλεί ένα καταστροφικό ντόμινο στην αεροπορική βιομηχανία. Εκατοντάδες μικρές αλλά και μεγάλες αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να διακόψουν την λειτουργία τους ενώ εκείνες που θα καταφέρουν να επιβιώσουν θα αδυνατούν να τηρήσουν τους όρους των συμφωνιών που έχουν κάνει για την αγορά ή την ενοικίαση των αεροσκαφών τους από τις τράπεζες και κυρίως τις εταιρείες leasing στις οποίες ανήκει σχεδόν το 50% του παγκόσμιου στόλου επιβατηγών αεροσκαφών. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα εκατοντάδες ή και χιλιάδες αεροσκάφη να βρίσκονται καθηλωμένα στο έδαφος περιμένοντας κάποιον να τα χρησιμοποιήσει κάτι που θα έχει ως συνέπεια οι τιμές ναύλωσης να πέσουν σημαντικά με απώλειες για τις ιδιοκτήτριες εταιρείες τους. «Τόσο οι αεροπορικές εταιρείες όσο και οι εταιρείες leasing εκτιμούν ότι έχουμε μπροστά μας πιθανότατα την χειρότερη κρίση στην ιστορία της αεροπορικής βιομηχανίας» αναφέρει ο Φίλιπ Μπάγκαλει, αναλυτής της αεροπορικής βιομηχανίας στην S&P Global. Όταν έκανε την εμφάνιση της η πανδημία υπολογίζεται ότι οι αεροπορικές εταιρείες είχαν στην διάθεση τους 24 χιλιάδες επιβατηγά αεροσκάφη. Τα μισά από αυτά βρίσκονται πλέον σε καθεστώς διαπραγμάτευσης ανάμεσα στις αεροπορικές εταιρείες και στις εταιρείες leasing για το πώς θα συνεχιστεί το πρόγραμμα ενοικίασης ή αποπληρωμής της αγοράς τους. Υπολογίζεται ότι οι εταιρείες leasing θα πάρουν πίσω περίπου χίλια αεροσκάφη τους επόμενους μήνες από εταιρείες που είτε θα κλείσουν είτε δεν θα μπορέσουν να ακολουθήσουν το πρόγραμμα αποπληρωμών. Άλλες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι αυτό θα συμβεί για το 10% του παγκόσμιου στόλου, δηλαδή για περίπου 2,5 χιλιάδες αεροσκάφη. Αυτά τα σκάφη είτε θα αλλάξουν κάτοχο είτε θα καθηλωθούν μέχρι νεωτέρας στο έδαφος.

Οι συνέπειες Η αεροπορική εταιρεία του Μεξικού Interjet που διαθέτει στόλο 66 επιβατηγών αεροσκαφών αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα να διατηρήσει στην κατοχή της τα 27 από αυτά. Μάλιστα η ινδική εταιρεία Spicejet έχει ήδη ζητήσει να ενσωματώσει στον δικό της στόλο που αριθμεί 120 αεροσκάφη δέκα από τα αεροσκάφη της Interjet. Ακόμη και παραδοσιακές δυνάμεις όπως η British Airways όπως και οι μεγάλες εταιρείες του τομέα των χαμηλού κόστους πτήσεων όπως η Easyjet και η Ryanair αναπροσαρμόζουν τα δρομολόγια τους και θεωρείται βέβαιο ότι θα τα περιορίσουν με αποτέλεσμα να μειώσουν τον στόλο τους. Τόσο οι εταιρείες leasing όσο και οι τράπεζες δηλώνουν ότι σχεδόν το σύνολο των αεροπορικών εταιρειών που συνεργάζονται έχουν ζητήσει αναδιαπραγμάτευση των συμβολαίων και των δανείων τους. Χιλιάδες αεροσκάφη είναι καθηλωμένα τους τελευταίους μήνες στο έδαφος και πολλά από αυτά αναμένεται να παραμείνουν εκεί για αρκετό καιρό.

Το Κέντρο Αεροπορίας Ασίας-Ειρηνικού εκτιμά ότι από τις περίπου 800 αεροπορικές εταιρείες που υπάρχουν αυτή την στιγμή στον κόσμο οι μισές θα κατεβάσουν ρολά μέχρι τα τέλη Ιουνίου αν δεν λάβουν γενναίες κρατικές χρηματοδοτήσεις. H Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) αναφέρει ότι οι απώλειες στα έσοδα των αεροπορικών εταιρειών για το 2020 αναμένεται να φτάσουν τα 314 δισ. δολάρια. Οι κατασκευάστριες εταιρείες αντιμετωπίζουν πολλαπλά προβλήματα που ξεκινούν από την ακύρωση παραγγελιών και φτάνουν στο ότι η βιομηχανία θα συρρικνωθεί απότομα και βίαια. Με απλά λόγια θα μειωθεί πολύ ο αριθμός των πελατών τους. Η Air Asia αρνήθηκε να παραλάβει έξι νέα αεροσκάφη που είχε παραγγείλει στην Airbus η οποία αναζητεί τώρα νέους αγοραστές. Η Boeing δέχθηκε την τελευταία εβδομάδα περίπου 100 ακυρώσεις για το 737 Max για το οποίο είχαν βέβαια εγερθεί ζητήματα ασφαλείας και πριν την εμφάνιση του κορονοϊού. Τους τελευταίους 3 μήνες η τιμή των μετοχών της Boeing και της Airbus υποχωρεί συνεχώς και παρουσιάζει απώλειες της τάξης του 50%. «Είναι πολύ νωρίς για να προβλέψουμε τι θα συμβεί στην βιομηχανία όταν η πανδημία υποχωρήσει. Σε βάθος χρόνου όμως η αγορά θα επανακάμψει και θα επιστρέψει σε ρυθμούς ανάπτυξης» δήλωσε εκπρόσωπος της Airbus ενώ η Boeing προς το παρόν δεν έχει κάνει κανένα επίσημο σχόλιο για την κατάσταση που εξελίσσεται στην αεροπορική βιομηχανία.

Οι κατασχέσεις Διαφορετική άποψη έχει ο Κεν Χιλ που εδώ και 40 χρόνια ασχολείται με την επανάκτηση αεροσκαφών από αεροπορικές εταιρείες που δεν ανταποκρίνονται στους όρους των συμβολαίων τους. Ο Χιλ που εργάζεται για λογαριασμό κυρίως αμερικανικών τραπεζών γυρίζει κάθε γωνιά του πλανήτη και στην ουσία κάνει κατασχέσεις αεροσκαφών. Σε πολλές περιπτώσεις οι ιδιοκτήτες των εταιρειών τις οποίες επισκεπτόταν δεν χαίρονταν καθόλου με την παρουσία του εκεί και προσλάμβαναν ληστές ή μπράβους για να τον τρομοκρατήσουν. Σε μια από τις επιθέσεις αυτές έσπασε το γόνατο του και έχει τώρα μόσχευμα από τιτάνιο. Ένας ιδιοκτήτης αεροπορικής εταιρείας έφθασε στο σημείο να βάλει δηλητηριώδη φίδια στο δωμάτιο του ξενοδοχείου που διέμενε. Πρόσφατα ο Χιλ ταξίδεψε στην Ινδία για να κατασχέσει ένα Boeing 737 από μια εταιρεία στο Μουμπάι (την πρώην Βομβάη). «Κάτι που έμαθα από πολύ νωρίς είναι ότι τα αεροσκάφη είναι τα πρώτα που φεύγουν και τα τελευταία επιστρέφουν όταν υπάρχει μια κρίση. Θα υπάρξει μεγάλο ποσοστό αλλαγής ιδιοκτησίας και κατασχέσεων αεροσκαφών και δεν νομίζω ότι η αγορά θα επιστρέψει εκεί που ήταν πριν την πανδημία» υποστηρίζει ο Χιλ. Η κατάσταση πάντως δείχνει αυτή την στιγμή να ξεφεύγει από κάθε έλεγχο και χαρακτηριστική είναι η περίπτωση μιας εταιρείας που ασχολείται με την συντήρηση αεροσκαφών στην οποία χρωστούσε χρήματα μια αεροπορική εταιρεία που πτώχευσε. Η εταιρεία συντήρησης δεν περίμενε τους δικηγόρους και τις δικαστικές αποφάσεις για να δει τι γίνει με την οφειλή και έδωσε εντολή στους τεχνικούς της να αφαιρέσουν μηχανικό εξοπλισμό από ένα αεροσκάφος της αεροπορικής εταιρείας αξίας περίπου 400 χιλιάδων ευρώ Πηγή: Protagon.gr
 
PILOT-737":203i34yv said:
Και να θέσω και το εξής ερώτημα, γιατί ο επιβάτης να πρέπει να δείξει κατανόηση και να μην πρέπει να δείξει κατανόηση κάθε επιχείριση με την οποία συνεργάζεται η αεροπορική για να σωθεί η εταιρία ; Πχ αεροδρόμιο και τέλη στάθμευσης, ιδιοκτήτες αεροσκαφών από τους οποίους γίνεται το leasing κλπ. Αν το κάνουν όλοι με τη σειρά τους δε θα ελαχιστοποιηθούν τα έξοδα των αεροπορικών δίνοντας χρόνο ώστε να επιβιώσουν;
Τι ερώτημα είναι τώρα αυτό; Πιστεύεις ότι τώρα που μιλάμε δεν γίνονται διαπραγματεύσεις με τις εταιρείες leasing? Πιστεύεις ότι δεν θα επιστραφούν εκατοντάδες αεροσκάφη στους lessors? Πιστεύεις ότι μόνο από τους επιβάτες περιμένουν οι αερογραμμές τη με το ζόρι συνεισφορά τους;
PILOT-737":203i34yv said:
Εκτός και αν εννοείς ότι εφόσον υπήρξαν μέτρα σε σοβαρότερους τομείς, ο κόσμος πρέπει να παραιτηθεί από τα δικαιώματα του σε όλους τους υπόλοιπους και να μην το συζητάει καν.
Αν για να βγάλω βόλτα τον σκύλο μου πρέπει να στείλω μήνυμα στην κυβέρνηση, αν μέχρι νεωτέρας δεν μπορώ να βγω από τον νομό μου, αν για να πάω στο σούπερ μάρκετ πρέπει να περιμένω στην ουρά για να μπω μέσα, τότε ναι, μπορώ να σταματάω να λυσσάω για τα 200 ευρώ που μου χρωστάει ο Λίγδης ή ο Ευτύχης. Θα το αναφέρω, θα διαμαρτυρηθώ, θα πω «ρε τι πάθαμε», αλλά δεν θα το κάνω και ανατολικό ζήτημα όπως το έχουν κάνει κάποια μέλη εδώ και τόσες σελίδες.
 
Οι κυβερνήσεις δώδεκα κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ζήτησαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναστείλει τους κανόνες που υποχρεώνουν τις αεροπορικές εταιρείες να προβαίνουν σε πλήρη επιστροφή χρημάτων για ακυρωμένες πτήσεις και αντί αυτού να προσφέρουν κουπόνια για μελλοντικές πτήσεις.
...
Οι υπουργοί Μεταφορών του Βελγίου, της Βουλγαρίας, της Κύπρου, της Τσεχίας, της Γαλλίας, της Ελλάδας, της Ιρλανδίας, της Λετονίας, της Μάλτας, της Ολλανδίας, της Πολωνίας και της Πορτογαλίας ζήτησαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσωρινή τροποποίηση του κανονισμού
...
Η Επιτροπή αναμένεται να παρουσιάσει τις κατευθυντήριες γραμμές την επόμενη εβδομάδα.

:arrow: https://www.newsbeast.gr/world/arthro/6 ... on-ptiseon
 
Top