Αναγκαστική προσγείωση ενός A321 της Ural σε χωράφι με... καλαμπόκια

Kαταλαβαινει κανεις ρωσικα για να μας πει τι ελεγαν οι Ρωσιδες ουρλιαζοντας, την ωρα της προσγειωσης;
 
Για σκραπ επιτόπου μέσα στο χωράφι

Άντε τώρα να ετοιμάζεσαι να αλωνίσεις το καλαμπόκι και να σου σκάσει ένα τέτοιο.

Την πάτησες....
 
Κάπου ξαναείδα τη φάση του ατυχήματος και αντιλαμβάνομαι ότι το αεροσκάφος αφού ήταν ουσιαστικά στο ξεκίνημα της πτήσης σίγουρα είχε αρκετούς τόνους καύσιμο. Και θυμάμαι το ατύχημα της SwissAir στην Αθήνα στις 7 Οκτωβρίου 1979 όταν η πτήση 316 έκανε runway overrun, βγήκε στο δρόμο του γκολφ της Γλυφάδας, το σύστημα προσγείωσης προκάλεσε ρήγμα στη δεξαμενή, ακολούθησε πυρκαγιά από την οποία τελικά έχασαν τη ζωή τους (από τις δηλητηριώδεις αναθυμιάσεις στο θάλαμο των επιβατών) 14 επιβάτες που δεν πρόλαβαν να εκκενώσουν το αεροσκάφος έγκαιρα:
https://aviation-safety.net/database/record.php?id=19791007-0

αλλά και το άλλο φοβερό ατύχημα της Air France στο Τορόντο πάλι με runway overrun στην πτήση 358 στις 2 Αυγούστου 2005 που και πάλι ξέσπασε πυρκαγιά, το A340 καταστράφηκε ολοσχερώς μέσα σε 3 λεπτά, αλλά όλοι οι επιβάτες είχαν προλάβει και το είχαν εκκενώσει:
https://www.bst-tsb.gc.ca/eng/rapports-reports/aviation/2005/a05h0002/a05h0002.html

Εξακολουθώ λοιπόν να πιστεύω ότι του χρόνου που λογικά θα βγει το πόρισμα του ατυχήματος θα πρέπει να αναθεωρηθεί η οδηγία της Airbus για Landing Gear Down σε περίπτωση αναγκαστικής προσγείωσης, για να αποδειχθεί ότι ο αγρότης ήταν πολύ τυχερός που έχασε μόνο το 1/3 της σοδειάς του και όχι το 100% λόγω πυρκαγιάς.
 
Αν και μετά από κάθε ατύχημα τα πορίσματα περιλαμβάνουν recommendations και κάποιες φορές οδηγούν σε αλλαγή των διαδικασιών, αυτό δεν σημαίνει ότι η επιλογή που έκανε ο συγκεκριμένος χειριστής και του βγήκε, είναι το ιδανικό για κάθε παρόμοια περίπτωση.

Εάν λάβουμε υπόψιν το fail safe concept, δεν θα έπρεπε η αποκόλληση κινητήρα πχ να προκαλεί δομική ζημιά στο φτερό που να μην επιτρέπει στο αεροπλάνο να παραμείνει στον αέρα.

Το πόρισμα του ατυχήματος της Aeroflot αναφέρει :

There are safety pins in the RRJ-95 landing gear design which are the elements of a certain level of strength, and they are the first to be destroyed upon the impact of a single design load, determined basing on the load application conditions given in aviation regulations, it is proved by calculations and tests. Destruction of the safety pins causes the gear to move up and backwards and does not cause the damage to the wing box.

Βλέποντας την φωτογραφία και λαμβάνοντας υπόψιν ότι ο κινητήρας είναι ακόμη πάνω στο φτερό, ποιος μας λέει ότι αν είχε κατέβει το σύστημα προσγείωσης δεν θα άντεχε με αποτέλεσμα η ζημιά να είναι πολύ μικρότερη.

Είναι πολύ καλύτερο για το φτερό και τις δεξαμενές να ακουμπήσουν με 120 κόμβους στο έδαφος αφού αποκοπεί το σύστημα προσγείωσης (σημαίνει ότι απορρόφησε σημαντικό μέρος της κινητικής ενέργειας και της κίνησης του αεροσκάφους προς το έδαφος), από το να ακουμπήσουν με 140 στο initial impact.

Σκέψου επίσης ότι λίγο πριν σπάσει το σύστημα προσγείωσης, οι αναρτήσεις απορροφούν μέρος της ενέργειας.

Ας ελπίσουμε ότι το πόρισμα θα δικαιολογεί την απόφαση του χειριστή να μην κατεβάσει το σύστημα(έλλειψη χρόνου για πλήρη διαδικασία πχ), και δεν θα του επιρρίψει ευθύνες με βάση την πιθανότητα η ζημιά στο αεροσκάφος να ήταν μικρότερη και οι πιθανότητες επισκευής του αεροσκάφους μετά την αναγκαστική μεγαλύτερες.

ότι ο αγρότης ήταν πολύ τυχερός που έχασε μόνο το 1/3 της σοδειάς του και όχι το 100% λόγω πυρκαγιάς.

Όταν γράφει τις διαδικασίες ο κατασκευαστής, έχει σαν στόχο την ασφάλεια των επιβατών πάνω από όλα και όχι τις παράπλευρες απώλειες όπως η σοδειά.

Υπάρχει βίντεο στο YouTube με 727 που επιχειρεί από χωμάτινο και σχετικά ανώμαλο χωμάτινο διάδρομο.
 
Μπράβο στους πιλότους !!!
 
Αν διαβάσουμε σε άλλα φόρουμ θα δούμε ότι το πλήρωμα ήταν παρά πολύ καλοί στην προσγείωση του αεροσκάφους αλλά κάκιστοι στην λήψη αποφάσεων και την διαχείριση της κατάστασης που προηγήθηκε με την βλάβη στα υδραυλικά και τον υπολογισμό των εναπομείναντων καυσίμων.
Κοινώς, να σε κάψω Γιάννη να σε αλείψω μέλι.
 
Υποψιάζομαι θα εκπαιδεύονται ειδικά για προσγείωση σε χωράφι. Ενδεχομένως να έχουν και εσωτερικό checklist για τέτοιες περιπτώσεις. :mrgreen::2:
 
Την ίδια ακριβώς σκέψη ήθελα να γράψω και εγώ αλλά καθυστέρησα 10 λεπτά !
 
Last edited by a moderator:
Υποψιάζομαι θα εκπαιδεύονται ειδικά για προσγείωση σε χωράφι. Ενδεχομένως να έχουν και εσωτερικό checklist για τέτοιες περιπτώσεις. :mrgreen::2:

Οχι μονο checklist αλλα και customized push button στο overhead panel.

BEFC8416-2C91-4CF8-BC72-C1448B8BF939.jpeg
 
Top