Coronavirus και αεροπορία - Εξελίξεις και επιπτώσεις

Ποιο ακριβώς σημείο του:
"Για να επιβιβαστεί ένας επιβάτης από το εξωτερικό σε πτήση που έχει προορισμό την Ελλάδα, θα πρέπει το αργότερο εντός των τελευταίων 72 ωρών να έχει λάβει πιστοποιητικό υγειονομικού χαρακτήρα ότι δεν είναι φορέας του κορονοϊού. Χωρίς αυτό δεν θα γίνεται επιβίβαση" δεν κατάλαβες;

YCNZ":hdg3g9sx said:
Έχω διαβάσει πολλά τελευταία, αλλά όλοι εστιάζουν στους τουρίστες. Απάντηση για το τί θα χρειαστεί να κάνω εγω, σαν μόνιμος κάτοικος Ελλάδος για να πάω για 2 μέρες κάπου στην Ευρώπη και να γυρίσω πίσω δεν έχω βρεί ακόμα πουθενά.
Δεν έχεις βρει επειδή δεν υπάρχει ακόμα.

---------------
Στο μεταξύ, για να δείτε τι σύγχυση επικρατεί σχετικά με τις αεροπορικές ενισχύσεις, η IAG (μητρική των ΒΑ, Iberia, Vueling κλπ) πήρε κρατική ενίσχυση/δάνειο 300 εκατ. λιρών από τη βρετανική κυβέρνηση παρότι είναι εταιρεία με έδρα την Ισπανία (registered in Spain). Αυτό έγινε ενώ η British Airways είπε ότι ΔΕΝ θέλει κρατική ενίσχυση και ότι θα κάνει 12.000 απολύσεις. Παράλληλα η IAG πήρε άλλο 1 δισ. ευρώ από την ισπανική κυβέρνηση για τις ισπανικές της θυγατρικές.

Αν σας φαντάζει παράξενο πώς μια βρετανική αεροπορική «αρνείται» βοήθεια και περικόπτει θέσεις, αλλά το βρετανικό δημόσιο ενισχύει την ισπανική μητρική της με βρετανικά λεφτά, δεν φταίτε εσείς :mrgreen:
 
Είναι σαφώς τί ισχύει για τον τουρίστα. Αλλά κι εγώ αναρωτιέμαι πώς το φαντάζονται στη πράξη. Ας υποθέτουμε ότι υπάρχει τέτοια διμερής συμφωνία με την Γερμανία. Σημαίνει ότι ο Γερμανός τουρίστας πρέπει να κάνει τεστ στη Γερμανία για να επιβιβαστεί σε πτήση προς Ελλάδα, αλλά για την επιστροφή δεν χρειάζεται τίποτα.

Από την άλλη πλευρά, ο Έλληνας που θέλει να ταξιδέψει στην Γερμανία, πρέπει να κάνει τεστ στην Ελλάδα για να επιβιβαστεί σε πτήση προς Γερμανία, αλλά μπορεί να επιστρέψει στην Ελλάδα χωρίς τεστ;

Και πώς θα ελέγξουν στο αεροδρόμιο ποιός φεύγει (χρειάζεται τεστ) και ποιός επιστρέφει; Με τη ταυτότητα; Αλλά ο Έλληνας που θέλει να πετάξει από Μόναχο προς Αθήνα μπορεί να είναι και μόνιμος κάτοικος Γερμανίας….

Βέβαια, είναι ένα πρώτο σχέδιο και θα υπάρχουν διευκρινήσεις. Αλλά εάν συνεχίζει η κάθε χώρα με δικούς της περιορισμούς και κανόνες, δεν βλέπω πώς θα μπορέσουμε να ταξιδέψουμε ξανά, ούτε εντός Ευρώπης.

Ούτε είμαι πολύ αισιόδοξη ότι θα βρεθεί μια κοινή Ευρωπαϊκή λύση. ¨Όταν ήδη πριν από την παρουσίαση από την Επιτροπή (την ερχόμενη εβδομάδα) χώρες όπως η Ελλάδα παρουσιάζουν τις δικές τις απαιτήσεις. Ή μήπως ξέρουν περισσότερα, και αυτό θα είναι λίγο πολύ και η πρόταση της ΕΕ;
 
το κακο είναι η ΕΕ είναι παρα πολύ δυσκίνητη, όλα αυτά επρεπε ηδη να εχουν ληθη, τοσο δυσκολο είναι να θεσπισουν κανονες για τα αεροπορικα ταξίδια; Εδώ δεν μπορουν να αποφασισουν για την οικονομικη ενίσχυση των χωρων, για τα ταξίδια θα συμφωνησουν; τωρα πρεπει να θεσουν τους κανονες και να ανακοινωσουν ημερομηνίες, εστω δυο η τρεις πιθανες για την εναρξη των πτησεων. Αιμοραγουν τα αεροδρομια, οι αεροπορικες και οι ταξιδιώτες.
 
Πράγματι, εξαιρετικά δυσκίνητη η ΕΕ. Ενώ η αμέσως επόμενη εναλλακτική που θα ήταν διμερείς συμφωνίες κάθε κράτους με τα υπόλοιπα 26 (καμιά 700ριά συμφωνίες στο σύνολο, αν με βοηθά η αριθμητική μου) θα ήταν μια εξαιρετικά ευκίνητη διαδικασία :rolleyes:


Ulrike":igl2aclf said:
Ούτε είμαι πολύ αισιόδοξη ότι θα βρεθεί μια κοινή Ευρωπαϊκή λύση. ¨Όταν ήδη πριν από την παρουσίαση από την Επιτροπή (την ερχόμενη εβδομάδα) χώρες όπως η Ελλάδα παρουσιάζουν τις δικές τις απαιτήσεις. Ή μήπως ξέρουν περισσότερα, και αυτό θα είναι λίγο πολύ και η πρόταση της ΕΕ;
Δεν καταλαβαίνω το point εδώ. Η ΕΕ δεν έχει δική της ανεξάρτητη γνώμη, είναι ο συγκερασμός των απόψεων των 27. Η αναμενόμενη απόφαση της Κομισιόν θα είναι αποτέλεσμα συμφωνίας των μελών της. Τα μέλη εκφράζουν το καθένα τη γνώμη του (ακόμα και δημοσίως) και ακολουθεί η απόφαση που (πολλές φορές) είναι αποτέλεσμα συμβιβασμών.
 
Νομίζω και εγώ μέχρι τον Ιούλιο αυτά θα ξαναλλάξουν.

Αυτή την στιγμή στην Γερμανία είναι απαραίτητη η 14μερη καραντίνα, αν έχεις περάσει πάνω από 48 ώρες στο εξωτερικό. Εξαιρούνται ορισμένα επαγγέλματα, που όμως απαγορεύεται να πάνε μόνοι τους στο νοσοκομείο. Επίσης και όσοι μένουν στα σύνορα με Βέλγιο, Ολλανδία κλπ. Πιάσε το αυγό και κούρευτο. Πχ αν πάω στην Γαλλία μεθαύριο με αυτοκίνητο, μπορώ να κάτσω χωρίς καραντίνα αλλά όταν γυρίσω Γερμανία θα πρέπει να κάτσω 14 μέρες σπίτι. Ενώ αυτός που πηγαινο-έρχεται καθημερινά για την δουλειά του όχι :oops: Για να γίνει ακόμα πιο περίπλοκο ότι κάθε κρατίδιο εφαρμόζει τα δικά του έως τώρα.

18 Μαίου αρχίζουν οι πτήσεις προς Ελλάδα. Δεν ξέρω από που χρειάζομαι χαρτί και πόσο χρόνο θέλει. Πρέπει να είναι 72 μαξ από την έκδοση των αποτελεσμάτων ή του τεστ; Καταλαβαίνω το πρώτο, αλλά πώς ξέρω ότι ένα τεστ δεν θα βγει την ίδια μέρα και θα είναι πολύ νωρίς; Υπάρχει ένα γενικό μπάχαλο, και μια μεγάλη καθυστέρηση.

Για τα μέτρα δεν ξέρω τι προστασία παραπάνω προσθέτει ένα μεσαίο κάθισμα άδειο (50εκ;), αλλά καταλαβαίνω ότι αυτό δεν θα γίνει. Αν πρέπει να κάνουμε τεστ, να φοράμε και μάσκα, τι άλλο πια, ας υπογράφουμε και ένα χαρτί ότι δεν θα μηνύσουμε την εταιρεία. Στο τέλος ας βάλουν μη εύφλεκτα διαχωριστικά σε κάθε θέση να μην πάνε τα σάλια από τα φτερνίσματα και να μην ακουμπάς τον διπλανό. Τι κόστος έχει και αυτό και το βάρος τους, συγκριτικά με το να είναι τα αεροσκάφη κολλημένα στο έδαφος;
 
Συμφωνώ κι εγώ ότι μέχρι τον Ιούλιο (δλδ σε 50 μέρες από σήμερα) πολλά θα έχουν ξεκαθαρίσει και πολλά θα έχουν αλλάξει.

Μέχρι σήμερα προτεραιότητα είχε να σωθούν ζωές. Τώρα που η κατάσταση πάει να βελτιωθεί (και ας ελπίσουμε να διατηρηθεί αυτή η τάση), είναι καιρός να συζητήσουμε για τα ταξίδια, τις δουλειές και τις διακοπές μας (και την τεράστια βιομηχανία που στηρίζεται σ' αυτές).

Υπομονή. Μέσα στον μήνα θα ξέρουμε τα πρώτα βήματα, τις οδηγίες και τις προφυλάξεις. Οι όποιες αποφάσεις λαμβάνονται σε συνεννόηση με τις υγειονομικές αρχές. Εύκολο δεν θα είναι, ευχάριστο δεν θα είναι, ούτε φθηνό θα είναι. Ας ελπίσουμε μόνο να μην παρατραβήξει.
 
OveLix":24cr5hot said:
Δεν καταλαβαίνω το point εδώ. Η ΕΕ δεν έχει δική της ανεξάρτητη γνώμη, είναι ο συγκερασμός των απόψεων των 27. Η αναμενόμενη απόφαση της Κομισιόν θα είναι αποτέλεσμα συμφωνίας των μελών της. Τα μέλη εκφράζουν το καθένα τη γνώμη του (ακόμα και δημοσίως) και ακολουθεί η απόφαση που (πολλές φορές) είναι αποτέλεσμα συμβιβασμών.

Κανονικά, η Κομισιόν παρουσιάζει μια πρόταση / συστάσεις / κατευθυντήριες γραμμές ή παρόμοιο, μετά γίνεται συζήτηση στο συμβούλιο υπουργών. και οι τελευταίοι είναι που αποφασίζουν ή / και να βρουν κάποιον συμβιβασμό.

Εννοείται ότι και η Κομισιόν θα έχει κάποια επικοινωνία με τα κράτη μέλη πριν παρουσιάζει μια πρόταση. Αλλά προς το παρόν δεν είναι ακόμα δημόσια (νομίζω ότι θα τη ανακοινώσει την Τετάρτη), ενώ η Ελλάδα παρουσίασε ήδη τη δική της πρόταση για υγειονομικό πρωτόκολλο.

Εάν τα κράτη μέλη δεν συμφωνούν μεταξύ τους/ δεν δέχονται τη πρόταση της Κομισιόν, η Κομισιόν δεν μπορεί να κάνει πολύ. Και όπως γράφει και ο flesland, προς το παρόν δεν βλέπω συντονισμό. Δυστυχώς έτσι έχουν τα πράγματα. Και εάν εδώ και 2 μήνες βρίσκεσαι αποκλεισμένη (λόγω δουλειάς) στο εξωτερικό, κάποια στιγμή θέλεις να επιστρέψεις...

Και όσον αφορά την Ελλάδα: Το ότι από τις 18 Μαίου γίνονται ξανά περισσότερες πτήσεις εξωτερικού, σημαίνει ότι θα σταματήσει η καραντίνα / αντί αυτής ισχύει το τεστ; Δεν βρήκα πουθενά τέτοια πληροφορία. Και τώρα γίνονται κάποιες πτήσεις από / προς Αθήνα, ενώ η Α3 έχει ακυρώσει σχεδόν όλα (εκτός Βρυξελλών) μέχρι και τέλος Μαΐου.
 
Φαντάζομαι ότι η Lufthansa στηρίζεται στο ότι το ΝΟΤΑΜ που επιβάλλει την καραντίνα ισχύει μέχρι και 17 Μαΐου:
COVID-19 PASSENGER RESTRISTIONS.
BY ORDER OF THE GOVERNMENT OF THE HELLENIC REPUBLIC, RESTRICTIONS
UPON ENTRY INTO THE HELLENIC REPUBLIC TO ANY INDIVIDUAL-REGARDLESS
OF NATIONALITY-WILL APPLY AS FOLLOWS:
-PASSENGERS ARE REQUIRED TO REMAIN IN ISOLATION UNDER QUARANTINE FOR
14 DAYS UPON ARRIVAL, WITH NOTIFICATION OF CONTACT INFORMATION TO
THE APPROPRIATE AUTHORITIES AT THE AIRPORT OF ARRIVAL.[...] UNTIL 17 MAY 20:59 2020.

Βέβαια μπορεί να ανανεωθεί οποτεδήποτε. Και φαντάζομαι αν γίνει με το "Plan B"/διημερείς συμφωνίες, αντί κοινής απόφασης της Κομισιόν, η ανάγκη του τεστ 72 ωρών πάλι με ΝΟΤΑΜ θα ανακοινωθεί φαντάζομαι.
 
flesland":2txnbgqu said:
Στο τέλος ας βάλουν μη εύφλεκτα διαχωριστικά σε κάθε θέση να μην πάνε τα σάλια από τα φτερνίσματα και να μην ακουμπάς τον διπλανό. Τι κόστος έχει και αυτό και το βάρος τους, συγκριτικά με το να είναι τα αεροσκάφη κολλημένα στο έδαφος;

Οτιδήποτε αποτελεί μέρος του αεροσκάφους πρέπει να πιστοποιείται και να αποδεικνύεται ασφαλές σε περίπτωση ατυχήματος/αποσυμπίεσης κλπ το μη εύφλεκτο είναι ένα μόνο από τα χαρακτηριστικά. Η πιστοποίηση κοστίζει ακριβά και χρειάζεται κάποιο χρόνο/δοκιμές για να γίνει δεκτή από τις αεροπορικές αρχές.

Τα ipads που χρησιμοποιούν οι χειριστές είναι συγκεκριμένα μοντέλα που έχουν περάσει δοκιμές όσον αφορά ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές αλλά και δοκιμή αποσυμπίεσης, πιστοποίηση της βάσης πάνω στην οποία τοποθετούνται κλπ.

Ακόμη και τα διαχωριστικά που βάζουν οι ταξιτζήδες μπορεί να δημιουργήσουν θέμα κάλυψης, από τις ασφαλιστικές εταιρίες σε περίπτωση τραυματισμού του επιβάτη.

Βέβαια στην επιβίβαση - αποβίβαση οι επιβάτες είναι περισσότερο εκτεθειμένοι στη διαδρομή κτήριο - γέφυρα επιβίβασης - κάθισμα αεροσκάφους. (Μεγάλη χρονική διάρκεια με πολλούς επιβάτες σε κοντινή απόσταση).
 
Το πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό σε σχέση με οποιουδήποτε είδους διαχωριστικά είναι το πρόβλημα σε περίπτωση evacuation.
 
Top