Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

  • Thread starter panos
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Παρακαλώ, αν είναι να κάνουμε συζήτηση, να απαντάς σε αυτό που έγραψα και όχι σε αυτό που φαντάζεσαι ότι έγραψα.

-Δεν είπα ότι πρέπει να λάβει βοήθεια επειδή υπήρχαν προοπτικές. Το γιατί το έχω εξηγήσει σε άλλα μηνύματα.

-Το σχέδιο ήταν για 46 παραλαβές μέχρι το 2025. Το 2025 το batch παραλαβής του 2007 (τα Ethos, Kinesis κλπ) θα είναι 18 ετών και ο υπόλοιπος στόλος προ A320ceo (δλδ τα MSN πριν από το 4000) πάνω από 15. Εσύ παίρνεις τις ηλικίες του 2018 επειδή έτσι σε βολεύει. Δε βαριέσαι, καλή καρδιά.

-Η Boeing έκανε εξαιρετική προσφορά (πίεση είναι και αυτό, αλλά προφανώς αδυνατείς να καταλάβεις ότι υπάρχει και η καλώς εννοούμενη πίεση. Όταν θέλω να σου πουλήσω κάτι, κάνω τα πάντα) αλλά και πάλι τα νούμερα ήταν υπέρ του neo όταν υπολογίστηκαν όλοι οι παράγοντες. Και, στην τελική, τι σχέση έχει αυτό και γιατί αναφέρεις άσχετα γεγονότα;

-Το ότι η Airbus έσπρωχνε έντονα το neo δεν ήταν ποτέ μυστικό, σιγά το νέο. Είναι είδηση ότι η Airbus θέλει να πουλήσει αεροπλάνα και πιέζει με κάθε θεμιτό τρόπο; Ο Ευτύχιος Βασιλάκης, δημόσια στην Τουλούζη μπροστά σε εκατοντάδες άτομα κατά την παραλαβή του SX-DNE είπε ότι εφόσον το αποφασίσει, οι παραλαβές θα είναι από το 2021-25 (σου θυμίζει κάτι;) και ότι σε κάθε περίπτωση θα αποφασίσουν σε περίπου 18 μήνες (τους πήρε 24).

-Τα υπόλοιπα που γράφεις για αντίποινα, ευθύνες κλπ είναι φαντασίες δικές σου. Και άσχετα με το θέμα μας.
 
vassilis1924":1d4kvbhc said:
Μια άλλη οπτική δε θα ήταν ότι όταν η Aegean είναι στα πάνω της, μπορεί να εξασφαλίσει καλύτερη τιμή και όρους, από ότι όταν έχει μια καθοδική πορεία;

Η εταιρία δεν λειτουργεί έτσι. Όταν οι συνθήκες είναι ευνοϊκές, προσπαθεί να βγάλει το μέγιστο κέρδος. Αν δεν το κάνει αυτή, θα το κάνει κάποια άλλη στη θέση της. Αν δεν το κάνει όταν μπορεί, αργότερα δεν θα έχει την ευκαιρία(περίοδοι οικονομικής κρίσης κλπ).
Δεν έχει πέσει στην αντίληψη μου παράδειγμα ιδιωτικής αεροπορικής να κάνει κοινωνική πολιτική.
Θυμίσου τις εποχές λίγο μετά το κλείσιμο της ΟΑ που δεν υπήρχε ανταγωνισμός στην Ελληνική αγορά(ανοδική πορεία). Οι τιμές των εισιτηρίων ήταν υπερβολικά υψηλές σε ορισμένα δρομολόγια, σύμφωνα τα παράπονα των επιβατών που δεν είχανε και άλλη επιλογή. Η δικαιολογία εκ των υστέρων ήταν «αν δεν κάναμε αποθεματικό τις καλές εποχές, δε θα μπορούσαμε να ανταγωνιστούμε τώρα τις ξένες εταιρίες που μπήκαν στην αγορά». Ακόμη και αν δεν το ξέρανε από πριν ότι θα γίνει, ακόμη και αν παρ’ολο τον ανταγωνισμό των μετέπειτα ετών έκλειναν με κέρδος.

Όπως τα λέει το βίντεο :

https://m.facebook.com/NasDailySpanish/ ... 907882935/

Σοσιαλισμός για τους πλούσιους(μεγάλες εταιρίες) και καπιταλισμός για τους φτωχούς(Μικρές επιχειρήσεις) είναι το σύστημα που εφαρμόζεται.
 
Το σχόλιό μου αφορούσε την αγορά των neo, μιας και αυτό αναφέρθηκε στα προηγούμενα. Εννοούσα ότι όταν η Aegean είναι στα πάνω της ίσως να επιτύχει καλύτερη τιμή από την Airbus.

Όχι να προσφέρει καλύτερες τιμές εισιτηρίων.

Κατανοώ το μπέρδεμα, οπότε δε σου απαντώ ως προς την ουσία των γραπτών σου. Απλά εξηγούμαι, γιατί δεν αναφέρθηκα σε κοινωνική πολιτική ή κάτι τέτοιο.
 
Δικό μου λάθος Βασίλη. Όντως δεν το συνδύασα με τα προηγούμενα posts διότι ήταν στην προηγούμενη σελίδα.

Όσον αφορά αυτό που έγραψες: δεν έχει τόση σημασία σε τι φάση είναι μια εταιρία όταν παραγγέλνει, όση έχει σε τι φάση είναι όλες οι υπόλοιπες τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.

Το καλύτερο deal το έκανε η Ryan, όταν είχε πεθάνει η αγορά μετά την 11η Σεπτεμβρίου και οι εταιρίες ακύρωναν παραγγελίες.
 
dtrach":y3bnr1p7 said:
Όταν ένα αεροσκάφος σου προσφέρει υποτίθεται 30% χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με αυτά που έχεις και την τιμή του βαρελιού εκεί που είναι το θέλεις όσο το δυνατόν συντομότερα...εκτός αν γνωρίζατε ότι θα πάει εκεί π πήγε το πετρέλαιο και τώρα αντί να μιλάτε με τα εκατομμύρια μιλάτε με εμάς οπότε πάσο...Το ίδιο ισχύει και για την EZ και την γκρίνια του Sir Stelios...Ειδικά όταν ουσιαστικά αντιμετωπίζεις low cost ανταγωνισμό και όλοι σου οι αντίπαλοι το έχουν

Το 30% μήπως είναι υπερεκτιμημένο ?
Σύμφωνα με την Airbus το όφελος είναι 15-20% σε σχέση με το ceo με WTF, και αν αφαιρέσεις το 4% που κερδίζει το ceo με τα sharklets, μιλάμε για 11-16% διαφορά του τελευταίου ceo που παρέλαβε η Αιγαίου, με το πρώτο neo που βγήκε από την γραμμή παραγωγής.

https://www.airbus.com/content/dam/corp ... mily-E.pdf

Όσο πιο φτηνό είναι το πετρέλαιο, τόσο λιγότερα χρήματα θα κερδίσει η εταιρία-θα αργήσει η απόσβεση της επένδυσης.

Πριν να φτάσουνε στα neo, θα μπορούσε μια εταιρία να ακολουθήσει την τακτική των ξένων low cost εταιριών και να πετάξει με την πιο οικονομική ταχύτητα ή να εφαρμόσει variable CI σύμφωνα με την τιμή καυσίμου του κάθε αεροδρομίου.
 
Να προσθέσω ότι στο 11% - 15% μείωσης του καυσίμου πρέπει να προστεθούν

1. Το μειωμένο κόστος συντήρησης ενός νέου αεροσκάφους
2. Οι επιπλέον θέσεις, +6 στα 320, + 20 (??) στα Α321
3. Marketing λόγοι...
 
Προς το παρόν, το όφελος απο τις επιπλέον θεσεις παει περιπατο αφου ανακοίνωσαν οτι θα κρατανε τις 3 τελευταίες σειρές κενες για περίπτωση επιβάτη με covid-19...
 
Ο περιορισμός δεν υπάρχει μόνο για τα NEO. Ο περιορισμός υπάρχει και για τα παλαιότερα Α320 οπότε αναλογικά το neo εξακολουθεί να προσφέρει περισσότερες θέσεις σε σχέση με τα classic A320 του στόλου. :)
 
Προς το παρον όλα πανε περιπατο, αλλα το business plan όταν αγόραζαν τα αεροπλάνα δεν είχε φαντάζομαι μέσα το Covid. Οπότε οι παραπάνω θέσεις παίζουν ρόλο στην απόφαση αγοράς.
 
OveLix":13bdoje4 said:
Προφανώς, πολλοί δεν θυμούνται ότι η συμφωνία ανακοινώθηκε τον Μάρτιο του 2018. Τότε που οι προοπτικές για τον τουρισμό ήταν θαυμάσιες και οι επιβάτες της Aegean το 2017 ήταν 13,2 εκατ. (αύξηση 6% σε σχέση με το 2016). Οι εκτιμήσεις αποδείχτηκαν σωστές αφού η Aegean είχε 14 εκατ. επιβάτες το 2018 (αύξηση 7%) και 15 εκατ. το 2019 (αύξηση 7%).

Είχε πολλές φορές στο παρελθόν αναφερθεί από τη διοίκηση ότι η Airbus πίεζε την εταιρεία να αγοράσει τα neo και η απάντηση ήταν πάντοτε «Ναι, αλλά όταν μας τα προσφέρετε με ικανοποιητικούς όρους». Εκτιμώ ότι όταν επήλθε η συμφωνία οι όροι ήταν ικανοποιητικοί και για τα δύο μέρη.

Το ότι η εταιρεία δεν είχε ανάγκη από αεροσκάφη δεν είναι αληθές. Αν εξαιρέσουμε την παραγγελία του 2014 για 7 αεροσκάφη, όλα τα άλλα τα έχουν τα χρονάκια τους (το νεώτερο Α321 είναι 11 ετών και τα περισσότερα Α320 είναι από 12 ετών και πάνω).

Συνεπώς, για μια εταιρεία που βλέπει στο μέλλον, που ψηφίζεται η καλύτερη στην κατηγορία της επί σειρά ετών και που πάντα σχεδιάζει προσεκτικά τα βήματά της, η αγορά των αεροσκαφών ήταν η ενδεδειγμένη λύση. Βέβαια, κανείς στον κόσμο δεν περίμενε τον ιό...
Δεν μιλάω σε καμία περίπτωση για τον κορονοϊό.
Το 2018 είχαμε ήδη τα πρώτα δείγματα ότι η μεγάλη άνοδος τελειώνει.
https://www.statista.com/statistics/193 ... er-demand/
Το να παραγγείλει σε αυτήν την συγκυρία 30 αεροπλάνα με 12 options, και μετά (μέσα στο 2019; :?: ) να κάνει firm και τα 12 options δεν φαίνεται η πιο συνετή στρατηγική.
Αυτό δεν το λέω για να καταλήξω ότι δεν πρέπει να πάρει κρατική βοήθεια, αλλά πρέπει να υπάρξουν κάποιες συνέπειες για τους μετόχους και για τη διοίκηση, πέραν της χασούρας λόγω του κορονοϊού.
Το κράτος δεν έχει κανένα λόγο να σώσει τους μετόχους της Aegean. Την Aegean ναι, να τη σώσει. Και όταν μου λέτε ότι η κακομοίρα η διοίκηση δε φταίει, λυπάμαι αλλά η ζωή δεν είναι δίκαιη. Άλλοι χάνουν τα σπίτια τους χωρίς να φταίνε, άλλοι τη ζωή τους, δεν μπορώ να κλάψω για κάποιον που έχασε τη δουλειά του.

Για να ευθυμήσουμε: A new era of growth for AEGEAN


ΥΓ. Σχετικά με το ότι ο στόλος της Aegean πάλιωνε, μην το πούμε αυτό στη Delta με μέσο όρο ηλικίας γύρω στα 15 χρόνια προ κορονοϊού. Επίσης προβλέπω ότι η Air France-KLM (ή σκέτη η AF) θα παραγγείλει Α320 σε τόσο χαμηλές τιμές που άλλες αεροπορικές θα παραπονεθούν ότι υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός.
ΥΓ2. Είμαι άνεργος από τις 15 Απριλίου χωρίς να φταίω λόγω του κορονοϊού, οπότε αν είναι να λυπάστε τη διοίκηση της Aegean παρακαλώ να λυπάστε και εμένα.
 
Top