LGAT memories

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Το BAC 1-11 παρέμεινε στην ιστορία ως ένα από τα πιο πετυχημένα Βρετανικά αεροσκάφη με 244 να έχουν κατασκευαστεί. Δυστυχώς με τους κανονισμούς θορύβου που θεσπίστηκαν εξαφανίστηκε από τους ουρανούς μαζί σχεδόν με το κλείσιμο του Ελληνικού αφού η Βρετανική κυβέρνηση δεν έδωσε ιδιαίτερη ώθηση στην ανάπτυξη του αεροσκάφους και των κινητήρων, με τελευταία προσπάθεια τα Ρουμάνικα Rombac. Τα τελευταία χρόνια τα BAC 1-11 ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένα ως VIP αεροσκάφη κυρίως στη Σαουδική Αραβία.

32 φωτογραφίες στο νέο άλμπουμ.
https://www.flickr.com/photos/187947476 ... 4252023073
 
Είχα πετάξει με Maersk Air BAC 1-11-400 to 1993 ή 1994 από Στουττγάρδη για Μπίρμινγκχαμ....έπαιζε συνέχεια με την ισχυ των κινητήρων στη μακριά τελική. . . Ωραίο αεροπλάνο, γενιά DC-9....τα πρόλαβα! :D
 
Το BAe 146 ξεκίνησε ως ιδέα και σχεδίαση από την Hawker Siddeley και υλοποιήθηκε - ολοκληρώθηκε από την British Aerospace το 1981. Η βασική ιδέα ήταν ένα μεσαίο αεροσκάφος με 4 turbofan κινητήρες χαμηλού θορύβου και να μπορεί να επιχειρεί σε μικρότερα αεροδρόμια και διαδρόμους. Η μετεξέλιξη του ήταν το Avro RJ που όμως έδωσε λίγα χρόνια ζωής στον τύπο. Η παραγωγή έκλεισε το 2002 με 387 αεροσκάφη να έχουν κατασκευαστεί.

Στο Ελληνικό δεν ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένο σαν πτήσεις ξένων επιβατικών εταιριών αλλά ήταν οικείο αφού το 1999 η Aegean παρέλαβε τα πρώτα της RJ100. Σαν BAe 146 ερχόταν τακτικότατα με πτήσεις cargo της ΤΝΤ.

https://www.flickr.com/photos/187947476 ... 4318009208

υ.γ. Coming next: Boeing 720 & 707-120
 
Επεσε και αυτο θυμα του Βρετανικου Συντηριτισμου..Ενα παρα πολυ καλο αεροπλανο που οι Βρεταννοι δυστυχως δεν ειχαν την επιχειρηματικη δεινοτητα να το πλασαρουν σωστα.. Οπως και πολλα αλλα αεροσκαφη( το ιδιο εκαναν και με τις αυτοκινητοβιομηχανιες τους βεβαια)
 
To Boeing 707 άλλαξε την ιστορία της παγκόσμιας αεροπορίας (και όχι επειδή το λέω εγώ που είναι το αγαπημένο μου αεροσκάφος :D ). Η πρώτη πτήση του πρωτότυπου (367-80) σημάδεψε την αρχή της Jet επανάστασης στην αεροπορική βιομηχανία.
Οι πρώτοι τύποι του 707, το -120 και το -020 (που αργότερα μετονομάστηκε σε Boeing 720) δεν ήταν ιδιαίτερα συχνοί στα χρώματα των αεροπορικών εταιριών από το 1985 και μετά στο Ελληνικό αλλά είχαμε συχνές επισκέψεις από corporate αεροσκάφη. Οι εμφανίσεις δε των KC-135 αραίωσαν πολύ μετά το κλείσιμο της Αμερικάνικης Βάσης.

Στο νέο άλμπουμ φιγουράρουν 24 φωτογραφίες από 707-120, 707-138B Short body, 720, KC-135 (με την αρχική ονομασία Boeing 717) και ένα 707-420.

https://www.flickr.com/photos/187947476 ... 4381415536
 
Το 707 ήταν ένα «πραγματικό» αεροπλάνο.
Πραγματικά ένα από τα καλύτερα αεροσκάφη και πολλοί θα θέλαμε να το είχαμε πετάξει.

Χρονολογικά, το Comet δεν ήταν το πρώτο jet αεροσκάφος αερογραμμών ;

Συγχαρητήρια για τις φωτογραφίες !
 
Ευχαριστώ. Ναι, το Comet ήταν το πρώτο commercial Jet airliner αλλά υπήρξαν πολλά άλλα αεροσκάφη με jet κινητήρες από τα τέλη της δεκαετίας του '30. Με την παραγωγή όμως του 707 έγινε ο ντόρος (εξ ου και ο όρος "επανάσταση") της Jet εποχής με πολλούς τύπους επιβατικών αεροσκαφών να ξεπροβάλλουν από διάφορες κατασκευαστικές εταιρίες.
Μάλλον δεν το διατύπωσα σωστά. :rolleyes:
 
To 707-320 Intercontinental ήταν το best seller του τύπου και σίγουρα αυτό που κυριάρχησε όταν τα Jet αεροσκάφη κατέκλυζαν ολοένα και περισσότερο τους ουρανούς παγκοσμίως.
Τον Απρίλιο του 1965 η κραταιά και άκρως αναπτυσσόμενη Ολυμπιακή του Αρ. Ωνάση, έκανε την πρώτη της παραγγελία στην Boeing για το ολοκαίνουριο 707, το οποίο είχε σαρώσει τους λοιπούς τύπους αεροσκαφών στις πωλήσεις. Ήταν το δεύτερο jet της εταιρείας, μετά το De Havilland Comet που, παρ’ όλη την αποτυχία του σαν αεροσκάφος και τα πολύ συχνά ατυχήματα του, υπηρέτησε επαρκώς και χωρίς προβλήματα την Ολυμπιακή. Το πρώτο 707-384C παραδόθηκε στο Ελληνικό στις 11 Μαΐου 1966 με το δεύτερο να ακολουθεί 12 μέρες αργότερα και πρώτο δρομολόγιο το Αθήνα – Νέα Υόρκη. Το 1972 εγκαινίασε και το δρομολόγιο Αθήνα – Σύδνευ.
Η Ολυμπιακή παρήγγειλε άλλα 4 αεροσκάφη και το 1973 προχώρησε στην αγορά δύο μεταχειρισμένων αεροσκαφών από τη Northwest Orient Airlines, προκειμένου να καλύψει τις πτητικές της ανάγκες, μιας και τα δύο παλαιότερα αεροσκάφη του τύπου είχαν δρομολογηθεί προς πώληση, κάτι που τελικά έγινε το 1975.
Τα 707 και τα 720 υπηρέτησαν χωρίς προβλήματα την Ολυμπιακή και τελικά αποσύρθηκαν από το στόλο της το 1985 (για τα 720) και το 1990 (για τα 707).
Η ΟΑ επίσης, προχώρησε στην ενοικίαση από την Transasian ενός 707-139Β (9G-ACJ, c/n: 17903/10:cool:, μεταξύ Μαΐου – Οκτωβρίου 1978.

Στο Ελληνικό η παρουσία των 707 ήταν συχνότατη από πάρα πολλές εταιρίες και αυτό φαίνεται και από το φωτογραφικό μου υλικό την τελευταία 15ετία λειτουργίας του αεροδρομίου, με περισσότερο συχνές εμφανίσεις των cargo εταιριών. Είναι μεν 121 φωτογραφίες αλλά ενδιαφέρουσες ως την τελευταία.

https://www.flickr.com/photos/187947476 ... 4461239923
 
Η πιό ενδιαφέρουσα είναι το YR-JCC (JARO international, 1996). Είχε καταλήξει στο Σουδάν, ξέρουμε αν υπάρχει ακόμη; Δεν έχω στοιχεία.
ΥΓ. Για όσους δεν το αναγνώρισαν αμέσως είναι το πρώην SX-DBA.
 
Από όσο γνωρίζω δεν υπάρχουν operational 707 passenger ή cargo εκτός της πολεμικής αεροπορίας του Ισραήλ και των Η.Π.Α. To πρώην SX-DBA έχει αποσυρθεί στο Khartoum από το 2011.
 
Top