Aegean's Airbus Α320 Family

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Φίλε CHRISTOS55,

Δεν έχω καταλάβει πως έχεις φτάσει στο συμπέρασμα ότι "άμα δεν έχεις λεφτά, νοικιάζεις, άμα έχεις αγοράζεις"...

Δες τα στοιχεία, π.χ. για την Emirates ( ο μισός στόλος τουλάχιστον με leasing ) :
https://www.planespotters.net/airline/Emirates

Qatar Airways ( η αποθέωση του leasing ):
https://www.planespotters.net/airline/Qatar-Airways

Lufthansa ( Περίπου 10% του στόλου και μάλιστα σε σχετικά πρόσφατες παραλαβές ):
https://www.planespotters.net/airline/Lufthansa

Cathay Pacific ( Περίπου 15% του στόλου με leasing ) :
https://www.planespotters.net/airline/Cathay-Pacific

KLM ( τουλάχιστον το ένα τρίτο του στόλου με leasing ) :
https://www.planespotters.net/airline/K ... h-Airlines

Άλλες εταιρίες πολύ και άλλες λίγο, χρησιμοποιούν το leasing όχι γιατί "δεν έχουν λεφτά" ( άλλωστε επίτηδες σου παραθέτω παραδείγματα από επιτυχημένες και εύρωστες εταιρίες - προ COVID-19 εποχής ) , αλλά γιατί τους συμφέρει περισσότερο από την ιδιοκτησία του αεροσκάφους για πολλούς και διάφορους λόγους.

Παρατηρώ ότι έχεις μια αρνητική εμμονή με την Αιγαίου, αλλά θα σου έλεγα να δεις το leasing ως αυτό ακριβώς που είναι: άλλο ένα χρηματοπιστωτικό εργαλείο που χρησιμοποιείται και από τις καλύτερες εταιρίες του αεροπορικού κλάδου. Ανάμεσά τους και η Αιγαίου! ;)
 
Δε νομίζω ότι υπάρχουν πολλές εταιρείες που αγοράζουν αεροσκάφη με μετρητά από το ταμείο τους. Είτε τα αγοράζουν με δάνειο είτε τα κάνουν μέσω leasing πάλι μια δόση πληρώνουν. Οι αγορές αυτές θεωρούνται επενδύσεις και αποσβαίνονται σε βάθος χρόνου μέσα από το μελλοντικό τους cash flow
 
Καλοί μου φίλοι, καταλαβαίνεται τι διαβάζεται? γνωρίζετε Ελληνικά? Ξαναδιαβάστε σας παρακαλώ και μην πετάτε την μπάλα στην κερκίδα. "Επίσης δεν έγραψα ποτέ ότι είμαι υπέρ της αγοράς και κατά της ενοικίασης α/φων. Έγραψα πως όταν έχεις μετρητό αγοράζεις, αν δεν έχεις νοικιάζεις. Ανάλογα με το οικονομικό της η κάθε εταιρεία πραγματοποιεί και τις συμβάσεις της". Μιάς και έγραψες για τις άλλες εταιρείες και η Αιγαίου έχει νοικιασμένο το 90% του στόλου της. Αυτό δεν σημαίνει τίποτα. Επιθυμεί να έχει στόλο με τόσα α/φη βρήκε τον τρόπο και τα έχει. Αν όμως θέλεις να έχεις μετρητά για την στραβή τότε δεν αγοράζεις (όπως λένε) ούτε κάνεις φιέστες. Και κάτι βασικό δεν τα έχω με την Αιγαίου ούτε εργάζομαι στο χώρο. Άλλες είναι οι δραστηριότητές μου. Δεν έχω όμως και παρωπίδες.
 
Ένα πολύ απλό πλεονέκτημα του μοντέλου Sale & Lease Back αντί του απευθείας leasing είναι το εξής:

Στην περίπτωση του απευθείας leasing ο εκάστοτε operator αξιοποιεί το διαθέσιμο στόλο (ή σμήνος) του lessor. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε σμήνος όπου τα αεροσκάφη έχουν άλλο configuration, άλλο Weight Variant κλπ, παρότι φυσικά μπορεί να είναι ίδιου τύπου και με ίδιους κινητήρες.

Στην περίπτωση του Sale & Lease Back η Aegean αποφασίζει το configuration των αεροσκαφών και διαπραγματεύεται η ίδια με την Airbus το κόστος, τον εξοπλισμό, τα πακέτα ανταλλακτικών, τα αντισταθμιστικά οφέλη, τον χρονικό ορίζοντα της παράδοσης των Α/Φ κλπ.

Στο γιατί όχι απευθείας αγορά, φαντάζομαι ότι έχει να κάνει με χρηματοπιστωτικά κριτήρια.

Υποψιάζομαι ότι στο μοντέλο Sale & Lease Back, στην πραγματικότητα ποτέ δεν υπάρχει η ροή κεφαλαίου “Ταμείο Aegean -> ταμείο Airbus”, αλλά στην ουσία τα αεροσκάφη αγοράζονται με κάποιου είδους πίστωση και πρακτικά τα πληρώνει ο lessor και η Aegean πληρώνει μόνο το leasing. Δεν το λέω με βεβαιότητα αυτό, είναι μια προσωπική αντίληψη επί του θέματος
 
vassilis1924":20wrtr9w said:
Υποψιάζομαι ότι στο μοντέλο Sale & Lease Back, στην πραγματικότητα ποτέ δεν υπάρχει η ροή κεφαλαίου “Ταμείο Aegean -> ταμείο Airbus”, αλλά στην ουσία τα αεροσκάφη αγοράζονται με κάποιου είδους πίστωση και πρακτικά τα πληρώνει ο lessor και η Aegean πληρώνει μόνο το leasing. Δεν το λέω με βεβαιότητα αυτό, είναι μια προσωπική αντίληψη επί του θέματος

Ισχύει αυτό για την περίπτωση που η εταιρεία αποφασίζει εξ αρχής να κάνει το Sale&Lease back. Αυτό βέβαια μπορεί να γίνει οποιαδήποτε στιγμή όχι μόνο κατά την αγορά του
 
Άρα στην περίπτωση των neo, αυτό που έχω καταλάβει δεν πρέπει να απέχει και πολύ από την πραγματικότητα.
 
Ίσως επαναλαμβανόμαστε λίγο αλλα ας τα κάνουμε λιάνα. Από το πρόσφατο annual report της Αιγαίου:

Οσον αφορά την παραγγελια της αιγαίου κατευθείαν απότην Airbus και τα sale and lease backs
The Company signed Aircraft Purchase Agreement with Airbus S.A.S. which provides for the acquisition of a total of 30 new generation aircraft of the A320neo family, two types of A320neo and A321neo, with an option right of 12 additional aircraft. The order includes at least 10 aircraft of the highest A321neo version, with the option to increase of further converting part of the order from A320neo to A321neo. Aircraft deliveries are expected to begin within the first half of 2020 (2x aircraft), followed by deliveries of 8x aircraft in 2022 and 10 more for each year of 2023 and 2024.
The Company has also agreed sale and lease back agreements for 5x aircraft of the A320neo family, scheduled to be delivered in 2022,with a 12-year lease period.
In addition, the Company in February 2020 signed four 12-year sale and lease back agreements for the Airbus order deliveries scheduled in 2020 (2x aircraft) and in 2023 (2x aircraft).

Οποτε θέλω να πιστεύω ότι μάλλον έκαναν καλή δουλειά και εξασφάλισαν προ-covid τιμές και ορους για τα φετινά αεροπλάνα, επειδή ο,τι deal γίνεται μέσα στην κρίση δεν θα είναι και το καλύτερο για οποιαδήποτε αεροπορική,από τη στιγμή που εκμεταλλεύονται την κατάσταση οι εταιρίες leasing.

Τα υπόλοιπα νεα αεροπλάνα μέχρι το 2022 είναι leased :

In addition, the Company entered into lease agreements for 15x aircraft of the A320neo family as per the following schedule: 8x in 2020 and 7x in 2021, of 12-year lease period.

Επίσης βρήκα τα εξής ενδιαφέροντα:

On January 17, 2020 AEGEAN proceeded with a €8,0 mil. share capital increase on its wholly owned AEGEAN Cyprus subsidiary (100%). In addition, on February 27, 2020 the parent company participated and fully covered the issuance of a six-month Common Bond Loan of a total of USD 18,0 mil. The reason for the share capital increase and the bond loan issuance (alongside with company’s existing liquidity) was to finance the purchase of two used aircraft from the subsidiary AEGEAN Cyrpus Ltd.The two aircraft were already leased by AEGEAN, when the purchase was decided. The seller was the aircraft’s lessor, the buyer was AEGEAN Cyprus and the transfer of the ownership took place on January 17th, 2020 and on February 28th, 2020.
Όταν έλεγαν ότι θέλουν να αυξήσουν τον αριθμό ιδιοκτητων αεροπλάνων λοιπόν δεν αναφέρθηκαν αποκλειστικά στα neo.

..και όσο για την Animawings
AEGEAN on March agreed to proceed with a minority shareholding participation of 25% in the newly established airline Animawings, member of the Romanian Memento group, for € 412.000,00 thousand. Memento Group is one of Romania’s most significant travel groups and has not been a long-standing customer of AEGEAN, chartering aircraft with flights from several Romanian cities to Greece and particularly to Crete, Rhodes and Corfu. The newly established airline plans to launch charter flights from Romania in the beginning of May and will be operatedand managed by Memento Group.

Αυτά, my two cents που λένε και στο χωριο μου. :mrgreen:
 
Το (μελλοντικό) SX-NED επέστρεψε στη βάση του (TLS) από το LFBF που είχε πάει για προσωρινή στάθμευση. Πιθανολογώ λόγω επικείμενης παράδοσης στην εταιρία.
 
Alex-LGSA":1yix5s5u said:
Ίσως επαναλαμβανόμαστε λίγο αλλα ας τα κάνουμε λιανά. Από το πρόσφατο annual report της Αιγαίου:

The Company has also agreed sale and lease back agreements for 5x aircraft of the A320neo family, scheduled to be delivered in 2022,with a 12-year lease period.
In addition, the Company in February 2020 signed four 12-year sale and lease back agreements for the Airbus order deliveries scheduled in 2020 (2x aircraft) and in 2023 (2x aircraft).
In addition, the Company entered into lease agreements for 15x aircraft of the A320neo family as per the following schedule: 8x in 2020 and 7x in 2021, of 12-year lease period.

Όταν έλεγαν ότι θέλουν να αυξήσουν τον αριθμό ιδιοκτητων αεροπλάνων λοιπόν δεν αναφέρθηκαν αποκλειστικά στα neo.
Αυτά, my two cents που λένε και στο χωριο μου. :mrgreen:
Τελικά ποιά είναι τα ιδιόκτητα αεροπλάνα τής Aegean? Πόσα είναι;
 
GP707":tc9o7b1p said:
Το (μελλοντικό) SX-NED επέστρεψε στη βάση του (TLS) από το LFBF που είχε πάει για προσωρινή στάθμευση. Πιθανολογώ λόγω επικείμενης παράδοσης στην εταιρία.


Προ 5ημέρου Customer Acceptance Flight για το SX-NED (MSN 10047).
Άντε και στο 321...
 
Top