Πτώση Α320 της Pakistan International Airlines

Εδώ όλες οι πληροφορίες και ερωτήσεις για αεροπορικές τραγωδίες, προσγειώσεις ασφαλείας κτλ.
Άβαταρ μέλους
flesland
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2135
Εγγραφή: 14 Σεπ 2008, 17:47
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDK
x 301

Πτώση Α320 της Pakistan International Airlines

Δημοσίευσηαπό flesland » 22 Μάιος 2020, 13:43

Πτώση ενός Α320 της ΡΙΑ πριν λίγο στο κοντά στο Καράτσι, χωρίς περισσότερες πληροφορίες για τα αίτια ως τώρα. 99 επιβάτες και 8 πλήρωμα στον αεροσκάφος.

https://www.bloomberg.com/news/articles ... rd-crashed

Βίντεο από το σημείο της πρόσκρουσης, που φαίνεται να είναι σε κατοικημένη περιοχή:

https://www.aviation24.be/airlines/airb ... -pakistan/
0 x


Άβαταρ μέλους
Nontas
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 350
Εγγραφή: 25 Απρ 2007, 19:06
x 97

Re: Πτώση Α320 της Pakistan International Airlines

Δημοσίευσηαπό Nontas » 23 Μάιος 2020, 00:30

Απο τα πρώτα στοιχεία που έγιναν γνωστά:

Για κάποιο αδιευκρίνιστο μέχρι στιγμής λόγο το α/φος προσγειώθηκε με το σ/π επάνω, οι κινητήρες έπαθαν μεγάλη ζημιά απο την επαφή, έγινε go-around αλλά προφανώς λόγω της ζημιάς μετά από λίγο έχασαν ισχύ με αποτέλεσμα την συντριβή.
0 x

andrewrizos30
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: 28 Μαρ 2019, 19:52
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS

Re: Πτώση Α320 της Pakistan International Airlines

Δημοσίευσηαπό andrewrizos30 » 23 Μάιος 2020, 00:40

https://youtu.be/xfzwYKGLNnY

Στο παραπάνω βίντεο είναι οι τελευταίες συνομιλίες των πιλότων με τον πύργο ελέγχου.
Έχει ακουστεί και το ενδεχόμενο bird strike αλλά εφόσον έχει προηγηθεί απόπειρα για belly landing για μένα δεν είναι τόσο πιθανό σενάριο τα πουλιά στους κινητήρες
0 x

nikolaos87
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 12
Εγγραφή: 14 Απρ 2020, 15:21
x 1

Re: Πτώση Α320 της Pakistan International Airlines

Δημοσίευσηαπό nikolaos87 » 23 Μάιος 2020, 01:00

Μηπως εμεινε απο καυσιμα??αυτο λενε οι πακιστανοι του λονδινου....
0 x


andrewrizos30
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: 28 Μαρ 2019, 19:52
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS

Re: Πτώση Α320 της Pakistan International Airlines

Δημοσίευσηαπό andrewrizos30 » 23 Μάιος 2020, 01:18

Δύσκολο, συνήθως έχουν αρκετά καύσιμα για τουλάχιστον 1 ώρα ακόμα.
0 x

nikolaos87
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 12
Εγγραφή: 14 Απρ 2020, 15:21
x 1

Re: Πτώση Α320 της Pakistan International Airlines

Δημοσίευσηαπό nikolaos87 » 23 Μάιος 2020, 10:41

Και μενα το σεναριο φταιω μου φανηκε δυσκολο....για να δουμε τι θα δειξει...πως εμεινε απο κινητηρες και οι 2 βγηκαν off ξαφνικα αραγε??
0 x

Άβαταρ μέλους
Nontas
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 350
Εγγραφή: 25 Απρ 2007, 19:06
x 97

Re: Πτώση Α320 της Pakistan International Airlines

Δημοσίευσηαπό Nontas » 23 Μάιος 2020, 11:43

Το έγραψα στο προηγούμενο μήνυμα.
Οι κινητήρες καταστράφηκαν από ακούσιο belly landing, Πιθανώς ξεχάσαν να κατεβάσουν το σ/π -όσο απίθανο κι αν ακούγεται και κατόπιν επιχείρησαν go-around.
Στις συνομιλίες με το ATC ακούγεται το warning οτι πάνε για προσγείωση με το σ/π επάνω ή ανασφάλιστο.
0 x


nikolaos87
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 12
Εγγραφή: 14 Απρ 2020, 15:21
x 1

Re: Πτώση Α320 της Pakistan International Airlines

Δημοσίευσηαπό nikolaos87 » 23 Μάιος 2020, 11:48

Απιστευτο αυτο οντως...
0 x

telephoner
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: 04 Μαρ 2020, 23:15
x 1

Re: Πτώση Α320 της Pakistan International Airlines

Δημοσίευσηαπό telephoner » 23 Μάιος 2020, 17:14

Όντως απίστευτό να το ξέχεσαν με το Master Warning να "χτυπάει" και το GPWS να "φωνάζει" TOO LOW, GEAR.

Ωστόσο εδώ φαίνεται ότι οι κινητήρες έχουν υποστεί ζημιά καθώς και το RAT σε λειτουργία, κάτι που υποθέτω σημαίνει Dual Engine Failure :
Εικόνα

Και σε αυτό το τo video φαίνεται ότι το σ/π έχει κατέβει (εκτός και αν βλέπω λάθος).
0 x

Άβαταρ μέλους
george 150
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 173
Εγγραφή: 15 Μαρ 2012, 17:07
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGSM
x 48

Re: Πτώση Α320 της Pakistan International Airlines

Δημοσίευσηαπό george 150 » 23 Μάιος 2020, 17:59

Πιο ρεαλιστικό σενάριο είναι να προέκυψε ένδειξη μη ασφάλισης κάποιου σκέλους, το πλήρωμα να ανέσυρε το σύστημα προσγείωσης απασχολούμενο με το πρόβλημα και να έκανε go around καθυστερημένα, με αποτέλεσμα την αναπόφευκτη επαφή των κινητήρων με τον διάδρομο...
0 x
Pax exp: DC3, B732, B727, AT72, AT43,ΑΤ46, E145, A306, RJ1H, Α321,A320, A319, Α300, MD82, B738, JS41,DH8A, DH8D, SW4,ΑΒ205,PA36.


PILOT-737
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 125
Εγγραφή: 06 Μαρ 2005, 04:19
x 65

Re: Πτώση Α320 της Pakistan International Airlines

Δημοσίευσηαπό PILOT-737 » 23 Μάιος 2020, 21:06

Από τη στιγμή που υπάρχουν ενδείξεις ότι οι κινητήρες ακούμπησαν στον διάδρομο, οι περισσότεροι συμπεραίνουν ότι το master warning που ακούγεται στο readback του Landing clearance έχει να κάνει με το σύστημα προσγείωσης.

Το συμπέρασμα είναι λίγο βιαστικό, διότι δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο του να αναγκάστηκε το πλήρωμα να κάνει go around από οποιοδήποτε άλλο warning. Σε περίπτωση warning που δεν συνδέεται με το landing gear, η επιλογή του συστήματος προσγείωσης στην θέση up, πριν να διασφαλιστεί το safe flight path του αεροσκάφους, θα έχει προκαλέσει την επαφή των κινητήρων.

On May 23rd 2020 Karachi Airport reported based on CAA inspection report that the runway inspection revealed scrape marks of the left engine start 4500 feet down the runway, the right engine scrape marks begin 5500 feet down the runway. About 6000-7000 feet past the runway threshold the scrape marks end.

Το ότι το αεροσκάφος έπιασε 4500 πόδια μέσα στον διάδρομο, και το ότι δεν υπάρχουν στοιχεία που να δείχνουν επαφή άλλου μέρους της ατράκτου (ουρά), φανερώνουν υπερβολική ενέργεια μέχρι την στιγμή που αυτό ξεκόλλησε από τον διάδρομο.

Η rat κάνει extend αυτόματα όταν σταματήσουν να τροφοδοτούνται οι 2 main AC bars. Αυτό σημαίνει ότι δεν λειτουργούν τα generators των κινητήρων. Μπορεί να είναι αποτέλεσμα πτώσης των στοιχείων του κινητήρα (engine failure), όμως μπορεί να είναι και αποτέλεσμα ζημιάς του generator κατά την επαφή του καλύμματος του κινητήρα με τον διάδρομο.
2 x

Άβαταρ μέλους
Nontas
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 350
Εγγραφή: 25 Απρ 2007, 19:06
x 97

Re: Πτώση Α320 της Pakistan International Airlines

Δημοσίευσηαπό Nontas » 27 Μάιος 2020, 13:05

Απο στοιχεία ταχύτητας και ύψους των τελευταίων λεπτών της πτήσης μεσω flightradar24 φαίνεται οτι η προσέγγιση ήταν τρελά unstabilized.
Ξεκίνησε με +8000ft και +110KIAS πάνω απο το συνηθισμένο. Το warning που ακούγεται ήταν από διάφορα flap&gear overspeeds. Φαίνεται οτι κάποια στιγμή προσπάθησαν να κατεβάσουν το gear, δεν κατέβηκε λόγω ταχύτητας (>260) και μετά το ξέχασαν μέσα στον καταιγισμό απο διάφορα overspeed warnings που έρχονταν απ τα flaps και την προσπάθεια για να προσγειωθούν.

Εικόνα

και σύγκριση με ένα "κανονικό" approach:

Εικόνα


οι εικόνες είναι απο flightradar24.com και aviation-safery.net
1 x

gioannis13
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: 16 Ιουν 2015, 10:15
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): EDW
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGMG
x 18
Επικοινωνία:

Re: Πτώση Α320 της Pakistan International Airlines

Δημοσίευσηαπό gioannis13 » 27 Μάιος 2020, 13:38

Το πολύ κακό είναι ότι δεν βρήκαν το cvr,για την ακρίβεια βρήκαν μόνο το κουτί ...(χωρίς τα έντερα !) ...
0 x


Άβαταρ μέλους
AGV
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 546
Εγγραφή: 13 Απρ 2011, 22:03
Τοποθεσία: Ύπαιθρος
x 128

Re: Πτώση Α320 της Pakistan International Airlines

Δημοσίευσηαπό AGV » 27 Μάιος 2020, 15:22

Δεν σημαίνει ότι δεν πρόκειται να βρουν τη μνήμη! Απλώς η ανεύρεσή του γίνεται δυσκολότερη. Ας ελπίσουμε ότι θα την βρουν!
0 x

Άβαταρ μέλους
flesland
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2135
Εγγραφή: 14 Σεπ 2008, 17:47
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDK
x 301

Re: Πτώση Α320 της Pakistan International Airlines

Δημοσίευσηαπό flesland » 27 Μάιος 2020, 15:28

Nontas έγραψε:Απο στοιχεία ταχύτητας και ύψους των τελευταίων λεπτών της πτήσης μεσω flightradar24 φαίνεται οτι η προσέγγιση ήταν τρελά unstabilized.
Ξεκίνησε με +8000ft και +110KIAS πάνω απο το συνηθισμένο. Το warning που ακούγεται ήταν από διάφορα flap&gear overspeeds. Φαίνεται οτι κάποια στιγμή προσπάθησαν να κατεβάσουν το gear, δεν κατέβηκε λόγω ταχύτητας (>260) και μετά το ξέχασαν μέσα στον καταιγισμό απο διάφορα overspeed warnings που έρχονταν απ τα flaps και την προσπάθεια για να προσγειωθούν.



Για να καταλάβουμε και οι υπόλοιποι, μπορεί η πάνω από το κανονικό ταχύτητα να οφείλεται σε κάτι άλλο από λάθος; Το αεροσκάφος δεν αντιδρά σε αυτήν την περίπτωση πέρα από τα warnings ;
0 x



Επιστροφή σε “Ατυχήματα και συμβάντα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες