Norwegian

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Όχι απαραίτητα. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι ζητά προστασία από τους πιστωτές της ούτως ώστε, μετά από μια διαδικασία αναδιάρθρωσης, να συνεχίσει τη λειτουργία της.
 
Η εταιρεία εγκαταλείπει τις long haul πτήσεις και επικεντρώνεται αποκλειστικά στην Ευρώπη. Αυτό σημαίνει ότι, πιθανότατα, θα ξεφορτωθεί το σύνολο των 787 της.

Θα διατηρήσει περίπου 50 737 (NG και MAX).

https://www.flightradar24.com/blog/norw ... no-longer/

Θυμίζω πως τον Ιούνιο η εταιρεία είχε ακυρώσει το σύνολο των παραγγελιών της προς τη Boeing (92 MAX και 5 787) απαιτώντας αποζημίωση για την καθήλωση και των δύο τύπων (τα 787 λόγω κινητήρων).

H Norwegian ζητάει 1 δισ. δολάρια από τη Boeing επειδή, όπως αναφέρει μεταξύ άλλων στη σχετική μήνυση, η αγορά των αεροσκαφών έγινε επειδή η Boeing τους πούλησε "ένα μάτσο ψέματα".

Αναφέρει ότι "Το πιλοτήριο των 737 μας παρουσιάστηκε ως state of the art, αλλά ήταν ολόιδιο με εκείνο του ξεπερασμένου προκατόχου του". Ενώ για τα 787 αναφέρει ότι ήταν "καταστροφή" και ότι έχουν κάνει πάνω από 100 αλλαγές κινητήρα χωρίς να έχει βρεθεί λύση στα προβλήματά τους.
https://www.aerotelegraph.com/en/boeing ... ck-of-lies
 
Καθόλου ακραίο, ίσα-ίσα αναγκαίο βήμα για ενίσχυση βιωσιμότητας μέσω οικονομίας κλίμακας.

Παρεμπιπτόντως η εταιρία όντως χρεωκόπησε και άλλαξε ιδιοκτήτες, οι παλαιοί μέτοχοι μείνανε με το 5% και το 95% πέρασε στα χέρια των πιστωτών της (δηλ. εταιρίες leasing και ομολογιούχοι) που αντάλλαξαν τις απαιτήσεις τους (χρέη, ομόλογα) με μετοχές σε μία νέα αναδιαρθρωμένη (=περικομμένη) Norwegian, που απ' ότι φαίνεται πέτυχε να επιζήσει και τώρα πάει για ανάπτυξη!
(για λεπτομέρειες δείτε μήνυμα #59 27/04/2020)
 
Last edited:
Σχήμα λόγου και ως συνθήκη :)
όπως εύστοχα αναφέρεις η Norwegian δεν είναι η παλιά ορθόδοξη μετά το dilution των παλιών μετόχων που ίσως πλέον έχει ξεπεράσει τα αναγραφόμενα μεγέθη, τότε η εικόνα είναι διαφορετική.
Ενδιαφέρουσα κίνηση από την Norwegian που μάλλον στοχεύει σε επέκταση δικτύου και connecting traffic (παρά το γεγονός ότι είναι LCC η ίσως hybrid). Η πρώτη σκέψη μου ήταν ότι μετά το bankruptcy η διοίκηση είχε αποδεκατιστεί, όποτε αγοράζουν τα overhead ή τις διοικητικές δομές για να υποστηρίξουν το δικό τους operation και business model. Το ότι θα λειτουργούν εντελώς αυτόνομα, δεν το πολύ συμμερίζομαι. Μάλλον θα είνα διακριτά brands, AOCs και business models. Τα Ε2 δεν τα βλέπω να μακροημερεύουν στον στόλο. Μετά την έξοδο από την Air Astana δεν θα μου έκανε εντύπωση να τα κάνουν phase out και αυτοί. Θα δείξει :rolleyes:
 
Top