Κρατική ενίσχυση στην Aegean

Μπράβο φίλε Pirate. Αυτή είναι συζήτηση.
#1. Συμφωνώ μαζί σου,
#2. Συμφωνώ να μην πάρουν. Καμία εμπιστοσύνη στο Δημόσιο management,
#3. Ξανά συμφωνώ. Όχι άλλα ρουσφέτια, φτάνει μπουχτίσαμε.
ΣΗΜ. Ούτε εγώ παίρνω μεροκάματο από κανέναν τους. Είμαι Έλλην Πολίτης όμως!!!!!!
 
Ας σταματήσει η επαναλαμβανόμενη αναφορά στην π.ΟΑ. Τι δουλειά έχει με το παρών θέμα. Μνημονεύεται κάτι που έχει πεθάνει. 2 σελίδες με ως επι το πλείστον εκτός θέματος αναφορές και αερολογίες. Μερικοί έφτασαν να κρατικοποιήσουν την Aegean, έλεος δηλαδή.

Έχετε κάποια συγκεκριμένη πληροφορία για την μορφή της ενίσχυσης που σκοπεύει να παρέχει η κυβέρνηση? Δεκάδες άλλες επιχειρήσεις στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή έχουν ήδη λάβει κρατική βοήθεια/ενίσχυση. Δεκάδες άλλες αεροπορικές στην Ευρώπη και στον κόσμο έχουν πάρει κρατικά δάνεια/ενισχύσεις από τις κυβερνήσεις τους. Γιατί συγκεκριμένα η ενίσχυση της Aegean σας δαιμονίζει τόσο μέχρι να φτάνετε να κάνετε συγκρίσεις με την π.ΟΑ. Δεν έχει καμιά σχέση η π.ΟΑ στην όλη. Φτάνει! Κοιτάμε το παρών και το μέλλον.

Η Aegean, όπως και κάθε υγιής ελληνική επιχείρηση έχει δικαίωμα να ζητήσει για βοήθεια για όσο διαρκεί αυτή η πρωτοφανής περίοδος που διανύουμε. Η όλη κουβέντα πρέπει να γίνει πάνω στο μέγεθος της βοήθειας και τους όρους γύρω από αυτήν. Είπαμε να κάνουμε υποθέσεις αλλά η κουβέντα έχει ξεφύγει από την πρώτη κιόλας δημοσίευση.

Αφού οι διαχειριστές αδυνατούν να επιβάλουν μια τάξη ας κλειδώσει το θέμα και να ανοίξει μόλις γίνουν γνωστές περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την μορφή, το μέγεθος και τους όρους.
:deadthread:
 
Φίλε CHRISTOS55,

Μας ζητάς να κάνουμε προτάσεις...

Ανόμοια με άλλους εδώ μέσα, εγώ ΔΕΝ τα ξέρω όλα, ούτε ειδικός είμαι. Άρα, ότι και να λέω εγώ είναι περιττό.

Επειδή όμως έχω κοινή λογική και υγιή σκέψη, θα σου πω τι θεωρώ ότι είναι λογικό για μένα στην περίπτωση της Αιγαίου ( και ως αρχή, αυτό ισχύει για κάθε υγιή αεροπορική εταιρία στην Ελλάδα, αλλά με διαφορετικά νούμερα ) :

1. Θα περίμενα το κράτος να δώσει ένα συμβολικό ποσό σαν αποζημίωση επειδή οι κυβερνητικές αποφάσεις ήταν αυτές που προκάλεσαν επιχειρησιακό, άρα και οικονομικό πρόβλημα στην Αιγαίου ( κλείσιμο συνόρων, περιορισμοί / απαγορεύσεις στα ταξίδια ). Ίσως ένα ποσό αντίστοιχο με τις εργοδοτικές εισφορές για έναν η δύο μήνες.

2. Ένα δάνειο που θα καλύψει τα έξοδα της Αιγαίου για τους μήνες Μάρτιο ως και Ιούνιο. Σύμφωνα με την Αιγαίου το ποσό που χάνει κάθε μήνα είναι περίπου 30 εκατομμύρια ευρώ. Ίσως προαιρετικά να καλύψει και όλο το υπόλοιπο έτος μέχρι 31 Δεκεμβρίου με ένα μικρότερο ποσό, π.χ 10 εκατομμύρια ανά μήνα ( δηλ ένα δάνειο συνολικού ύψους 120 έως 180 εκατομυρίων ευρώ ) .

3. Αυτό το δάνειο θα πρέπει να είναι με το χαμηλότερο επιτόκιο της αγοράς και για περίοδο που θα επιλέξει η Αιγαίου, ίσως 10ετες.

Το κράτος δεν κάνει χάρη στην Αιγαίου. Κάνει μια λογική κίνηση για να προστατεύσει τα δικά του συμφέροντα.
Σκεφτείτε: Η Αιγαίου πληρώνει ετησίως γύρω στα 30 εκατομμύρια σε φόρους. Συν εισφορές στα ταμεία. Γιατί να χάσει αυτό το εισόδημα το κράτος και να το αντικαταστήσει με την υποχρέωση του να πληρώσει ταμείο ανεργίας για 3,000 κόσμο; Γύρω στα 15 εκατομμύρια δηλαδή για έναν χρόνο....

Και ναι, να ισχύσει το ίδιο για την Sky Express και κάθε αεροπορική εταιρία που είναι υγιής ...
 
Ωραία ακούγεται η πρόταση να δοθει μια αποζημίωση στην aegean για την επιβολή της καραντίνας από το κράτος...Όμως καταλαβαίνεις ότι μια τέτοια απόφαση ανοίγει το δρόμο για διεκδικησεις απο τους πάντες που έχασαν..από τον περιπτερά μέχρι και τον πλοιοκτήτη που σταμάτησε τα δρομολόγια..
Το δάνειο είναι πιο πιθανό αλλα όπως ανέφερα πιο πάνω και γίνεται σε όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις που διαβάζουμε, θα πρέπει να δοθεί ως αντάλλαγμα ένα ποσοστό μετοχών ...η περίπτωση της Lufthansa και των όρων που έχουν τεθεί από το γερμανικό κράτος εχουν μεγάλο ενδιαφέρον...δεν ξέρω αν επιτρέπεται να δίνει χρήματα το δημόσιο χωρίς να υπάρχουν εχέγγυα..
Τέλος, για τον thanosp δεν κατάλαβα που ακριβώς έχει ξεφύγει το θέμα μας, και δεν μπορούν να το ελέγξουν οι admin... περιορισμός στο το θα γράφει κάποιος περιγράφεται στους κανόνες του φόρουμ !τελευταια φορά που κοιταξα δεν είναι απαιτούμενο να συμμετέχουν μόνο οι experts της αεροπορικης επιστήμης.
 
Ένα επιπλέον θέμα, που έχει ξεφύγει και που γράφονται τα ίδια και τα ίδια χωρίς να υπάρχει κάτι ουσιαστικό νέο. Μέχρι νεοτέρας βάλω λουκέτο και εδώ.
 
temp

Εξετάζεται κρατική ενίσχυση ύψους 120 εκατ. ευρώ για την Αιγαιου σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο.
Παράλληλα προβλέπεται και ιδιωτική συμμετοχή ύψους 60 εκατ. ευρώ.

https://www.flash.gr/economy/1726247/pe ... imosio-vid

Το κράτος θα έχει το δικαίωμα αγοράς μετοχών της εταιρίας...
 
Re: Coronavirus και Aegean - Εξελίξεις και επιπτώσεις

^^^
Ναι όπως αναφέρει το παρακάτω ρεπορτάζ το Δημόσιο θα λάβει ως αντάλλαγμα μετοχές της Α3.

Από την πλευρά του, το ελληνικό Δημόσιο εκτιμάται ότι θα λάβει δικαιώματα προαίρεσης για μετοχές της Aegean που θα ασκήσει σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
https://www.capital.gr/epixeiriseis...otitas-apo-kratos-kai-metoxous-gia-tin-aegean
 
Re: Coronavirus και Aegean - Εξελίξεις και επιπτώσεις

Μετοχές της Αιγαίου το δημόσιο θα αποκτήσει λογικά μόνο εάν δεν αποπληρωθεί το ποσό με το οποίο θα ενισχυθεί η εταιρεία. Κάτι όπως έγινε στις τράπεζες. Πρόσφατο παράδειγμα η Τράπεζα Πειραιώς όπου το δημόσιο (λόγω μη πληρωμής υποχρέωσης) απέκτησε ποσοστό που φτάνει το 61%. Φαντάζομαι πως κάτι τέτοιο θα γίνει με την Αιγαίου.
 
Re: Coronavirus και Aegean - Εξελίξεις και επιπτώσεις

Με σημερινή Χρηματιστηριακή Αξία της Εταιρείας στα 279.240,861€ τα 120.000.000€ αντιστοιχούν στο 43% της αξίας της Εταιρείας.
Όταν όμως κάποιος παίρνει Δάνειο, ο Εκδότης ζητάει αντίστοιχες εγγυήσεις και για την εγγύησή του το Κράτους θα πρέπει να κρατάει κάποιο ενέχυρο (το 43% των μετοχών στην προκειμένη περίπτωση). Με το 43% των μετοχών φυσικό είναι να πάρει και τις αντίστοιχες θέσεις στο Δ.Σ. Όταν η Εταιρεία ξεπεράσει το πρόβλημα (το εύχομαι να γίνει πολύ σύντομα) και ορθοποδήσει, αν επιθυμεί μπορεί να επαναγοράσει τις Μετοχές από το Κράτος και να παραμείνει και πάλι καθαρά Ιδιωτική με το όποιο όφελος από την τότε αξία των μετοχών να το καρπώνεται το Κράτος. Την όποια ζημιά όμως ποιος θα την πληρώσει? Αν τώρα υπολογίσουμε και τα άλλα 60 εκατ. € από την αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου (από τους μετόχους) καθώς και τα 200 εκατ. € από το προσφάτως εκδοθέν Ομόλογο καταλαβαίνετε ποια είναι η αξία της Εταιρείας και ποιες οι υποχρεώσεις της. Είμαι σίγουρος ότι τώρα θα επανεμφανιστούν πάλι οι καλοθελητές να με επικρίνουν, δεν πειράζει όμως δεν θα τους απαντήσω. Όσοι καταλαβαίνουν καταλαβαίνουν. Να ξέρετε όμως ότι στηρίζω την ύπαρξη και αυτής και όλων των άλλων Ελληνικών Αεροπορικών Εταιρειών. Σε όλες τις Εταιρείες εργάζονται συνάνθρωποί μας και έχουν επενδυθεί κεφάλαια.έτσι για να είμαστε δίκαιοι.
 
Re: Coronavirus και Aegean - Εξελίξεις και επιπτώσεις

(1) Το ποσοστό που θα μπορεί να λάβει το Δημόσιο θα εξαρτηθεί από τη τιμή άσκησης των warrants και όχι από τη σημερινή Χρηματιστηρίακή αξία των μετοχών.

(2) Την όποια ζημιά θα τη πληρώσει αυτός που έγραψες ότι θα πάρει και το κέρδος, δηλαδή το Δημόσιο. Δυστυχώς επενδύσεις με εγγυημένο κέρδος δεν υπάρχουν ή τουλάχιστον δε γνωρίζω εγώ να υπάρχουν.

(3) Η αξία μιας εταιρίας δεν υπολογίζεται από το μέγεθος του χρέους της. Σημαντικότεροι παράγοντες είναι για παράδειγμα η ικανότητα εξυπηρέτησης του, οι μελλοντικές ταμειακές ροές της εταιρίας, τα asset τα οποία έχει κτλ..

Όποια και αν είναι η τελική συμφωνία μακάρι τόσο η εταιρία όσο και το Δημόσιο να βγουν κερδισμένοι.
 
Top