Boeing 737 MAX

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας
OveLix":1709cjae said:
H Ryanair παρήγγειλε 75 ολοκαίνουργδιασημότερο ιπτάμενο σαπάκι του κόσμου.

Λογικά, θα ακολουθήσουν κι άλλοι διότι τίποτα καλύτερο δεν υπάρχει από ένα αεροσκάφος τεχνολογίας 60 ετών, με κινητήρες που δεν του ταιριάζουν και το οποίο χρειάστηκε σχεδόν δύο χρόνια για να πείσει τους regulators ότι δεν θα ξανασκοτώσει κανέναν.

Καλά και ασφαλή ταξίδια εύχομαι σε όσους το προτιμήσουν.

https://www.cnn.com/2020/12/03/business ... index.html
Μπορείς να φανταστείς βέβαια σε τι τιμή θα τα έκλεισε...
 
Αν έδωσε όσο ακριβώς αξίζουν τα ΜΑΧ (κοντά στο μηδέν), τότε είναι καλό ντιλ. Αλλιώς, τον έκλεψαν. :mrgreen:
 
Στέφος":vsugudl1 said:
1. Δεν ειναι τοσο απλο το θεμα το να αρχισει ενα αεροπλανο να πεταει ξανα. Υπαρχει μεγαλη διαδικασια, συμπεριλαμβανομενης και της εκπαιδευσης των πιλοτων, αλλα κυριως επανω στο αεροσκαφος, ειδικα οταν αυτο "καθεται" για μεγαλο χρονικο διαστημα (μεγαλυτερο των 6 εβδομαδων).
2. Αν δεν δωσει και η Κινα το "οκ", μην περιμενεις συντομα κινηση επανεναρξης πτησεων. Οι κινεζοι θα το χρησιμοποιησουν ως πολιτικο μοχλο πιεσης (ειμαι σιγουρος), για οσο το δυνατον περισσοτερο μπορουν, για να πιεσουν τις ΗΠΑ. Τουλαχιστον οσο θα ειναι προεδρος ο ακατανομαστος.
Δε νομίζω ότι η Southwest έχει λόγο να περιμένει το ΟΚ της Κίνας.


d|m|tr|s":vsugudl1 said:
Έχω ένα voucher των 40 Ευρώ και σκεφτόμουν να το εξαργυρώσω σε πτήση μέσα στον Απρίλιο. Λογικά μέχρι τότε θα έχει ακόμα τα 738... :| Ή οχι; :? :oops:
Λέει θα αρχίσει να τα παραλαμβάνει την άνοιξη του 2021.
Αν πετάξεις Απρίλιο και σε βάλουν σε MAX να παίξεις λαχείο. :twisted:
 
Κατα τη διαρκεια πτησης μεταφορας απο την Arizona στον Καναδα, στις 22.12, το 737 MAX 8 C-FSNQ της Air Canada παρουσιασε ενα προβλημα σε εναν κινητηρα και αναγκαστηκε να προσγειωθει στην Tucson. Περισσοτερες λεπτομεριες δεν εχουν γινει ακομα γνωστες...
 
Η Boeing συμφώνησε να πληρώσει 2,5 δισεκ. δολάρια σε πρόστιμα προς το αμερικανικό δημόσιο και αποζημιώσεις σε πελάτες και θύματα προκειμένου να λήξει η ποινική δίωξή της στις ΗΠΑ. Η Boeing, σύμφωνα με την ανακοίνωση, αντιμετώπιζε "κατηγορίες για συνωμοσία σε απάτη σχετικά με τον ελαττωματικό σχεδιασμό του αεροπλάνου" ("fraud conspiracy charges related to the plane’s flawed design").

Σύμφωνα με τους εισαγγελείς, οι δύο συντριβές «αποκάλυψαν δόλια και παραπλανητική συμπεριφορά [....] Οι υπάλληλοι της Boeing επέλεξαν την πορεία του κέρδους έναντι της ειλικρίνειας αποκρύπτοντας σημαντικές πληροφορίες από την FAA σχετικά με τη λειτουργία του αεροπλάνου 737 MAX και συμμετέχοντας σε μια προσπάθεια να καλύψουν την εξαπάτησή τους».

https://www.reuters.com/article/us-boei ... edirect=uk

Να σημειώσω ότι η συμφωνία αυτή αφορά μόνο το ποινικό σκέλος της υπόθεσης στις ΗΠΑ και μόνο για τις κατηγορίες που αναφέρονται. Δεν συμπεριλαμβάνει αποζημιώσεις σε θύματα για τις οποίες δεν έχει επιτευχθεί συμβιβασμός ή άλλες απαιτήσεις από αεροπορικές με τις οποίες η Boeing διαπραγματεύεται εξωδικαστικά.

Η συμφωνία δίνει τη δυνατότητα στη Boeing να μην καταδικαστεί για εγκλήματα που θα της αφαιρούσαν το δικαίωμα να συμμετέχει σε κρατικές προμήθειες, και, φυσικά, θωρακίζει όλα της τα στελέχη από τυχόν ποινικές διώξεις.
 
Νομίζω ότι τα 500 από τα 2.5 είναι για αποζημιώσεις των οικογενειών των θυμάτων....έτσι τουλάχιστον έγραφε το άρθρο που διάβασα....Όπως και να χει το 1/4 των κερδών του 19 και σίγουρα τραγικό να βάζουμε απλά μία τιμή σε νεκρούς...
 
dtrach προτείνεις να ΜΗΝ αποζημιώνονται οι οικογένειες των θανόντων δηλαδή σε περιπτώσεις τέτοιων ατυχημάτων που δεν ευθύνεται η αμέλεια του πιλότου, τρομοκρατική επίθεση ή φυσικά φαινόμενα αλλά οι εγκληματικές ενέργειες ενός οργανισμού/επιχειρηματικής οντότητας όπως στην περίπτωση αυτή της Boeing?
Αν όχι τότε προτείνεις διαφορετικό τρόπο υπολογισμού των αποζημιώσεων από το αμερικανικό σύστημα δικαιοσύνης?
Ποιον?
 
Έγραψα «Δεν συμπεριλαμβάνει αποζημιώσεις σε θύματα για τις οποίες δεν έχει επιτευχθεί συμβιβασμός». Η Boeing έχει συμβιβαστεί εξωδικαστικά με την πλειονότητα των συγγενών της πτήσης της Lion Air, συνεπώς τα παραπάνω ποσά δεν τους περιλαμβάνουν.
 
Πέρα από το οικονομικό, δεν υπάρχουν πολλοί τρόποι να αποζημιώσεις τους συγγενείς. Τα θύματα δεν γυρνάνε πίσω. Ίσως στην Ιαπωνία να κάνανε χαρακίρι.

Παρόλα αυτά κάποιος θα περίμενε τις διώξεις και φυλακή, εαν υπήρχε καταδίκη. Δεν μπορεί εν γνώσει τους αυτοί οι κύριοι να αφήναν ακατάλληλα αεροσκάφη να πετούν. Πέρα από το ηλίθιο του θέματος που βλάψαν (ίσως καταστρέψανε) μια ιστορική εταιρεία, το πιο σημαντικό είναι ότι οι ενέργειες τους ήταν δολοφονικές αφού γνωρίζανε τα προβλήματα. Η λύση μικρότερο μπόνους και χαμηλότερη τιμή μετοχής δεν είναι ποινή και για τα διευθυντικά στελέχη που πήραν την απόφαση και για τους μηχανικούς που γνωρίζανε αλλά δεν μιλήσαν.
 
Κανείς δεν ήθελε να ανακηρυχθεί η Boeing επισήμως εγκληματίας με απόφαση δικαστηρίου. Κάτι που θα συνέβαινε σίγουρα εάν η υπόθεση προχωρούσε.

Το νομικό τέχνασμα «Πληρώνω, αλλά δεν αποδέχομαι ευθύνη, με αντάλλαγμα την απαλλαγή μου» είναι διαδεδομένος τρόπος να εξαγοράζουν διάφορα καθάρματα την εξιλέωσή τους.

Το ίδιο αποδέχθηκε η διεθνής κοινότητα όταν ο Καντάφι πλήρωσε $1,5 δισ. στα θύματα του Λόκερμπι χωρίς ανάληψη ευθύνης, με αντάλλαγμα την άρση της απομόνωσης της Λιβύης (βασικά, του ίδιου του Καντάφι) από τις ευρωπαϊκές μπίζνες.

Το ίδιο έκανε η αμερικανική κυβέρνηση που πλήρωσε αποζημιώσεις στις οικογένειες των θυμάτων της Iran Air 655, αλλά πάλι χωρίς να αποδεχθεί ευθύνη. "Ex gratia" (χαριστικά) ήταν ο όρος που χρησιμοποίησε.

Όσο για τις ατομικές ευθύνες των στελεχών, καλώς ήλθατε στον κόσμο των Ανωνύμων Εταιρειών. Τον κόσμο όπου οι εταιρείες έχουν υπόσταση, δικαιώματα και ευθύνες για τις πράξεις τους, αλλά τα στελέχη τους όχι. Με άλλα λόγια, είναι πολύ πιθανότερο τα στελέχη της Boeing να καταδικάζονταν επειδή προξένησαν ζημιά στην εταιρεία με τις πράξεις τους, παρά για το ότι προξένησαν θανάτους στην Ινδονησία.
 
Top