LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

airfan":28kaxdj0 said:
Αυτο όμως που ξέχασε να αναφέρει το Δελτίο Τύπου της Fraport ,ειναι οτι απο 4/4/21 αυξάνονται και πάλι τα τέλη.. Συγκεκριμένα τετραπλασιάζονται τα τέλη προσγείωσης για τα μεγάλα αεροσκάφη, απο 1.68 στο 7.91 ο τόνος και αυξάνεται κατά 3 ακόμα ευρώ το τέλος επιβατών
https://www.fraport-greece.com/uploads/ ... 021_GR.pdf


Αυτά δεν γράφονται σε δελτίο τύπου, ειδικά αυτή την περίοδο στην παρακμή της οικονομίας :D
 
Εμείς καλά σχολιάζουμε εδώ τις αυξήσεις αλλά το θέμα είναι τι θέλαμε (ή τι θέλουμε) τελικά στα Ελληνικά αεροδρόμια. Τις παλιές μη επαρκείς και παλιές εγκαταστάσεις ενός διεθνούς αεροδρομίου με τα τέλη να παραμένουν τα ίδια ή -επιτέλους- σύγχρονα αεροδρόμια, terminals, εγκαταστάσεις κλπ με το τίμημα της αύξησης των τελών; Γιατί, τουλάχιστον όπως το καταλαβαίνω εγώ, τέτοια έργα και τα τέλη στο παλιό καθεστώς δε νομίζω ότι συνδυάζονται.
Το νέο terminal της Θεσσαλονίκης πάντως κατ εμέ είναι εντυπωσιακό και δικαιολογεί αύξηση τελών προκειμένου και οι υπηρεσίες που προσφέρει να είναι οι ανάλογες. Είναι κάτι σαν την αύξηση διοδίων στις Εθνικές οδούς. Εγώ τουλάχιστον προτιμάω να δώσω αυξημένα διόδια προκειμένου να ταξιδεύω με άνεση και ασφάλεια παρά να πληρώνω λίγα και να οδηγώ στις εθνικές 10 και 20 ετών πριν.
 
Δεν μπορώ να καταλάβω τη λογική του σχολίου για την αύξηση των τελών και το ότι αυτή δεν διαφημίζεται. Τα πράγματα είναι απλά. Ή θα συμβιβαστούμε με υποδομές δεκαετίας 70 και θα πληρώνουμε τα τέλη που πληρώνουμε, ή θα έχουμε καλύτερες υποδομές και υπηρεσίες και θα πληρώνουμε κάτι παραπάνω. Εκτός αν πιστεύουμε ότι η Fraport θα προχωρούσε σε αυτά τα έργα από την καλή της την καρδιά και όχι από την προσδοκία της να κάνει απόσβεση και να βγάλει κέρδη.
 
Επειδή οι μισές αλήθειες είναι μεγαλύτερο ψέμα απο το σκέτο ψέμα πάμε μια επανάληψη.

Τα τέλη επι κουμάντου ΥΠΑ στα αεροδρόμια ήταν 12 ευρώ για πτήσεις εντός χωρών Σένγκεν και 22 ευρώ για πτήσεις εκτός χωρών Σένγκεν.
Ενημερωτικά ΔΕΝ ήταν όλες οι χώρες της Ε.Ε. στην συνθήκη Σένγκεν. Για παράδειγμα το Ην. Βασίλειο και η Κύπρος δεν είναι στην Σένγκεν. Ενώ το μη μέλος της Ε.Ε. Ελβετία είναι.

Η σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων προβλέπει την αναπροσαρμογή των τελών -με το που έγινε η παραχώρηση- σε μια κοινή χρέωση 13 ευρώ ανεξαρτήτως χώρας ταξιδιού.
Με την ολοκλήρωση των προσυμφωνημένων έργων σε κάθε αεροδρόμιο αυξάνονται τα τέλη στα 18 ανα επιβάτη, πάλι ανεξαρτήτως αν αφορά ταξίδι σε χώρα εντός ή εκτός Σένγκεν.

Απλό?
Κατανοητό?
 
βλεπω οτι κάποιοι ενοχλήθηκαν απο την ανάρτησή μου, με την οποία ανέφερα οτι το Δελτίο Τύπου της Fraport που αναπαράγουν τα ΜΜΕ, αναφέρεται στην ολοκλήρωση των έργων και των ποσών που δαπανήθηκαν, κατά την εταιρεία, Την ίδια στιγμή έχει ανακοινωθεί ΜΟΝΟ μέσα απο τo site της Fraport η αύξηση των τελών απο τον Απρίλιο...και αυτό επειδή οφείλει να δημοσιεύει τα τέλη.
Η δικη΄μου λοιπόν ανάρτηση λέει οτι δεν συμπεριελήφθηκε και η παράλληλη αύξηση των τελών στο ίδιο Δελτίο Τύπου.
Αν οι κάποιοι θεωρούν οτι τέτοιου είδους αναρτήσεις είναι πέραν του αεροπορικού ενδιαφέροντος, δεν έχουν παρά να το διατυπώσουν και να σταματήσει κάθε είδους σχόλιο που θα αναφέρεται σε οικονομικά στοιχεία. Δεν ειναι ούτε μισές αλήθειες ουτε μισά ψέματα...Γίνεται αύξηση και μάλιστα τετραπλασιάζονται τα τέλη προσγείωσης...Αυτή ειναι η αλήθεια,!!!!... Τωρα, αν αύριο κάποιες loco εταιρείες προτιμήσουν άλλα πιό φτηνά αεροδρόμια σε άλλες χώρες, γιατί τους αφήνει περισσότερο κέρδος, ιδιαίτερα τη χρονική συγκυρία που περνάμε, θα πρέπει να το γνωρίζουμε και αυτό το στοιχείο..!!
 
Καραμήτρος Air":rca3bdqi said:
Τα τέλη επι κουμάντου ΥΠΑ στα αεροδρόμια ήταν 12 ευρώ για πτήσεις εντός χωρών Σένγκεν και 22 ευρώ για πτήσεις εκτός χωρών Σένγκεν.
Ενημερωτικά ΔΕΝ ήταν όλες οι χώρες της Ε.Ε. στην συνθήκη Σένγκεν. Για παράδειγμα το Ην. Βασίλειο και η Κύπρος δεν είναι στην Σένγκεν. Ενώ το μη μέλος της Ε.Ε. Ελβετία είναι.

Μια διόρθωση, αν μου επιτρέπεις: η χρέωση δεν αφορούσε προορισμούς Schengen /non Schengen, αλλά ΕΟΧ/ μη-ΕΟΧ* (Ευρωπαϊκός Οικονομκός Χώρος, που περιλαμβάνει ΟΛΗ την Ε.Ε. συν την Ισλανδία, τη Νορβηγία, την Ελβετία και το Λίχτενσταϊν).

Επιπλέον, τα τέλη μεταξύ εσωτερικών σημείων της Ελλάδας, επιβαρύνονται με 24% ΦΠΑ, πράγμα που σημαίνει ότι ο επιβάτης που ταξιδεύει μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, πληρώνει ανά κωδικό φόρου (tax box) περισσότερα τέλη από εκείνον που πετάει Θεσσαλονίκη - Φρανκφούρτη.

*Γνωστό και σαν E.E.A.
 
Ευχαριστούμε για την ενημέρωση airfan.
Γίνεται αύξηση και μάλιστα τετραπλασιάζονται τα τέλη προσγείωσης...Αυτή ειναι η αλήθεια,!!!!
Και παραπάνω από τετραπλασιασμό, από 1,68/τόνο πάει 7,91€/τόνο.
Είναι υπερβολική η τιμή; Μάλλον είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα και τον ανταγωνισμό:

Πάμε παρακάτω.
 
μπορούμε να κάνουμε συγκρίσεις και να γράφουμε επι ώρες...
επι του προκειμένου τώρα,
Πορτογαλία, όπου κάθε αεροδρόμιο έχει τις δικές του τιμές και εποχικές επίσης με κλιμακωτές χρεώσεις, δηλαδή οι πρώτοι 25 τονοι, οι επόμενοι ώς 50 κλπ κλπ.. Το σημαντικότερο είναι οτι πέρσι εκαναν έκπτωση σε ολα τα αεροδρόμια το 70% των τελών. Οι Αζόρες χρεώνουν περίπου 4 ευρώ τον τόνο....Επίσης οι επιβάτες intra Schengen πληρώνουν 8,36 στις Αζόρες και 9,88 στο Faro το καλοκαίρι...το πιό ακριβό ( International- non Schengen και καλοκαίρι) πάει 12,50 ευρώ.
To ακριβό Dubrovnik χρεώνει 11 ευρώ τον επιβάτη εξωτερικού.
Οι φίλοι μας οι Τούρκοι ανταγωνιστές, έχουν τεράστιες διαφορές στις χρεώσεις, τοσο Landing fees οσο και passenger ανάμεσα σε domestic και διεθνείς πτήσεις. Ενδεικτικά επιβάτες domestic 3 , διεθνείς 15 ευρώ.
Το θέμα μας είναι να κρατήσουμε ανταγωνιστικά τα αεροδρόμια και να έχουμε τουρίστες, ενώ οι ντόπιοι να μπορούν να ταξιδεύουν αεροπορικώς...Μη ξεχνάμε οτι σύντομα ο ΟΣΕ θα ειναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός σε χρόνο, αφού δεν θα χρειάζεται να πάει κάποιος στο αεροδρόμιο 1/2 ώρα, 1 ώρα πρίν , να περάσει ελέγχους,περιορισμούςε σε αποσκευές κλπ, παρά να φτάσει στον σιδηροδρομικό σταθμό απο όπου θα βγεί πάλι στο κέντρο της Αθήνας και οχι στο Βενιζέλο, πάλι 1 ώρα με το λεωφορείο... Αφού τελικά του προστεθούν και οι εξτρα χρεώσεις, φαντάζομαι οτι η Fraport θα κανει πολύ πιό εύκολη τη δουλειά των Ιταλών (ΟΣΕ)
 
Μπορεί στο SKG-ATH να γίνει καλή εναλλακτική το τρένο. Μόνο που ήδη σήμερα μέγαλο μέρος των επιβατών σ΄αυτό το δρομολόγιο έχουν ανταπόκριση από Αθήνα. Κι αυτοί δεν θα πάρουν το τρένο.

Όπως έγραψαν κι άλλοι: προτιμάω να πληρώσω κάποια Ευρώ παραπάνω, αλλά να έχω ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, χωρίς ατελείωτες ουρές, χαλασμένες εγκαταστάσεις, συνωστισμό κλπ. παντού.

Ανήκω στους μάλλον λίγους, που και το τελευταίο έτος συνέχισαν να πετάνε τακτικά από / προς Θεσσαλονίκη (εκτός από μέσα Μαρτίου με μέσα Ιουνίου), και οι εργασίες πραγματικά προχώρησαν ακρετά γρήγορα. Και παρά την πολύ μειωμένη κίνηση, παρά το γεγονός ότι μέσα στο κτήριο οι εργασίες δεν έχουν ακόμα τελειώσει (ιδιαίτερα στα καινούργια καταστήματα, εστιατόρια κλπ. – που με την πολύ μειωμένη ζήτηση ούτως ή αλλιώς μάλλον δεν θα άνοιγαν τώρα), βλέπεις τις βελτιώσεις.

Και όσον αφορά τα LCC: Σε μια στιγμή που πετάνε όλο και περισσότερο ακόμα από τα μεγάλα αεροδρόμια όπως FRA κλπ., αυτά με τα ακριβή τέλη και ότι αναγκάζονται να κλείσουν βάσεις, να σταματήσουν δρομολόγια για αυτό το λόγο απλά είναι δικαιολογίες εάν ένα δρομολόγιο δεν πηγαίνει καλά...
 
Μπορούμε να κάνουμε συγκρίσεις για ώρες, αλλά πως να συγκρίνουμε την έκπτωση 70% για το 2020 που η παγκόσμια οικονομία διαλύθηκε, και να συγκρίνω τη Θεσσαλονίκη με τις Αζόρες που είχαν (όλο το νησί το 2019) 350000 τουρίστες; Η Καβάλα που πλησιάζει αυτά τα νούμερα έχει 5,57€/τόνο, άρα όχι πολύ μακρία.

Το πόσο φόρο κλπ πληρώνει ο κάθε επιβάτης δεν καταλαβαίνω πως ακριβώς θα διώξει τις αεροπορικές. Μόνο έμμεσα φυσικά (αν δεν υπάρχει ζήτηση), αλλά αδυνατώ να πιστέψω ότι αν ένας επιβάτης πλήρωνε 250€/άτομο για να έρθει από το εξωτερικό και τώρα πληρώνει 256€/άτομο θα φύγει. Άσε που πρέπει να κάτσει να ψάξει στην ανάλυση του εισιτηρίου ότι είναι 18€ ο φόρος και να πει "α όχι, είναι πολλά, θα πάω στην Τουρκία φέτος που χρεώνουν 15€ φόρο στο αεροδρόμιο". :D

Μακάρι να πετύχει ο ΟΣΕ. Ο ανταγωνισμός θα ρίξει τις τιμές στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, και κερδισμένος θα είναι σίγουρα o επιβάτης. Ίσως έτσι μειώσει και το φόρο ανα επιβάτη στο εσωτερικό η Fraport κάποια στιγμή.
 
Top