Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

  • Thread starter Akis
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Re: Πρόγραμμα «Κρυοπλάνο»

lgav1966":383bnd8t said:
Το μόνο μειονέκτημα του υδρογόνου είναι ότι αποδίδει τέσσερις φορές λιγότερη ενέργεια από την κηροζίνη ανά μονάδα βάρους.

Kai einai kai eksairetika eyflekto. (call me Hindenburg...)
 
Re: Πρόγραμμα «Κρυοπλάνο»

seven4seven":2eyd79wi said:
Kai einai kai eksairetika eyflekto. (call me Hindenburg...)
....opws fainetai kai stis selides 21-24 tou prwtou link pou paratethike parapanw.... ;) ...opou fainontai kai sxetikes fwto me dokimes :rolleyes: ...

(Eixa proeidopoihsei oti...axizei :!: :twisted: :!: )
 
Τη δυνατότητα εκμάθησης ξένων γλωσσών εν πτήση προσφέρει η Singapore Airlines
Τρίτη, 19 Ιουλίου 2005






Τη δυνατότητα εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας κατά τη διάρκεια της πτήσης προσφέρει στο επιβατικό κοινό η αεροπορική εταιρία Singapore Airlines, μέσω ενός πλήρους interactive προγράμματος εκμάθησης ξένων γλωσσών που διαθέτει, το Berlitz(r) Word Traveler, το οποίο παρουσιάστηκε τον περασμένο μήνα.

"Οι επιβάτες της Singapore Airlines που επισκέπτονται μια ξένη πόλη δεν χρειάζεται πλέον να επικοινωνούν με νοήματα και χειρονομίες, καθώς η καινούρια υπηρεσία εκμάθησης γλώσσας έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να εξασφαλίζει την πρακτική κατανόηση μιας ξένης γλώσσας μέσω λέξεων και εκφράσεων `κλειδιά`", είπε η κ. Betty Wong, Vice-President Inflight Services.

Για την εκμάθηση τής κάθε γλώσσας υπάρχουν 4 βασικές κατηγορίες μαθημάτων: αριθμοί, ημερομηνίες, λεξιλόγιο και διάλογος. Υπάρχουν, επίσης, τεστ αυτοαξιολόγησης, παιχνίδια και σύστημα εξάσκησης προφοράς έτσι ώστε η εκμάθηση να είναι εύκολη, ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική.

Οι επιβάτες της Singapore Airlines έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε 11 γλώσσες: Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ισπανικά, Ιταλικά, Ελληνικά, Ρώσικα, Πορτογαλικά, Κινέζικα (Cantonese και Mandarin) και Ιαπωνικά. Επίσης από τα τέλη του 2005, οι επιβάτες θα έχουν στη διάθεση τους περισσότερες από 20 γλώσσες. Ως επιβράβευση της διάθεσης για μάθηση, κάθε επιβάτης που ολοκληρώνει όλη τη σειρά μαθημάτων μιας γλώσσας, λαμβάνει ένα πιστοποιητικό επιβράβευσης μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Το πιστοποιητικό υπογράφουν από κοινού η Singapore Airlines και η Berlitz(r) International.

Να σημειωθεί ότι το Berlitz(r) Word Traveler δημιουργήθηκε από την πρωτοπόρο εταιρία γλωσσικών υπηρεσιών στον κόσμο, Berlitz(r) International, η οποία μετρά 125 χρόνια εμπειρίας στο χώρο της διδασκαλίας, της μετάφρασης και των εκδόσεων παγκοσμίως. Από την άλλη, η Singapore Airlines είναι η πρώτη αεροπορική εταιρία στον κόσμο, που εφαρμόζει αυτό το interactive πρόγραμμα εκμάθησης ξένων γλωσσών στη συλλογή των ψυχαγωγικών προγραμμάτων της εν πτήση. Η υπηρεσία προσφέρθηκε για πρώτη φορά στα αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων A340-500 με προορισμό τη Νέα Υόρκη και το Λος `Αντζελες τον Ιούλιο του 2004, ενώ πλέον διατίθεται σε όλα τα αεροσκάφη με εξοπλισμό Wisemen3000.


source
http://www.traveldailynews.gr/new.asp?n ... egory_id=1
 
Γεμάτα πολλά από τα πλοία και τα αεροσκάφη με προορισμό τα Δωδεκάνησα για τον Αύγουστο
Τετάρτη, 20 Ιουλίου 2005



Δύσκολη εκτιμάται πως θα είναι η μεταφορά των εκδρομέων τον επόμενο μήνα προς τα Δωδεκάνησα, αφού όπως αναφέρουν τοπικά δημοσιεύματα, ήδη πολλά από τα δρομολόγια πλοίων και αεροσκαφών του Αυγούστου με προορισμό τα νησιά του Νομού, είναι ήδη κλεισμένα, ενώ σε μερικά από αυτά έχουν κιόλας αρχίσει να καταγράφονται λίστες αναμονής.

Οι πληρότητες αεροσκαφών των αεροπορικών εταιριών, που εξυπηρετούν τα Δωδεκάνησα, αγγίζουν το 100%, όσον αφορά στα δρομολόγια του Αυγούστου, ενώ παρόμοιο σκηνικό παρατηρείται και στα πλοία της γραμμής, όπου έχουν απομείνει διαθέσιμες ελάχιστες θέσεις.

Τα μεγαλύτερα προβλήματα φαίνεται όμως πως θα αντιμετωπίσουν, όσοι θελήσουν να περάσουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές στο νησί της Καρπάθου, αφού, όπως επεσήμανε και ο Νομαρχιακός Σύμβουλος, κ. Γιώργος Νισύριος στην τελευταία συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου "οι θέσεις, με το αεροσκάφος 37 θέσεων της Ο.Α. έχουν κλείσει εδώ και πολλές μέρες για ολόκληρο τον Αύγουστο, γεγονός που δημιουργεί εκ των πραγμάτων πρόβλημα για όσους θέλουν να ταξιδέψουν". "Οι λίστες αναμονής" πρόσθεσε "παρά το γεγονός ότι εκτελούνται 3 πτήσεις ημερησίως, ειδικά για Παρασκευή και Σάββατο, φθάνουν ακόμα και τα 15 άτομα, ενώ πρόβλημα παρουσιάζεται για τα σαββατοκύριακα κυρίως και για την πτήση από Αθήνα για Κάρπαθο".


source
http://www.traveldailynews.gr/new.asp?n ... egory_id=3
 
Τα δικαιώματα του ταξιδιώτη από το ΙΝΚΑ

Τα δικαιώματα του ταξιδιώτη, ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου, που ζούμε και των συχνών μεταφορών με τα μέσα μαζικής μεταφοράς λόγω διακοπών, επεσήμανε στο κοινό, με ανακοίνωση του το Ινστιτούτο Καταναλωτών - ΙΝΚΑ. Πιο συγκεκριμένα, το ΙΝΚΑ αναφέρει τα ακόλουθα:

Στο αεροπλάνο

Κατά την αγορά αεροπορικών υπηρεσιών, ζητάτε πάντοτε από την αεροπορική εταιρία ή το τουριστικό γραφείο, έγγραφη αναλυτική ενημέρωση για την κατηγορία των υπηρεσιών αυτών και τους όρους της συμβάσεως, που συνάπτετε την στιγμή που αγοράζετε το εισιτήριο σας. Ιδιαιτέρως εάν αγοράζετε εισιτήριο με ανοικτή ημερομηνία επιστροφής, απαιτήστε την στιγμή της αγοράς αναλυτική, έγγραφη ενημέρωση ως προς τις προθεσμίες και τους όρους, που έχει υποχρέωση η αεροπορική εταιρία να εκπληρώσει.
Εάν αγοράζετε οργανωμένο ταξίδι (πτήση και διαμονή ή άλλες υπηρεσίες) η ενημέρωση παρέχεται και μέσω διαφημιστικού φυλλαδίου, πάντα όμως πρέπει να είναι έγγραφη, πλήρης και ακριβής. Ο διοργανωτής του ταξιδιού ή ο πωλητής είναι υποχρεωμένος να ασφαλίζει μέσω ασφαλιστικής εταιρίας τις υπηρεσίες του, προκειμένου να προστατεύεστε από απρόβλεπτα γεγονότα, όπως, π.χ. η αδυναμία εκτελέσεως της πτήσης. Ελέγξτε επομένως, εγκαίρως εάν έχει τηρηθεί αυτή η υποχρέωση από το τουριστικό γραφείο.
Αν αναχωρείτε με τακτική πτήση από οποιοδήποτε αεροδρόμιο εντός Ευρωπαϊκής Ενώσεως και, μολονότι παρουσιασθήκατε εγκαίρως στον έλεγχο εισιτηρίων, η αεροπορική εταιρία σας αρνείται την επιβίβαση λόγω υπεράριθμων κρατήσεων, ο αερομεταφορέας θα έχει την υποχρέωση να απευθύνει αρχικά `έκκληση σε εθελοντές`, για να παραιτηθούν της κράτησης τους, με το ανάλογο αντιστάθμισμα. Για τους υπόλοιπους επιβάτες, η εταιρία οφείλει α) χρηματική αποζημίωση, β) τη δυνατότητα επιλογής θέσης σε άλλη πτήση με ταυτόχρονη καταβολή της τιμής του εισιτηρίου και γ) την παροχή βοήθειας κατά τη διάρκεια της αναμονής. Σε περίπτωση ματαίωσης της πτήσης, η αεροπορική εταιρία οφείλει να παρέχει αντίστοιχες επιλογές, όπως στην περίπτωση της άρνησης επιβίβασης. Δεν είναι υποχρεωμένη σε κάποιο είδος αποζημίωσης εάν μπορεί να αποδείξει `έκτακτες περιστάσεις που δεν μπορούσαν να αποφευχθούν`, ή στην περίπτωση που είχε ενημερώσει τον επιβάτη πέντε ημέρες πριν από την πτήση του. Σε περίπτωση μεγάλης καθυστέρησης, οι επιβάτες θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ της δυνατότητας αλλαγής πτήσης ή καταβολής της αξίας του εισιτηρίου με την παροχή βοήθειας κατά την περίοδο αναμονής.
Στις αποσκευές που παραδίδετε για μεταφορά, μην τοποθετείτε είδη μεγάλης αντικειμενικής ή υποκειμενικής αξίας. Μάθετε ότι σε περίπτωση απώλειας, η αεροπορική εταιρία αποζημιώνει με βάση το βάρος και όχι την πραγματική αξία του περιεχομένου των αποσκευών. Εάν πάντως, οι αποσκευές σας περιέχουν είδη αξίας, δηλώστε το εκ των προτέρων. Εάν κατά την άφιξη στον προορισμό σας, διαπιστώσετε απώλεια ή φθορά της αποσκευής σας, δηλώστε το αμέσως στην αεροπορική εταιρία και συμπληρώστε το ειδικό έντυπο για την αναζήτηση της αποσκευής, την αποκατάσταση ή αντικατάσταση της ή την αποζημίωση σας.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει καθιερώσει τα δικαιώματα των επιβατών που ταξιδεύουν αεροπορικώς και εργάζεται για την ενίσχυσή τους. Ιδού λοιπόν τα κυριότερα δικαιώματα που απολαμβάνει ο επιβάτης σήμερα:
Όταν ο επιβάτης το ζητά, ο ταξιδιωτικός πράκτορας πρέπει να του παρέχει άμεση πρόσβαση στις πληροφορίες που απεικονίζονται στο σύστημα του ηλεκτρονικού υπολογιστή, επιτρέποντας του να δει την οθόνη ή εκτυπώνοντας τα απεικονιζόμενα σε αυτή στοιχεία.
Εάν η κράτηση του εισιτηρίου γίνεται από τον ταξιδιωτικό πράκτορα ή απευθείας από την αεροπορική εταιρία, αυτοί υποχρεούνται να μεταβιβάσουν στον επιβάτη όλα τα διαθέσιμα στοιχεία στο σύστημα του ηλεκτρονικού υπολογιστή αναφορικά με:
την ταυτότητα του αερομεταφορέα, ο οποίος θα εκτελέσει πράγματι την υπηρεσία μεταφοράς σε αντίθεση με τον αερομεταφορέα ο οποίος μνημονεύεται στο εισιτήριο,
τις αλλαγές των αεροσκαφών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού,
τους παρεμβαλλόμενους κατά τη διαδρομή του ταξιδιού σταθμούς, και
τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ των αεροδρομίων κατά τη διάρκεια του ταξιδιού
Ένας επιβάτης, στον οποίο αρνούνται την επιβίβαση σε πτήση που έχει γίνει υπερβολικός αριθμός κρατήσεων δικαιούται:

Να επιλέξει μεταξύ επιστροφής χωρίς οικονομική κύρωση του κόστους εισιτηρίου για το μη πραγματοποιηθέν τμήμα του ταξιδιού, προώθηση προς τον τελικό του προορισμό με την πρώτη διαθέσιμη ευκαιρία και προώθηση σε μεταγενέστερη ημερομηνία της επιλογής του. Αν ο επιβάτης επιλέξει να προωθηθεί με την πρώτη διαθέσιμη ευκαιρία και αυτή η προώθηση γίνεται από άλλο αεροδρόμιο, ο αερομεταφορέας οφείλει να καταβάλει το κόστος ταξιδιού προς αυτό το άλλο αεροδρόμιο.
Ανεξάρτητα από την επιλογή του επιβάτη, βάσει της προηγουμένης παραγράφου, άμεση καταβολή από τον αερομεταφορέα μιας ελάχιστης οικονομικής αποζημίωσης που ανέρχεται σε:
150 ευρώ για πτήσεις μέχρι 3.500 χλμ.
300 ευρώ για πτήσεις άνω των 3.500 χλμ. ανάλογα με τον τελικό προορισμό όπως αναφέρεται στο εισιτήριο.

Αυτή η κατ` αποκοπήν αποζημίωση δύναται να μειωθεί κατά 50% όταν ο επιβάτης επιλέξει την προώθηση στον τελικό του προορισμό με πρώτη ευκαιρία αν ο χρόνος άφιξης δεν υπερβαίνει τον αρχικά προγραμματισμένο χρόνο άφιξης κατά δύο ώρες για πτήσεις μέχρι 3.500 χλμ., και κατά τέσσερις ώρες για πτήσεις άνω των 3.500 χλμ. (σε κάθε περίπτωση, η αποζημίωση αυτή δεν γίνεται να υπερβαίνει την τιμή του εισιτηρίου προς τον τελικό του προορισμό). Ακόμα, ο αερομεταφορέας υποχρεούται να καλύψει τις δαπάνες μιας τηλεφωνικής κλήσης και ενός μηνύματος μέσω τηλετύπου, όπως και να προσφέρει επαρκή γεύματα και αναψυκτικά ανάλογα με τον χρόνο αναμονής των επιβατών.
Διάθεση καταλύματος σε ξενοδοχείο με δαπάνη του αερομεταφορέα όταν είναι απαραίτητη η παραμονή πρόσθετης μιας ή περισσοτέρων νυκτών.

Αρχικά, όταν οι αεροπορικές εταιρίες αναμένουν άρνηση επιβίβασης σε επιβάτες, και πριν από οποιαδήποτε άλλη ενέργεια, θα υποχρεούνται να ζητούν εθελοντές που θα ήταν πρόθυμοι να παραχωρήσουν τη θέση τους έναντι ορισμένων παροχών. Με άλλα λόγια, θα προσπαθούν να έρθουν σε συμφωνία με επιβάτες οι οποίοι ενδιαφέρονται να παραχωρήσουν τις θέσεις τους. Μόνον εάν δεν υπάρχει επαρκής αριθμός εθελοντών θα επιτρέπεται να αρνούνται την επιβίβαση σε επιβάτες παρά τη θέληση τους. Δεύτερον, εάν όλες οι αεροπορικές εταιρίες ή οι ταξιδιωτικοί πράκτορες αρνηθούν την επιβίβαση στους επιβάτες, θα πρέπει να καταβάλλουν αποζημιώσεις αποτρεπτικού ύψους:

250 ευρώ για πτήσεις κάτω των 1.500 χλμ.,
400 ευρώ για ενδοκοινοτικές πτήσεις άνω των 1.500 χλμ. και για άλλες πτήσεις μεταξύ 1.500 και 3.500 χλμ.,
600 ευρώ για όλες τις άλλες πτήσεις.
Επιπλέον της χρηματικής αποζημίωσης, οι επιβάτες στους οποίους αρνείται η πρόσβαση θα εξακολουθήσουν να έχουν τα εξής δικαιώματα:
Την επιλογή μεταξύ επιστροφής της τιμής του εισιτηρίου τους και εναλλακτικής πτήσης, και
Γεύματα, αναψυκτικά και διαμονή σε ξενοδοχείο.
Όταν οι αεροπορικές εταιρίες ή οι ταξιδιωτικοί πράκτορες ματαιώνουν πτήση με δική τους υπαιτιότητα, οι επιβάτες έχουν το δικαίωμα αποζημίωσης βάσει ποσού που καθορίζεται σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης, εκτός εάν:
ενημερωθούν δύο εβδομάδες πριν από τον προγραμματισμένο χρόνο αναχώρησης, ή
ενημερωθούν εγκαίρως και προωθηθούν με άλλη πτήση στον προορισμό τους σε χρονικό διάστημα που δεν απέχει πολύ από τον χρόνο αναχώρησης της αρχικής τους πτήσης.
Επιπλέον, σε περίπτωση ακύρωσης, οι επιβάτες έχουν επιπλέον τρία άλλα δικαιώματα:
Γεύματα και αναψυκτικά, και
διαμονή σε ξενοδοχείο, όταν η ακύρωση υποχρεώνει τον επιβάτη να διανυκτερεύσει, και
επιστροφή, όταν η ματαίωση καθυστερεί τον επιβάτη για τουλάχιστον πέντε ώρες.
Όταν οι αεροπορικές εταιρίες αναμένουν λογικά μεγάλη καθυστέρηση θα υποχρεούνται να παρέχουν στους επιβάτες:
γεύματα και αναψυκτικά, και
διαμονή σε ξενοδοχείο, όταν η καθυστέρηση υποχρεώνει τον επιβάτη να διανυκτερεύσει, και
χρηματική επιστροφή, όταν η καθυστέρηση που προκαλείται στους επιβάτες είναι τουλάχιστον πέντε ώρες.
Το πρώτο βήμα, που πρέπει να κάνει ο επιβάτης είναι να έλθει σε επαφή με την αεροπορική εταιρία ή το διοργανωτή των οργανωμένων διακοπών. Εάν ο επιβάτης πιστεύει ότι δεν τηρήθηκε ο νόμος, πρέπει ο/η ίδιος /-α να έλθει σε επαφή με το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών ή την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Όταν κάποιος επιβάτης υποστεί ζημία επειδή δεν τηρήθηκε η κοινοτική νομοθεσία, μπορεί να συντρέχουν οι λόγοι άσκησης ιδιωτικής αγωγής ενώπιον των εθνικών δικαστηρίων. Μπορούν επίσης να σας προσφέρουν συμβουλές ή υποστήριξη το ΙΝΚΑ, καθώς και οι οργανώσεις των επιβατών.

Στο πλοίο

Εάν το πλοίο καθυστερήσει υπερβολικά να αναχωρήσει, δικαιούστε:

Κάλυψη εξόδων διατροφής και διαμονής.
Να ακυρώσετε το εισιτήριο και να πάρετε πίσω τα χρήματά σας.
Εάν το ταξίδι ματαιωθεί με υπαιτιότητα του πλοίου, τότε το αντίτιμο του εισιτηρίου επιστρέφεται ολόκληρο από την εταιρία.
Εάν δεν ταξιδέψετε με δική σας υπαιτιότητα και εφόσον ειδοποιήσετε έγκαιρα την εταιρία (το γραφείο που εξέδωσε τα εισιτήρια), δικαιούστε το 50% της αξίας του εισιτηρίου.
Αν το αυτοκίνητό σας υποστεί ζημιά στο γκαράζ από κακό χειρισμό του πλοιάρχου, δικαιούστε αποζημίωση από την πλοιοκτήτρια εταιρία.
Αν έχετε τιμαλφή, μεγάλα χρηματικά ποσά και αντικείμενα αξίας, μπορείτε να τα παραδώσετε στο λογιστήριο του πλοίου για φύλαξη. Αν χαθούν ή κλαπούν, μπορείτε να ζητήσετε αποζημίωση ίση με την αξία των αντικειμένων που δώσατε.
Εάν έχετε κλείσει εισιτήριο με καμπίνα και όταν επιβιβαστείτε στο πλοίο βρείτε την θέση σας κατειλημμένη, πρέπει να υποβάλετε μήνυση στην πλησιέστερη λιμενική αρχή, γιατί η διπλοκράτηση που έγινε θεωρείται υπεράριθμο εισιτήριο κατά θέση και οι ποινές που επιβάλλονται σε τέτοιες περιπτώσεις μπορεί να φτάσουν και τα 14.500 ευρώ.
Στο τρένο

Αν ο επιβάτης δεν άρχισε ή δεν συνέχισε το ταξίδι του λόγω υπαιτιότητας του ΟΣΕ (κατάργηση αμαξοστοιχίας, απεργία, βλάβη) έχει τις εξής δυνατότητες:

Να ταξιδέψει με άλλη αμαξοστοιχία με το ίδιο εισιτήριο. Αν είναι ανώτερης κατηγορίας δεν πληρώνει διαφορά, αν είναι κατώτερης παίρνει πίσω τη διαφορά της τιμής του εισιτηρίου.
Να αναβάλει το ταξίδι του για άλλη ημερομηνία. Το εισιτήριο ισχύει κανονικά.
Αν το ταξίδι διακοπεί στη μέση της διαδρομής, μπορεί ο επιβάτης να επιστρέψει στον σταθμό αφετηρίας με την πρώτη κατάλληλη αμαξοστοιχία, χωρίς να πληρώσει εισιτήριο. Επιπλέον μπορεί να ζητήσει πίσω και το αντίτιμο του εισιτηρίου που έχει καταβάλλει.
source
http://www.traveldailynews.gr/new.asp?n ... egory_id=3
 
18-χρονος ιδιοκτήτης αεροπορικής εταιρείας!!!

Ένας μαθητής από την Βρετανία έγινε ο νεώτερος ιδιοκτήτης αεροπορικής εταιρείας!!!

Ο Daniel Reilly ξεκίνησε την δική του αεροπορική εταιρεία από το σπίτι του η οποία προσφέρει φθηνά εισιτήρια αφού δεν περιλαμβάνει τις έχτρα υπηρεσίες των άλλων μεγάλων εταιρειών.

Ο 18-χρονος αριστούχος μαθητής εμπνεύστηκε την Nexus Airlines όταν χρειάστηκε να κάνει ένα σχολικό project με θέμα φθηνές αεροπορικές εταιρείες.

Μίσθωσε λοιπόν ένα Boeing 737 από την εταιρεία Futura International Airlines και ξεκίνησε την επιχείρηση του.

Θεωρείται ως ο νεώτερος διευθύνων σύμβουλος αεροπορικής εταιρείας στον κόσμο!!!


πηγη: e-go.gr
 
Υψηλές πληρότητες σε όλη τη χώρα -

Από άρθρο της ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ σχετικά με την πληρότητα σε ελληνικούς προορισμούς αλλά περισσότερο την κίνηση στα Α/Δ Ηρακλείου, Ρόδου, Κέρκυρας κλπ...

«Σφύζουν» από ζωή οι μεγάλοι τουριστικοί προορισμοί της χώρας
Υψηλές πληρότητες σε όλη τη χώρα

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Δευτέρα, 8 Αυγούστου 2005 07:00 ,
Βίκυ Βαμιεδάκη , Σελίδα: 27 1027 λέξεις, ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι αφίξεις ξένων αλλά και Ελλήνων τουριστών στα περισσότερα μέρη καταγράφουν έως και διψήφιες αυξήσεις σε σχέση με πέρυσι.
ΤΙΣ ΥΨΗΛΟΤΕΡΕΣ πληρότητες του έτους, που σε πολλές περιπτώσεις αγγίζουν το 100%, σημειώνουν τα ξενοδοχεία σε ολόκληρη τη χώρα. Οι αφίξεις ξένων αλλά και Ελλήνων τουριστών καταγράφουν έως και διψήφιες αυξήσεις σε σχέση με πέρυσι.

Σίγουρα η εφετινή είναι μια καλύτερη χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό. Η Κρήτη, η Ρόδος, η Κέρκυρα, η Χαλκιδική και τα άλλα νησιά σφύζουν αυτή την ώρα από τουρισμό. Ο εφετινός Αύγουστος, ο κατ' εξοχήν μήνας διακοπών για ντόπιους και ξένους θυμίζει αντίστοιχες περιόδους παλαιότερων εποχών.

Ο κακός τουριστικά Μάιος και ο μέτριος Ιούνιος που μας πέρασε αντισταθμίστηκαν από τον Ιούλιο και σίγουρα από τον Αύγουστο που διανύουμε, ενώ και ο Σεπτέμβριος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, θα είναι ένας καλός μήνας. Τα τρομοκρατικά χτυπήματα στο Λονδίνο και την Αίγυπτο δεν ματαίωσαν τις διακοπές των Ευρωπαίων, αλλά τους έκαναν σε πολλές περιπτώσεις να αλλάξουν προορισμούς. Η χώρα μας είναι προφανές ότι δέχθηκε και θα συνεχίζει να δέχεται για το επόμενο διάστημα τουρίστες που την επέλεξαν την τελευταία στιγμή, ενώ είχαν προγραμματίσει αλλού τις διακοπές τους.

Μελανό σημείο το φετινό καλοκαίρι, οι απίστευτες ταλαιπωρίες που προκάλεσαν τα πλοία, με αποτέλεσμα πολλοί ταξιδιώτες ακόμα και να ματαιώσουν τις διακοπές τους. Τα έσοδα από τον τουρισμό όμως εμφανίζονται μειωμένα σε σχέση με πέρυσι και δεν συμβαδίζουν με την αύξηση των αφίξεων. Οι στάσιμες τιμές των ξενοδοχείων τα τελευταία χρόνια, η διαρκής συρρίκνωση του χρόνου των διακοπών, η σημαντική αύξηση του λειτουργικού κόστους των επιχειρήσεων, αλλά και το σύστημα του «all inclusive» που συνεχώς κερδίζει τις προτιμήσεις των τουριστών είναι οι βασικοί λόγοι που τα έσοδα καταγράφουν κάμψη, ή παραμένουν στα περυσινά επίπεδα.

Για τα τελευταία νεότερα της τουριστικής κίνησης μιλούν στη «Ν» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου κ. Βασίλης Μηναΐδης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων Κρήτης κ. Μανόλης Παπακαλιάτης, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Κέρκυρας κ. Γιώργος Δούκας και ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής κ. Μιχάλης Αθανασόπουλος.

Ρόδος

Αυξημένη κατά 10% εκτιμάται ότι θα είναι η τουριστική κίνηση της σεζόν του 2005 στη Ρόδο, ενώ από τα μέσα Ιουλίου μέχρι και σήμερα καταγράφετε άνοδος των κρατήσεων κατά 12-15%. Ο κ. Βασίλης Μηναΐδης τονίζει ότι τα προβλήματα στην ακτοπλοΐα επηρέασαν αρνητικά τον εσωτερικό τουρισμό, κυρίως στα μικρά νησιά αλλά και τα Δωδεκάνησα, αφού πολλοί αναγκάστηκαν ακόμα και να ματαιώσουν τις διακοπές τους.

«Είχαμε αρκετές ακυρώσεις και στη Ρόδο εξαιτίας της κατάστασης που επικράτησε με τα πλοία», λέει ο κ. Μηναΐδης. Οι εκτιμήσεις για το δίμηνο Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου είναι καλές, ενώ όλες σχεδόν οι ξένες αγορές σημειώνουν καλές επιδόσεις. «Η γερμανική αγορά δείχνει να σταθεροποιείται, ενώ οι Άγγλοι και οι Γάλλοι τουρίστες έχουν αύξηση». Μιλώντας για τις πρόσφατες τρομοκρατικές επιθέσεις ο κ. Μηναΐδης δήλωσε ότι δύο εβδομάδες μετά παρατηρήθηκαν αυξημένες κρατήσεις στη Ρόδο, κυρίως από Ιταλούς τουρίστες, οι οποίοι μέχρι σήμερα σημείωναν μείωση.

Κρήτη

Διψήφια αύξηση τουριστών για την Κρήτη, που τον Ιούλιο άγγιξε το 16%.

Οι πτήσεις τσάρτερ στο αεροδρόμιο Ηρακλείου σημείωσαν άνοδο τον Ιούνιο κατά 7,9% , ενώ τον Ιούλιο κατά 14%. Για το αεροδρόμιο Χανίων η αύξηση ανήλθε για το μήνα Μάιο 5,5% , τον Ιούνιο 7%, ενώ για τον Ιούλιο στο 3,5%.

Ο κ. Μανόλης Παπακαλιάτης σε δηλώσεις του τόνισε ότι αυτή την ώρα η Κρήτη είναι γεμάτη, όμως υπάρχουν ακόμα διαθέσιμα δωμάτια. «Εκτιμούμε ότι η συνολική αύξηση της τουριστικής κίνησης το φετινό καλοκαίρι θα κυμανθεί από 7-8%, τα έσοδα όμως θα είναι μειωμένα ίσως και κατά 10%».

Ο κ. Παπακαλιάτης επεσήμανε ότι οι προσφορές που γίνονται από την αρχή της σεζόν, αλλά και η μείωση του χρόνου παραμονής των τουριστών σε συνδυασμό με την αύξηση του λειτουργικού κόστους, θα έχουν ως αποτέλεσμα τα έσοδα των επιχειρήσεων να μειωθούν, παρά την αύξηση που σημειώνουν οι αφίξεις.

«Η γερμανική αγορά καταγράφει μείωση σε σχέση με πέρυσι, ενώ η αγγλική και η γαλλική πάνε πολύ καλά. Σημαντική άνοδο έχουμε επίσης από τους Βέλγους και τους Ολλανδούς τουρίστες». Όσον αφορά την κατάσταση μετά τα τρομοκρατικά χτυπήματα στο Λονδίνο και την Αίγυπτο ο κ. Παπακαλιάτης δήλωσε ότι υπήρξε αύξηση των κρατήσεων τις επόμενες ημέρες, αλλά η χρονική περίοδος ήταν τέτοια που δεν θα μπορούσαν να γίνουν μεγάλες αλλαγές στον τουρισμό».

Κέρκυρα

Καλά είναι τα μηνύματα και για τον τουρισμό της Κέρκυρας, με τη σεζόν να κλείνει με άνοδο της τάξης του 3-4%. Οι αφίξεις τσάρτερ στο αεροδρόμιο του νησιού σημείωσαν άνοδο τον Ιούλιο κατά 5,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, ενώ αξιοσημείωτη είναι η αύξηση των Γάλλων τουριστών που άγγιξε το 100%. Ο κ. Γιώργος Δούκας δηλώνει ότι οι περισσότερες ξένες αγορές κινούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα με εξαίρεση την Αγγλική που έχει μείωση της τάξης του 5-6%. «Είδαμε τις επόμενες εβδομάδες μετά τα τρομοκρατικά χτυπήματα αύξηση στις κρατήσεις και τις αφίξεις.

Οι Ευρωπαίοι δεν ματαιώνουν ποτέ τις διακοπές τους, ότι και αν τύχει, απλά αλλάζουν προορισμό. Επιπλέον ακούμε ότι ήδη η Τουρκία έχει αρχίσει να δυσαρεστεί τους επισκέπτες της, πράγμα λογικό αν αναλογισθεί κανείς τις τεράστιες αυξήσεις που έχει χρόνο με το χρόνο. Η Ελλάδα καλείται να διαχειριστεί όλες αυτές τις κρίσεις που συμβαίνουν γύρω μας, ώστε να λάβει το μερίδιο των τουριστών που της αναλογεί». Ο κ. Δούκας εκτιμά πάντως ότι παρά την αύξηση των αφίξεων, τα έσοδα από τον τουρισμό θα σημειώσουν μείωση σε σχέση με πέρυσι.

Χαλκιδική

Μια καλύτερη χρονιά για τον τουρισμό της Χαλκιδικής είναι αυτή που διανύουμε, αφού η σεζόν αναμένεται να κλείσει με άνοδο της τάξης του 3-4%. Ακόμη υπάρχουν διαθέσιμα δωμάτια στην περιοχή, ενώ πολλά ξενοδοχεία έχουν πληρότητες που φτάνουν το 100%. Ο κ. Μάκης Αθανασόπουλος δηλώνει ότι ο Ιούλιος και ο Αύγουστος είναι πολύ καλοί μήνες, ενώ και οι δύο επόμενοι αναμένεται να κινηθούν σε ικανοποιητικά επίπεδα.

«Οι Γερμανοί και οι Άγγλοι τουρίστες παραμένουν στάσιμοι, ενώ αύξηση κατά 100% καταγράφουν οι Ρώσοι τουρίστες, γεγονός που μας ικανοποιεί ιδιαίτερα».

Ο κ. Αθανασόπουλος λέει ότι και οι υπόλοιπες βαλκανικές χώρες έχουν καλά νούμερα τουριστών, παρά τα προβλήματα που υπάρχουν με τη βίζα, κυρίως από την Ουκρανία που είναι αγορά - στόχος για τη Χαλκιδική. «Τα έσοδα από τον τουρισμό θα παραμείνουν στάσιμα διότι τα ξενοδοχεία πωλούν με τις ίδιες τιμές εδώ και τρία χρόνια», υποστηρίζει ο κ. Αθανασόπουλος.

Όσο για τις προσπάθειες κατασκευής γηπέδων γκολφ στην περιοχή, τονίζει ότι η κατάσταση θα ξεκαθαρίσει τους επόμενους μήνες, ενώ ιδιαίτερα ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον.
 
Ανώμαλη προσγείωση με τρεις τραυματίες

Ανώμαλη προσγείωση με τρεις τραυματίες
Για ένα Μπόινγκ 747

ΕRΤ.GR
πρίν 1 ώρα και 25'

Τρία άτομα τραυματίστηκαν όταν ένα Μπόινγκ 747 παρουσίασε βλάβη κατά την προσγείωση στο αεροδρόμιο του Γκουάμ, στο νότιο Ειρηνικό

Γκουάμ — Αναστάτωση επικράτησε, την Παρασκευή, κατά την προσγείωση ενός Μπόινγκ 747 στο διεθνές αεροδρόμιο του Γκουάμ, στο νότιο Ειρηνικό. Σύμφωνα με εκπρόσωπο του αεροδρομίου, την ώρα της προσγείωσης κατέρρευσε το εμπρόσθιο σύστημα του αεροσκάφους, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν τρεις άνθρωποι. Αμέσως, το πλήρωμα ενεργοποίησε τις ειδικές πλαστικές τσουλήθρες και οι επιβαίνοντες, στην πλειοψηφία τους Ιάπωνες, εγκατέλειψαν το αεροπλάνο. Το αεροσκάφος, που ανήκει στην εταιρεία Northwest Airlines, είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο του Τόκιο, Ναρίτα, με 318 επιβάτες και 16 μέλη του πληρώματος. Λόγω του ατυχήματος, το αεροδρόμιο του Γκουάμ έκλεισε προσωρινά και όλες οι διεθνείς πτήσεις προωθήθηκαν στο γειτονικό νησί Σαϊπάν και στην αμερικανική βάση του Γκουάμ.

Reuters, ΑΠΕ
http://news.pathfinder.gr/world/news/224913.html
 
Πτήση χαμηλών ντεσιμπέλ

Πτήση χαμηλών ντεσιμπέλ

18 Αυγούστου 2005
Αθόρυβο αεροσκάφος σχεδιάζουν Βρετανοί αεροναυπηγοί



Το νέο αεροσκάφος θα έχει σχήμα ιπτάμενης πτέρυγας



Κέμπριτζ :
Το πρώτο επιβατικό αεροσκάφος που δεν ακούγεται καθόλου μετά την απογείωσή του σχεδιάζεται στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ σε συνεργασία με Ινστιτούτο Κέμπριτζ-MIT και το αεροδρόμιο Λούτον στο Λονδίνο. Οι δοκιμές θα μπορούσαν να ξεκινήσουν την επόμενη δεκαετία.

Το αεροσκάφος θα έχει άτρακτο και πτέρυγες ενοποιημένες σε τριγωνικό σχήμα, όπως τα πολεμικά αεροσκάφη που περνούν απαρατήρητα από τα ραντάρ, καθώες το σχήμα της ατράκτου των σημερινών αεροπλάνων ευθύνεται για μεγάλο μέρος της ηχορύπανσης, τόσο κατά την απογείωση και την προσγείωση όσο και εν πτήσει.

«Για τους επιβάτες θα είναι σαν να ταξιδεύουν μέσα σε έναν κινηματογογράφο ή θέατρο» σχολιάζει στο BBC ο Πολ Κόλινς.

Οι κινητήρες, στους οποίους παράγεται ο περισσότερος θόρυβος, χρειάζεται επίσης να αλλάξουν εντελώς.

Το Πανεπιστήμιο συνεργάζεται τώρα με τη Rolls-Royce για την ανάπτυξη μιας τουρμπίνας με τριπλάσια επιφάνεια ακροφύσιου, η οποία θα βρίσκεται στο πάνω μέρος της ουράς, αντί κάτω, ώστε τα ηχητικά κύματα να κατευθύνονται προς τα πάνω αντί προς το έδαφος.

Στη διάρκεια της προσγείωσης, αναφέρει ο δικτυακός τόπος του προγράμματος, η άτρακτος του αεροσκάφους είναι σχεδόν εξίσου θυρυβώδης με τους κινητήρες. Εκτός από την αλλαγή του σχήματος, στη μείωση του θορύβου θα συντελούσαν και διαφορετικές τακτικές προσέγισης του αεροδρομίου.

Αν η κάθοδος γίνεται πιο απότομα, για παράδειγμα, το αεροπλάνο θα παραμένει περισσότερο χρόνο σε μεγάλο ύψος, όπου δεν ενοχλεί, και ταυτόχρονα οι κινητήρες μπορούν να λειτουργούν με μειωμένη ισχύ.

Το πρώτο σχέδιο του αθόρυβου αεροσκάφους αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σε έναν περίπου χρόνο.

http://tech.pathfinder.gr/tech/3647.html
 
Τέλος καλό για το βρετανικό Μπόινγκ

Τέλος καλό για το βρετανικό Μπόινγκ
Πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση

ΕRΤ.GR
πριν 39'

Αεροσκάφος εταιρείας τσάρτερ πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στη δυτική Γαλλία λόγω προβλήματος στο σύστημα αποσυμπίεσης. Σώοι και αβλαβείς οι 144 επιβάτες

Γαλλία — Νέο περιστατικό αναγκαστικής προσγείωσης με αεροσκάφος Μπόινγκ 737 σημειώθηκε τα ξημερώματα του Σαββάτου, όταν αεροπλάνο της βρετανικής εταιρείας τσάρτερ Astreus, παρουσίασε πρόβλημα με τη "βαλβίδα" στο σύστημα αποσυμπίεσης και προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο της Βρέστης, στη δυτική Γαλλία. Το αεροσκάφος εκτελούσε την πτήση Μινόρκα-Λιντς (Βρετανία), όταν ο πιλότος διαπίστωσε το πρόβλημα και το προσγείωσε για προληπτικούς λόγους. Το πρωί οι 144 επιβάτες μετέβησαν στον προορισμό τους με ένα Μπόινγκ 757. Αν και η προσγείωση έγινε χωρίς κανένα πρόβλημα, εκπρόσωπος της πυροσβεστικής υπηρεσίας του αεροδρομίου, ανέφερε ότι τρεις επιβάτες παρουσίασαν προβλήματα υγείας λόγω της ταχείας καθόδου του αεροσκάφους. "Μία Βρετανίδα υπέστη κρίση άσθματος, ένας άλλος επιβάτης νευρική κρίση και ένας τρίτος παραπονέθηκε για προβλήματα στην περιοχή της γνάθου" τόνισε η ίδια πηγή.

ΑΠΕ
http://news.pathfinder.gr/world/news/224970.html
 
Top