Kainouria problimata gia tin Cyprus

  • Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Οι κυπριακές διαψεύδουν...

ΣΧΟΛΙΟ εμένα μου μυρίζει χρηματιστηριακό παιχνίδι με τη μετοχή από πίσω

το άρθροΟι Κυπριακές Αερογραμμές διέψευσαν κατηγορηματικά πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας περί δήθεν κλεισίματος της εταιρείας, περαιτέρω μείωσης του στόλου και εγκατάλειψης δρομολογίων της.

Οι Κυπριακές Αερογραμμές εξέφρασαν έκπληξη για τα δημοσιεύματα και με ανακοίνωσή τους κάλεσαν το προσωπικό να μην δίδει πίστη σε φημολογίες και να συνεχίσει απερίσπαστο την εργασία του. Κάλεσαν επίσης το ταξιδιωτικό κοινό να συνεχίσει ανεπηρέαστο να στηρίζει τον κρατικό αερομεταφορέα. Στην ανακοίνωση, οι Κυπριακές Αερογραμμές επαναβεβαιώνουν τη δέσμευσή τους για αναδιάρθρωση, ανόρθωση και ολόπλευρη ενίσχυση και αναβάθμιση της εταιρείας και υποδεικνύουν ότι ουσιαστικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση αποτελεί η αναμενόμενη έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή της σύναψης εγγυημένου από την κυβέρνηση, δανείου, ύψους 30 εκατομμυρίων λιρών.

Υποδεικνύουν ακόμη ότι η δημιουργία του σχεδίου αναδιάρθρωσης της εταιρείας βρίσκεται στα πρώτα του στάδια και συνεπώς δεν έχουν ληφθεί οποιεσδήποτε αποφάσεις για μέτρα υλοποίησής του. Οι Κυπριακές Αερογραμμές διαβεβαιώνουν ότι οι σχετικές αποφάσεις θα ληφθούν σε συνεργασία με τις συντεχνίες και με πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση του προσωπικού. Σε δεύτερη ανακοίνωση, οι Κυπριακές Αερογραμμές αναφέρουν ότι, για εξυπηρέτηση του κοινού, κατά την περίοδο του Πάσχα, η εταιρεία, πέραν των τακτικών της πτήσεων, θα δρομολογήσει 10 έκτακτες πτήσεις για Αθήνα και 13 για Θεσσαλονίκη.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, οι τιμές για την Αθήνα αρχίζουν από 41 λίρες με επιστροφή χωρίς φόρους και για τη Θεσσαλονίκη από 61 λίρες. Το ναύλο για Λονδίνο και άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες αρχίζει από 130 λίρες, με επιστροφή. Για το Παρίσι και το Αμστερνταμ οι τιμές αρχίζουν από 150 λίρες.


Πηγή: ΑΠΕ
 
Την εγγύηση δανείου των Κυπριακών Αερογραμμών αποφάσισε η Ε.Ε.
Τετάρτη, 4 Μαΐου 2005






Το `πράσινο φως` για τη χορήγηση κρατικής ενίσχυσης, με στόχο τη διάσωση των Κυπριακών Αερογραμμών, αποφάσισε χτες , Τρίτη 3 Μαΐου 2005, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Να υπενθυμιστεί ότι η κρατική ενίσχυση συνίσταται σε εγγύηση δανείου ύψους 30 εκατ. κυπριακών λιρών (51 εκατ. ευρώ) για τους επόμενους έξι μήνες, ούτως ώστε οι αρχές να μπορέσουν να οργανώσουν την αναδιάρθρωση της αεροπορικής εταιρίας. Ειδικότερα, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, "οι υπηρεσίες της Επιτροπής εξέτασαν την ενίσχυση για τη διάσωση της εταιρίας και διαπίστωσαν ότι συμμορφώνεται με τους κοινοτικούς κανόνες".

Από την άλλη, η έγκριση του δανείου των 30 εκατ. λιρών από την Ε.Ε. σημαίνει ταυτόχρονα και την έναρξη διαλόγου με τις πέντε συντεχνίες του κρατικού αερομεταφορέα για το Σχέδιο Ανασυγκρότησης των Κ.Α.. Στόχος είναι, εντός έξι μηνών να κατατεθεί ενώπιον των Βρυξελλών το Σχέδιο Ανασυγκρότησης, το οποίο θα πρέπει να εγγυάται τη βιωσιμότητα της εταιρίας σε βάθος χρόνου, ώστε να δοθεί και πάλι η έγκριση της Ε.Ε. για τη σύναψη μεγαλύτερου δανείου, ύψους 60 εκατ. λιρών.

Ωστόσο, στο πλαίσιο εκπόνησης του Σχεδίου Ανασυγκρότησης, θεωρείται σχεδόν σίγουρο ότι θα ληφθούν οδυνηρά μέτρα για την επιβίωση του κρατικού αερομεταφορέα, κάτι που έχει επανειλημμένα τονίσει και ο πρόεδρος της εταιρίας. Ενώ, το δεύτερο δάνειο θα χρησιμοποιηθεί και για αποπληρωμή του πρώτου δανείου.


source
http://www.traveldailynews.gr/new.asp?n ... egory_id=1
 
Σύντομα στα χέρια των συντεχνιών το Σχέδιο Αναδιάρθρωσης των Κυπριακών Αερογραμμών
Παρασκευή, 6 Μαΐου 2005






Εντός των προσεχών ημερών αναμένεται να σταλεί από τη Διοίκηση των Κυπριακών Αερογραμμών το Σχέδιο Αναδιάρθρωσης της εταιρίας στις συντεχνίες των εργαζομένων της, σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου, κ. Λάζαρου Σαββίδη, προκειμένου να υποβάλλουν τις παρατηρήσεις / διορθώσεις τους και να κατατεθεί σε 4 μήνες στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Όσον αφορά τώρα, στο πρόσφατο δάνειο, ύψους 51 εκατ. ευρώ, που πρόσφατα εξασφάλισε η εταιρία από την Κομισιόν, πληροφορίες της κυπριακής εφημερίδας `Πολίτης`, αναφέρουν ότι "οι Κυπριακές Αερογραμμές θα είναι σε θέση να εκταμιεύσουν τα χρήματα από την γερμανική Deutsche Bank περί τα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας". Ακόμα, οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι 2,5 εκατ. ευρώ από το δάνειο θα χρησιμοποιηθούν για την καταβολή των χαριστικών αποζημιώσεων προς το προσωπικό, που έχει απολυθεί ως πλεονάζον, ενώ αλλά 10 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν, ώστε να διευκολυνθεί η απόφαση των Κ.Α. για αναστολή των πτήσεων της Hellas Jet. Τα υπόλοιπα χρήματα θα χρησιμοποιηθούν για αποπληρωμή άλλων υποχρεώσεων της εταιρίας και για ενίσχυση της ρευστότητας της.


source
http://www.traveldailynews.gr/new.asp?n ... egory_id=1
 
Μεγαλύτερες των αρχικών προβλέψεων παρουσιάστηκαν οι ζημίες των Κυπριακών Αερογραμμών για το 2004, αφού ανήλθαν στα 39,4 εκατ. λίρες, ξεπερνώντας δηλαδή αρκετά τις εκτιμήσεις της εταιρίας στις 25 Φεβρουαρίου, που έκαναν λόγω για ζημίες ύψους 33,5 εκατ. λιρών, σύμφωνα με δημοσίευμα της κυπριακής εφημερίδας `Πολίτης`.

Η εν λόγω διαφοροποίηση, κατά την ανακοίνωση της εταιρίας, οφείλεται κατά κύριο λόγο στην πρόβλεψη για ζημία απομείωσης που αφορά στην επένδυση των άλλων μετόχων της Hellas Jet, ύψους 3,6 εκατ. λιρών, την οποία με βάση τη συμφωνία συμμετοχής τους, οι Κυπριακές Αερογραμμές είναι δεσμευμένες να αναλάβουν, καθώς και στη διαγραφή του στοιχείου ενεργητικού που αφορά αναβαλλόμενη φορολογία της Hellas Jet για το έτος 2004 και η οποία είναι αμφίβολο κατά πόσο μπορεί να ανακτηθεί.


source: traveldailynews.gr
 
Καποια νεα για την Κυπρο!
June 29, 2005
Financially troubled Cyprus Airways will look at outsourcing and the viability of running two separate airlines as options for a broad restructuring plan, it said on Wednesday.

The airline, in which the government owns a majority stake, posted a record net loss of CYP39.4 million pounds (USD$82.9 million) in 2004, hit by low-cost competition and fleet renewal costs.

The national carrier obtained a government-backed and EU-approved loan of EUR51 million (USD$61.8 million) in May to stay afloat while it goes through an overhaul.

Company officials are tight-lipped on the specifics of the overhaul, but it is likely to include proposals for layoffs. The draft will be submitted to the government in September and then to the European Commission, Chairman Lazaros Savvides said.

"The board is obliged to look at all options regarding the restructuring of the group, particularly the operation of two separate companies with flight operations, and outsourcing work which cannot be carried out in a viable manner by the company itself," he told shareholders at a general meeting in Nicosia.

The group maintains one airline for scheduled flights and a second subsidiary, Eurocypria, for charter flights.

Financial difficulties forced Cyprus Airways to suspend the operations of its Greek subsidiary, Hellas Jet, in May. It also discontinued operations of Cyprair, an organized tour subsidiary.

Earlier attempts at overhauling the group, which has a total staff of some 2,400, have yielded mixed results.

Late last year the company axed 12 senior executives but had trouble pushing through further cuts affecting lower ranks of the highly unionized workforce. Subsequent watered-down attempts to restructure did not work, Lazarides said.

Earlier plans envisaged savings of some CYP20 million (USD$42.1 million) annually.

"The accumulated savings -- taking into account the compromises we had to make for the plan to be approved -- were not at the level required to put Cyprus Airways back on a profitable path," he said.

The Cypriot government owns more than 60 percent of the group.

The scheduled division of the company has been particularly hit as competition has elbowed in on its most profitable routes to Athens and London Heathrow.

In the area of charter operations, business has been hurt as other operators have been permitted to sell cheap "seat only" tickets rather than exclusively to individuals buying complete packages.

(Reuters)
 
to ksero pos den einai entelos on topic alla den nomizete pos para egine to kako me tis kratikes epixorigiseis stous <<ethnikous aerometaforeis>>? pos loipon meta na perimenoume anthisi ton idiotikon etairion? ipotithete theloume auksisi tou antagonismou....

kata thn tapini mou gnomi mia aeroporiki etairia an einai viosimi na sinexisei...an exei pathitiko se mh antistrepto vathmo....na perasei sthn istoria....ennoeite pos den simfono me tipota me liseis tipou swiss airlines....mou thimizoun kati san neos panionios....(sorry an thigo kapoion podosfairika)

an kai pisteuo pos oi kipriakes aerogrames tha vroun to dromo tous. den einai kai se mauro xali. plironoun ta lanthasmena megalepivola sxedia tou amesou parelthontos...
 
Δημητρης Χατζηκυριακος":9r165nrl said:
Καποια νεα για την Κυπρο!
June 29, 2005
Financially troubled Cyprus Airways will look at outsourcing and the viability of running two separate airlines as options for a broad restructuring plan, it said on Wednesday.

Να καλωσορίσουμε,λοιπόν, τις Cyprus Aiways και Cyprus Airlines? :D
 
Μάλλον η Eurocypria είναι η δεύτερη

Προορίζεται να αναλάβει πτήσεις των Κ.Α. που είναι πλέον ασύμφορες, όπως της Σαουδικής Αραβίας, κάποιες προς Γερμανία, και το Birmingham. Ήδη εκτελεί με δικά της αεροπλάνα τις πτήσεις των Κ.Α. προς Gatwick.

Κάτι θα βρούνε ρε παιδιά... τα έχουν βγάλει πέρα σε πολύ χειρότερες καταστάσεις. Το '74 μέσα σε μια νύχτα έχασαν όλο τον στόλο και την βάση τους, και πάλι επέζησαν.
 
Την Τρίτη θα παραδοθεί το σχέδιο ανασυγκρότησης των ΚΑ στο Χάρη Θράσου
Η κυβέρνηση θα αποφασίσει για τα περαιτέρω βήματα όσον αφορά το μέλλον των Κυπριακών Αερογραμμών.

Λευκωσία: Στα χέρια του υπουργού Συγκοινωνιών και Έργων θα βρίσκεται την Τρίτη το μεσημέρι το Σχέδιο Ανασυγκρότησης των Κυπριακών Αερογραμμών. Ο πρόεδρος της εταιρείας. Λάζαρος Σαββίδης θα παραδώσει το σχέδιο, για να αξιολογηθεί και να εκφράσει η κυβέρνηση τις απόψεις της επί του σχεδίου. Η κυβέρνηση θα λάβει αποφάσεις. Ο Χάρης Θράσου είπε ότι, αν και συνεχίζονται ακόμη οι διαπραγματεύσεις μεταξύ εταιρείας και συντεχνιών για την τελική μορφή του Σχεδίου Ανασυγκρότησης των ΚΑ, «θα θέλαμε και εμείς, τα δύο συναρμόδια υπουργεία, Συγκοινωνιών και Έργων και Οικονομικών, να κάνουμε τη δική μας αξιολόγηση και να πούμε τις δικές μας απόψεις» επί του σχεδίου.

Ο υπουργός Συγκοινωνιών επισήμανε ότι «και αν ακόμη η εταιρεία συμφωνήσει μαζί με τις συντεχνίες και αν ακόμη είναι έτοιμοι για να στείλουν το σχέδιο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα πρέπει η κυβέρνηση να είναι βέβαιη ότι η εταιρεία θα επιβιώσει για να μπορέσει να δώσει τις εγγυήσεις της».

Κρίσιμη συνεδρία

Εξάλλου, ο κ. Σαββίδης είπε ότι σε συνεδρία που θα γίνει το βράδυ της Δευτέρας το Διοικητικό Συμβούλιο των ΚΑ θα αποφασίσει κατά πόσον το σχέδιο, μετά την παράδοση του στον υπουργό Συγκοινωνιών, θα παραδοθεί την ερχόμενη Τετάρτη και στις συντεχνίες ή θα περιμένει να το παραδώσει την Παρασκευή στον υπουργό Οικονομικών, ο οποίος απουσιάζει στο εξωτερικό, και στη συνέχεια να δοθεί στις συντεχνίες.

Ο κ. Σαββίδης είπε ότι θα εναπόκειται στην κυβέρνηση, μετά που θα παραλάβει το σχέδιο, «να αποφασίσει κατά πόσον βλέπει ότι αυτό το σχέδιο έχει μέλλον».

Αναφέροντας ότι η κυβέρνηση θα παραδώσει το σχέδιο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή γύρω στις 3 Νοεμβρίου, ο κ. Σαββίδης είπε ότι την Ευρωπαϊκή Επιτροπή την ενδιαφέρει κατά ποσόν το σχέδιο καταπιάνεται με τα πραγματικά προβλήματα της εταιρείας και αν επιτυγχάνεται ο στόχος για μείωση των κόστων της εταιρείας κατά 20 εκατομμύρια λίρες και όχι το πως θα πετύχεις τη μείωση των κόστων.

Σε ό,τι αφορά τις επαφές που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ εταιρείας και συντεχνιών επί του σχεδίου, ο κ. Σαββίδης είπε ότι «οι επαφές με τις συντεχνίες δεν έχουν ολοκληρωθεί και θα συνεχιστούν, γιατί εκείνο που θέλαμε εμείς από τις συντεχνίες ήταν να πουν κατά πόσο δέχονται τις βασικές αρχές, πάνω στις οποίες στηρίζεται το σχέδιο».

Ο κ. Σαββίδης ότι «οι πιλότοι, οι οποίοι ζήτησαν και πήραν διευκρινίσεις, έχω αντιληφθεί ότι δέχονται τις βασικές αρχές και είναι θέμα πλέον των λεπτομερειών», προσθέτοντας ότι αυτή την άποψη συμμερίζεται, σε λιγότερο βαθμό, και η συντεχνία των μηχανικών. «Οι άλλες συντεχνίες έχουν πει ότι για να μπορούν να δεχτούν τις αρχές θέλουν να δουν ολόκληρο το σχέδιο», πρόσθεσε.

Χαρακτηρίζοντας το σχέδιο ξεκάθαρο, ο κ. Σαββίδης είπε ότι «οι μελέτες δείχνουν ότι πρέπει να ρίξουμε τα κόστα της εταιρείας κατά 20 εκ. λίρες», προσθέτοντας ότι αυτή η μείωση μπορεί να επιτευχθεί με διάφορους τρόπους, μεταξύ των οποίων είναι είτε η μείωση του προσωπικού κατά ένα αριθμό, είτε η μείωση των μισθών όλου του προσωπικού κατά 20%.

Άλλες μέθοδοι, συνέχισε, είναι είτε «μειώνω λιγότερο αλλά αλλάζω τις συλλογικές συμβάσεις, οι οποίες διαμορφώνουν τον τρόπο λειτουργίας των διαφόρων τμημάτων που είναι περιοριστικά, είτε μειώνονται οι εισφορές της εταιρείας στα ταμεία προνοίας των υπαλλήλων. «Αν γίνεται αποδεκτή η βασική αρχή του σχεδίου, τότε έχουμε λόγο να μετακινηθούμε, αν δεν γίνεται αποδεκτή η αρχή αυτή τότε δεν υπάρχει λόγος να συζητούμε», κατέληξε ο κ. Σαββίδης.

http://www.phileleftheros.com/main/main ... ate=ACTIVE
 
"343 εργαζόμενοι της εταιρείας από όλα τα τμήματα θα κριθούν πλεονάζον προσωπικό", "ψαλίδισμα των μισθών [...] σε ποσοστό 8% για διευθυντές και πιλότους και 5% για το υπόλοιπο προσωπικό", "επαναδιαπραγμάτευση των συλλογικών συμβάσεων των εργαζομένων και αποκέντρωση των διαδικασιών της", προβλέπει το σχέδιο που άρχισε να διαρρέει στα ΜΜΕ, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα του ΠΟΛΙΤΗ. Η είδηση αναμεταδίδεται και από το Reuters.
 
Top