Ενδιαφέροντα άρθρα/video στο internet

  • Thread starter Akis
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Αυξάνονται οι προοπτικές κέρδους παρά την άνοδο των τιμών καυσίμων
Σε ανοδική τροχιά οι αερομεταφορείς της Λ. Αμερικής




Χάρη σε οικονομικές αεροπορικές εταιρείες μπορούν να μετακινηθούν με αεροπλάνο οι Λατινοαμερικάνοι που πριν δεν είχαν τη δυνατότητα αγοράς αεροπορικού εισιτηρίου.
ΑΚΟΜΑ και με μειωμένα περιθώρια κέρδους, λόγω της ανόδου των τιμών των καυσίμων, οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες της Λατινικής Αμερικής βλέπουν τις προοπτικές κέρδους τους να αυξάνονται σταθερά.

Αυτό είναι το πλεονέκτημα του να επιχειρούν σε ένα μέρος του πλανήτη όπου η δυνατότητα αγοράς αεροπορικού εισιτηρίου αποτελεί ακόμα συνώνυμο της οικονομικής ευμάρειας αλλά και όπου μεγάλες πληθυσμιακές ομάδες μετακινούνται στη μεσαία κοινωνική τάξη και μπορούν να αντέξουν οικονομικά τις πτήσεις, εγκαταλείποντας τη μετακίνηση με το λεωφορείο.

Επιπλέον οι παραδοσιακοί κρατικοί αερομεταφορείς δίνουν τη θέση τους σε νέους, πιο οικονομικούς και κερδοφόρους.

Ο τομέας όντως δείχνει ελκυστικός σε χώρες της Λατινικής Αμερικής όπως η Βραζιλία και το Μεξικό, όπου τα αεροπορικά εισιτήρια και η ζήτησή τους βρίσκονται ακόμα αρκετά υψηλά. Σύμφωνα με αναλυτές υπάρχουν καλές προοπτικές για αερομεταφορείς που προσφέρουν οικονομικά εισιτήρια.

Οι Λατινοαμερικάνοι που πριν δεν είχαν τη δυνατότητα αγοράς αεροπορικού εισιτηρίου, μπορούν να μετακινηθούν με αεροπλάνο τώρα, κυρίως χάρη σε οικονομικές αεροπορικές εταιρείες όπως η βραζιλιάνικη Gol Linhas Aereas Inteligentes.

Αν και οι υψηλές τιμές των καυσίμων προκάλεσαν κάποια προβλήματα, η Gol Linhas Aereas Inteligentes βρίσκεται σε καλύτερη θέση από τις περισσότερες εταιρίες, λόγω του ισοσκελισμένου ισολογισμού της και της καλής ηγεσίας της.

Αλλά και η χιλιανή Lan Airlines, αναμένεται να αναπτυχθεί. Η Lan, ο βασικός αερομεταφορέας της Χιλής, δοκιμάζει τις δυνάμεις της στην Αργεντινή και δείχνει να πηγαίνει πολύ καλά. Η εταιρεία στοχεύει σε μερίδιο αγοράς 30% μέχρι το τέλος του επόμενου έτους και μάλλον θα το πετύχει.

Πρόσφατα η κυβέρνηση του Μεξικού ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να πωλήσει τα μερίδιά της από την κρατική Click Mexicana καθώς και από την άλλη ελεγχόμενη από το κράτος αεροπορική εταιρεία, την AeroMexico. Για δεκαετίες οι δύο αυτές εταιρείες ήλεγχαν σχεδόν αποκλειστικά τις πτήσεις εσωτερικού.

Οι αερομεταφορείς της Λατινικής Αμερικής μετέφεραν 68 εκατομμύρια επιβάτες το 2004, σημειώνοντας αύξηση από 62 εκατομμύρια το 2003, ενώ για το 2005 αναμένεται αύξηση 13%, δηλαδή 77 εκατομμύρια επιβάτες.


The Wall Street Journal Europe Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
 
Κινητό στο αεροπλάνο και στην Ευρώπη

Κινητό στο αεροπλάνο και στην Ευρώπη
Δημοσίευση: χτές | 18:20
H OnAir, μια ευρωπαϊκή εταιρεία επικοινωνιών η οποία στηρίζεται από τον κατασκευαστή επιβατικών αεροσκαφών Airbus, και η οποία σκοπεύει να εισάγει μια υπηρεσία κινητής τηλεφωνίας εν πτήση μέσα στο 2006, ανακοίνωσε ότι είναι στα πρόθυρα συμφωνίας επί του θεσμικού πλαισίου που θα καθιστά και νομικά δυνατή αυτού του είδους την υπηρεσία. Η συμφωνία και ο σχετικός κανονισμός αναμένονται μέχρι το Φεβρουάριο.

"Πριν οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα επί του αεροσκάφους, πρέπει να υπάρχει μια κοινά αποδεκτή νομική βάση προκειμένου να γίνει κάτι τέτοιο", αναφέρει το Δελτίο Τύπου της OnAir που ανακοινώθηκε την Τρίτη 1/10, συνεχίζοντας "η OnAir τώρα αναμένει την έρευνα περί συμβατότητας να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Φεβρουάριο του 2006".

Η OnAir έχει υπολογίσει ότι η αγορά στην οποία απευθύνεται έχει τεράστιες προοπτικές διείσδυσης και κερδοφορίας καθώς προβλέπει ότι περισσότεροι από 700 εκατ. χρήστες θα χρησιμοποιούν υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας στον αέρα μέχρι το 2009. Η προοπτική αυτή γίνεται εξαιρετικά ενδιαφέρουσα βεβαίως ανα αναλογιστεί κανείς ότι εκτός από τις κλήσεις φωνής, οι χρήστες θα μπορούν να χρησιμοποιούν laptops και PDAs προκειμένου να έχουν πρόσβαση στο Internet.

Η βασική πρόταση είναι ότι ο εκάστοτε υπεύθυνος κρατικός φορέας τηλεπικοινωνιών στο κράτος στο οποίο είναι εγγεγραμμένο κάθε αεροσκάφος θα είναι και υπεύθυνος για την έκδοση αδείας ώστε να μπορεί εν πτήση να λειτουργεί η σχετική υπηρεσία. Η εταιρεία επιθυμεί την επίσπευση της συμφωνίας - πλαισίου και σε αυτήν την κατεύθυνση συνεργάζεται με τον ευρωπαϊκό οργανισμό Conference Europeenne des Postes et Telecommunications (CEPT), την οποία εποπτεύει η Electronic Communications Committee (ECC). Η EEC, σύμφωνα με την OnAir έχει εκδώσει προκαταρκτική απόφαση με την οποία υιοθετούνται οι όροι της τελευταίας, τον περασμένο μήνα.

Να προσθέσουμε ότι η OnAir έχει συσταθεί τον περασμένο Ιούλιο από τη συνεργασία μεταξύ της Airbus, της ελβετικής εταιρείας SITA και της αμερικανικής Tenzing Communications. Η υπηρεσία της βασίζεται στην εγκατάσταση στο αεροσκάφος ενός σταθμού αναμετάδοσης που ονομάζεται "picocell" και χρησιμοποιεί το δορυφορικό σύστημα Globalstar προκειμένου να έχει πρόσβαση στα επίγεια τηλεφωνικά δίκτυα. Μετά από δοκιμές και μετρήσεις που διεξήχθησαν το Σεπτέμβριο, δεν παρατηρήθηκαν παρεμβολές στο πτητικό σύστημα του αεροσκάφους.
Πηγή: REUTERS

link
http://tech.pathfinder.gr/IT/news/136.html
 
Ενδιαφερον αρθρο στο in.gr, ελπιζω να μην το εχει στειλει ηδη καποιος!



"Ειδικοί τερματικοί σταθμοί για την υποδοχή πτήσεων τσάρτερ πρόκειται να κατασκευαστούν στα στρατιωτικά αεροδρόμια της Ανδραβίδας και της Αγχιάλου, με φορέα υλοποίησης την Εταιρία Τουριστικής Ανάπτυξης (ΕΤΑ ΑΕ), ανακοίνωσε από τη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης Δημήτρης Αβραμόπουλος.

Μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου στο πλαίσιο της 21ης Philoxenia, ο υπουργός δήλωσε ότι η δημιουργία των νέων terminals θα δρομολογηθεί σε συνεργασία με τα υπουργεία Εθνικής Αμυνας και Μεταφορών και εντάσσεται στο πλέγμα δράσεων που υλοποιεί το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης για την αύξηση της τουριστικής κίνησης.

Σύμφωνα με τον κ. Αβραμόπουλο, αν ευοδωθούν οι στόχοι και τηρηθούν οι νέες προδιαγραφές και προϋποθέσεις, μέχρι το 2015 η τουριστική κίνηση στην Ελλάδα προβλέπεται να είναι αυξημένη κατά 30% έως 35% σε σχέση με φέτος και τα έσοδα από τη βιομηχανία του τουρισμού να αντιστοιχούν στο 25% του ΑΕΠ, έναντι 18% σήμερα.

Ο υπουργός ανακοίνωσε επίσης ότι σύντομα ξεκινά δρομολόγια και στη χώρα μας η αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους Raynair, ακολουθώντας έτσι άλλες εταιρείες, όπως η Qatar Airways.

Ο υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης σημείωσε επίσης ότι το 2006 θα είναι μια πλούσια χρονιά σε νομοθετικό έργο στον τομέα της αρμοδιότητάς του, υπενθυμίζοντας ότι εντός των επόμενων ημερών κατατίθεται στη Βουλή το νομοσχέδιο για τον ιαματικό τουρισμό, που -όπως είπε- «δίνει τέλος σε πολλές εκκρεμότητες».

Κατά τον ίδιο, σε λίγο καιρό, οι ξένοι επενδυτές στον τομέα του τουρισμού θα βρίσκουν ένα πολύ φιλικό περιβάλλον στην Ελλάδα, ενώ νέες προοπτικές θα δημιουργήσουν και η δια νόμου δυνατότητα για συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Αναφερόμενος στις έξι-επτά μεγάλες ξένες επενδύσεις που έχουν ήδη ξεκινήσει στη χώρα μας, ο κ.Αβραμόπουλος σημείωσε ότι αυτές προχωρούν κανονικά, ενώ, παράλληλα, ξεμπλοκάρονται άλλες που μπορεί να ήταν παγωμένες έως και 17 χρόνια.

'Εμφαση δίνει το υπουργείο και στη στήριξη του συνεδριακού τουρισμού στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, αφού ο χώρος των συνεδρίων απαιτεί νέες υποδομές. «Ελπίζω ότι σύντομα θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και το κέντρο τάε-κβον-ντο που είχε χρησιμοποιηθεί για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, θα μετατραπεί σε συνεδριακό κέντρο» σημείωσε ο κ.Αβραμόπουλος.

Εωτηθείς για το θέμα των προβλημάτων που ανακύπτουν με τη βίζα Σένγκεν, διευκρίνισε ότι το υπουργείο «δρομολογεί τις πολιτικές του, όχι μόνο για τη Ρωσία, αλλά και για την Ουκρανία και άλλες χώρες, εκτός Σένγκεν, ώστε να διευκολύνονται οι τουρίστες και οι θεωρήσεις να εκδίδονται με γοργότερο ρυθμό."
 
Στα χνάρια του Μπράνσον

Ενας Βρετανός, 19 ετών, θα είναι αναμφίβολα ο νεότερης ηλικίας ιδιοκτήτης αεροπορικής εταιρείας στον κόσμο, εγκαινιάζοντας στις 21 Νοεμβρίου τις πρώτες πτήσεις της «Alpha One Airways», πτήσεις πολύ μικρές για μεγάλους αερομεταφορείς.

Ο Μάρτιν Χάλστιντ ή «baby Branson» όπως τον αποκαλούν παρομοιάζοντάς τον με το βρετανό δισεκατομμυριούχο Ρίτσαρντ Μπράνσον, ιδιοκτήτη της αεροπορικής εταιρείας Virgin Atlantic, ανακοίνωσε την έναρξη των πρώτων πτήσεων της εταιρείας του, που θα ενώνουν το νησί Μαν στο Μπλάκπουλ στη βορειοδυτική Αγγλία με το Σάουθαμπτον στη νότια Αγγλία.

Η μετάβαση στο αεροδρόμιο Μαν-Μπλάκπουλ στοιχίζει 29 στερλίνες (42 ευρώ) και η πτήση από το Μαν στο Σάουθαμπτον 49 στερλίνες (71,5 ευρώ) χωρίς τους φόρους, όπως αναφέρεται στην πιλοτική ιστοσελίδα της εταιρείας.

Οι πτήσεις θα εκτελούνται από Δευτέρα έως Παρασκευή, δύο φορές την ημέρα. Η εταιρεία με 26μελές προσωπικό ελπίζει να εξυπηρετήσει 75.000 επιβάτες κατά τον πρώτο χρόνο της λειτουργίας της.

Ο Μάρτιν από το Οξφορντσάιρ αποφοίτησε από τη σχολή πιλότων της Οξφόρδης με άριστα. Ομως καθώς δεν έβρισκε δουλειά ως πιλότος, αποφάσισε να ιδρύσει το δικό του αερομεταφορέα. «Μάλλον θα είμαι ο πρώτος ιδιοκτήτης αεροπορικής, που θα πιλοτάρω», λέει στο BBC ο Μάρτιν.

Πουλώντας την εταιρεία λογισμικού προσομοίωσης πτήσεων EMAtch που ο ίδιος ίδρυσε σε ηλικία 15 ετών, συγκέντρωσε το απαιτούμενο κεφάλαιο κίνησης για τις «Alpha One Airways».

Είμαι αποφασισμένος να πετύχω, τονίζει και απαντά στους σκεπτικιστές ότι η ηλικία είναι απλά ένας αριθμός. Αλλωστε, έχω πλάι μου μια έμπειρη ομάδα συνεργατών στην οποία, βασίζομαι.

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ ON LINE
 
Πρόσκληση επενδυτών με στόχο το Heathrow.

ΜΕ ΤΗΝ απόφασή της να επιτρέψει σε ξένους επενδυτές να αποκτήσουν μεγαλύτερο έλεγχο στις αμερικανικές αερογραμμές, η κυβέρνηση Μπους επιδιώκει να ανοίξει το κερδοφόρο αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου σε όλες τις αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες.

Σύμφωνα με Αμερικανούς αξιωματούχους, η πρόταση της αμερικανικής κυβέρνησης θα μπορούσε να προσελκύσει ξένα κεφάλαια στους αερομεταφορείς των ΗΠΑ. Ταυτόχρονα αντιμετωπίζουν την απόφαση αυτή σαν ευκαιρία για επανέναρξη των συνομιλιών με την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.) για το πρόγραμμα «ανοιχτοί ουρανοί».

Οι συνομιλίες ξεκίνησαν χθες στην Ουάσιγκτον και η πρόοδός τους θα μπορούσε να οδηγήσει σε συμφωνία στις αρχές του επόμενου έτους. Μια συνθήκη που θα επιτρέπει τον ελεύθερο ανταγωνισμό τις υπερατλαντικές πτήσεις θα μπορούσε να προκαλέσει επανάσταση στα χρονικά της παγκόσμιας αεροπορίας.

Η μεγαλύτερη πρόσβαση στο αεροδρόμιο Heathrow σημαίνει πολλά για τις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, μόνο δύο αμερικανικοί αερομεταφορείς, η AMR Corp.'s American Airlines και η UAL Corp.'s United Airlines, μπορούν να χρησιμοποιούν το Heathrow, ένα από τα μεγαλύτερα και πιο κοσμοβριθή αεροδρόμια του πλανήτη. Παρά τους περιορισμούς αυτούς η Νέα Υόρκη είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός από το Heathrow.

Συνεπώς η Ε.Ε. και κυρίως η Βρετανία επιθυμούν μεγαλύτερη πρόσβαση στην αχανή αμερικανική αγορά. Οι αμερικανικοί αερομεταφορείς μπορούν να πραγματοποιήσουν πτήσεις εσωτερικού μόνο εντός των ΗΠΑ, ενώ οι ευρωπαϊκοί μόνο εντός της Ε.Ε.

Ωστόσο οι πτήσεις εξωτερικού περιορίζονται από ένα πλέγμα διεθνών συνθηκών που ορίζουν τους προορισμούς τους οποίους μπορεί να καλύπτει η κάθε αεροπορική εταιρεία.

Το άνοιγμα του Heathrow θα μπορούσε να προβεί εις βάρος εταιριών που τώρα καλύπτουν τη διαδρομή, όπως η British Airways και η Virgin.

Οι ΗΠΑ περιορίζουν τους μη Αμερικανούς στο 25% των μετοχών με δικαίωμα ψήφου σε μια αμερικανική αεροπορική εταιρεία ή στο 49% των συνολικών μετοχών. Η Ε.Ε. επιθυμεί χαλάρωση των κανονισμών αυτών πριν ανοίξει την αγορά της στις ΗΠΑ.

Μετά την άσκηση πιέσεων, η κυβέρνηση Μπους πρότεινε εναλλακτική «ερμηνεία» και όχι τροποποίηση των κανονισμών. Πρότεινε δηλαδή αύξηση του ποσοστού συμμετοχής των ξένων, με εξαίρεση την ασφάλεια και την πολεμική αεροπορία.

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ THE WALL STREET JOURNAL
 
Ιπτάμενοι πυροσβέστες

Ιπτάμενοι πυροσβέστες
Δημοσίευση: Τρίτη 14:22
Η πυροσβεστική υπηρεσία του Λος Άντζελες ίσως να είναι η πρώτη στον κόσμο που θα αποκτήσει πυροσβεστικά αεροπλάνα, τα οποία θα ελέγχονται από προσωπικό εδάφους και έτσι θα μπορούν να εκτελούν πιο ακριβείς ρίψεις με μεγαλύτερο ρίσκο, αφού πλέον δεν θα πρέπει να υπολογίζεται ο παράγοντας της ασφάλειας του πιλότου. Το μη επανδρωμένο αεροπλάνο είναι εφοδιασμένο με συστήματα υπέρυθρης "όρασης" και μπορεί να κινείται με άνεση στο σκοτάδι και μέσα σε πυκνούς καπνούς. Το σχέδιο είναι να εφοδιαστούν 12 πολιτείες των δυτικών ΗΠΑ με αυτά τα μη επανδρωμένα αεροπλάνα, ώστε να περιπολούν μέρα-νύχτα τις μεγάλες δασικές και αγροτικές εκτάσεις και να είναι εφοδιασμένα πάντα με επιβραδυντικό υγρό. Το πρώτο αεροπλάνο που θα τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία την άνοιξη του 2006 ονομάζεται Altair και βασίζεται στο κατασκοπευτικό σκάφος Predator B που χρησιμοποιήθηκε στο Ιράκ και το Αφγανιστάν. Θα έχει ανάπτυγμα φτερών 25 μέτρα και θα μπορεί να πετά επί 32 ώρες.
http://www.dfrc.nasa.gov
link
http://tech.pathfinder.gr/tech/texnodromio/104.html
 
"Ανοικτοί ουρανοί" για Ευρώπη και ΗΠΑ

"Ανοικτοί ουρανοί" για Ευρώπη και ΗΠΑ
Συμφωνία για απεριόριστες διατλαντικές πτήσεις

ΕRΤ.GR
πρίν 2 ώρες και 30'

Συμφωνήθηκε να επιτραπεί στις αεροπορικές εταιρείες των δύο μερών να πραγματοποιούν πτήσεις από οποιαδήποτε πόλη της Ευρώπης προς οποιαδήποτε πόλη των ΗΠΑ και το αντίστροφο. Η συμφωνία πρέπει να εγκριθεί από τους "25" της Ε.Ε

Μετά από εντατικές συνομιλίες δύο ετών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι Ηνωμένες Πολιτείες κατέληξαν την Παρασκευή σε συμφωνία για απεριόριστες διατλαντικές πτήσεις από ευρωπαϊκές και αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες. Η συμφωνία αυτή βέβαια, θα πρέπει να εγκριθεί από τους "25" της ΕΕ. Μία "πρώτη εκτίμηση" της συμφωνίας θα γίνει στη συνάντηση των Ευρωπαίων υπουργών Μεταφορών στις 5 Δεκεμβρίου στις Βρυξέλλες, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής αντιπροσωπείας Ντανιέλ Καγιέχα. Σύμφωνα με τη συμφωνία, θα επιτραπεί στις αεροπορικές εταιρείες των δύο μερών να πραγματοποιούν πτήσεις από οποιαδήποτε πόλη της Ευρώπης προς οποιαδήποτε πόλη των ΗΠΑ και το αντίστροφο. Επίσης, θα επιτρέπει την πραγματοποίηση απεριόριστου αριθμού συνδέσεων και την απεριόριστη επιλογή χρησιμοποιούμενων αεροσκαφών ή επιλεγμένων γραμμών από αμερικανικές και ευρωπαϊκές πόλεις προς άλλους προορισμούς σε τρίτες χώρες. Επιπλέον, οι εταιρείες των δύο μερών θα μπορούν να καθορίζουν ελεύθερα την τιμή των αεροπορικών εισιτηρίων, σύμφωνα με τη ζήτηση στην αγορά και να συνάπτουν συμφωνίες για κοινούς κωδικούς πτήσεων και χρηματοδοτικές μισθώσεις αεροσκαφών με άλλες εταιρείες. Ο Αμερικανός υπουργός Μεταφορών Νόρμαν Μινέτα δήλωσε ότι η συμφωνία αυτή "προσφέρει μια ιστορική ευκαιρία για την αύξηση του επιπέδου της αεροπορικής κίνησης, τη μείωση των τιμών των πτήσεων, τη διεύρυνση του εμπορίου και την προσέγγιση των δύο ηπείρων όπως δεν έχει γίνει ποτέ προηγουμένως". Ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής αντιπροσωπείας Ντανιέλ Καγιέχα τόνισε ότι "είναι ένα πρώτο βήμα και ελπίζουμε να συνεχίσουμε προς την κατεύθυνση του ανοίγματος της πρόσβασης στην αγορά" των αεροπορικών μεταφορών. Πάντως, όπως υπογράμμισε ο Ντανιέλ Καγιέχα, η Ε.Ε δεν πρόκειται να δώσει το πράσινο φως σε μια συνολική συμφωνία για τους διατλαντικούς "ανοικτούς ουρανούς" αν το αποτέλεσμα δεν κινείται στην ορθή κατεύθυνση όσον αφορά τους κανόνες ιδιοκτησίας των αμερικανικών αεροπορικών εταιριών.

Υιοθέτηση αυστηρών κανόνων για την ασφάλεια
Στη συνάντηση αυτή, που πραγματοποιήθηκε στην Ουάσινγκτον, συμφωνήθηκε επίσης, να υιοθετηθούν πιο αυστηροί κανόνες στον τομέα της ασφάλειας και της αεροπορικής ασφάλειας, εγκαθιδρύοντας μια στενή συνεργασία ανάμεσα στις αρχές των δύο πλευρών του Ατλαντικού. Για το λόγο αυτό θα συσταθεί μια κοινή επιτροπή, προκειμένου να εξετάσει την εφαρμογή των αρχών αυτών, η οποία θα πρέπει να ξεκινήσει το νωρίτερο στα τέλη Οκτωβρίου 2006.
link
http://news.pathfinder.gr/world/eu/257636.html
 
Τη δημιουργία `μαύρης λίστας` αερομεταφορέων ενέκρινε h E.E

Τη δημιουργία `μαύρης λίστας` αερομεταφορέων ενέκρινε το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε.
Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου 2005



Την πρόταση κανονισμού για την ταυτότητα του αερομεταφορέα, με την οποία δημιουργείται `μαύρη λίστα` των αερομεταφορέων, που δεν σέβονται τα κοινοτικά κριτήρια ασφάλειας πτήσεων, ενέκρινε το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε., που συνεδρίασε χτες, Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2005, στις Βρυξέλλες. Έτσι, οι αερομεταφορείς αυτοί δεν θα μπορούν να πραγματοποιήσουν πτήσεις εντός της Κοινότητας και αυξάνεται ακόμα περισσότερο η ασφάλεια των αερομεταφορών στην Ε.Ε., ενώ συζητήθηκε από τους Υπουργούς και το σχέδιο αεροπορικής συμφωνίας Ε.Ε. - Η.Π.Α..

Ακόμη, οι Υπουργοί Μεταφορών αποφάσισαν την απελευθέρωση των διεθνών επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών από την 1 Ιανουαρίου του 2010, ενώ στην παρέμβαση του ο Έλληνας Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχάλης Λιάπης τόνισε ότι "η σημαντική αυτή διαρθρωτική παρέμβαση στην Ευρωπαϊκή αγορά μεταφορών θα προσελκύσει περισσότερους επιβάτες στο σιδηρόδρομο τόσο στο κέντρο, όσο και στην περιφέρεια της Κοινότητας, δημιουργώντας ένα νέο περιβάλλον στις μετακινήσεις των ευρωπαίων πολιτών".

Παράλληλα, το Συμβούλιο Μεταφορών κατέληξε σε πολιτική συμφωνία για την πρόταση Κανονισμού σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών των διεθνών σιδηροδρομικών υπηρεσιών. Με τον Κανονισμό αυτό οι επιβάτες θα είναι σωστά πληροφορημένοι για το ταξίδι τους και θα λαμβάνουν τη βοήθεια και τις αποζημιώσεις που κάθε φορά δικαιούνται. Επιπλέον, διευκολύνονται στις μετακινήσεις τους με το σιδηρόδρομο τα άτομα με κινητικά προβλήματα, λαμβάνοντας την ειδικότερη βοήθεια που χρειάζονται.

Όπως δήλωσε ο κ. Λιάπης "η βελτίωση των δικαιωμάτων των ταξιδιωτών είναι ουσιώδους σημασίας και ενισχύει την ανάπτυξη των μέσων μεταφοράς γενικότερα, καθώς τα κάνει πιο ελκυστικά. Αυτός ο κανονισμός, που αφορά στα δικαιώματα των επιβατών στις διεθνείς σιδηροδρομικές μεταφορές έρχεται, πολύ σωστά, να προστεθεί στην συνολικότερη πολιτική μας για την προάσπιση των επιβατών".

Να σημειωθεί, τέλος, ότι οι νέες αυτές σιδηροδρομικές νομοθετικές παρεμβάσεις θα ισχύσουν μόλις περατωθούν και οι σχετικές διαβουλεύσεις με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στα πλαίσιο της διαδικασίας της συναπόφασης, που ακολουθείται.

LINK
http://www.traveldailynews.gr/new.asp?n ... egory_id=1
 
Top