Kainouria problimata gia tin Cyprus

  • Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Πόσοι εργαζόμενοι των Κ.Α. αντιστοιχούν ανά αεροσκάφος; Έχει κανείς δεδομένα;
 
Συνάντηση Θράσου με αντιπροσωπεία της ΣΥΝΥΚΑ
Επιφυλακτική η ΣΥΝΥΚΑ για το σχέδιο ανασυγκρότησης των Κυπριακών Αερογραμμών
Πέμπτη, 20 Οκτωβρίου 2005



Συνάντηση με αντιπροσωπεία της ΣΥΝΥΚΑ πραγματοποίησε προχτές, Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2005, ο Υπουργός Συγκοινωνιών και έργων της Κύπρου, κ. Χάρης Θράσου, προκειμένου να συζητήσουν από κοινού το σχέδιο ανασυγκρότησης των Κυπριακών Αερογραμμών, για το οποίο η ΣΥΝΥΚΑ από την πλευρά της εξέφρασε επιφυλάξεις.

Όσον αφορά στη διαφωνία που προέκυψε μεταξύ των συνδικαλιστικών οργανώσεων και του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας, ο Υπουργός φάνηκε αισιόδοξος, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως "υπάρχει τρόπος εξόδου από το αδιέξοδο που προέκυψε".

Ωστόσο, ο κ. Θράσου υπογράμμισε πως "υπάρχει κατανόηση για αρκετά από τα σημεία που υπέδειξαν οι συντεχνίες, αλλά η κυβέρνηση θα πρέπει να ακούσει και τα επιχειρήματα της Διοίκησης". Μάλιστα, όπως σημείωσε "υπάρχει αρκετή θέληση από πλευράς συντεχνιών και ανάλογη θέληση θα υπάρξει και υπάρχει από το Δ.Σ. και τη Διεύθυνση της εταιρίας".

Τέλος, να σημειωθεί ότι ο διάλογος μεταξύ της Διοίκησης των Κυπριακών Αερογραμμών και των συντεχνιών με θέμα το σχέδιο ανασυγκρότησης της εταιρίας θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι και τις αρχές Νοεμβρίου, καθώς στις 3 του ερχόμενου μηνός το σχέδιο θα υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Βίκυ Καραντζαβέλου - Πέμπτη, 20 Οκτωβρίου 2005


source
http://www.traveldailynews.gr/new.asp?n ... egory_id=3
 
Λίγο άσχετο αλλά δεν αξίζει τον κόπο να ανοίξουμε καινούριο topic. Οι Κυπριακές Αερογραμμές άρχισαν τη διάθεση ηλεκτρονικών εισιτηρίων στα δρομολόγια του Παρισιού, της Βυρητού και της Μόσχας.
 
"Ένα βήμα πριν από το κλείσιμο βρίσκονται οι Κυπριακές Αερογραμμές", σύμφωνα με σημερινό, κύριο άρθρο του Φιλελεύθερου, καθώς θεωρεί ότι το πολυσυζητημένο σχέδιο εξυγίανσης "δεν θα εγκριθεί από την ΕΕ" ως έχει: "Οι Βρυξέλλες παρουσιάζονται ιδιαιτέρως δυσαρεστημένες με τον αριθμό του συνόλου του προσωπικού του κρατικού αερομεταφορέα τον οποίο θεωρούν υπερβολικά μεγάλο. Ενοχλημένη παρουσιάζεται η Κομισιόν και με τις απολαβές των πιλότων, τις οποίες θεωρεί πολύ υψηλές."
Σχετικό άρθρο του Πολίτη επίσης αναφέρει ότι "η κυβέρνηση αποφάσισε την επεξεργασία και προετοιμασία εναλλακτικών λύσεων στην περίπτωση που η ΕΕ απορρίψει το σχέδιο ανασυγκρότησης και καταστεί αναπόφευκτο το κλείσιμο της εταιρείας."
 
To site http://www.airwise.com, δημοσίευσε χτες, το παρακάτω άρθρο:

Cyprus Willing To Sell Airline
November 3, 2005
The Cypriot state would be willing to sell its majority stake in Cyprus Airways if a buyer were found for the financially-troubled carrier, President Tassos Papadopoulos said on Thursday.

"The government would be very willing to sell," Papadopoulos told journalists.

In previous declarations, the government said it had no privatization plans.

Papadopoulos added the caveat: "The first thing any investor looks at is whether a concern is profitable. I don't know any investor who invests to take on a loss."

The state owns 70 percent of Cyprus Airways, which needs urgent financial aid. The government has sought permission from the European Union to guarantee an emergency cash injection of CPY58 million Cyprus pounds (USD$120.8 million).

External consultants warned in October that the airline could run out of cash by the end of this year and forecast a 2005 loss of CPY28 million (USD$58.3 million).

A restructuring plan requiring European Union approval recommends that one fifth of the 1,830 workforce be axed and salaries cut.

The highly-unionised workforce at the carrier has rejected the proposals, setting the stage for possible industrial unrest.

Cyprus Airways is the dominant operator on the eastern Mediterranean island and Cyprus's key air link to other countries.

(Reuters)

http://news.airwise.com/story/view/1131056662.html

Αυτή η ιστορία, μαζί με άλλες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, έχει αρχίζει να μου θυμίζει την Ολυμπιακή Αεροπορία, με καλύτερες, ίσως προοπτικές!
 
Εκτενές και λεπτομερές άρθρο της ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ αναφέρεται στα οικονομικά και μισθολογικά μέτρα του σχεδίου εξυγίανσης των ΚΑ. Μεταξύ άλλων προτείνονται απολύσεις και μειώσεις μισθών από 5% ως 25%. Τα συνδικάτα αντιδρούν και αντιπροτείνουν αυξήσεις στις τιμές των εισητηρίων... Ανάλογο άρθρο δημοσιεύει και ο ΠΟΛΙΤΗΣ.
 
Σύνδεσμος Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κύπρου
ACTA: Κίνδυνος κατάρρευσης του κυπριακού τουρισμού χωρίς τις Κυπριακές Αερογραμμές
Πέμπτη, 10 Νοεμβρίου 2005






Προειδοποίηση ότι ο κυπριακός τουρισμός θα καταρρεύσει σε περίπτωση κλεισίματος των Κυπριακών Αερογραμμών, απηύθυνε, με προχτεσινή του ανακοίνωση, ο Σύνδεσμος Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κύπρου - ACTA.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, σύμφωνα με δημοσίευμα του `Πολίτη`, οι τουριστικοί πράκτορες του τόπου παρακολουθούν με ιδιαίτερη αγωνία τις εξελίξεις που αφορούν τις Κ.Α., με την προσδοκία ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι θα καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για τη διαφύλαξη του κρατικού αερομεταφορέα.

"Με τη συνεργασία", συνεχίζει η ανακοίνωση, "όλων των εμπλεκομένων, κράτους, διοίκησης και προσωπικού της εταιρίας, θα εξευρεθούν λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κρατικός αερομεταφορέας και είναι τώρα ο χρόνος να προωθηθούν ρυθμίσεις που θα καταστήσουν τις Κ.Α. επικερδείς, βιώσιμες και λειτουργικές, στα πλαίσια των κανόνων της αγοράς". Και η ανακοίνωση κλείνει, υπογραμμίζοντας ότι "ο τομέας των αεροσυγκοινωνιών, στην περίπτωση της Κύπρου είναι εκ των ων ουκ άνευ, και στα πλαίσια αυτά ο τομέας αυτός θα καταρρεύσει χωρίς κατ` εξοχήν συμβολή των Κ.Α.".

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι από χτες συνεχίζεται ο διάλογος συντεχνιών και διοίκησης των Κυπριακών Αερογραμμών για την σωτηρία του κυπριακού αερομεταφορέα, καθώς μέχρι το τέλος του μήνα θα πρέπει η Ε.Ε. να έχει ενημερωθεί για τις πιθανές αλλαγές στο σχέδιο αναδιάρθρωσης των Κυπριακών Αερογραμμών.

Δώρα Σγάρτσου - Πέμπτη, 10 Νοεμβρίου 2005

link
http://www.traveldailynews.gr/new.asp?n ... egory_id=1
 
"40 προτάσεις για Κ.Α." από τις συντεχνίες

"40 εισηγήσεις, που στόχο έχουν τη μείωση του λειτουργικού κόστους της εταιρείας και αύξηση των εσόδων" υπέβαλαν οι συντεχνίες των ΚΑ, σύμφωνα με δημοσίευμα της ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ. Μεταξύ άλλων προτείνεται:
Συγχώνευση θυγατρικών με Κ.Α.
Αύξηση δρομολογίων των Α330.
Επιδότηση άγονων πτήσεων (όπως Βρυξέλλες και Σ. Αραβία)
Ευρωπαϊκό «τίμημα» στο τουρκικό εμπάργκο.
Μεταφορά έδρας στη Λάρνακα.
Ορθολογιστική ανατίμηση ορισμένων ναύλων.
Αποσπάσματα:

"Συγκεκριμένα, μέτρο μείωσης του λειτουργικού κόστους χαρακτηρίζεται η συγχώνευση των Κυπριακών Αερογραμμών με τη Eurocypria και τις άλλες θυγατρικές εταιρείες του αερομεταφορέα και η σύσταση ενιαίας διευθυντικής ομάδας.
Η καλύτερη διαχείριση των αεροσκαφών τύπου Airbus 330 αποτελεί μιαν ακόμη πρόταση των συντεχνιών. Τα Airbus 330 εκτελούν μόνο 1900 ώρες πτήσης το χρόνο, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα αεροσκάφη, τα οποία εκτελούν κατά μέσο όρο 3200 ώρες πτήσης το χρόνο. Η αγορά παρουσιάζει αυξημένη ζήτηση για ορισμένα δρομολόγια, τα οποία κάλλιστα θα μπορούσαν να εκτελεστούν από τα Airbus 330. Η μερική καθήλωσή τους αποβαίνει ζημιογόνα για τις Κυπριακές Αερογραμμές.
Η απαγόρευση από μέρους της Τουρκίας σε κυπριακά αεροσκάφη να πετούν στον εναέριο χώρο της μεταφράζεται σε τεράστιες απώλειες για τον κρατικό αερομεταφορέα. Οι Κυπριακές Αερογραμμές επωμίζονται κάθε χρόνο πρόσθετο κόστος της τάξης του ενός εκατομμυρίου λιρών. Εισήγηση των συντεχνιών είναι να υποβληθεί αίτημα στις Βρυξέλλες για επιδότηση.
Ανάμεσα στις εισηγήσεις που προτάθηκαν χθες στη διοίκηση είναι και η υποβολή αιτήματος στις Βρυξέλλες για επιδότηση των άγονων πτήσεων. Τέτοιες είναι οι πτήσεις προς Βρυξέλλες και Σαουδική Αραβία. Αξίζει να σημειωθεί ότι ανάλογες παρεκκλίσεις παραχωρήθηκαν στη Μάλτα, η οποία είχε προβάλει το επιχείρημα ότι ως νησιώτικη χώρα χρησιμοποιεί τις αερομεταφορές ως κύριο μέσο συγκοινωνίας.
Και στη χθεσινή συνεδρία τέθηκαν εκ νέου επί τάπητος οι εισηγήσεις για αύξηση των αεροπορικών εισιτηρίων ορισμένων πτήσεων, για μεταφορά της έδρας της εταιρείας από τη Λευκωσία στη Λάρνακα και μείωση των τελών που καταβάλλουν οι Κυπριακές Αερογραμμές στο κράτος."
 
Παντως, σιγουρα εχουν προβληματα και μαλιστα μεγάλα, αλλα απο τον πινακα του αρθρου της Σημερινης ακουστε μερικα προνομια που κοβονται ...
1) Όλα τα μέλη του προσωπικού που χρησιμοποιούν αεροσκάφη της εταιρείας, θα ταξιδεύουν στην οικονομική θέση, εκτός και αν υπάρχουν διαθέσιμα καθίσματα στην κατηγορία των επιχειρηματιών
2) τερματίζεται και η παροχή μεταφορικού μέσου για μετάβαση του προσωπικού στο χώρο εργασίας
3) πρόκειται να καταργηθεί το επίδομα σίτισης για το προσωπικό
4) όταν ημερολογιακά μια δημόσια αργία «πέφτει» Κυριακή, δεν θα μεταφέρεται σε άλλη μέρα της εβδομάδας

Ολα αυτα συν την μειωση 21% θεσεων εργασιας με αποτελεσμα περιοσριμο κατα 30% των εξοδων. Με πολυ απλες πραξεις (σιγουρα υπαρχει περιθωριο λαθους, αλλα για να γινει κουβεντα).... Μεχρι σημερα οι 1840 εργαζομενοι ειχαν κοστος κατα μεσο ορο 26,320 λιρες (χ 1,7 για Ευρω) , ενω οι 1455 που θα μεινουν θα κοστιζουν κατα μεσο ορο 23,875. Οι 385 που θα φυγουν ειχαν ενα μεσο κοστος 35,560 (Οι υπολογισμοι δικοι σας..)

Μιλαμε δηλαδη για μια πολυ "νεωτερη" εταιρια που ισως μπορεσει να σταθει απεναντι στον ανταγωνισμο....

Ερωτηση: Και στην Ολυμπιακη τα ιδια ισχυουν? Τουλαχιστον εκει εχουν το θαρρος και δημοσιευουν τα στοιχεια (σιγουρα δεν εχουμε ολη την εικονα) αλλα λεμε τωρα....
Γιατι δεν βγαινει το σωματειο της Aegean και να ζητησει αναλογους μισθους δικαιωματα κλπ....

Ζουμε σε δυσκολους καιρους και ερχονται δυσκολοτεροι και καποιοι που εργαζονται στον (ευρυτερο) δημοσιο τομεα θα πρεπει να βλεπουν τι γινεται στην υπολοιπη αγορα....
Προβλεπω οτι σε λιγα χρονια αυτα που γινονται σημερα στο Παρισι με τους μεταναστες θα γινονται παντου με τους ιδιωτικους υπαληλους που θα αγωνιζονται εναντια στην καλοβολεμενη ταξη.....
 
Top