APO THN EFHMERIDA TA NEA PROXTES...
http://www.tanea.gr/print_article.php?e ... m=N20&aa=1
Σε μια απέραντη, ανεξέλεγκτη, χωματερή - αντί για μητροπολιτικό πάρκο - μετατρέπεται μέρα με την ημέρα, το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού. Οι 200.000 περίοικοι των γειτονικών δήμων βλέπουν να δημιουργείται ένας δεύτερος... Ελαιώνας έξω από την πόρτα τους. «TA NEA» έκαναν αυτοψία στην 5.300 στρεμμάτων έκταση. H εικόνα που αντίκρυσαν ήταν αποκρουστική: τόνοι σκουπιδιών, ερειπωμένα κτίρια, μπάζα, ξερά δέντρα, νεκρά ζώα, σκουριασμένα παλιοσίδερα. Λίγα μέτρα πιο δίπλα, τα πολυτελή γήπεδα κλειδωμένα και σε πλήρη λειτουργία εγκαταστάσεις όπως αμαξοστάσια λεωφορείων και τραμ, νεκροταφεία παλαιών οχημάτων, γκαράζ, αποθήκες, λυόμενα και κακόγουστα εκθεσιακά κέντρα.
Τα μπάζα από διάφορα έργα στους γύρω δήμους καταλήγουν στο παλιό αεροδρόμιο
«Μια "αποθήκη" της Αττικής, μια νεκρή ζώνη στην οποία συγκεντρώνονται "ανεπιθύμητες" εγκαταστάσεις και σκουπίδια. Αυτό είναι σήμερα το Ελληνικό. Το Λεκανοπέδιο όμως, δεν αντέχει δεύτερη "μαύρη τρύπα", ύστερα από αυτήν του Ελαιώνα. Δεύτερη χαμένη ευκαιρία» λέει στα «NEA» ο αρχιτέκτονας κ. Γιώργος Τζιρτζιλάκης. Οι κάτοικοι των ενδιαφερόμενων δήμων (Αλίμου, Ελληνικού, Γλυφάδας, Δάφνης, Αγίου Δημητρίου, Νέας Σμύρνης, Παλαιού Φαλήρου, Ηλιούπολης και Αργυρούπολης), δηλώνουν ότι θα αγωνιστούν για τη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου αναψυχής. «Θέλουμε χώρο ανοιχτό στη νεολαία, θέλουμε ανάσα για την πόλη μας, θέλουμε μέτωπο προς τη θάλασσα» αναφέρει ο κ. Δημήτρης Σιανίδης, μέλος της Κίνησης Πολιτών υπέρ του Πρασίνου στο Ελληνικό. Οι φορείς συσπειρώνονται και δηλώνουν ότι θα προχωρήσουν ακόμα και σε κατάληψη του χώρου και αυθαίρετη δενδροφύτευση εάν δεν αρχίσει σύντομα η κατασκευή του πάρκου. «Οι περιοχές μας θεωρούνταν από τις πλέον προνομιούχες σε ολόκληρο το Λεκανοπέδιο. Τώρα πια έχουν υποβαθμιστεί τραγικά. Τα παιδιά μας κατοικούν δίπλα σε μια "οικολογική ωρολογιακή βόμβα". Δίπλα σε μια ανεξέλεγκτη χωματερή» λένε. Οι μαρτυρίες τους σοκάρουν.
«Έχουμε δει αργά τη νύχτα φορτηγά να ξεφορτώνουν μπάζα εκεί όπου άλλοτε στάθμευαν τα αεροπλάνα. Κατά τις ημέρες της απεργίας των απορριμματοφόρων είδαμε ιδιώτες να έρχονται κρυφά και να πετάνε τα σκουπίδια τους μέσα στον πρώην σταθμό των αφίξεων πτήσεων τσάρτερ, στο ανατολικό αεροδρόμιο. Σύριγγες ναρκομανών βρίσκονται πεταμένες στο πρώην δυτικό αεροδρόμιο, το κτίριο του οποίου κάηκε και κινδυνεύει με κατάρρευση» λένε και σχετικές καταγγελίες έχουν γίνει στο Αστυνομικό Τμήμα Ελληνικού. Οι εικόνες ήταν ίδιες σε όποιον χώρο του Ελληνικού και αν βρέθηκαν «TA NEA»: ποντίκια έκαναν βόλτες στις πρώην αποθήκες των αεροπορικών εταιρειών κοντά στο κτίριο όπου και σήμερα στεγάζεται η Μετεωρολογική Υπηρεσία. Σκουριασμένα σίδερα και σπασμένα τζάμια έδιναν την εντύπωση βομβαρδισμένου κτιρίου στο πάλαι ποτέ ανατολικό αεροδρόμιο.
H φωτογραφία είναι από το πρώην ανατολικό αεροδρόμιο. Βασιλεύουν τα σκουπίδια
Αμαξοστάσιο. Στην άλλοτε πίστα του αεροδρομίου σήμερα λειτουργεί το μεγαλύτερο αμαξοστάσιο της εταιρείας Θερμικών Λεωφορείων της Αθήνας - παρακείμενο οικόπεδο μάλιστα χρησιμεύει ως νεκροταφείο λεωφορείων. Το μεγάλο αμαξοστάσιο του τραμ είναι εγκατεστημένο ακριβώς δίπλα. Αποθήκες δημοσίων επιχειρήσεων, χώροι στάθμευσης φορτηγών και γκαράζ I.X. αυτοκινήτων συμπληρώνουν το παζλ.
H έκταση των περίπου 5.300 στρεμμάτων «ροκανίζεται» αργά αλλά σταθερά. H αρχή έγινε το 2001, όταν παραχωρήθηκαν περίπου 200 στρέμματα στην ETA A.E. (εκθεσιακό κέντρο στο παλιό ανατολικό αεροδρόμιο και γύρω χώρος). Τον Νοέμβριο του 2004 παραχωρήθηκαν στην Ολυμπιακά Ακίνητα A.E. άλλα 2.200 στρέμματα, που περιλαμβάνουν τις ολυμπιακές εγκαταστάσεις. Το ΥΠΕΧΩΔΕ σχεδιάζει να δοθούν επιπλέον 1.100 στρέμματα για οικοπεδοποίηση. Αν ευοδωθούν αυτά τα σχέδια, τότε μια νέα πόλη 20.000 κατοίκων με 6.000 διώροφα και τριώροφα κτίρια θα δημιουργηθεί τα επόμενα χρόνια στην ανατολική και τη νότια πλευρά του πρώην αεροδρομίου, αποκόπτοντας έτσι το πάρκο από την παραλία.
H πίστα και το κτίριο του παλιού Δυτικού Αεροδρομίου έχουν μετατραπεί σε σκουπιδότοπο
Και... ξενοδοχείο. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς είχε αφήσει να εννοηθεί ότι υπάρχει χώρος και για ανέγερση ξενοδοχείου! Το υπουργείο επιμένει πάντως ότι θα δημιουργηθεί τελικά χώρος πρασίνου (σε όποια έκταση απομείνει) αλλά δεν υπήρξε σαφής απάντηση στο ερώτημα «πότε θα αρχίσει να κατασκευάζεται, και πότε θα αποδοθεί στους κατοίκους». Τις προδιαγραφές για την ανάπτυξη του Ελληνικού μελετά ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας (ΟΡΣΑ), με βάση τη μελέτη του γραφείου DZO Architecture, το οποίο κέρδισε το πρώτο βραβείο στον διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό που είχε προκηρύξει η προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ. Το εν λόγω γραφείο, με έδρες στη Νέα Υόρκη και το Παρίσι, θα αναλάβει να εκπονήσει και την τελική μελέτη για το Ελληνικό, επί της οποίας - όπως έχει δεσμευθεί ο κ. Σουφλιάς - θα κληθούν οι δήμαρχοι των γειτονικών περιοχών να πουν τις απόψεις τους.
Εκπρόσωποι του γραφείου με το οποίο ήρθαν σε επαφή «TA NEA» περιορίστηκαν να πουν ότι «ο χώρος έχει τις προϋποθέσεις ώστε να αξιοποιηθεί και να μετατραπεί σε έναν πραγματικό παράδεισο». Αξίζει να σημειωθεί ότι καθηγητές Πολεοδομίας έχουν τονίσει κατ' επανάληψη ότι στην Αθήνα απαιτούνται όχι ένα, αλλά τέσσερα μητροπολιτικά πάρκα (Ελληνικό, Γουδί, Ελαιώνας, Πάρκο Βασιλίσσης), που μπορούν να δημιουργήσουν ρεύματα ανανέωσης του αέρα, να επηρεάσουν θετικά το μικροκλίμα και να δημιουργήσουν οάσεις ζωής. Το Παρίσι έχει, πιο κοντά στο κέντρο του απ' όσο απέχει το Ελληνικό από την Αθήνα, δύο τεράστια πάρκα: το δάσος της Βουλώνης (7.000 στρέμματα) και το πάρκο της Vincenne (7.500 στρέμματα). H ανάγκη να δημιουργηθούν μητροπολιτικά πάρκα ενισχύεται από το γεγονός ότι στην Αθήνα αντιστοιχούν μόλις 2,5 τ.μ. πρασίνου ανά κάτοικο, όταν η Βιέννη και η Σόφια διαθέτουν 15 τ.μ. και το Λονδίνο, όπως και το Παρίσι, 9 τ.μ. πρασίνου ανά κάτοικο.
ΤΑ ΝΕΑ , 19/11/2005 , Σελ.: N20