mak
Low-Cost-Class-Member
20 Απρ – 1 Μάη 2006: Αθήνα – Κοπεγχάγη – Βαρσοβία – Στοκχόλμη – Ελσίνκι – Αθήνα
12 Ημέρες , αναχώρηση Μ. Πέμπτη 20 Απρ, επιστροφή Δευτέρα 1η Μαϊου,
5 πτήσεις, 7 αεροδρόμια, 5 πόλεις.
ATH – CPH – MMX – WAW – NYO – STO – HEL – ATH
----------
Χαιρετίζω το forum – αυτό είναι το πρώτο μου post στο forum (αν και μέλος εδώ και περίπου ένα χρόνο), και αφορά ένα trip report από ένα ταξίδι 12 ημερών κατά τη διάρκεια του Πάσχα στις Σκανδιναβικές πρωτεύουσες (πλην Όσλο) και τη Βαρσοβία.
ATH - CPH, 20APR06, SAS SK 778, 14:25
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=7335
Check in 60 μόλις λεπτά πριν την αναχώρηση από το Ελ. Βενιζέλος (αγαπημένο σπορ το παιχνίδι με το χρόνο και το γκισέ του check in – αν και μέχρι στιγμής δεν έχω χάσει ακόμα πτήση ) και η μόνη θέση παράθυρο που φαίνεται ελεύθερη είναι η 33, η οποία αποδεικνύεται ότι είναι στην τελευταία σειρά. Ουσιαστικά χωρίς παράθυρο και με τον θόρυβο από τις τουρμπίνες του MD 81 να πριονίζουν καθ όλη τη διάρκεια, έκανε το ταξίδι μοναδική εμπειρία. Το αεροπλάνο 145 θέσεων εντελώς γεμάτο, το επιβατικό κοινό κυρίως Σκανδιναβοί και μεικτά Ελληνο-Σκανδιναβικά ζευγάρια που επέστρεφαν στον Βορρά για τις διακοπές, η μόνη ελεύθερη θέση ήταν… η 33 (ποιος άλλος θα άντεχε στην εμπειρία ).
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=7336
Το seat pitch σε δύσκολη κατάσταση (και αυτό μάλλον λόγω του ότι η διπλανή θέση ήταν ελεύθερη), το μεικτό άντρας / γυναίκα πλήρωμα ευγενικό και ιδιαίτερα αποτελεσματικό αν σκεφτεί κανείς την πληρότητα, ένα απλό σάντουιτς 6€ μεν, νόστιμο δε, σε προετοιμάζει για το κόστος ζωής των πρωτευουσών του Βορρά.
Δυστυχώς, στη θέση που ήμουν δεν θα μπορούσα να ξέρω περισσότερες λεπτομέρειες για την πτήση, εκτός του ότι έπειτα από περίπου 3 ώρες προσγειωθήκαμε με σιγουριά στο Kastrup. Φανταστικό αρχιτεκτονικά αεροδρόμιο, αλλά έπρεπε να περιμένουμε για τις αποσκευές τουλάχιστον 20 λεπτά από τη στιγμή που φτάσαμε στα belt, πριν πάρουμε το τραίνο / μετρό για την πόλη.
CPH / MMX - WAW, 23APR06, WIZZ W6 442, 11:50
Η επιλογή της αναχώρησης από το αεροδρόμιο Sturup του γειτονικού Μάλμο και όχι από την Κοπεγχάγη βολεύει και οικονομικά (καθώς οι τιμές της Wizz ήταν ασυναγώνιστες) και καθώς συνοδεύεται από τη μοναδική (αν και εξαιρετικά σύντομη) εμπειρία του να περάσουμε από την καταπληκτική γέφυρα / τούνελ Oresund που συνδέει την Δανία με την Σουηδία.
http://www.itc.nl/~ingeokri/images/oresund.jpg
http://www.nasa.gov/multimedia/imagegal ... e_549.html
Γρήγορη βόλτα από το κέντρο του κοιμισμένου ακόμα Μάλμο και από εκεί με το λεωφορείο της Flygbussarna για το αεροδρόμιο. Το Sturup ΜΜΧ το χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο η Ryan Air, η Wizz, και οι Σουηδικές Fly me και Malmo Aviation, η SAS για λίγες πτήσεις με Στοκχόλμη και πληθώρα charter πτήσεων με προορισμό τον Νότο (κυρίως Ισπανία, Τουρκία, αλλά και Ελλάδα). Ήσυχο, πρακτικό και στα αγαπημένα στους σουηδούς κιτρινο / μπλε χρώματα θύμιζε σαν φάντασμα ενός άδειου IKEA.
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=7337
’Ενας φίλος με είχε ανησυχήσει ιδιαίτερα για την Wizz, περιγράφοντας την αφερεγγυότητα της εταιρείας, την αναξιοπιστία των πτήσεων και τη συνήθεια της να ακυρώνει πτήσεις την τελευταία στιγμή :? . Τίποτα από αυτά δεν φάνηκε να ισχύει : το αεροπλάνο ήρθε και έφυγε στην ώρα του, το σκάφος ήταν του κουτιού (νομίζω δεν έχω ξαναμπεί σε τόσο καλογυαλισμένο αεροπλάνο),
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=7338
το seat pitch ικανοποιητικό, το ιδιαίτερα νεανικό service φιλικό (με την Πολωνική έννοια περισσότερο, ΟΚ?). Free seating, σε μια πτήση ικανοποιητικής πληρότητας για την συγκεκριμένη διαδρομή (περίπου 65%), που σημαίνει ότι απλωθήκαμε στις θέσεις και ύστερα από 80 περίπου λεπτά άφιξη στη Βαρσοβία, στο θρυλικό Etiuda Terminal / Terminal 2 :evil: .
WAW – ΝΥΟ/STO, 26APR06, WIZZ W6 241, 07:40
Αναχώρηση πάλι από το Etiuda Terminal / Terminal 2 της αεροδρομείου F. Chopin της Βαρσοβίας (το terminal των locos, Easy, SkyEurope, Wizz, AirBerlin κλπ) και ευχαριστώ το Θεό που την ώρα που φεύγαμε δεν είχε άλλη προγραμματισμένη αναχώρηση γιατί με δυσκολία θα φανταζόμουν πώς θα ήταν δυνατόν αυτή η αποθήκη της κακιάς ώρας θα μπορούσε να θεωρηθεί terminal.
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=7339
Ένα τσιμεντένιο κουτί με 4 συνολικά υπαλλήλους check in (είναι θρυλικές οι ουρές όταν συμπίπτουν πάνω από 3 κοντινές πτήσες), αίθουσα αναμονής περίπου 250 τμ όλη και όλη, ένα και μοναδικό satnd με καφέ, 7 η ώρα ο πρωί και οι Πολωνοί (και μια τουλάχιστον εύσωμη Πολωνέζα) να έχουν αρχίσει τις μπύρες και τα σαλάμια, γραφική εμπειρία, ειδικά όταν τελικά μοιράζεσαι μαζί τους το αεροπλάνο σε μια πτήση πληρότητας που ξεπερνούσε το 90% (μα που πάνε όλοι αυτοί οι Πολωνοί πρωινιάτικα Κυριακής?). Για μας καφές εν πτήσει από τις νεαρές αεροσυνοδούς της Wizz με 2 €. Δεν πιστεύω να μίλησε κανείς για φυσούνα, ε?
Όπως και στην προηγούμενη πτήση, η Wizz ξεπέρασε τις προσδοκίες στα typicalities, μακάρι να έβαζε και απευθείας πτήση Αθήνα – Βαρσοβία αφού κατάργησε φέτος την Βουδαπέστη (το Κατοβίτσε μου κάνει πολύ βιομηχανικό) και ας ξαναπερνούσα τη δοκιμασία του Etiuda (OK, φτιάχνουνε καινούργιο terminal και θα καταργηθεί αυτό το μνημείο προχειρότητας που θα έκανε το Ελληνικό να μοιάζει με JFK).
Άφιξη σε ακόμα ένα αεροδρόμιο – ησυχαστήριο, στο Skavsta, περίπου 100 χιλ νότια της Στοκχόλμης, κύριο hub της Ryan Air για την Σουηδία. Αγορά εισιτηρίου για το λεωφορείο μέχρι τη Στοκχόλμη από το μηχάνημα ενώ περιμένουμε τα 10 λεπτά για τις αποσκευές και από εκεί 80 περίπου λεπτά πανέμορφου Σουηδικού τοπίου μέχρι την Στοκχόλμη.
STO - HEL, 29APR06, FINNAIR AY 636, 10:30
Πότε πέρασαν κιόλας 3 ημέρες :shock: ; Άφιξη στο Arlanda με το λεωφορείο της Flygbussarna (εκτός του ότι έκανε στάση κάτω από το σπίτι, στοιχίζει μισή τιμή από το Arlanda Express), αστραπιαίο check in από τις πολύ ευγενικές υπαλλήλους της Finn air (παράθυρο παρακαλούμε) και μετά βόλτες στο ερημικό Arlanda (είναι έτσι ή εμένα μου φάνηκε ερημικό και βαρετó?).
Πρώτη φορά με Finn Air και ομολογουμένως υπέροχη. Περιποιημένο Airbus Α319, με πληρότητα 60% (φιλανδοί middle age και Αμερικάνοι skate boarders), Seat Pitch για να παίξεις mini golf, εξαιρετικό service (πολύ νόστιμο σαντουιτσάκι με πίκλες αν και όχι καφές), και στις οθόνες να μεταδίδει live την απογείωση / προσγείωση από κάμερες στο ρύγχος του αεροσκάφους (δεν το είχα ξαναδεί και ομολογώ ότι εντυπωσιάστηκα). Συνίσταται ανεπιφύλακτα.
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=7341
Το Vantaa εκ πρώτης όψεως παρόμοιο με το Arlanda, μόνο που φαινόταν ακόμα πιο έρημο.
HEL - ATH, 1MAY06, BLUE1 KF 893, 20:15
Μόλις 2 ημέρες όλες και όλες στο Ελσίνκι, με τους Φιλανδούς να γιορτάζουν κυριολεκτικά μέχρι τελικής πτώσης την έλευση της Πρωτομαγιάς και την πόλη σε festivity mood. Αποχαιρετήσαμε, kiitos και βουρ για το πουλμανάκι για Vantaa. Αυτή τη φορά το Vantaa φάνηκε πιο ζωηρό, ίσως γιατί για κάποιο λόγο που δεν μάθαμε όλες οι πτήσεις της SAS / Blue 1 (και η δικιά μας) είχαν καθυστέρηση κατά μέσο όρο 50 λεπτών. Ευκαιρία για τις τελευταίες φωτογραφίες.
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=7342
Το MD 90 της Blue 1 σε καλή κατάσταση, με πληρότητα 80% και με on board service από σούπερ Φιλανδικά μοντέλα μας έφερε μετά από 3,5 ώρες στον Βενιζέλο περασμένα μεσάνυχτα, στα πάτρια εδάφη και στην Ελληνική πραγματικότητα (παρακαλώ ας γκρινιάξει κάποιος άλλος εκ μέρους μου για αυτό το αεροδρόμιο – κουτί, εγώ θα μείνω με τις εντυπώσεις του ταξιδιού για λίγο ακόμα ).
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=7343
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=7344
Αξίζει μόνο να αναφέρω το συνολικό κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων : περίπου 290€ (συμπεριλαμβανομένων των φόρων, χωρίς το κόστος μεταφορών από και προς τα αερδορόμια), αγορασμένα τα περισσότερα ωστόσο μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου 2006.
Σε περίπτωση που θέλετε κάποια επιπλέον πληροφορία, μπορείτε να ρωτήσετε ελεύθερα.
Χαιρετισμούς
12 Ημέρες , αναχώρηση Μ. Πέμπτη 20 Απρ, επιστροφή Δευτέρα 1η Μαϊου,
5 πτήσεις, 7 αεροδρόμια, 5 πόλεις.
ATH – CPH – MMX – WAW – NYO – STO – HEL – ATH
----------
Χαιρετίζω το forum – αυτό είναι το πρώτο μου post στο forum (αν και μέλος εδώ και περίπου ένα χρόνο), και αφορά ένα trip report από ένα ταξίδι 12 ημερών κατά τη διάρκεια του Πάσχα στις Σκανδιναβικές πρωτεύουσες (πλην Όσλο) και τη Βαρσοβία.
ATH - CPH, 20APR06, SAS SK 778, 14:25
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=7335
Check in 60 μόλις λεπτά πριν την αναχώρηση από το Ελ. Βενιζέλος (αγαπημένο σπορ το παιχνίδι με το χρόνο και το γκισέ του check in – αν και μέχρι στιγμής δεν έχω χάσει ακόμα πτήση ) και η μόνη θέση παράθυρο που φαίνεται ελεύθερη είναι η 33, η οποία αποδεικνύεται ότι είναι στην τελευταία σειρά. Ουσιαστικά χωρίς παράθυρο και με τον θόρυβο από τις τουρμπίνες του MD 81 να πριονίζουν καθ όλη τη διάρκεια, έκανε το ταξίδι μοναδική εμπειρία. Το αεροπλάνο 145 θέσεων εντελώς γεμάτο, το επιβατικό κοινό κυρίως Σκανδιναβοί και μεικτά Ελληνο-Σκανδιναβικά ζευγάρια που επέστρεφαν στον Βορρά για τις διακοπές, η μόνη ελεύθερη θέση ήταν… η 33 (ποιος άλλος θα άντεχε στην εμπειρία ).
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=7336
Το seat pitch σε δύσκολη κατάσταση (και αυτό μάλλον λόγω του ότι η διπλανή θέση ήταν ελεύθερη), το μεικτό άντρας / γυναίκα πλήρωμα ευγενικό και ιδιαίτερα αποτελεσματικό αν σκεφτεί κανείς την πληρότητα, ένα απλό σάντουιτς 6€ μεν, νόστιμο δε, σε προετοιμάζει για το κόστος ζωής των πρωτευουσών του Βορρά.
Δυστυχώς, στη θέση που ήμουν δεν θα μπορούσα να ξέρω περισσότερες λεπτομέρειες για την πτήση, εκτός του ότι έπειτα από περίπου 3 ώρες προσγειωθήκαμε με σιγουριά στο Kastrup. Φανταστικό αρχιτεκτονικά αεροδρόμιο, αλλά έπρεπε να περιμένουμε για τις αποσκευές τουλάχιστον 20 λεπτά από τη στιγμή που φτάσαμε στα belt, πριν πάρουμε το τραίνο / μετρό για την πόλη.
CPH / MMX - WAW, 23APR06, WIZZ W6 442, 11:50
Η επιλογή της αναχώρησης από το αεροδρόμιο Sturup του γειτονικού Μάλμο και όχι από την Κοπεγχάγη βολεύει και οικονομικά (καθώς οι τιμές της Wizz ήταν ασυναγώνιστες) και καθώς συνοδεύεται από τη μοναδική (αν και εξαιρετικά σύντομη) εμπειρία του να περάσουμε από την καταπληκτική γέφυρα / τούνελ Oresund που συνδέει την Δανία με την Σουηδία.
http://www.itc.nl/~ingeokri/images/oresund.jpg
http://www.nasa.gov/multimedia/imagegal ... e_549.html
Γρήγορη βόλτα από το κέντρο του κοιμισμένου ακόμα Μάλμο και από εκεί με το λεωφορείο της Flygbussarna για το αεροδρόμιο. Το Sturup ΜΜΧ το χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο η Ryan Air, η Wizz, και οι Σουηδικές Fly me και Malmo Aviation, η SAS για λίγες πτήσεις με Στοκχόλμη και πληθώρα charter πτήσεων με προορισμό τον Νότο (κυρίως Ισπανία, Τουρκία, αλλά και Ελλάδα). Ήσυχο, πρακτικό και στα αγαπημένα στους σουηδούς κιτρινο / μπλε χρώματα θύμιζε σαν φάντασμα ενός άδειου IKEA.
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=7337
’Ενας φίλος με είχε ανησυχήσει ιδιαίτερα για την Wizz, περιγράφοντας την αφερεγγυότητα της εταιρείας, την αναξιοπιστία των πτήσεων και τη συνήθεια της να ακυρώνει πτήσεις την τελευταία στιγμή :? . Τίποτα από αυτά δεν φάνηκε να ισχύει : το αεροπλάνο ήρθε και έφυγε στην ώρα του, το σκάφος ήταν του κουτιού (νομίζω δεν έχω ξαναμπεί σε τόσο καλογυαλισμένο αεροπλάνο),
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=7338
το seat pitch ικανοποιητικό, το ιδιαίτερα νεανικό service φιλικό (με την Πολωνική έννοια περισσότερο, ΟΚ?). Free seating, σε μια πτήση ικανοποιητικής πληρότητας για την συγκεκριμένη διαδρομή (περίπου 65%), που σημαίνει ότι απλωθήκαμε στις θέσεις και ύστερα από 80 περίπου λεπτά άφιξη στη Βαρσοβία, στο θρυλικό Etiuda Terminal / Terminal 2 :evil: .
WAW – ΝΥΟ/STO, 26APR06, WIZZ W6 241, 07:40
Αναχώρηση πάλι από το Etiuda Terminal / Terminal 2 της αεροδρομείου F. Chopin της Βαρσοβίας (το terminal των locos, Easy, SkyEurope, Wizz, AirBerlin κλπ) και ευχαριστώ το Θεό που την ώρα που φεύγαμε δεν είχε άλλη προγραμματισμένη αναχώρηση γιατί με δυσκολία θα φανταζόμουν πώς θα ήταν δυνατόν αυτή η αποθήκη της κακιάς ώρας θα μπορούσε να θεωρηθεί terminal.
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=7339
Ένα τσιμεντένιο κουτί με 4 συνολικά υπαλλήλους check in (είναι θρυλικές οι ουρές όταν συμπίπτουν πάνω από 3 κοντινές πτήσες), αίθουσα αναμονής περίπου 250 τμ όλη και όλη, ένα και μοναδικό satnd με καφέ, 7 η ώρα ο πρωί και οι Πολωνοί (και μια τουλάχιστον εύσωμη Πολωνέζα) να έχουν αρχίσει τις μπύρες και τα σαλάμια, γραφική εμπειρία, ειδικά όταν τελικά μοιράζεσαι μαζί τους το αεροπλάνο σε μια πτήση πληρότητας που ξεπερνούσε το 90% (μα που πάνε όλοι αυτοί οι Πολωνοί πρωινιάτικα Κυριακής?). Για μας καφές εν πτήσει από τις νεαρές αεροσυνοδούς της Wizz με 2 €. Δεν πιστεύω να μίλησε κανείς για φυσούνα, ε?
Όπως και στην προηγούμενη πτήση, η Wizz ξεπέρασε τις προσδοκίες στα typicalities, μακάρι να έβαζε και απευθείας πτήση Αθήνα – Βαρσοβία αφού κατάργησε φέτος την Βουδαπέστη (το Κατοβίτσε μου κάνει πολύ βιομηχανικό) και ας ξαναπερνούσα τη δοκιμασία του Etiuda (OK, φτιάχνουνε καινούργιο terminal και θα καταργηθεί αυτό το μνημείο προχειρότητας που θα έκανε το Ελληνικό να μοιάζει με JFK).
Άφιξη σε ακόμα ένα αεροδρόμιο – ησυχαστήριο, στο Skavsta, περίπου 100 χιλ νότια της Στοκχόλμης, κύριο hub της Ryan Air για την Σουηδία. Αγορά εισιτηρίου για το λεωφορείο μέχρι τη Στοκχόλμη από το μηχάνημα ενώ περιμένουμε τα 10 λεπτά για τις αποσκευές και από εκεί 80 περίπου λεπτά πανέμορφου Σουηδικού τοπίου μέχρι την Στοκχόλμη.
STO - HEL, 29APR06, FINNAIR AY 636, 10:30
Πότε πέρασαν κιόλας 3 ημέρες :shock: ; Άφιξη στο Arlanda με το λεωφορείο της Flygbussarna (εκτός του ότι έκανε στάση κάτω από το σπίτι, στοιχίζει μισή τιμή από το Arlanda Express), αστραπιαίο check in από τις πολύ ευγενικές υπαλλήλους της Finn air (παράθυρο παρακαλούμε) και μετά βόλτες στο ερημικό Arlanda (είναι έτσι ή εμένα μου φάνηκε ερημικό και βαρετó?).
Πρώτη φορά με Finn Air και ομολογουμένως υπέροχη. Περιποιημένο Airbus Α319, με πληρότητα 60% (φιλανδοί middle age και Αμερικάνοι skate boarders), Seat Pitch για να παίξεις mini golf, εξαιρετικό service (πολύ νόστιμο σαντουιτσάκι με πίκλες αν και όχι καφές), και στις οθόνες να μεταδίδει live την απογείωση / προσγείωση από κάμερες στο ρύγχος του αεροσκάφους (δεν το είχα ξαναδεί και ομολογώ ότι εντυπωσιάστηκα). Συνίσταται ανεπιφύλακτα.
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=7341
Το Vantaa εκ πρώτης όψεως παρόμοιο με το Arlanda, μόνο που φαινόταν ακόμα πιο έρημο.
HEL - ATH, 1MAY06, BLUE1 KF 893, 20:15
Μόλις 2 ημέρες όλες και όλες στο Ελσίνκι, με τους Φιλανδούς να γιορτάζουν κυριολεκτικά μέχρι τελικής πτώσης την έλευση της Πρωτομαγιάς και την πόλη σε festivity mood. Αποχαιρετήσαμε, kiitos και βουρ για το πουλμανάκι για Vantaa. Αυτή τη φορά το Vantaa φάνηκε πιο ζωηρό, ίσως γιατί για κάποιο λόγο που δεν μάθαμε όλες οι πτήσεις της SAS / Blue 1 (και η δικιά μας) είχαν καθυστέρηση κατά μέσο όρο 50 λεπτών. Ευκαιρία για τις τελευταίες φωτογραφίες.
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=7342
Το MD 90 της Blue 1 σε καλή κατάσταση, με πληρότητα 80% και με on board service από σούπερ Φιλανδικά μοντέλα μας έφερε μετά από 3,5 ώρες στον Βενιζέλο περασμένα μεσάνυχτα, στα πάτρια εδάφη και στην Ελληνική πραγματικότητα (παρακαλώ ας γκρινιάξει κάποιος άλλος εκ μέρους μου για αυτό το αεροδρόμιο – κουτί, εγώ θα μείνω με τις εντυπώσεις του ταξιδιού για λίγο ακόμα ).
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=7343
https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=7344
Αξίζει μόνο να αναφέρω το συνολικό κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων : περίπου 290€ (συμπεριλαμβανομένων των φόρων, χωρίς το κόστος μεταφορών από και προς τα αερδορόμια), αγορασμένα τα περισσότερα ωστόσο μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου 2006.
Σε περίπτωση που θέλετε κάποια επιπλέον πληροφορία, μπορείτε να ρωτήσετε ελεύθερα.
Χαιρετισμούς