aakunz":tg0yo78i said:Στον "εναέριο χώρο" του ψευδοκράτους, ο οποίος είναι παράνομα εκτός ελέγχου του NICOSIA FIR δεν πετούν ούτε τα ίδια τα κυπριακά αεροσκάφη, τα οποία πετούν μόνo εντός του ελεγχόμενου FIR NIC. Τα αεροσκάφη προς Λάρνακα δεν μπαίνουν πλέον από τον κόλπο της Μόρφου για να πάνε κατευθείαν προς Λάρνακα, αλλά πετούν από Πάφο προς Λάρνακα πάνω από την πεδιάδα της Μεσαορίας. Έχω την εντύπωση ότι λογικά κανένα αεροσκάφος δεν μπορεί να πετά πάνω από τα κατεχόμενα, μια και θα πρέπει να πληρώνει τέλη διέλευσης από τον ενέριο χώρο ενός παράνομου κράτους.
Σόρρυ για την καθυστέρηση, δεν είχα ξαναδεί αυτό το πόστ. Όλα τα αεροσκάφη που πάνε Λάρνακα και έρχονται από δυτικά, περνάνε λίγο νότια από τον κόλπο της Μόρφου (πάνω από τον Ακαμά) και εν συνεχεία νότια της Λευκωσίας. Από Πάφο περνάνε μετά την απογείωση από Λάρνακα.
Το FIR Νικοσίας ελέγχει (θεωρητικά) ΟΛΟ το νησί. Δεν ξέρω αν γίνεται ακόμα, αλλά μέχρι πρίν 3-4 χρόνια, υπήρχαν πτήσεις που πήγαιναν Λάρνακα (ερχόμενες από βορρά) και πέρναγαν πάνω από το Ριζοκάρπασο.
Οι Τούρκοι, επειδή δεν υπάρχει από το ICAO αναγωρισμένο FIR στην περιοχή άλλο από της Νικοσίας, έχουν ονομάσει το νότιο μέρος του FIR Άγκυρας (το κομμάτι που είναι πάνω από την θάλασσα) ERCAN, παρόλο που δεν έχει καμμία σχέση με το αεροδρόμιο (γεωγραφικά). Τώρα βέβαια, των Ελληνοκυπρίων, τρέμει το φιλοκάρδι τους όταν ελέγχουν πτήσεις που είναι μεν στο FIR Νικοσίας , αλλά πετάνε πάνω ή κοντά στα κατεχόμενα, καθώς η ΤΗΚ αλωνίζει στην περιοχή. Στην περιοχή για την οποία είναι υπεύθυνοι!