Καθόλου κουφό, φίλε Νικήτα.
Δεν είναι όλες οι εταιρείες εξουσιοδοτημένες να προσγειώνονται με ομίχλη. Είναι μέρος της άδειας της εταιρείας. Για να αποκτηθεί και να διατηρηθεί, πρέπει η εταιρεία να έχει/τηρεί μία σειρά από προυποθέσεις.
1) Να έχει τύπους αεροσκαφών που να έχουν την ικανότητα να προσγειώνονται σε τέτοιες συνθήκες. (πχ το 737-200 δεν μπορεί).
2) Τα αεροσκάφη να συντηρούνται με πιό υψηλά στάνταρντς, για να διατηρούν την ικανότητα αυτή.
3) Οι χειριστές να έχουν εκπαιδευτεί και να ελέγχονται 6μηνιαίως για την ικανότητά τους να προσγειώνονται σε τέτοιες συνθήκες.
4) Η Λίστα Βλαβών του αεροσκάφους να έχει τροποποιηθεί, ώστε να αναφέρει ποιές βλάβες καθιστούν την προσγείωση σε ομίχλη δυνατή ή όχι.
5) Φυσικά, τα αεροδρόμια στα οποία θα κάνει τέτοιες προσγειώσεις, θα πρέπει να είναι εγκεκρυμένα.
Προφανώς η εταιρεία δεν διατήρησε μία (ή παραπάνω) από αυτές τις προυποθέσεις και έχασε αυτήν την άδεια.
Δεν είναι το τέλος του κόσμου βεβαίως, άλλα όταν το αεροπλάνο θα πηγαίνει τον χειμώνα στην Αγγλία με 200 μέτρα ορατότητα, ενώ όλοι οι άλλοι θα προσγειώνονται, αυτοί θα πηγαίνουν αλλού.
NIKITAS":2pd48hsq said:
Κουφό!! και πως θα ξέρεις αν εκεί που πας θα πετύχεις ομίχλη.
..
Εεε, για αυτό υπάρχει η πρόγνωση καιρού ! Αν πχ η εταιρεία κάνει δρομολόγιο Λάρνακα-Μαντσεστερ, και δεί το πρωί πρίν φύγει ότι στο Μάντσεστερ και σε όλη την Βόρειο Αγγλία υπάρχει και θα υπάρχει ομίχλη, θα πρέπει να πάρει καύσιμα για εναλλακτικό αεροδρόμιο που ΣΙΓΟΥΡΑ δεν θα έχει ομίχλη (από την πρόβλεψη).
Αν το κοντινότερο αεροδρόμιο που δεν θα έχει ομίχλη είναι μακρυά και δεν μπορεί το αεροπλάνο να κουβαλήσει όλα τα καύσιμα από την Κύπρο, θα πρέπει να προσγειωθεί κάπου στην Βόρεια Ευρώπη για ανεφοδιασμό.
Αν είχε CATIII ικανότητα, τα πράγματα θα ήταν πιό άνετα.
CATII/ΙΙI ικανότητα, είναι να προσγειώνεται με πολύ χαμηλή ορατότητα, με τον αυτόματο πιλότο να πρωσγειώνει το αεροπλάνο, καθώς οι πιλότοι ...δεν βλέπουν τίποτα!