Helios turns 2 AJet

Νέες μαρτυρίες για παραλείψεις
Έκθεση - σοκ της EASA για το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας
Εξαιρετικά οδυνηρές είναι οι διαπιστώσεις της EASA, σε σχέση με τις διαδικασίες έγκρισης της μετονομασίας της Helios σε aJet.

Λευκωσία: Aκρως εκτεθειμένη μένει η Κύπρος έναντι της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Ασφάλειας Πτήσεων (EASA) δώδεκα μήνες μετά τη συντριβή του κυπριακού αεροσκάφους, ως προς τα θέματα Πολιτικής Αεροπορίας και κυρίως στα θέματα ασφάλειας πτήσεων. Εξαιρετικά οδυνηρές είναι οι διαπιστώσεις της EASA, σε σχέση με τις διαδικασίες έγκρισης της μετονομασίας της Helios σε aJet. Ο «Φ» κατέχει το πλήρες κείμενο της 42 σελίδων έκθεσης - σοκ της EASA, που υπογράφει μάλιστα o Φρανσουά Χαβιέρ, ο αξιωματούχος εμπειρογνώμονας της EASA που ήρθε στην Κύπρο τον Οκτώβριο του 2005, μετά την αεροπορική τραγωδία με έκκληση του ιδίου του Προέδρου της Δημοκρατίας για να διαπιστώσει τα κενά και τα προβλήματα στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας και την Ασφάλεια Πτήσεων.

Ο ίδιος εμπειρογνώμονας, ένα χρόνο μετά την αεροπορική τραγωδία, αναφέρει σε άκρως περιεκτικό και αποκαλυπτικό κείμενο τα πολύ σοβαρά κενά που διαπίστωσε στους ελέγχους μέχρι και τον Μάίο 2006 η EASA στην Κύπρο. Eίναι χαρακτηριστικό ότι η λέξη «κομφούζιο» επαναλαμβάνεται σε πολλές περιπτώσεις, τόσο σε σχέση με τις απόπειρες αναδιάρθωσης, όσο και κυρίως, με τις διαδικασίες μετονομασίες της Helios και έγκρισης νέας άδειας στην αJet.

Μάλιστα, για όλα τα εξαιρετικά σοβαρά κενά που διαπιστώθηκαν ειδικά στην αJet-Helios, ενημερώθηκε στις 2 Ιουνίου σε ειδική συνάντηση με εμπειρογνώμονες της EASA στην Κολωνία, ο διευθυντής Πολιτικής Αεροπορίας Λεωνίδας Λεωνίδου, στον οποίο υποδείχθηκε και υπογραμμίστηκε ότι για μία κατηγορία διαπιστώσεων, πρέπει να ληφθούν διορθωτικά μέτρα εντός 14 ημερών. Για δεύτερη κατηγορία διορθωτικών μέτρων τα διορθωτικά μέτρα έπρεπε να ολοκληρωθούν σε 30 μέρες. Οι Ευρωπαίοι εμπειρογνώμονες, άκρως ανήσυχοι από τις εξελίξεις, επανήλθαν μετά από 14 μέρες στη Κύπρο για έλεγχο, για να διαπιστώσουν ότι το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας, παρά τη σοβαρότητα της κατάστασης και τις παρατυπίες με τις οποίες προχώρησε σε νέα άδεια της αJet, σχεδόν τίποτα δεν έγινε.
http://www.phileleftheros.com/main/main ... &id=431181
 
Αιφνιδιασμός πριν από το μαυροπινάκισμα

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣτου «Φ», αναφέρουν ότι το αργότερο μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα, υψηλόβαθμοι επιθεωρητές της ΕΑSΑ, με συγκεκριμένα πληρεξούσια, έρχονται στην Κύπρο για τον τέταρτο κατά σειρά μετά την αεροπορική τραγωδία, αιφνιδιαστικό έλεγχο, για να διαπιστώσουν αν λήφθηκαν ριζικά διορθωτικά μέτρα στα προβλήματα ασφάλειας πτήσεων, που διαπίστωσαν τόσο στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας όσο και στην aJet.
Αν διαπιστώσουν ότι υπάρχει σημαντική συμμόρφωση (όχι μόνο δήλωση προθέσεων ή πολιτικές και διοικητικές αποφάσεις) θα επανεξετάσουν την όλη κατάσταση. Σε αντίθετη περίπτωση, θα δώσουν την τελική εισήγηση για να προχωρήσουν και ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για εξέταση του ενδεχομένου συμπερίληψης της aJet στη «μαύρη λίστα» από την Επιτροπή Ασφάλειας Αερομεταφορών της Ε.Ε., αλλά και για λήψη έκτακτων μέτρων σε σχέση με το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ θα προχωρήσει και η διαδικασία παραπομπής της Κύπρου στο Ευρωδικαστήριο. Στο μεταξύ, ο Διεθνής Σύνδεσμος Διερευνητών Ασφάλειας Αεροπλοΐας (ISASI) ενημερώνει τις τελευταίες ώρες τα μέλη του, για τη δρομολόγηση διαδικασιών μαυροπινακίσματος της aJet και σκληρών μέτρων κατά του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας της Κύπρου. Στο μεταξύ, με χθεσινή της ανακοίνωση, η aJet, διαμαρτύρεται έντονα σε σχέση με το περιεχόμενο της έκθεσης ΕΑSΑ για τα προβλήματα και ελλείψεις που διαπίστωσε στον έλεγχο της aJet και την «έκθεση αποστολής» της Επιτροπής Αερομεταφορών της Ε.Ε. Σύμφωνα με την aJet, οι σαφείς αναφορές για διαδικασία πρότασης στην Επιτροπή Ασφάλειας Αερομεταφορών της Κομισιόν για συμπερίληψη της εταιρείας στη «μαύρη λίστα», αποτελούν «κινδυνολογία», «υπερβολές», «είναι εντελώς παραπλανητικές», πιθανόν να είναι «λίβελοι» και είναι «σκέτα κατασκευάσματα». Οι δικηγόροι της εταιρείας έχουν μάλιστα ζητήσει από την ΕΑSΑ «να αποσύρει» τις διαπιστώσεις που έκανε κατά τον έλεγχο της εταιρείας. Η Πολιτική Αεροπορία δεν ενημέρωσε την aJet ότι η ΕΑSΑ είχε βρει τέτοια προβλήματα, αλλά της αναφέρθηκαν από τους ίδιους τους Ευρωπαίους επιθεωρητές ορισμένα προβλήματα τα οποία επιλύθηκαν, λέει η εταιρεία. Η aJet ζητά ακόμα, έρευνα εντός ΕΑSΑ γιατί διέρρευσαν τα έγγραφα που την αφορούν, τα οποία χαρακτηρίζει «εμπιστευτικά». Σημειώνεται ότι η έκθεση ΕΑSΑ που δημοσίευσε ο «Φ», δεν φέρει χαρακτηριστικά απορρήτου. Αντίθετα, σύμφωνα με το ίδιο το ιδρυτικό έγγραφο της ΕΑSΑ, που ενέκρινε η Ευρωβουλή, στο άρθρο 10, αναφέρεται ότι ένας από τους σκοπούς ίδρυσης της είναι και «η ενημέρωση των πολιτών για τα επίπεδα ασφάλειας πτήσεων» στην Πολιτική Αεροπορία.

http://www.phileleftheros.com/main/main ... &id=434301
 
SARIDAKIS VASILIS":35qddtr0 said:
το αργότερο μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα, υψηλόβαθμοι επιθεωρητές της ΕΑSΑ, με συγκεκριμένα πληρεξούσια, έρχονται στην Κύπρο για τον τέταρτο κατά σειρά μετά την αεροπορική τραγωδία, αιφνιδιαστικό έλεγχο, για να διαπιστώσουν αν λήφθηκαν ριζικά διορθωτικά μέτρα στα προβλήματα ασφάλειας πτήσεων, που διαπίστωσαν τόσο στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας όσο και στην aJet.
Και ετσι να ειναι, τωρα που το εβγαλαν οι δημοσιογραφοι στη φορα, η λεξη "αιφνιδιασμος" παει περιπατο! :stupid:
 
e

pistevo oti se mia evdomada den prolavenoun na kanoun tipota diorthotiko.
afta ta pramata theloyn xrono,kian ine skarti....?????tha vgoun ke tha poun elenxtes oti osi petousan me ajet ena xrono tora ine tixeri pou zoun?????/
 
Από το Aviation safety net βρήκα πληροφορία που λέει ότι η Ajet χάνει την άδεια που της επιτρέπει να προσγειώνεται, όταν δεν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες ορατότητας.

Κουφό!! και πως θα ξέρεις αν εκεί που πας θα πετύχεις ομίχλη. :oops: .. εκτός και εαν είναι ένα πρώτο βήμα για την οριστική ανάκληση της αδείας της :cool:



http://aviation-safety.net/news/newsitem.php?id=1697
 
Καθόλου κουφό, φίλε Νικήτα.

Δεν είναι όλες οι εταιρείες εξουσιοδοτημένες να προσγειώνονται με ομίχλη. Είναι μέρος της άδειας της εταιρείας. Για να αποκτηθεί και να διατηρηθεί, πρέπει η εταιρεία να έχει/τηρεί μία σειρά από προυποθέσεις.

1) Να έχει τύπους αεροσκαφών που να έχουν την ικανότητα να προσγειώνονται σε τέτοιες συνθήκες. (πχ το 737-200 δεν μπορεί).

2) Τα αεροσκάφη να συντηρούνται με πιό υψηλά στάνταρντς, για να διατηρούν την ικανότητα αυτή.

3) Οι χειριστές να έχουν εκπαιδευτεί και να ελέγχονται 6μηνιαίως για την ικανότητά τους να προσγειώνονται σε τέτοιες συνθήκες.

4) Η Λίστα Βλαβών του αεροσκάφους να έχει τροποποιηθεί, ώστε να αναφέρει ποιές βλάβες καθιστούν την προσγείωση σε ομίχλη δυνατή ή όχι.

5) Φυσικά, τα αεροδρόμια στα οποία θα κάνει τέτοιες προσγειώσεις, θα πρέπει να είναι εγκεκρυμένα.

Προφανώς η εταιρεία δεν διατήρησε μία (ή παραπάνω) από αυτές τις προυποθέσεις και έχασε αυτήν την άδεια.

Δεν είναι το τέλος του κόσμου βεβαίως, άλλα όταν το αεροπλάνο θα πηγαίνει τον χειμώνα στην Αγγλία με 200 μέτρα ορατότητα, ενώ όλοι οι άλλοι θα προσγειώνονται, αυτοί θα πηγαίνουν αλλού.

NIKITAS":2pd48hsq said:
Κουφό!! και πως θα ξέρεις αν εκεί που πας θα πετύχεις ομίχλη. :oops: ..

Εεε, για αυτό υπάρχει η πρόγνωση καιρού ! Αν πχ η εταιρεία κάνει δρομολόγιο Λάρνακα-Μαντσεστερ, και δεί το πρωί πρίν φύγει ότι στο Μάντσεστερ και σε όλη την Βόρειο Αγγλία υπάρχει και θα υπάρχει ομίχλη, θα πρέπει να πάρει καύσιμα για εναλλακτικό αεροδρόμιο που ΣΙΓΟΥΡΑ δεν θα έχει ομίχλη (από την πρόβλεψη).

Αν το κοντινότερο αεροδρόμιο που δεν θα έχει ομίχλη είναι μακρυά και δεν μπορεί το αεροπλάνο να κουβαλήσει όλα τα καύσιμα από την Κύπρο, θα πρέπει να προσγειωθεί κάπου στην Βόρεια Ευρώπη για ανεφοδιασμό.

Αν είχε CATIII ικανότητα, τα πράγματα θα ήταν πιό άνετα.

CATII/ΙΙI ικανότητα, είναι να προσγειώνεται με πολύ χαμηλή ορατότητα, με τον αυτόματο πιλότο να πρωσγειώνει το αεροπλάνο, καθώς οι πιλότοι ...δεν βλέπουν τίποτα!
 
Απ'όσο ξέρω,τά 737 τής Ajet είναι -800ρια (αυτό που έπεσε άν θυμάμαι καλά ήταν τό μοναδικό τους -400ρι).Δέν έχουν CATIII αυτά;
 
Ta NG den to ehoun automatos Cat III- Mono ama to zitisi kai to plirosi o pelatis. Episis hriazonte i pilotoi mia ekpedeusi pou kostizi

to ksero epidi ta 737-700 tis Germania den ehoun CAT III. I eteria tote tsigouneftike, kai simera kathe ligo kai ligaki yparhei problima gia auto ton logo. mikiri leptomeria: to aeroplano pou epese eitan 737-300
 
Top