RBF09 -> Αερολιμενάρχης Σκύρου

  • Thread starter Akis
  • Ημερομηνία δημιουργίας

Πείτε μας την γνώμη σας για το ζήτημα που προέκυψε στο αεροδρόμιο της Σκύρου

  • Σωστή Υπηρεσιακή απόφαση, χωρίς κανέναν αντίχτυπο σε κάτι και ο Ε.Ο.Τ. δεν έχει καμία δουλειά με το

    Votes: 0 0,0%
  • Πολύ αυστηρή απόφαση, χωρίς κανέναν αντίχτυπο σε κάτι, με ουδέτερη θέση του Ε.Ο.Τ.

    Votes: 1 50,0%
  • Λάθος απόφαση

    Votes: 0 0,0%
  • Απαράδεκτη απόφαση

    Votes: 0 0,0%
  • Απαράδεκτη απόφαση με καταστρεπτικές προεκτάσεις για την ανάπτυξη των ιδιωτικών πτήσεων στο μέλλον,

    Votes: 0 0,0%
  • Η επιλογή 5 με παράλληλα απαράδεκτη την ουδετερότητα του Ε.Ο.Τ.

    Votes: 0 0,0%
  • Αερολιμενάρχης, Διοικητής Υ.Π.Α. και Υπουργός Τουρισμού λειτούργησαν εντελώς λάθος

    Votes: 1 50,0%

  • Total voters
    2
'Γειά και χαρά σε όλους.

Θα ήθελα να πώ (καλοπροαίρετα πάντα) οτι το poll δεν είναι σχεδιασμένο σωστά. Θα έπρεπε οι ερωταπαντήσεις να διατηρούν ίση απόσταση και απο τους δύο συμετέχοντες του συμβάντος.

Διάβασα το άρθρο στο RBF και μπορώ να πώ οτι υπήρχαν προβλήματα και απο τις δύο πλευρές.

Σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογώ τον αερολιμενάρχη. Στο κάτω κάτω αεροπλάνο είναι, δε μπορεί να "δέσει ανοιχτά στο λιμάνι" και 6 λεπτά (και ας πούμε οτι έκανε και 15) είναι αστείος χρόνος για να περιμένει κανείς.

Απο την άλλη μεριά, η δεύτερη επιστολή, η απάντηση δηλαδή, κάνει πολύ σωστά λόγο για θέμα ιεραρχίας. Με την απλή κοινοποίηση απλά το θέμα χειροτέρεψε γιατί ο αερολιμενάρχης "εκτέθηκε".

Αν η επιστολή είχε σταλεί σε πρώτη φάση στην Υ.Π.Α ίσως το πρόστιμο (οτιδήποτε πρόστιμο) να είχε επιβληθεί στον αερολιμενάρχη. Αν δεν είχε βρεθεί λύση σε εκείνο το επίπεδο τότε θα μπορούσε ο πιλότος να απευθηνθεί σε ανώτερα επίπεδα. Στο επίπεδο του υπουργείου, το συμβάν αυτό είναι λεπτομέρεια, μια και το υπουργείο έχει καθαρά δοιηκητικό χαρακτήρα. Ελπίζω ο πιλότος να μη περίμενε εκτελεστική απόφαση απο τον ίδιο τον υπουργό (!!!).
 
Θα συμφωνήσω και με τον “Gonso” για την παράληψη της επιλογής που ανέφερε στο Poll. Αναμφισβήτητα έχει ορθές βάσεις. Σχετικά με τον υπολογισμό των ανέμων πάντως εκτιμώ ότι είσαι αρκετά αυστηρός με την χειριστή από την άποψη ότι όλα τα ελαφρά δηλώνουν 110 με 120 στο σχέδιο αλλά δύσκολα βγάζουν αυτές τις ταχύτητες όλες τις φορές. Θεωρώ ότι 5-10 λεπτά είναι μία λογική απόκλίση στους υπολογισμούς. Στα jet π.χ. συμβαίνει το αντίθετο. Πάντα πάνε «κουβάρια»... Επίσης δεν θα πρέπει να ξεχνάμε την ακρίβεια των μετεωρολογικών στοιχείων που είναι διαθέσιμα για τους χειριστές σε VFR «ύψη και διαδρομές». Παρακαλούμε τα φώτα όσων πετούν ελαφρά σχετικά με το θέμα.
Επίσης δεκτή είναι και η άποψη του μέλους thanOS.

Οφείλουμε λοιπόν να σας αναφέρουμε για πιο λόγο οι επιλογές του Poll έκλειναν περισσότερο υπέρ του χειριστή και εναντίον της Υ.Π.Α.

Στην Ελλάδα όσοι πετούν ερασιτεχνικά γνωρίζουν το πρόβλημα των ωραρίων στα αεροδρόμια. Αν έχει δηλαδή κάποιος ένα ιδιωτικό αεροσκάφος αξίας 200.000€, που φορολογείται κανονικά γι’ αυτό, που ξανά φορολογείται κατά 60% στην αξία ανά λίτρο καυσίμου AVGAS, που πληρώνει handling λες και είναι εμπορική επιβατική πτήση επειδή δεν υπάρχουν υποδομές για πτήσεις Γ.Α. στα αεροδρόμια και που στο καπάκι του ανοίγουν τα αεροδρόμια (που όχι μόνο αυτός αλλά όλοι μας έχουμε πληρώσει) 2 ώρες κάθε μέρα και αν, τότε το 5λεπτο ή 15λεπτο της καθυστέρησης νομίζω ότι είναι το τελευταίο που θα έπρεπε να απασχολεί τον οποιοδήποτε υπάλληλο της σχετική υπηρεσίας. Το θέμα των ωραρίων αεροδρομίων «πονάει» βέβαια όχι μόνο τις ιδιωτικές πτήσεις αλλά και τις εμπορικές. Στο RBF-4 είχαμε γράψει ένα άρθρο για τις Cargo εταιρίες στην Ελλάδα. Εκεί λοιπόν είχαμε αναφέρει το πρόβλημα που αντιμετώπιζε η Veravia με τα Χανιά τους χειμώνες. Η πτήση Αθήνα-Ηράκλειο έπρεπε (by the book) να μεταφέρει και καύσιμα επιστροφής για το Εναλλακτικό αεροδρόμιο (Αθήνα) γιατί αν συνέβαινε κάτι τα Χανιά ήταν κλειστά... με ότι προεκτάσεις έχει αυτό. (ας μιλήσουν και μέλη από αεροπορικές εταιρίες με commuter aircraft να σας πουν κι’ άλλα)
Στις περισσότερες χώρες του κόσμου, τουλάχιστον στις Ευρωπαϊκές, όλα τα αεροδρόμια είναι ανοιχτά όλη μέρα. Συγκεκριμένα στην Σκύρο το πιο θεϊκό είναι ότι το αεροδρόμιο είναι ανοιχτό όλη την ημέρα αλλά το ωράριο μπαίνει για να υπάρχει αερολιμενικός έλεγχος!!!! Λες και κάνει κάτι ο έλεγχος αυτός (για να μην συνεχίζω με περισσότερα στοιχεία). Σε ένα κλίμα λοιπόν μπ...άχαλου θεωρό ότι ο εν λόγω αερολιμενάρχης δεν είχε δίκαιο. Αφήστε που έχουν συμβεί πολλά συμβάντα με τον συγκεκριμένο.
Οσο για το θέμα της ιεραρχίας, ο χειριστής εκεί πήγε ως Έλληνας πολίτης. Η επιστολή του στον Υπουργό Τουρισμού είχε να κάνει με το γεγονός ότι είχε κλεισμένο αυτοκίνητο, δωμάτια σε ξενοδοχεία κλπ... Αυτό θεωρούμε ότι δεν είναι τόσο πρόβλημα του Δκτή της Υ.Π.Α. αλλά του Ε.Ο.Τ.
Πάντως το θέμα ότι υπάρχουν πολλές απόψεις ακόμη και αντίθετες είναι πολύ σημαντικό. Άλλωστε για τον λόγο αυτό δημιουργήθηκε το Poll, αυτό το νόημα έχει. Όλες οι απόψεις είναι σεβαστές και χαιρόμαστε που όλοι όσοι συμμετάσχουμε το βλέπουμε αντικειμενικά το θέμα. Έχει αποδειχθεί ούτως ή άλλως ότι υπάρχει υψηλό επίπεδο γνώσης στα μέλη του airliners.gr
 
Καλησπέρα σε όλους και καλώς σας βρήκα μιας και είναι η πρώτη φορά που συμμετέχω στο Φόρουμ.

Έχοντας διαβάσει τα συμβάντα έτσι όπως περιγράφονται δεν μπορώ παρά να αναρωτηθώ εάν ο συγκεκριμένος αερολιμενάρχης ήταν ο ίδιος που την Κυριακή 3 Ιουλίου του 2005, με την καταιγίδα να μαίνεται πάνω από την Αθήνα εμποδίζοντάς με να επιστρέψω στο LGTT, όχι μόνο ΔΕΝ δυσανασχέτησε που ένας "γιωταχής" με το 172 του, του έμεινε αμανάτι στην πίστα, αλλά:

Α. Παρέτεινε το ωράριο λειτουργίας του αεροδρομίου της Σκύρου κατά μία ώρα (!!!) μήπως και βελτιωθεί ο καιρός και καταφέρω να φύγω, ενώ σχολιάζαμε τη ζημιά που κάνει το ωράριο στην γεν. αεροπορία και στον "υψηλού επιπέδου" τουρισμό εν γένει,
Β. Όταν διαπιστώθηκε ότι η καταιγίδα στην Αθήνα είχε "μέλλον" και μάλιστα κινούνταν προς Β-ΒΑ με βοήθησε να μετακινήσουμε το αεροπλάνο και να το δέσουμε σε ασφαλές σημείο για να διανυκτερεύσει,
Γ. Μου βρήκε ξενοδοχείο στην πόλη της Σκύρου (μη βιαστείτε να πείτε τίποτα περί "μίζας", πλήρωσα λιγίτερα από την τιμή "πόρτας"...) και μάλιστα με μετέφερε εκεί με το υπηρεσιακό αυτοκίνητο μετά το κλείσιμο του αεροδρομίου -που είχε ήδη καθυστερήσει πολύ παραπάνω της μίας ώρας- για να μην ξαναπληρώσω ταξί και,
Δ. Μου έδωσε τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου με την παρότρυνση να τον ενοχλήσω για οτιδήποτε ίσως χρειαζόμουν κατά την παραμονή μου στο νησί ή ακόμα και να τον ειδοποιήσω να ανοίξει το αεροδρόμιο νωρίτερα από την προβλεπόμενη ώρα (12:00 τοπική) το επόμενο πρωί εάν ο καιρός ήταν εντάξει και ήθελα να φύγω.

Αν είναι το ίδιο πρόσωπο, τότε... σηκώνω τα χέρια ψηλά και αρχίζω να αναρωτιέμαι μήπως η στάση του οφειλόταν σε προσωπικές έριδες ή αντιπαλότητες μεταξύ συναδέλφων εντός ΥΠΑ. Δεν υποννοώ τίποτα, σκέπτομαι σαν απλός Έλληνας πολίτης που έρχεται σε καθημερινή επαφή με τα άλλα "κεφάλια" του "τέρατος" που λέγεται Ελληνικό Δημόσιο. Και, για να είμαι ειλικρινής, δεν έχω ποτέ αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα σε προσωπικό επίπεδο στις σχέσεις μου με την εν λόγω υπηρεσία στα 7 χρόνια που πετάω συνολικά ως ερασιτέχνης χειριστής.
 
Και εμένα εκεί πήγε το μυαλό μου όταν διάβασα τις επιστολές, δηλαδή μήπως όλα αυτά οφειλόνται σε προσωπικές έριδες ή αντιπαλότητες μεταξύ συναδέλφων εντός ΥΠΑ ,επίσης σκέφτηκα μήπως οφείλονται σε πολιτικές διαφορές!!! :D
 
Αγαπητέ Elliott

Το θέμα της ιεραρχίας δεν το επεσήμανα επειδή ο κύριος Σαββόπουλος τυχαίνει να είναι πιλότος στο επάγγελμα. Οποιοσδήποτε Έλληνας πολίτης θα ήθελε να εκφράσει κάποιο παράπονο για τη συμπεριφορά ενός δημόσιου υπαλλήλου θα πρέπει να απευθήνεται πρώτα στο "αφεντικό" του υπαλλήλου και μετά στο "αφεντικό" του "αφεντικού" του και ούτο καθ' εξής. Ή τουλάχιστον έτσι νομίζω :)

Τώρα, με το να στέλνεις μια επιστολή, και να υπογράφεις "κυβερνήτης αεροπλάνων" και να τη κοινοποιείς απο το υπουργείο Τουρισμού μέχρι ΓΕΑ, δοιηκητή Υ.Π.Α, Δήμαρχο Σκύρου, κλπ κλπ, eίναι αναπόφευκτο να δημιουργηθεί παρεξήγηση και η επιστολή να έχει αντίθετα αποτελέσματα απο αυτά που περιμένει κανείς.

Επαναλαμβάνω, οτι δεν δικαιολογώ τη συμπεριφορά του αερολιμενάρχη γνωρίζοντας το συμβάν όπως περιγράφεται στις επιστολές.

Πέρα όμως απο αυτό το συμβάν, πώς μπορεί να διορθωθεί αυτή η κατάσταση;
Μήπως μπορούν να λειτουργούν τα αεροδρόμια των νησιών χωρίς τη βοήθεια πύργου απο κάποια ώρα και μετά;
Μήπως η ίδια η κοινότητα των ερασιτεχνών αεροπόρων και ανθρώπων που έχουν ώς ενασχόληση την αεροπορία μπορούν να βοηθήσουν ώς εθελοντές (εθελοντές ελεγκτές, προσωπικό εδάφους, μετά απο σχετική εκπαίδευση βέβαια);

Τί λέτε;
 
Θεωρώ πως μπορούν (υπό προϋποθέσεις βέβαια) να λειτουργήσουν τα αεροδρόμια και χωρίς τη βοήθεια των υπηρεσιών της ΥΠΑ. Αυτό βέβαια θα σημαίνει "όχι έλεγχος, όχι handling, όχι δικαιολόγηση του μισθού κάποιων, κ.ο.κ."!

Ειδικά δε εάν το σύστημα λειτουργήσει με ασφάλεια και υπευθυνότητα από την πλευρά των χειριστών, αυτό θα σημαίνει ολική καταστροφή για την επιχειρηματολογία της Υπηρεσίας η οποία θα ψάξει κάθε πιθανή ή απίθανη παρατυπία του κάθε χειριστή για να εδραιώσει τη θέση της ότι είναι αδύνατη η λειτουργία ενός αεροδρομίου χωρίς τα κατά τόπους στελέχη της.

Όσοι φίλοι ενημερώνονται για τα τεκταινόμενα στον αεροπορικό χώρο στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες είμαι σίγουρος πως γνωρίζουν ότι πολλά αεροδρόμια λειτουργούν σε αυτή τη βάση αν και δεν μπορώ να είμαι σίγουρος ότι τα Ελληνικά αεροδρόμια με τις υπάρχουσες δομές και θεσπισμένες διαδικασίες θα μπορούσαν να ακολουθήσουν αυτό το παράδειγμα. Η ιδέα των εθελοντών ακούγεται καλή αλλά βασίζεται σε κάτι πολύ "ρευστό" όπως είναι η εθελοντική παροχή υπηρεσίας και δεν μπορεί να αποτελέσει προαπαιτούμενο για τη λειτουργία ενός αεροδρομίου (εάν δηλαδή "αρρωστήσει" ο "εθελοντής" την ώρα που εγώ είμαι στον αέρα τι γίνεται; Ή μήπως θα βγαίνει ΝΟΤΑΜ για το εάν ένα αεροδρόμιο είναι ή δεν είναι επανδρωμένο την τάδε ημερομηνία από τους "εθελοντές" του;...)

Σκέψεις...
 
Είδη λειτουργούν αεροδρόμια δίχως αερολιμενικό έλεγχο στην Ελλάδα. (Ίκαρος, Πολύκαστρο, Ξάνθη κλπ) Μπορείς να φύγεις από εκεί και να πας στο Ελ. Βενιζέλος χωρίς κανένα πρόβλημα (ανεξάρτητα αν αυτό είναι «τρύπα» στο θέμα security.)
Γιατί να μην λειτουργεί έτσι και η Σκύρος π.χ. ΕΕΕΚ της Π.Α. υπάρχει. Χώρος για στάθμευση με μεμονωμένο από τις στρατιωτικές εγκαταστάσεις επίσης υπάρχει.
Όποιος χειριστής κάνει κάτι μη προβλεπόμενο τιμωρείται.
Και συμφωνώ μαζί σου ότι το εθελοντικό δεν μπορεί να δουλέψει. Καλύτερα «ιδίας ευθύνη χειριστού» όταν τουλάχιστον δεν πρόκειται για εμπορικές πτήσεις.

Οσο για το θέμα του «job security» δεν πρέπει να ξεχνάμε το γεγονός ότι είμαστε η ΜΟΝΑΔΙΚΗ χώρα στον πλανήτη που έχουμε υποχρεωτική συμπλήρωση GENDEC.



Antonius":1nxjab02 said:
Θεωρώ πως μπορούν (υπό προϋποθέσεις βέβαια) να λειτουργήσουν τα αεροδρόμια και χωρίς τη βοήθεια των υπηρεσιών της ΥΠΑ. Αυτό βέβαια θα σημαίνει "όχι έλεγχος, όχι handling, όχι δικαιολόγηση του μισθού κάποιων, κ.ο.κ."!

Ειδικά δε εάν το σύστημα λειτουργήσει με ασφάλεια και υπευθυνότητα από την πλευρά των χειριστών, αυτό θα σημαίνει ολική καταστροφή για την επιχειρηματολογία της Υπηρεσίας η οποία θα ψάξει κάθε πιθανή ή απίθανη παρατυπία του κάθε χειριστή για να εδραιώσει τη θέση της ότι είναι αδύνατη η λειτουργία ενός αεροδρομίου χωρίς τα κατά τόπους στελέχη της.

Όσοι φίλοι ενημερώνονται για τα τεκταινόμενα στον αεροπορικό χώρο στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες είμαι σίγουρος πως γνωρίζουν ότι πολλά αεροδρόμια λειτουργούν σε αυτή τη βάση αν και δεν μπορώ να είμαι σίγουρος ότι τα Ελληνικά αεροδρόμια με τις υπάρχουσες δομές και θεσπισμένες διαδικασίες θα μπορούσαν να ακολουθήσουν αυτό το παράδειγμα. Η ιδέα των εθελοντών ακούγεται καλή αλλά βασίζεται σε κάτι πολύ "ρευστό" όπως είναι η εθελοντική παροχή υπηρεσίας και δεν μπορεί να αποτελέσει προαπαιτούμενο για τη λειτουργία ενός αεροδρομίου (εάν δηλαδή "αρρωστήσει" ο "εθελοντής" την ώρα που εγώ είμαι στον αέρα τι γίνεται; Ή μήπως θα βγαίνει ΝΟΤΑΜ για το εάν ένα αεροδρόμιο είναι ή δεν είναι επανδρωμένο την τάδε ημερομηνία από τους "εθελοντές" του;...)

Σκέψεις...
 
Ηλία έχεις απόλυτο δίκιο.

Ακόμα και το Τατόι από το οποίο πετάμε εδώ και χρόνια δεν έχει αερολιμενικό έλεγχο (ούτε βέβαια και παρουσία ΥΠΑ αν και σκάνε κατά καιρούς διάφορα πυροτεχνήματα - καρεκλοκενταυροδημιουργήματα που αφορούν τις τρύπες στο θέμα security, που είναι τόσο "φτωχά" σε σύλληψη που αναρωτιέσαι αν το κάνουν επίτηδες...) :?

Το θέμα στο οποίο προβληματίζομαι δεν είναι το ΑΝ ΜΠΟΡΕΙ να λειτουργήσει το σύστημα "uncontrolled" αλλά το ΑΝ ΘΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ (και θα αφήσουν να λειτουργήσει) κάτι που εδώ και πολλά χρόνια είναι κατεστημένο!

Και, σε τελική ανάλυση, ποιός θα έχει τα κλειδιά του αεροδρομίου; Εεε; :D
 
Το ανέφερες τελικά, :cool:

Αποφεύγω πάντα «δημόσια» να αναφέρομε στο Τατόϊ γιατί συγνώμη αλλά δουλεύει πολύ καλύτερα με την Π.Α. παρά με την Υ.Π.Α. και δεν λέει να το χαλάσουμε. :D Την ερώτηση «Πως δουλεύει το Τατόι χωρίς αερολιμενικό έλεγχο και δεν μπορούν και άλλα αεροδρόμια να το κάνουν» (όχι uncontrolled, με Π.Α.) την κάνω εδώ και χρόνια στην Υ.Π.Α. αλλά δεν έχω πάρει απάντηση!
Το τραγικό τώρα είναι ότι το Γ.Ε.Α. έχει παραχωρήσει ΟΛΑ τα αεροδρόμια για χρήση σε αεροσκάφη SX- αλλά το θέμα κολλάει στο ότι δεν έχουν αερολιμενικό!!! :wall:


Antonius":3q86rwg2 said:
Ηλία έχεις απόλυτο δίκιο.

Ακόμα και το Τατόι από το οποίο πετάμε εδώ και χρόνια δεν έχει αερολιμενικό έλεγχο (ούτε βέβαια και παρουσία ΥΠΑ αν και σκάνε κατά καιρούς διάφορα πυροτεχνήματα - καρεκλοκενταυροδημιουργήματα που αφορούν τις τρύπες στο θέμα security, που είναι τόσο "φτωχά" σε σύλληψη που αναρωτιέσαι αν το κάνουν επίτηδες...) :?

Το θέμα στο οποίο προβληματίζομαι δεν είναι το ΑΝ ΜΠΟΡΕΙ να λειτουργήσει το σύστημα "uncontrolled" αλλά το ΑΝ ΘΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ (και θα αφήσουν να λειτουργήσει) κάτι που εδώ και πολλά χρόνια είναι κατεστημένο!

Και, σε τελική ανάλυση, ποιός θα έχει τα κλειδιά του αεροδρομίου; Εεε; :D
 
Εεε, δεν μπορούσα! Εδώ το είχα!!! :evil:

ΝΑΙ, ΝΑΙ, ΝΑΙ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ! :twisted:
 
Top