RBF09 -> Αερολιμενάρχης Σκύρου

  • Thread starter Akis
  • Ημερομηνία δημιουργίας

Πείτε μας την γνώμη σας για το ζήτημα που προέκυψε στο αεροδρόμιο της Σκύρου

  • Σωστή Υπηρεσιακή απόφαση, χωρίς κανέναν αντίχτυπο σε κάτι και ο Ε.Ο.Τ. δεν έχει καμία δουλειά με το

    Votes: 0 0,0%
  • Πολύ αυστηρή απόφαση, χωρίς κανέναν αντίχτυπο σε κάτι, με ουδέτερη θέση του Ε.Ο.Τ.

    Votes: 1 50,0%
  • Λάθος απόφαση

    Votes: 0 0,0%
  • Απαράδεκτη απόφαση

    Votes: 0 0,0%
  • Απαράδεκτη απόφαση με καταστρεπτικές προεκτάσεις για την ανάπτυξη των ιδιωτικών πτήσεων στο μέλλον,

    Votes: 0 0,0%
  • Η επιλογή 5 με παράλληλα απαράδεκτη την ουδετερότητα του Ε.Ο.Τ.

    Votes: 0 0,0%
  • Αερολιμενάρχης, Διοικητής Υ.Π.Α. και Υπουργός Τουρισμού λειτούργησαν εντελώς λάθος

    Votes: 1 50,0%

  • Total voters
    2
Πριν πω το οτιδήποτε να πω ότι είναι απαράδεκτη η στάση του ΕΟΤ.

Δεν γνωρίζω την upper class κατηγορία τουρισμού με ιδιώτικό αεροπλάνο, αλλά εάν αυτή υφίσταται, τότε μέγα λάθος, ή έστω στρουθοκαμηλισμός.

Δεύτερον, να επισημάνω ότι είμαι κάθετα αντίθετος σε οποιαδήποτε μορφής κατάλυση της ιεραρχίας. Αναφέρεις το οτιδήποτε στον προϋστάμενό σου, και αν δείξει σημάδια αδιαφορίας, αφού τον ενημερώσεις για τις περαιτέρω κινήσεις σου, τότε και μόνο τότε ενημερώνεις όποιον επιθυμείς και πιστεύεις ότι θα ανταποκριθεί στο πρόβλημά σου. Ωστόσο πιστεύω ότι με σωστή συνεργασία ο προϋστάμενος θα ενεργήσει σωστά και κατά το κοινό συμφέρον της εταιρίας/οργανιμού/υπηρεσίας και επ' ουδενί σύμφωνα με τα προσωπικά συμφέροντα και φιλίες.

Και τώρα στο ψητό. Θεωρώ ότι στα γραφειοκρατικά η Ελλάδα είναι ένα απέραντο μπάχαλο. Για ένα πράγμα υπερηφανεύομαι, και αυτό είναι το φιλότιμο. Η φιλοξενία. Το να νοιάζεσαι για τον συνάνθρωπό σου. Πάει και αυτό.
Επιλογή μου είναι η τελευταία. Δίνω δίκιο στον πιλότο που υπογράφει με την ιδιότητά του ως πολίτη.
Το κατά πόσο έχει το δικαίωμα να κάνει παράπονα για το αντικείμενό του ως απλός πολίτης είναι κάτι σχετικό. Δεν υπάρχει αντίστοιχη νομοθεσία. Για εμένα, είναι δικό του θέμα με ποιά ιδιότητα ενεργεί.

Τέλος αναρωτιέμαι. Τι είναι αυτό κάνει έναν συμπολίτη μας τόσο κάθετο σε χρονικά όρια, και κυρίως τι είναι αυτό που στην επιλογή του
α) 10 λεπτά παραπάνω δουλειά στο αντικείμενο που σου αρέσει (γιαυτό και το διάλεξες στην τελική). και..
β) τα πόσα καύσιμα θα πάνε χαμένα, το κόστος αυτών όσο και της διαμονής, την αρνητική εικόνα στον τουρισμό του νησιού, της έλλειψης ελαστικότητας και συναδελφικότητας και τελικά την δημιουργία μιας αρνητικής εικόνας για σένα και το αντικείμενό σου.

επέλεξε το β.
 
Ακριβώς γι'αυτό και εγώ χαρακτήρισα "τσιφλικά" τον συγκεκριμένο αερολιμενάρχη.Δέν χάλασε ο κόσμος νά περίμενε έξι λεπτά ακόμα μέχρι να προσγειωθή ο Σαββόπουλος καί μετά να κλείση το αεροδρόμιο.Ενα αεροπλάνο δέν είναι ούτε αυτοκίνητο να το παρκάρης στο πεζοδρόμιο άν βρής το πάρκινγκ κλειστό,ούτε βαπόρι να μείνη αρόδο.Οπως λέει και το ρητό "takeoff is optional,landing is mandatory".

Πιστεύω επίσης οτι δέν πρέπει να πρόκειται γιά τον ίδιο αερολιμενάρχη που χειρίστηκε μέ ευσυνειδησία το emergency τού Antonius,αλλά γιά άλλο πρόσωπο (προφανώς τον διάδοχο αυτού).Ο συγκεκριμένος τού poll επέδειξε όχι μόνο μικροπρέπεια (άν δεχτούμε οτι χρησιμοποίησε την υπηρεσιακή του ιδιότητα γιά να "κοντραριστή" μέ τόν εν ΥΠΑ συνάδελφό του) αλλά και αδιαφορία επειδή ενώ ήξερε οτι υπήρχε αεροπλάνο εν πτήσει στην -άς πούμε- τερματική περιοχή του,δέν περίμενε μέχρι αυτό να ολοκληρώση την πτήση του μέ ασφάλεια αλλά "κατέβασε ρολλά" καί τον άφησε αμανάτι στον αέρα...

Δέν ξέρω άν αυτό το σύστημα τών αεροδρομίων-"μαγαζιών" είναι ελληνική πατέντα (τό είχα ακούσει πάντως και γιά το αεροδρόμιο τών Κυθήρων όπου είχε πάει πρό πολλών ετών ο αδελφός μου και την ημέρα τής αναχώρησής του περίμενε υπομονετικά μέχρι να έρθη ο μαγαζάτορας νά ανοίξη το κατάστημα γιά να κατέβη τό Skyvan τής ΟΑ....) σίγουρα όμως δέν είναι κάτι που προάγει τον τουρισμό στην χώρα.
 
Πάντως στο Courchevel (που δεν είναι και το πιο απλό αεροδρόμιο να προσγειωθεί κανείς) άνοιγε στις 10 το πρωί. Όμως μπορούσες να πας όποτε θέλεις εκεί. Η διαφορά ήταν η εξής. Όταν το αεροδρόμιο είναι ανοιχτό πληρώνεις τέλη προσγείωσης για την εξυπηρέτηση που σου παρέχουν. Όταν το AFIS δεν είναι ενεργοποιημένο απλά δεν έχεις πυρόσβεση κλπ και αν φας τα μούτρα σου και φταις, πληρώνεις και ότι ζημιές κάνεις σε διάδρομο κλπ. Τόσο απλό!
Όσο για τον λεγόμενο έλεγχο γίνεται κάτι πολύ απλό. Η τοπική αστυνομία είναι εκπαιδευμένη και εξουσιοδοτημένη, με κλειστό αεροδρόμιο να έρθει για έλεγχο πτυχίων. Αν δεν έχει current endorsement για προσγείωση στο altiport πας κάτι σαν το δικό μας αυτόφωρο. Επίσης ο σύνδεσμος των εκεί χειριστών (Mountain Pilots Association) ελέγχει τα logbook όλων σε σχέση με το validity των πτυχίων. Αν βρεθεί παραβάτης = αφαίρεση πτυχίου. Όσο ήταν η Ναταλία εκεί για εκπαίδευση, μέσα σε 14 μέρες 2-3 φορές έκαναν και τις δύο τοπικές αερολέσχες φύλλο και φτερό. Το πιο εντυπωσιακό όμως ήταν ότι έκαναν φύλλο και φτερό και ένα Βελγικό ιδιωτικό PC-12 ενός επώνυμου μάλιστα!!! Στην Ελλάδα ενώ όλα απαγορεύονται τελικά γίνονται όλα επιτρέπονται και ο έλεγχος είναι μόνο για μερικούς που μαζεύουν χρήματα για να συντηρήσουν πτυχία... και όχι για όλους (να μην αρχίσω παραδείγματα). Βλέπε Υπερελαφρά και ελικόπτερα εδώ και τόσα χρόνια.


Hastaroth":2ljtaq9m said:
Ακριβώς γι'αυτό και εγώ χαρακτήρισα "τσιφλικά" τον συγκεκριμένο αερολιμενάρχη.Δέν χάλασε ο κόσμος νά περίμενε έξι λεπτά ακόμα μέχρι να προσγειωθή ο Σαββόπουλος καί μετά να κλείση το αεροδρόμιο.Ενα αεροπλάνο δέν είναι ούτε αυτοκίνητο να το παρκάρης στο πεζοδρόμιο άν βρής το πάρκινγκ κλειστό,ούτε βαπόρι να μείνη αρόδο.Οπως λέει και το ρητό "takeoff is optional,landing is mandatory".

Πιστεύω επίσης οτι δέν πρέπει να πρόκειται γιά τον ίδιο αερολιμενάρχη που χειρίστηκε μέ ευσυνειδησία το emergency τού Antonius,αλλά γιά άλλο πρόσωπο (προφανώς τον διάδοχο αυτού).Ο συγκεκριμένος τού poll επέδειξε όχι μόνο μικροπρέπεια (άν δεχτούμε οτι χρησιμοποίησε την υπηρεσιακή του ιδιότητα γιά να "κοντραριστή" μέ τόν εν ΥΠΑ συνάδελφό του) αλλά και αδιαφορία επειδή ενώ ήξερε οτι υπήρχε αεροπλάνο εν πτήσει στην -άς πούμε- τερματική περιοχή του,δέν περίμενε μέχρι αυτό να ολοκληρώση την πτήση του μέ ασφάλεια αλλά "κατέβασε ρολλά" καί τον άφησε αμανάτι στον αέρα...

Δέν ξέρω άν αυτό το σύστημα τών αεροδρομίων-"μαγαζιών" είναι ελληνική πατέντα (τό είχα ακούσει πάντως και γιά το αεροδρόμιο τών Κυθήρων όπου είχε πάει πρό πολλών ετών ο αδελφός μου και την ημέρα τής αναχώρησής του περίμενε υπομονετικά μέχρι να έρθη ο μαγαζάτορας νά ανοίξη το κατάστημα γιά να κατέβη τό Skyvan τής ΟΑ....) σίγουρα όμως δέν είναι κάτι που προάγει τον τουρισμό στην χώρα.
 
Πάντως ανεξαρτήτως των κανόνων και της λανθασμένης εκτίμησης του πιλότου και μόνο για λόγους ασφαλείας του αεροσκάφους θα έπρεπε να του επιτρέψει την προσγείωση.
 
Θα συμφωνήσω,
Είναι ασφαλέστερο να κρατήσεις αεροσκάφος στο έδαφος παρά στον αέρα. Κατέβασε τον και κάνε του αναφορά. Όντως πλέον σχετικά με το συμβάν έχω αρχίσει να προβληματίζομε μήπως πρόκειται για κάτι ενδο-υπηρεσιακό, όπως ανέφεραν και άλλα μέλη.


NIKITAS":3phzhccf said:
Πάντως ανεξαρτήτως των κανόνων και της λανθασμένης εκτίμησης του πιλότου και μόνο για λόγους ασφαλείας του αεροσκάφους θα έπρεπε να του επιτρέψει την προσγείωση.
 
NIKITAS":2qd2f83l said:
Πάντως ανεξαρτήτως των κανόνων και της λανθασμένης εκτίμησης του πιλότου και μόνο για λόγους ασφαλείας του αεροσκάφους θα έπρεπε να του επιτρέψει την προσγείωση.

Φίλε Νικήτα, είχε κάποιο πρόβλημα το αεροπλάνο? Είχε μείνει από καύσιμα και δεν μπορούσε να προσγειωθεί πουθενά αλλού? Αν ήταν έτσι, ο χειριστής έπρεπε να πιάσει το "όφωνο" και να τραγουδήσει το λαικό άσμα "είμαι σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης...."
Δεν νομίζω ότι υπήρχε τέτοιο πρόβλημα από τα λεγόμενα του χειριστή. Δηλαδή επειδή υπερίπτανται αεροπλάνα, πρέπει όλα τα αεροδρόμια να παραμένουν ανοικτά συνέχεια για λόγους ασφαλέιας? Ένα αεροπλάνο που πετά χώρις κανένα πρόβλημα και με αρκετά καύσιμα να φτάσει σε 2-3 αεροδρόμια, δεν έχει προβλήματα ασφαλείας και πόσο μάλλον να επικαλέιται λόγους ασφαλείας (στην προκειμένη περίπτωση εσύ τα επικαλείσε, γιατί η επιστολή του χειριστή δεν το λέει αυτό)

Elliott LGAV":2qd2f83l said:
Σχετικά με τον υπολογισμό των ανέμων πάντως εκτιμώ ότι είσαι αρκετά αυστηρός με την χειριστή από την άποψη ότι όλα τα ελαφρά δηλώνουν 110 με 120 στο σχέδιο αλλά δύσκολα βγάζουν αυτές τις ταχύτητες όλες τις φορές. Θεωρώ ότι 5-10 λεπτά είναι μία λογική απόκλίση στους υπολογισμούς.
Αγαπητέ Elliott, αυτό που λές απλώς ενισχύει αυτό που είπα. Ο χειριστής ώφειλε να υπολογίσει την άφιξη του στην Σκύρο 15 λεπτά πρίν το κλείσιμο του α/δ και όχι ακριβώς την ώρα που κλέινει. Για να πέσει 15 λεπτά έξω, πρέπει να του διαφύγανε άνεμοι της τάξης των 40 κόμβων. Τέτοια επίπεδα ανέμων δύσκολα κρύβονται. (οι υπολογισμοί έχουν γίνει χοντρικά και πάνω κάτω. Το λέω πρίν βγάλετε τους χάρτες και τα Ε6Β και αρχίσετε να μου την λέτε.)
 
Αγαπητέ Gonso,δέν αντιλέγω ότι οι παρατηρήσεις σου έχουν λογική βάση,αλλά σε τελική ανάλυση,ακόμα κι’άν το αεροπλάνο δέν είχε κανένα πρόβλημα,τόσο πολύ τον πείραζε τον αερολιμενάρχη να περιμένη έξι λεπτά μέχρι να προσγειωθή;Εδώ εγώ στη δουλειά μου τυχαίνει να μού προκύπτουν περιπτώσεις πελατών που μού τηλεφωνούν στο τσάκ που είμαι να φύγω γιά το σπίτι (καί δέν βρίσκονται στον αέρα πάνω από το Αιγαίο αλλά στό έδαφος καί δή σέ κλειστούς χώρους) και δέν τους λέω «τέσσερις πήγε…» (κατά το γνωστό άσμα),αλλά κάθομαι νά τους ακούσω και νά προσπαθήσω να λύσω το πρόβλημά τους.Δέν συμβαίνει κάθε μέρα αυτό,αλλά όποτε συμβή,δέν με πειράζει να κάτσω 5-10 λεπτά (ενίοτε καί πολύ περισσότερο) μέχρι να λυθή το θέμα.
Σαφώς ο χειριστής ώφειλε να έχη υπολογίσει την άφιξή του μέ μεγαλύτερο περιθώριο χρόνου.Συνέβη όμως να μήν τού «βγούν» οι χρόνοι και μάλιστα μέ πολύ μικρή απόκλιση.Αλλωστε,συμβόλαιο μέ τον καιρό κανείς δέν έχει.Ακόμα κι’άν τα είχε υπολογίσει μέ αρκετό περιθώριο,πάλι μπορούσε να βρή ανέμους αντίθετους πιό ισχυρούς από όσο περίμενε.Αφού ήταν τόσο μικρή η καθυστέρηση,τί πρόβλημα είχε ο αερολιμενάρχης;Ας τόν άφηνε να προσγειωθή και μετά να τού έκανε αναφορά,όπως έγραψε και ο Ελλιοτ.Αν ο Σαββόπουλος είχε αναφέρει ETA μία ώρα μετά το κλείσιμο τού αεροδρομίου,μέ το δίκιο του ο αερολιμενάρχης θά τού έλεγε να πάη σέ κάποιο άλλο αεροδρόμιο ή ακόμη καί νά πάη από’κεί πούρ’θε….
Γιά να μήν πώ ότι ναί,τά δημόσια αεροδρόμια,γιά τά οποία πληρώνει όλος ο κόσμος,θά έπρεπε να μένουν συνέχεια ανοιχτά γιά λόγους ασφαλείας-ακόμα και χωρίς την παρουσία αερολιμενικών (οπότε η κίνηση τών αεροπλάνων θα γινόταν μέ ευθύνη τών πιλότων).Σέ πολλές χώρες τού εξωτερικού αυτό εφαρμόζεται,γιατί όχι κι’εδώ;
 
Φίλε Hastaroth, ΠΡΟΦΑΝΩΣ δεν είσαι δημόσιος υπάλληλος ! Γι΄αυτό βλέπεις τα πράγματα από διαφορετική σκοπιά. Ο Αερολιμενάρχης, είναι Ο (κεφαλαίο) δημόσιος υπάλληλος.

Επίσης, το ότι συμβόλαια με τις καιρικές συνθήκες δεν γίνονται, ισχύει μόνο όταν πάς από την Αθήνα στο Σύδνευ ή από την Νέα Υόρκη στο Τόκυο. Τότε μπορείς να πείς ότι μία πρόβλεψη, μπορεί να πέσει έξω σε 18 ώρες. Από Αθήνα-Σκύρο, δεν μιλάμε ΚΑΝ για πρόβλεψη. Γιά πραγματικό καιρό μιλάμε.

Τα δημόσια αεροδρόμια, κλείνουν λόγω έλλειψης προσωπικού (είτε ελεγκτών εναερίας κυκλοφορίας ή λόγω έλειψης αερολιμενικού ελέγχου.)
Θα μου πείς βέβαια "κι΄άλλους δημόσιους υπαλλήλους να προσλάβουνε?"

Όχι, αλλά (ειδικά στον αερολιμενικό έλεγχο) λόγω της γραφειοκρατείας, θεωρούνται απαραίτητες για να προσγειωθεί κάποιο αεροπλάνο, οι θέσεις κάποιων ανθρώπων, που μόνο μία σφραγίδα βαράνε και μετά χτενίζουν το αχτένιστο κάστανο όλη μέρα.
 
Υ.Π.Α.

Είμαι άσχετος με τα αεροπορικά και μπορεί (εύχομαι ίσως) να
κάνω λάθος, αλλά από τις ειδήσεις στην TV και τον τύπο
έχω σχηματίσει την εντύπωση ότι τα πράγματα δεν πάνε
καλά στην Υ.Π.Α., και το χειρότερο, όπως συμβαίνει σε
μεγάλους οργανισμούς, η Διοίκηση της ΥΠΑ και η πολιτική
ηγεσία είτε το μαθαίνoυν πάντα τελευταίοi, ή κάνουν
πως δεν καταλαβαίνουν. :( :( :(
 
Γειά και χαρά και πάλι

Μια μικρή σειμείωση όσο αφορά το θέμα των εθελοντών που συζητήσαμε πρίν απο λίγο καιρό σε αυτό το thread.

Εθελοντής, δεν σημαίνει "πάω όποτε μπορώ" και "δε βαριέσαι αδερφέ".

Να σας υπενθυμίσω τους εθελοντές πυροσβέστες οι οποίοι περνάνε απο σχετική εκπαίδευση πρίν "καταταγούν" στις τοπικές υπηρεσίες. Αναλυτικές πληροφορίες για το πώς έχει καταφέρει η πυροσβεστική να "χρησιμοποιήσει" την εθελοντική δύναμη μπορείτε να βρείτε εδώ. Ενδεικτικά αναφέρω, την εκπαίδευση, Τήρηση βιβλίων συμβάντων, ορισμού σε υπηρεσία, υλικού, αναλώσιμων υλικών. Επίσης ρίξτε μια ματιά στο άρθρο 8 περί υποχρεώσεων των εθελοντών πυροσβεστών.

Η ιδέα του εθελοντισμού, ιδιαίτερα στη συγκεκριμένη περίπτωση που συζητάμε σε αυτό το thread, είναι να συγκεντρώσει ανθρώπους με πάθος για το αντικείμενο που θα περιμένουν με το ρολόι για να ΠΑΝΕ στον πύργο ή στο υπόστεγο ή σε όποιο καθήκον τους έχει ανατεθεί και που όταν θα έρχεται η ώρα να φύγουν θα τους "τραβάνε με τα χίλια ζόρια".

Φυσικά χρειάζεται μια οργάνωση και ένα πλαίσιο λειτουργίας, το οποίο μπορεί να προταθεί και πάλι απο τις ίδιες τις κοινότητες των εθελοντών.

Πείτε μου τώρα εσείς, ποιός απο τους περίπου 1250 εγγεγραμένους χρήστες σε αυτό το forum (και πόσους άλλους στις κατα τόπους λέσχες) δεν θα έκανε αίτηση σε ένα τέτοιο πρόγραμα εθελοντισμού για προσωπικό σε αεροδρόμια ώστε να διορθωθεί η παρούσα κατάσταση;

Έχω την εντύπωση οτι η δύναμη που έχουν αυτές οι κοινότητες είναι σημαντική και δεν θα ήταν σοφό να αγνοηθεί.
 
Top