Olympic Β737-200 mystery flight

nmakris":2fslp4ry said:
Παιδιά εκτιμώ ιδιαίτερα την άμεση ανταπόκρισή σας στο post μου. Θα πρέπει, ωστόσο, να διευκρινίσω ότι η συγκεκριμένη περιοχή όπου είδα την εν λόγω μυστηριώδη πτήση μόνο restricted για εκπαιδευτικές πτήσεις ή ασκήσεις δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Το Β737 ουσιαστικά πέταξε στο ύψος που αναφέρω πάνω από το στενό μεταξύ Σπετσών και Κόστας (πλάτους 1,5 ν. μιλίου περίπου), το οποίο είναι πυκνοκατοικημένη περιοχή, ιδίως το καλοκαίρι, ακριβώς δίπλα δε βρίσκεται το αεροδρόμιο του Πορτοχελίου το οποίο παρουσιάζει κάποια κίνηση τους καλοκαιρινούς μήνες. Με άλλα λόγια, το μόνο πράγμα που δεν θα περίμενα ποτέ να δω στην περιοχή ήταν ένα πολιτικό τζετ σε αυτό το ύψος. Ασ σημειωθεί ότι και τα αεροπλάνα της ΠΑ που κάνουν συχνές διελεύσεις από την περιοχή, περνούν σχεδόν πάντα από τη νότια πλευρά του νησιού. Συνεπώς, το μυστήριο εξακολουθεί να υφίσταται.Ίσως την απάντηση θα μπορούσε να μας δώσει κάποιος από την ΟΑ.

Πράγματι μού φαίνεται κι'εμένα περίεργο.Εχω βρεθεί στίς Σπέτσες πρίν από 6 χρόνια,Αύγουστο,καί το μόνο που είχα δεί ήταν ένα μικρό μονοκινητήριο που πετούσε αρκετά ψηλά,προφανώς πηγαίνοντας κάπου.Το σημείο που αναφέρεις είναι όντως όχι μόνο πυκνοκατοικημένο αλλά και μέ συνεχή κυκλοφορία πλοίων και πλοιαρίων καί το ύψος στό οποίο αναφέρεις οτι πετούσε το 732 είναι πολύ χαμηλό ακόμα και γιά "χαμηλή διέλευση" στρατιωτικού αεροπλάνου στην περιοχή αυτή.Επομένως ακόμα και γιά training (που δέν νομίζω οτι θά έκαναν,αφού υπήρχε-καί υπάρχει ακόμα-το σχετικό simulator στο LGAT) δέν πιστεύω οτι επιτρέπεται τόσο χαμηλή πτήση στο σημείο αυτό.

ΥΓ.Τό LGHL είναι ιδιωτικό αεροδρόμιο (έχω γνωρίσει τον ιδιοκτήτη του).Εδώ και αρκετό καιρό είναι ανενεργό,αφού η ΟΑ -που τής είχε δοθεί άδεια να το χρησιμοποιή- έχει καταργήσει το δρομολόγιο τού Πορτοχελιού,ο δέ ιδιοκτήτης έχει πουλήσει το αεροπλάνο του (όχι σέ μένα,δυστυχώς :D )και ασχολείται πλέον μέ ελικόπτερα.....
 
Δύο τινά πρέπει να συνέβαιναν:Ή ήταν εκπαιδευτική πτήση χωρίς επιβάτες (τοπική, όπως λέγεται), ή acceptance flight μετά από βαριά συντήρηση (Check D, συνήθως) για επιστροφή του α/φους στις γραμμές. Και τα δύο περιλαμβάνουν χαμηλές διελεύσεις για διάφορους λόγους. Οι περιοχές δεσμεύονταν, εκείνα τα χρόνια της αθωότητας, με επί τόπου συνομιλία Κέντρου Ελέγχου και αεροπλάνου, αν και το Σχέδιο Πτήσης υποδείκνυε συγκεκριμένα μέρη. Πλην, όμως, για πρακτικούς λόγους και ανάλογα πολιτικής και στρατιωτικής κυκλοφορίας - ενεργοποιημένα πεδία βολής κλπ - γινόταν επί τόπου συννενόηση για το ποια σημεία και ύψη θα δεσμευθούν. Πχ, σου έλεγε "κρατηθείτε νότια του 38ου παραλλήλου, ανατολικά 23ου μεσημβρινού, όχι πιο κοντά στη Μήλο από 25 μίλια, ανάμεσα 1000 και 8000 πόδια. Αν χάσουμε επαφή κατευθείαν Δίδυμο στο 150 τάδε ώρα". Κάπως έτσι γινόταν η δουλειά κι ήταν όλοι ευχαριστημένοι!
Όπως γίνεται αντιληπτό, οι περιοχές του νότιου Αργολικού, Μυρτώου, θάλασσας Κυθήρων, μέχρι νότια από SOKRI ήταν αγαπημένες, γιατί και πολύ άνοιγμα είχε και όχι πολύ κυκλοφορία εκείνο το καιρό.
Εδώ οφείλω να ομολογήσω πώς να δει κανείς αεροπλάνο 1000 πόδια πάνω από το στενό της Κώστας και μάλιστα με πορεία προς τα μέσα, προς τον Αργολικό, είναι τουλάχιστον παράξενο και σίγουρα όχι εγκεκριμένο!
Τι ήταν λοιπόν; Θα πιθανολογήσω μια άποψη, γνωρίζοντας πώς είμαι 99% σωστός. Παιχνίδι! Αυτό ήταν.
Δεν υπάρχει, ούτε θα υπάρξει ποτέ πιλότος στον κόσμο, που θα του δοθεί η ευκαιρία να ξεφύγει από το πνίξιμο των κανονισμών και να μην "παίξει" λίγο. Αν υπάρχει τέτοιος, δεν είναι πιλότος και δεν το ξέρει.
Ειδικά για τους χειριστές γραμμών η χαρά και η ανακούφιση είναι τεράστια. Κατά κάποιο τρόπο απελευθερώνεσαι εσύ και απελευθερώνεις και το πολυαγαπημένο σου "μηχάνημα", κάνοντας πράγματα ανήκουστα στην καθημερινότητα, μ' ένα χαμόγελο μέχρι τ' αυτιά!
Και, σας παρακαλώ, ας μην αναλωθούμε σε συζητήσεις του τύπου "ήταν ασφαλές;" ή "αν γινόταν κάτι;"!!! Γιατί εκεί είναι όλη η ομορφιά. Να μην μπορείς να δώσεις οριστική απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα. Να ζεις για λίγο έξω από την παγωμένη αποστείρωση των 35000 ποδών ενός αεροδιαδρόμου ή του localizer ενός ILS. Να ανακαλύπτεις κατάπληκτος πόσο σοφά φτιαγμένος είναι ο πιστός σου σύντροφος και πόσα μπορεί να κάνει, εκτός από τα καθημερινά!
Τι; Υπάρχουν τα ελαφρά γι' αυτά; Θα αστειεύεστε, βέβαια!!! (Με όλη την αγάπη και τον σεβασμό μου προς τους ερασιτέχνες αεροπόρους και τους μεγάλους κινδύνους που ενίοτε εκτίθενται από το πάθος τους για το αεροπλάνο).
 
Aκριβως οπως τα λεει ο crazy pilot.
Υπηρχε μια περιοχη νοτια των Σπετσων, οπου πηγαιναμε τα αεροσκαφη μετα απο chech c και D, για TEST FLIGHT, το οποιο ειχε ακομα και "emergency descent" απο 310. Αρκετοι πεταξαν και 100 ποδια (πες το παιχνιδι). Τριμαρεις Nose up, κρατας το χειριστηριο με πιεση, 300 kts, αφηνεις, και βρησκεσαι στα 14000 στο "πιτσ φυτιλι". Γινοντουσαν αυτα τοτε (καμμια 10ρια χρονια πριν). Τωρα πια, οχι. Σε οτι αφορα την πτηση μεταξυ Σπετσων Κωστας, μου φαινεται λιγο παραξενο, διοτι ειδικα τετοια εποχη, μια χαμηλη τετοιου ειδους, θα μπορουσε ανετα να μαθευτει, και ο χειριστης να κατσει στο εδαφος, για αρκετο καιρο.
 
Καλησπερα κινούριος στο γρουπ σε εκείνη την περιοχή (ή καπου εκει γύρω) υπήρψε η περιοχή της ΒΕΛΟΠΟΥΛΑΣ όπου γίνονταν οι δοκιμαστικές πτήσεις της ΟΑΛ ήταν δεσμεύμενες αποκλειστικά και μόνο για αυτό τον σκοπό τώρα αν καταφερε και το εφερε ετσι το σκάφος πρέπε :cool: ι να είναι και πολύ μάγκας :cool:
 
Top